Ott6 Vloženo 26. Březen 2008 Sdílet Vloženo 26. Březen 2008 Taky se pokusím trochu poradit ) Mám starodávnou (10let) O. I 1,9TDI 66kW s 200tis.km, jezdím denně přes kopce na krátké vzdálenosti a k tomu tak jednou za 14 dní do Brna a nebo ještě dál na Jižní Moravu na 195/65/15 a PP mi hlásí v zimě 4,7 a v létě 4,5. A to nemohu říct, že tu Moravu nejezdím pomaličku (průměr je mezi 65-70km/hod.). Je sice pravda, že třeba Znojmo (230km) dělám za cca 3:15 - 3:30 (rekord ještě s Fildou 1,6 a v době bez bodů jsem měl 2:30, ale to bylo v sobotu v noci), ale proč bych se hnal po rovinkách místo 100 - 110 třeba 130, když tím ušetřím jen pár minut? No a teď k tomu receptu, který se osvědčil mně - brzdy jsou na to, aby pomáhaly v nouzi a nikoliv k brzdění před každou malou zatáčkou, na to je práce se spojkou a plynem. Zvláště na známých trasách by měl řidič vědět, kdy může sundat nohu z plynu, aby mu pak třeba při odbočování stačilo brzdit jen pár sekund a přitom nemusel za odbočkou nebo za křižovatkou tlačit plyn na dvojce až k podlaze, jen aby se zase rozjel na rozumnou rychlost. No a taky je dobré dodržovat rozumnou vzdálenost, aby se jednak dalo brzdit v klidu a přitom mít i čas na normální rozjetí bez podřazení až na jedničku a jednak proto, aby se dalo koukat dopředu zvláště kolem náklaďáků, a taky aby se dalo rozjet na předjetí pokud možno bez plynu až na podlaze (a nebo jen výjimečně). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FruFru Vloženo 26. Březen 2008 Sdílet Vloženo 26. Březen 2008 Taky se pokusím trochu poradit ) Mám starodávnou (10let) O. I 1,9TDI 66kW s 200tis.km, jezdím denně přes kopce na krátké vzdálenosti a k tomu tak jednou za 14 dní do Brna a nebo ještě dál na Jižní Moravu na 195/65/15 a PP mi hlásí v zimě 4,7 a v létě 4,5. A to nemohu říct, že tu Moravu nejezdím pomaličku (průměr je mezi 65-70km/hod.). Je sice pravda, že třeba Znojmo (230km) dělám za cca 3:15 - 3:30 (rekord ještě s Fildou 1,6 a v době bez bodů jsem měl 2:30, ale to bylo v sobotu v noci), ale proč bych se hnal po rovinkách místo 100 - 110 třeba 130, když tím ušetřím jen pár minut?No a teď k tomu receptu, který se osvědčil mně - brzdy jsou na to, aby pomáhaly v nouzi a nikoliv k brzdění před každou malou zatáčkou, na to je práce se spojkou a plynem. Zvláště na známých trasách by měl řidič vědět, kdy může sundat nohu z plynu, aby mu pak třeba při odbočování stačilo brzdit jen pár sekund a přitom nemusel za odbočkou nebo za křižovatkou tlačit plyn na dvojce až k podlaze, jen aby se zase rozjel na rozumnou rychlost. No a taky je dobré dodržovat rozumnou vzdálenost, aby se jednak dalo brzdit v klidu a přitom mít i čas na normální rozjetí bez podřazení až na jedničku a jednak proto, aby se dalo koukat dopředu zvláště kolem náklaďáků, a taky aby se dalo rozjet na předjetí pokud možno bez plynu až na podlaze (a nebo jen výjimečně). Líp bych to nenapsal Ale ti (k)rychlíci tě za to určitě ukamenují Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maros Vloženo 27. Březen 2008 Sdílet Vloženo 27. Březen 2008 Taky se pokusím trochu poradit ) Mám starodávnou (10let) O. I 1,9TDI 66kW s 200tis.km, jezdím denně přes kopce na krátké vzdálenosti a k tomu tak jednou za 14 dní do Brna a nebo ještě dál na Jižní Moravu na 195/65/15 a PP mi hlásí v zimě 4,7 a v létě 4,5. A to nemohu říct, že tu Moravu nejezdím pomaličku (průměr je mezi 65-70km/hod.). Je sice pravda, že třeba Znojmo (230km) dělám za cca 3:15 - 3:30 (rekord ještě s Fildou 1,6 a v době bez bodů jsem měl 2:30, ale to bylo v sobotu v noci), ale proč bych se hnal po rovinkách místo 100 - 110 třeba 130, když tím ušetřím jen pár minut?No a teď k tomu receptu, který se osvědčil mně - brzdy jsou na to, aby pomáhaly v nouzi a nikoliv k brzdění před každou malou zatáčkou, na to je práce se spojkou a plynem. Zvláště na známých trasách by měl řidič vědět, kdy může sundat nohu z plynu, aby mu pak třeba při odbočování stačilo brzdit jen pár sekund a přitom nemusel za odbočkou nebo za křižovatkou tlačit plyn na dvojce až k podlaze, jen aby se zase rozjel na rozumnou rychlost. No a taky je dobré dodržovat rozumnou vzdálenost, aby se jednak dalo brzdit v klidu a přitom mít i čas na normální rozjetí bez podřazení až na jedničku a jednak proto, aby se dalo koukat dopředu zvláště kolem náklaďáků, a taky aby se dalo rozjet na předjetí pokud možno bez plynu až na podlaze (a nebo jen výjimečně). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ixixix Vloženo 27. Březen 2008 Sdílet Vloženo 27. Březen 2008 Taky se pokusím trochu poradit ) Mám starodávnou (10let) O. I 1,9TDI 66kW s 200tis.km, jezdím denně přes kopce na krátké vzdálenosti a k tomu tak jednou za 14 dní do Brna a nebo ještě dál na Jižní Moravu na 195/65/15 a PP mi hlásí v zimě 4,7 a v létě 4,5. A to nemohu říct, že tu Moravu nejezdím pomaličku (průměr je mezi 65-70km/hod.). Je sice pravda, že třeba Znojmo (230km) dělám za cca 3:15 - 3:30 (rekord ještě s Fildou 1,6 a v době bez bodů jsem měl 2:30, ale to bylo v sobotu v noci), ale proč bych se hnal po rovinkách místo 100 - 110 třeba 130, když tím ušetřím jen pár minut?No a teď k tomu receptu, který se osvědčil mně - brzdy jsou na to, aby pomáhaly v nouzi a nikoliv k brzdění před každou malou zatáčkou, na to je práce se spojkou a plynem. Zvláště na známých trasách by měl řidič vědět, kdy může sundat nohu z plynu, aby mu pak třeba při odbočování stačilo brzdit jen pár sekund a přitom nemusel za odbočkou nebo za křižovatkou tlačit plyn na dvojce až k podlaze, jen aby se zase rozjel na rozumnou rychlost. No a taky je dobré dodržovat rozumnou vzdálenost, aby se jednak dalo brzdit v klidu a přitom mít i čas na normální rozjetí bez podřazení až na jedničku a jednak proto, aby se dalo koukat dopředu zvláště kolem náklaďáků, a taky aby se dalo rozjet na předjetí pokud možno bez plynu až na podlaze (a nebo jen výjimečně). Oct 1,9 TDI ALH66KW....zcela souhlasím, dlohodobá spotřeba se dá bez problémů udržet na 4,5-4,7... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
djdans Vloženo 27. Březen 2008 Sdílet Vloženo 27. Březen 2008 Pokud nebrzdite (nejlepe vubec ), da se vcelku bez problemu jezdit za ctyri litry. Ostatne kdyz na nadrz najedu 1400 km (viz avatar), tak to na tech 55 litru neni zase tak vysoka matematika... Potvrzuji, když hrát na nízkou spotřebu, hraje všechno roli.. Když nižší, tak vůbec nebrzdit, jezdim po jablonci (sever čech) kratký vzdálenosti doma - práce- nákup atd. a sem vykolejenej, když mam víc, než 5 litrů, to sem asi někde dupal víc, než sem zvyklej, jinak pánové, když sem jel na návštěvu z jablonce do frýdku-místku, ještě ke všemu přes jeseníky, protože sem v hradci špatně odbočil, sem průměrnou spotřebu udělal 3,8l na stovák. Jestli si někdo stěžuje na spotřebu, tak sou dvě tři řešení: Buď seřídit motor pořádně, seřídit si nohu pořádně, nebo obojí