Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Také jsem postupně odhlučňoval Rapida a musím říct, že právě dno kufru bylo sakra znát, takže zbytky jsi sdělal na správné místo 👍

  • Autor

Díky moc, snažím se auto mít v co nejlepším stavu a odhlučnění je dost hodně znát. 

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Chystal jsem si auto na STK, takže jsem udělal údržbu brzd (lehké soustružení kotoučů), srovnání desek, vyčištění všeho + trochu barvičkování, nová brzová kapalina a výměna štítů za nové. Původní byly už dost uhnité. No a pak jsem trochu obrousil celý výfuk a odřeniny na podvozku a tošku to ponatíral,Photos-001 (2).zip aby byl zase na chvilku klid. Dále pak auto dostalo nové všechny silenbloky na přední nápravě včetně horního uložení + geometrii, ať je zase tichoučko a klid na nerovnostech. Myslím, že STK bude zase bez ztráty kytičky 😀.

20240222_185231.jpg

20240224_093345.jpg

20240224_093951.jpg

20240224_110602.jpg

20240224_110612.jpg

20240229_165757.jpg

20240229_172607.jpg

20240229_182208.jpg

20240229_182212.jpg

20240229_182220.jpg

20240229_182256.jpg

20240229_182345.jpg

20240229_182405.jpg

  • Autor

Tak ME+STK šťastně za námi, zase jsem byl v Opavě a maximální spokojenost. 😀 Emise naměřeny na 1.pokus, hodnoty kouřivosti zanetbatelné oproti max.povoleným limitům, na STK vše bez ztráty kytičky. Pochvala od technika za připravenost mě potěšila. Na LED Osramky H7 v hlavních parabolách nereagoval, byly dobře seřízeny, tak na ně nereagoval. 

Klobouk dolů, pěkná práce na přípravě před STK a zasloužená pochvala od technika. 

Nám končí technická hned příští týden ve středu tak potom také napíšu do našeho tématu jak jsme dopadli. Je to naše první STK od koupě auta takže pojedeme spíše s obavami i když auto zdá se být v pořádku. Svá předchozí auta jsem podobně připravoval na STK ale to hlavně proto že byly tzv. letní. To se mi to dělalo v srpnu dobře na zahradě ale v zimě se mi do toho nechce, garáž nemám a tak tohle doháním v létě (trochu té lenosti je v tom také). Takže pojede tak jak je. 

Ty Led Osram v H4 jsou myslím legální ale v H7 asi ještě ne? Jestli se nepletu. Tak v tom případě super výsledek. 👍

  • Autor

Díky za chválu, vždy to potěší. Bez garáže se ta příprava na STK v zimě dělá blbě, to je jasné. Budu držet palce ať to dobře dopadne. 

Jinak LED Osram jsou schválené pro Roomster jen H4, kdežto H7 zatím ne. Třeba časem budou, ale dal jsem je tam a nechal udělat seřízení na regloskopu aby byla svítivost lepší. 

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Tak po dlouhé době nějaké drobné závady : přelámané kabely v řidičových dveřích  - opraveno u elektřikáře.

No a včera jsem ještě kontroloval OBD11 stav auta a vyběhla mi tato hláška u rádia - viz foto:

Rádio ale normálně hraje, smazat ta chyba nejde. Jak udělat reset nebo nakódovat původní data ?  

Do rádia jsem zasahoval jen jednou a to doděláváním zadních reproduktorů, ale nic jsem tehdy nekódoval. Zapojil jsem kabely dle schématu a hned repráky hrály. Jedná se o rádio Swing a Roomster 1,2TSi m.r.2012.

 

Screenshot_20240604_175753_OBDeleven.jpg

Upraveno od Martin_TDi

  • Autor

Včera jsem dělal servis při 120 tis.Km. Takže klasika všechny filtry, motorový olej, svíčky a dělal jsem i převodový olej. Auto slouží stále velmi dobře, tak snad tomu bude i nadále!20240607_180712.thumb.jpg.c522a36a6963c21fe01e281e8c4a7186.jpg20240607_180747.thumb.jpg.28e42fc17610947717c7bd5708ed931a.jpg20240607_180821.thumb.jpg.5fcd31df424f7cead8abdcb453bc3785.jpg20240607_180856.thumb.jpg.a27461a99726a99667bef1453bb63e52.jpg

Kolik měly svíčky najeto?

