Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

Na mé OII (RV2008) patrně odešla jednotka ABS 1K0 614517 BD, nemá někdo radu, kde by se dala sehnat, případně jestli existuje nějaká náhrada?

Díky

  • Autor

Jenže tam mají jen 1k0 614117dbef, to je kompatibilní?

pojistka na baterce ok?

Potřebuješ celý komplet, nebo jen elektronickou jednotku? Jinak ten kód BEF za číslem dílu znamená že se jedná o naplněný celek (nenaplněnou jednotku NEBRAT!!!).

Jenže tam mají jen 1k0 614117dbef, to je kompatibilní?

Je to jak píše mikim, sedí to podle ETKY

Upraveno od VAG BoBo

  • Autor

DD.

Teď jsem z toho :kol-44:

Tzn. že tohle 1k0 614117dbef tam můžu dát?

Ještě mi nabízejí (podle VIN) toto 1K0 614 517 BJ BEF, ale za 30k, tak to mě snad omejou. :kol-25:

Jestli potřebuju jen el. jednotku nebo celý komplet nevím, v pondělí to půjde znova na počítač. Podle prvního zjištění to hlásilo divné věci, dokonce to nepřečetlo ani akční členy. Zkusím získat výpis zásad a poprosím případně o pomoc.

Fungovalo to zcela normálně, než jsem najel PP kolem do nahrabané závěje sněhu (měkká, nic tvrdého) a hned na to se to roztroubilo. Koukal jsem na kabely k čidlům, ale zdají se Ok.

to Jakub Beneš- jaká pojistka by to měla být?

Díky všem

Upraveno od Romaxik

1K0 614 517 BJ Tohle je od 5/5/2009 do 2/11/2009

  • Autor

Vag bobo,

můžeš tedy poradit,co tam zkutecne patří?

První registrace 29.8.2008,potom by tam nemělo co dělat to bj.

Nebo se pletu?

Tak v etce je to jasné to co píšeš na začátku je OK. Napiš kód motoru.

Upraveno od VAG BoBo

na baterce jsou takove velke pojistky pod deklikem a jedna z nich je primo na abs. Fabie s tim mely docela dost problem protoze ta pojistka jen vlasecnicove praskne a ta abs se pri zatezi odpojuje a pak to dela ruzny kraviny atd. Prvne bych zkontroloval to, pak poradne diagnostiku, kontrola vedeni a teprve potom resil jinou jednotku. Jelikoz jsem zatim na zadny O2 spatnou absku neresil :kol-32: dneska je mozny vse.

  • Autor

Kod motoru podle velkého techničáku je BLS (jinak nevím, jak bych to jinde zjistil).

Já ty pojistky měřil voltmetrem a zdálo se, že jsou OK. Jedině, že když jsou pod zátěží, tak mají velký přechodák a nestačí napětí pro ABS

Etka uvádí 26/5/2008 až 24/5/2009 přední náhon, ESP, bez pomoci usnadňující rozjezd. Podle kódu to najít nemůžu, nepíší ho tam.

U BLS jeste doporucuju udelat kontrolu kabelaze za krytem baterky ;) Vede tam svazek a pomerne casto je prodreny.

Jinak pokud ses z prahy muzem zkusit zamenu za moji ;)

Upraveno od jakub benes

No to je řeč, musíme si pomáhat. :palec:

Upraveno od VAG BoBo

  • Autor

Jinak pokud ses z prahy muzem zkusit zamenu za moji ;)

Díky, pokud se to po neděli nepodaří najít, tak bych možnost vyzkoušení jiné přivítal. Z LBC do Prahy je to kousek.

Sorry , ale slíbil ten přehled jednotek, tak jsem to nějak nestihl. Jinak Etka nabízí vždy díl platný pro opravu, ale to znamená, že je shodný s tím, co je v autě a už vůbec to neznamená, že nelze použít jiný. Chtěl jsem najít všechny možné náhrady, abys mohl případně vybrat podle ceny.

Jinak po najetí do sněhu se opravdu ABS nemůže poškodit.