dvojí dohromady. Většinou to je ale řidičem ;-) na 95%. Taky nezapomeňte, že v zimě se spotřeba navýší - zimní pneu většinou větší odpor, pokud nejezdíte kupříkladu na nokianech WRG2 s luxusním vzorkem (mohu doporučit). Jaká koliv nástavba (zahrádka...) další odpor, otevřené okno/a další odpor, před křižovatkou brzda taky špatně- podřadit... A hned musí být líp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 27. Březen 2008 Sdílet Vloženo 27. Březen 2008 Taky se pokusím trochu poradit ) Mám starodávnou (10let) O. I 1,9TDI 66kW s 200tis.km, jezdím denně přes kopce na krátké vzdálenosti a k tomu tak jednou za 14 dní do Brna a nebo ještě dál na Jižní Moravu na 195/65/15 a PP mi hlásí v zimě 4,7 a v létě 4,5. A to nemohu říct, že tu Moravu nejezdím pomaličku (průměr je mezi 65-70km/hod.). Je sice pravda, že třeba Znojmo (230km) dělám za cca 3:15 - 3:30 (rekord ještě s Fildou 1,6 a v době bez bodů jsem měl 2:30, ale to bylo v sobotu v noci), ale proč bych se hnal po rovinkách místo 100 - 110 třeba 130, když tím ušetřím jen pár minut?No a teď k tomu receptu, který se osvědčil mně - brzdy jsou na to, aby pomáhaly v nouzi a nikoliv k brzdění před každou malou zatáčkou, na to je práce se spojkou a plynem. Zvláště na známých trasách by měl řidič vědět, kdy může sundat nohu z plynu, aby mu pak třeba při odbočování stačilo brzdit jen pár sekund a přitom nemusel za odbočkou nebo za křižovatkou tlačit plyn na dvojce až k podlaze, jen aby se zase rozjel na rozumnou rychlost. No a taky je dobré dodržovat rozumnou vzdálenost, aby se jednak dalo brzdit v klidu a přitom mít i čas na normální rozjetí bez podřazení až na jedničku a jednak proto, aby se dalo koukat dopředu zvláště kolem náklaďáků, a taky aby se dalo rozjet na předjetí pokud možno bez plynu až na podlaze (a nebo jen výjimečně). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 27. Březen 2008 Sdílet Vloženo 27. Březen 2008 je fakt, že taky záleží na profilu trati, ale na Pardubicku není problém s trochou snahy jezdit pod 4, bez snahy do 4,2-4,5 s průměrnou rychlostí 60-70km\h, což myslím není žádný loudání. Jde to, když má ten za volantem alespoň trochu citu v nohách. Jinak s Mondeem 2,0TDCI s citem v nohách jezdím do 6 litrů(dálnice kolem 150km\h, mimo dálnice 100-120). S těžší nohou a rychleji to pak je tak k 7\100. Přes 8,2 jsem se nikdy nedostal, ani když brázdím dálnice přes 200. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 28. Březen 2008 Sdílet Vloženo 28. Březen 2008 Dal jsem si tu práci a šel se podívat do chytré knížky výrobce udává kombinovanou spotřebu u 66kw i 81kw 5l/100km. U mimoměstského provozu je to 4,2 u 66kw a 4,1l u 81 kw. Ale nic, to nemá cenu Ale je to dobře, že jezdíte za 3,8l a podobně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirdas Vloženo 29. Březen 2008 Sdílet Vloženo 29. Březen 2008 Já mám dlouhodobou spotřebu 5,2 v zimě 5,4 pod 5 l se dostanu málokdy samozřejmě netvrdím,že to nejde,ale když už jsem si koupil auto s turbem,tak se chci taky hezky povozit a ne to držet na uzdě když tomu vytnu tak se dotanu i na 6litrů,ale oproti benzíňáku který jsem měl je to pořád v pohodě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
