Přejít na obsah

Výměna předního světlometu u Superb II


Ady

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

přestal mi svítit pravý přední světlomet (bi xenon), ve škodováckém servise mi řekli nemilou zprávu a to, že do světlometu zatéká a údajně odešla řídící jednotka, výbojka je prý v pořádku (světlomet se opravdu rosí). Na výměnu je tak celý přední světlomet, který sám o sobě vychází na cca. 15 000 Kč + práce.

Uvažuji tedy o koupi staršího světlometu, případně světlometu přímo od Helly (http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3t1941018e-predni-prave-svetlo-xenon-hella-16698.html). Jak je to s výměnou takového světlometu? Zvládne to běžný autoservis? Je třeba si dávat na něco pozor?

Budu rád i za tipy na dobrý servis, kde jsou schopni světlomet vyměnit. Ideálně někde na Praze 7, ale není problém dojet jinam.

Díky moc za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nakonec jsem koupil přední světlomet od Helly za 9 148 Kč vč. DPH, oproti originálu za 15 065 Kč vč. DPH. Obsahuje všechno krom výbojky, která u mého origo xenonu byla v pořádku.

Jediný rozdíl je, že v chomovaném proužku ve světlometu není nápis Superb (což mi za těch skoro 6 000 Kč nestojí).

Zatím tedy vše funguje, uvidíme jak dlouho vydrží levý :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Vím, už je to starší téma, ale ...

To, že nesvítí xenon a výbojka je zřejmě v pořádku (zkouška prohozením výbojek pravá/levá), pak ve většině případů jde o závadu na balastu (Xenon Vorchaltgerat 12V), tedy jednotce před výbojkou. Stříbrná krabička  cca 10 x 13 x 2 cm, která je přišroubována dvěma vruty na spodku tělesa světlometu. Nejlépe se k ní dostat demontáží celého světlometu, který je sám upevněn 3mi šrouby, resp. lze snadno vyjmout po odpojení sdruženého konektoru světlometu.  Snadno...   samozřejmě ne až tak, protože nelze jinak, než:

- odšroubovat plastový kryt motoru (stejně jako když se vypouští olej)

- sundat přední kola a demontovat oba plastové podběhy (vložky v blatnících)

- zdemontovat 3 hmoždinkové  příchytky  s natloukacím trnem vpředu uprostřed pod nárazníkem

- zdemontovat cca 8 ks stejných hmoždinkových příchytek nahoře poblíž zámku víka motoru a odejmout 2 plastové panely u zámku kapoty

- vyšroubovat na každé straně uchycení nárazníku k blatníku (po 2 šroubech a jedné hmoždince)

- zdemontovat mlhovky a vyšroubovat na každé straně po jednom šroubku pod mřížkou, kterou jsme vyjmuli pro demontáž mlhovek

- no a nakonec 2 hlavní šrouby dobře viditelné zpředu auta

- nárazník vyjmout směrem dopředu. Pozor! Ještě rozpojit sdružený konektor od parkovacích čidel nárazníku. Jde o jeden konektor v oblasti pravého předního rohu vozidla, samozřejmě pod nárazníkem.

No a teď už ven světlomet (ony 3 šrouby) a jednotka balastu na spodku světlometu - jak popsáno výše.  Montáž zpět obráceně.

 

Jednotka balastu se nejčastěji poškodí zatečením do konektoru (zabudovaný), vyzkratováním ve vysokém napětí, kdy v jednotce odchází jeden z tranzistorů. Jednotka balastu (označena obvykle 5DV 009 000-00  je "nerozebiratelná", ale jistě otevřít lze. Když je uvnitř zjevně "zakyslo" od vlhkosti, pak samozřejmě lépe jednotku vyměnit. Když ale očividně bez jiných závad, pak vyměnit ten tranzistor a svítíme dál.   Tranzistor koupit za cca 100 Kč.

 

Celá jednotka je např. u Auto Kelly za Kč 6400   https://www.autokelly.cz/Product/VAG-5M0907391/9158144/39849642;39850140;7;14428;148671;32024857;35276085;34912478;32915313

říkají jí řídící jednotka D1S xenonových světlometů

Na vrakoviště v pražských Vršovicích (u nádraží) nové jednotky prodávají za cca Kč 1700. Evidentně je dovážejí z Číny, kde se dají koupit vč. dopravy za cca USD 24 (já ji koupil https://www.aliexpress.com/item/New-D1S-Xenon-HID-Headlight-Ballast-Control-Module-for-OEM-HHella-5DV-009-000-00/32819863351.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4uLgMJ

a zatím funguje jako originál.  USD 24 myslím odpovídá asi Kč 500, takže ne zase až tak bolestné ve srovnání s kupováním v Auto Kelly, na vrakovišti... a vůbec nemluvě o investování do celého nového reflektoru za cca 10 tis Kč, když jinak je ještě dobrý.

 

Při této příležitosti bych vřele doporučil zabývat se/zamyslet se nad důvodem, proč a jak se do světlometu, resp. k balastu dostala voda/vlhkost takovým způsobem, že pronikla dovnitř. Určitě zkontrolovat přítomnost gumových kolínek/sifonků odvzdušnění vnitřřku světlometu. To bývá častá příčina závady - kolínka často spadnou a při mytí motoru se voda stříká rovnou do světla.

 

Rezervujte si na opravu raději tak 2 odpoledne, protože dost pravděpodobně najdete během demontáže (plastů) spoustu poškození, prasklin, chybějících šroubků atd. Takže využijte času k pečlivé údržbě těchto jinak hůře dostupných míst. Nakupte si předem do zásoby třeba 10 ks šroubků 

  N  90648704  (N90775001)  sroub do plechu s cockovou hlavou vnitrni torx 4,8X16,
N  90536901  nyt plastovy s čepem (5 ks)

 

N  90974701  sroub do plechu s vnitr.sestih  5X16 (4 ks)      
6N0 809 966 A  matice rozpinaci  (3 ks)   

N 10194101  plechová matice 4,8 x 18,6 x 16 mm   (4 ks)

kontaktol spray na vyčištění a ochranu rozpojených konektorů

nějaké vybavení na svaření/opravu poškozených plastových dílů

 

 

Třeba někomu připadne moje v.u. psaní k užitku. Zdravím Pavel
 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K jednotkam z ciny. Radsi jetou za 900kc,nez noname z ciny za 500kc. A ted proc. Co mam zkusenosti z autorizovaneho servisu i mimo skdoa auto a.s. tak u jednoho italskeho vyrobce aut pri zamene starteru(ballastu) za jiny,nez original(original 26 000kc vcetne svetla,jelikoz ballast neni bran jako ND) jel pan pul roku po oprave a najednou tma na dalnici. Vysledek mrtvy cely xenon vcetne jednotek v nem, vypaleba rj xenonu v aute. Dalsi vec jsou vybojky kde vyrobce dodava philips,tak davame philips. Parkrat se nam ukazalo,ze ackoliv jsou obe znacky(osram/philips) patici shodne,tak j ballastem si nerozumi a umiraj brzo,dochazi k jejich vypalovani. Vesmes se jednalo o auta v zaruce a obcas i po zaruce. K tematu voda VS jednotka. Resil jsem to 3. Tydny u sveho auta. Blbe jsem nalicoval bixenon a spodek svetla se mi osoupal,az tam vznikla dirka a tou se mi to rosilo. No a jelikoz zkondenzovana voda jde dolu,tak vse tece do jednotky. Nelze tomu zabranit a u SII je nerozebiratelna. U OII lze rozebrat a opravit z 80%. 

20171227_183951.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...