  • Autor

Svíčky měním co 60 tisíc. Fungovaly stále dobře. 

  • 8 měsíců později...
  • Autor

Po delší době jsem se odhodlal a pustil se do BT handsfree. Podařilo se mi díky zdejším specialistům a jejich radám ( Miro F.) dát všechny origo díly dohromady, pak jsem to raději ale dal autoelektrikáři, který to s malým problémem nainstaloval. No a pak ještě jsem na základě rad od Miro F. musel dokódovat nějaké nedostatky aby byla diagnostika bez chyb. Nyní vše funguje tak jak má včetně přehrávání hudby z mobilu.  

20250221_172728.jpg

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Tak po delší době první zaváhání.  Auto nevyhlásilo žádnou chybu na palubáku, ale je citelný pokles výkonu. Po napojení na diagnostiku se ale chyby ukázaly. Zkusil jsem rozebrat a rozhýbat zatuhlou regulaci turba. Snad to bylo ono.

Screenshot_20250420_193405_OBDeleven.jpg

Screenshot_20250420_193538_OBDeleven.jpg

20250421_134317.jpg

20250421_133707.jpg

20250421_134319.jpg

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Protože jsem dal brzdám trošku více zabrat než bylo asi zdrávo, tak začaly kopat do pedálů. No soustružit už je nemělo smysl, takže jsem proměřil házivost nábojů, zkontroloval vůle na nápravě (vše OK) a dal brzdy nové. Opět padla volba na sadu od firmy Textar. Zajetí OK a zase je klid. Škoda, že se zde tak šetřilo a jsou tu tak malé brzdy 256mm. Kdyby tu byly aspoň 280mm, bylo by to o něčem jiném..... Ale na normální jízdu to stačí. Alpy bych s tím ale sjíždět moc nechtěl.

20250628_094414.jpg

20250628_094423.jpg

Větší verze brzdičů FSIII trpí naprosto stejným problémem a ve výsledku toho příliš neřeší – velmi snadno se přehřejí a kotouče se zvlní. Jediné spolehlivé řešení je použít brzdy z vyšší třídy, které nejsou konstrukčně závislé přímo na kotoučích. Problém u FSIII spočívá v tom, že se v podstatě opírají primárně o kotouče, a u starších vozů je tak velmi snadné je přehřát, protože už postrádají pohyblivost a odolnost, jakou měly jako nové z výroby.

Upraveno od LosDavos

  • Autor

Jo, tak s tímto souhlasím. Na Octavii 1 jsem předělával brzdy z D280x25mm FSIII na brzdy D288x25. Bylo to super a fungovaly a fungují skvěle dodnes a už je to tak 10 let. Že bych to udělal i na manželčině Roomstříku ? 🥰

20170612_183348.jpg

20170614_163859.jpg

  • 2 týdny později...

Otázka je, jestli na to vůbec seženeš materiál.

U Octavie to není problém – za pár korun koupíš celé nové ústrojí a vyměníš ho za dvě hodiny i s těhlicí, protože je to kompatibilní. Ale jestli jde na Roomstera osadit těhlici z Octavie... myslím si že ne mají jinak čepy řízení. Spíš bys asi musel sehnat 288mm brzdy z Fabie nebo Rapidu – u některých jsem ty lepší brzdy už viděl. Samozřejmě je pak otázka ceny takových dílů a jejich reálná dostupnost. Tolik toho asi nebude.

 

Myslím si že by tam šli dát z VW polo:

https://www.mihocar.cz/mcperson-pravy-tehlice-tlumic-vw-polo-6c0-6rf413031c-6rf413031g-indie/d-181258

https://www.mihocar.cz/mcperson-levy-tehlice-tlumic-vw-polo-6c0-6rf413031c-6rf413031g-indie/d-181145

 

Pružiny bych přehodil zbytek použil pokud budou tlumiče ok. Ještě sehnat třmeny a kost na třmen... i když jestli bych si plánoval auto nechat ještě 3 roky a víc, tak bych možná koupil nové třmeny, nebo aspoň repasované.

Upraveno od LosDavos

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.