senovak Vloženo 29. Březen 2008 Sdílet Vloženo 29. Březen 2008 Já mám dlouhodobou spotřebu 5,2 v zimě 5,4 pod 5 l se dostanu málokdy samozřejmě netvrdím,že to nejde,ale když už jsem si koupil auto s turbem,tak se chci taky hezky povozit a ne to držet na uzdě když tomu vytnu tak se dotanu i na 6litrů,ale oproti benzíňáku který jsem měl je to pořád v pohodě Né asi,přesně tak mam Octavii rv.01 66KW. Cca 4 týdny Jezdím po Severu Čech, samé kopce.. a cca 5-5,5/100.. a to že mu někdy někde naložím pravda, octavii mam jen chvilku tak nemůžu víc říct,mam tam chip, ale odpojil sem ho, prý se to dá oddělat nevím no, ale chci si to nechat nějak zvýšit výkon,ale v prvé řadě mi de o spotřebu .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novinář Vloženo 29. Březen 2008 Sdílet Vloženo 29. Březen 2008 Já mám dlouhodobou spotřebu 5,2 v zimě 5,4 pod 5 l se dostanu málokdy samozřejmě netvrdím,že to nejde,ale když už jsem si koupil auto s turbem,tak se chci taky hezky povozit a ne to držet na uzdě když tomu vytnu tak se dotanu i na 6litrů,ale oproti benzíňáku který jsem měl je to pořád v pohodě To je správný názor. Bez uzdy průměr 4litry nelze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fire Vloženo 29. Březen 2008 Sdílet Vloženo 29. Březen 2008 Tak do Ostravy jsme jel cca 130 km / hod po dálnici, pak sjel pŕes Odry na 1. třídu a tam to dost kleslo...ujel jsem to za cca 6,2 l ... zpět ve 4 lidech furt 150 - 160 cca 6,4 ... a spotŕeba při 130ti a při 150ti je stejná dle mě ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 29. Březen 2008 Sdílet Vloženo 29. Březen 2008 To je správný názor. Bez uzdy průměr 4litry nelze. Můžu jenom potvrdit,spotřeba pod udávaná průměr výrobcem není jízda,ale přibližování. Přidám jen malý příspěvek z cesty před třema týdny do Francie. Cesta přes Mikulov na Viliach do Risoul průměrná spotřeba 5,3l ve dvou lidech na tempomatu nastaveno 135km/hod celou cestu. Cesta zpět průměr 4,9 přes Brener (touto cestou už nikdy více).Aut jak sraček a celé Tyrolsko omezená rychlost na 80km. O1 TDI 81KW Combi na zimních 15". Jinak dlouhodobá spotřeba v zimě mi nejde pod 5,2l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matydry Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 Chtěl bych se zeptat někoho kdo se vyzná v TDÍčkách, kolega má 1,9TDI 81kW stejně jako já a neustále mě dráždí tím, že jezdí za 4,5l/100km pokud jede na předpisy, já stejným stylem jetdím cca o 1,1 litru více. Včera jsme za stejných podmínek natočili obě auta, která stála vedle sebe a jemu okamžitá spotřeba na PP ukázala 4,2l a mě 6,4, což je hodnota kterou vídám každý den a která mě nepřekvapila. A teď otázka odkud bere PP hodnotu okamžité spotřeby a co ji ovlivňuje (podotýkám na volnoběhu). Poradíte někdo kde je zakopaný pes? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 Chtěl bych se zeptat někoho kdo se vyzná v TDÍčkách, kolega má 1,9TDI 81kW stejně jako já a neustále mě dráždí tím, že jezdí za 4,5l/100km pokud jede na předpisy, já stejným stylem jetdím cca o 1,1 litru více. Včera jsme za stejných podmínek natočili obě auta, která stála vedle sebe a jemu okamžitá spotřeba na PP ukázala 4,2l a mě 6,4, což je hodnota kterou vídám každý den a která mě nepřekvapila. A teď otázka odkud bere PP hodnotu okamžité spotřeby a co ji ovlivňuje (podotýkám na volnoběhu). Poradíte někdo kde je zakopaný pes? Nevěř všemu co vidíš. I počítače se pletou. Mám tu samou spotřebu co ty. Na druhuou stranu záleží na typu motoru. Není motor jako motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maros Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 Chtěl bych se zeptat někoho kdo se vyzná