Znám ale případy, kdy ABS odejde pokud musí sytém zasáhnout po dlouhé době bez předchozího zásahu. Proč tomu tak je netuším, ale tyto případy se vyskytují zpravidla s prvními mrazy. Podle diagnostiky to vypadá na na nějaký problém s hydraulikou, nebo s ovládáním ventilů. Jediné mé vysvětlení je, že u auta, které dlouho nebrzdí se zásahem ABS dojde k zatuhnutí těch ventilů, které upouštějí tlak při zablokování kola. Zkrátka ti co jezdí jak prase, vlatsně nepoužívají odpouštěcí ventily, které mohou vlivem nečistot zatuhnout To že jsou nefunkční se pak pozná s prvními mrazy, kdy se na ledu nejdřív blokne kolo a najednou jednotka zjistí, že neumí upustit tlak v brzdách a na přístrojovce se rozsvítí všechny kontrolky ABS. Není to náhodou taky tvůj případ? Nestalo se ti náhodou, že jsi potřeboval ABS použít po delší nečinnosti a najednou jsi musel na sněhu zašlajfovat až do zásahu ABS? Jinak v podělí ti zkusím najít ten seznam použitelných jednotek pro tvoje auto. Jo anež jednotku vyndáš, opiš si dlouhý kód jednotky ABS, pro případ že bys sehnal jednotku s HHC, kterou normálně nenakóduješ do auta bez HHC (musíš použít původní platný kód a pak přepsat tuším dva bity).

  • Autor

2 Mikim:

Díky za ten seznam.

No já myslím, že abs naskočilo cca. před měsícem, tak že by to zatuhlé nemělo být. Jinak v tý hromadě jsem asi ani nebrzdil, ale je možné, jak šly přední kola do smyku, tak že zabralo ESP a to by taky možná mohlo to bas vyhodit, jestli se tedy nepletu.

Dlouhý kod jednotky abs - to myslíš z PC (VCDS nebo jak se ten program jmenuje),, nebo ten další kod, který je na štítku toho abs?

Díky, hezký víkend.

Upraveno od Romaxik

Dlouhý kód zjistíš jen diagnostikou a má určitě přes dvacet čísel (teda pokud to nemáš jednotku dost staršího data výroby). Nevím, čím to budeš vyčítat ty, já používám standardní VAS. Když tak mi pak pošli protokol na mail, dám ti vědět, co by to mohlo být. Jinak pokud máš jistotu, že napájení i ukostření jsou OK, Vymaž pak chyby a zkus odpojit na pár minut baterku. Pak ji připoj a proveď základní nastavení napouštěcích a vypouštěcích ventilů. Měl jsem případ, kdy se pak ABS chytlo. Předpokládám, že původ těchto závad na starších vozech je v nedbalém servisu, kde místo výměny celého množství brzdové kapaliny servis jen odvzdušní brzdy a maximálně nechají vytéct jen ten trošek kapaliny, co je v brzdovém válečku. Ale v ABS ti pak zůstane kapalina stará včetně toho šlemu co se v ní usadí. Tak zatím ...

to kódování u jednotek po 22KT 2008 zmizne vždy, pokud se do auta dá jiné ABS/ESP, je totiž provázané s budíkama.

Jinak s těma ventilama je to z části, jak píšeš, druhá častější závada je v tom, že se do ABS mezi hydro a elektro část dostane vlhkost, která zmrzne. Dál už je to stejné...

  • Autor

Tak dneska to bylo zase na pc a výsledek je, že dráty OK, vedení OK, komunikace s ABS KO, tak, že budu měnit celé ABSko.

Super. :kol-26:

... ale v podstatě by stačila jen elektronika. Co tam máš původně komplet a jakou elektroniku identifikuje diagnostika?

  • Autor

Změna, ven půjde jen elektronika.

Upraveno od Romaxik

  • Autor

Tak vyřešeno,

musela se měnit elektronika pro ABS, čerpadlo zůstalo stejné. Jinak to číslo 1K0 614517 bylo stejně číslo toho čerpadla, číslo elektroniky bylo samozřejmě jiné.

Jinak díky všem za rady a nabídnutou pomoc.

Roman

  • 10 měsíců později...

Dobrý den. Mám problém s řídící jednotkou a mailovanim :-) velice vas prosím o telefonicky kontakt a obratem vám zavolam zpět. Nebo me číslo je 731713236. Velice vám děkuji za pomoc. Kalina

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.