v TDÍčkách, kolega má 1,9TDI 81kW stejně jako já a neustále mě dráždí tím, že jezdí za 4,5l/100km pokud jede na předpisy, já stejným stylem jetdím cca o 1,1 litru více. Včera jsme za stejných podmínek natočili obě auta, která stála vedle sebe a jemu okamžitá spotřeba na PP ukázala 4,2l a mě 6,4, což je hodnota kterou vídám každý den a která mě nepřekvapila. A teď otázka odkud bere PP hodnotu okamžité spotřeby a co ji ovlivňuje (podotýkám na volnoběhu). Poradíte někdo kde je zakopaný pes? tak mne na volnobeh ukazuje spotrbu 0,4-0,5 l/ h Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ott6 Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 No, není. Těch 20 km/hod navíc znamená tak 0,75- 1 l/100km navíc. Mám to otestované na D11, která je dost rovná, takže to není moc zkreslené jízdou z kopce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 ono při 150 mi Mondeo bere nějakých 6 litrů a při 160 to už je skoro 7, takže rozdíl na nějakých 10km\h je dost velký! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ott6 Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 Ten volnoběh je naprosto scestný, protože počítač vypočítává spotřebu vůči ujetým kilometrům po každých 100 m. Takže když to jen natočíš, ukáže ti to leda tak poslední okamžitou spotřebu před zastavením, pokud to teda nebylo před více než 2 hod. No a jestli jezdíš se stejným motorem a stejným autem dráž, tak jsou dvě možnosti - blbě ti to měří a nebo máš jiný řidičský styl. Nevím, jak dlouho jezdíš s TDI, ale to je motor, který se zhusta rozjíždí na čtvrt plynu a jedničku tam je třeba mít tak na první (malá nadsázka) otočení kol. Na kratších trasách je tohle ten největší likvidátor nízké průměrné spotřeby. Další klasickou chybou je rychlé podřazování a tím zpomalování auta a potom zase nutné výraznější zrychlování na nízký rychlostní stupeň. TDI je dobré v tom, že když nepotřebuješ vypálit z křižovatky, ale jen tě něco zpomalí, tak se klidně na 4 s lehkým přidáváním plynu rozjedeš i z 50 km/hod. a 1200 ot/min. bez podřazení, aniž by začal motor protestovat a cukat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fire Vloženo 11. Duben 2008 Sdílet Vloženo 11. Duben 2008 Tak já dnes jel trasu Brno - Olomouc za cca 9,8 litru / 100 km .... na styl se mě neptejte, jelikoš bylo 4 ráno :prc: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 11. Duben 2008 Sdílet Vloženo 11. Duben 2008 Tak já dnes jel trasu Brno - Olomouc za cca 9,8 litru / 100 km .... na styl se mě neptejte, jelikoš bylo 4 ráno :prc: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fire Vloženo 11. Duben 2008 Sdílet Vloženo 11. Duben 2008 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 11. Duben 2008 Sdílet Vloženo 11. Duben 2008 A po dálnici??? Jak jsi to dokázal??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fire Vloženo 11. Duben 2008 Sdílet Vloženo 11. Duben 2008 A po dálnici??? Jak jsi to dokázal??? Po dálnici no, furt nohu na podlaze .... průměrná rychlost cca 135 km / hod... jel jsem pořád 160 - 190 km / hod... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 11. Duben 2008 Sdílet Vloženo 11. Duben 2008 Po dálnici no, furt nohu na podlaze .... průměrná rychlost cca 135 km / hod... jel jsem pořád 160 - 190 km / hod... Chi!! Ja dělal Brno - Břeclav po dálnici za 2o min a spotřeba 8,5 litru. Asi nejsem jediný magor na dálnici.Že jo??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.