Přejít na obsah

2,0 MPi nestartuje bez sešlápnutí plynu, kovový zvuk


mxm1919

Doporučené příspěvky

Zdravím,
 

v poslední době máme problém s naší Fobií (F1 2,0 MPi 85 kW bez jakýchkoliv úprav). Pokud otočím klíčkem, motor se nechce chytnout, ozývá se jakoby kovové bzučivé protáčení (přirovnal bych to asi k pilníku jedoucímu přes kov).
Pokud přidám plyn, dostanu tak otáčky nahoru, chytne se. Nemyslím ale, že by dlouhodobě (dříve velmi sporadická závada, nyní téměř vždy se vyskytující se) bylo správné a hlavně neškodné startovat pomocí sešlápnutí plynu. Současně se teď kvůli výpadku jiného auta v rodině nemůžu dostat na diagnostiku abych věc řešil "od píky" nebo popsal závady dle vagu. 

Máte prosím někdo zkušenost s takovou situací, případně návod na vyřešení problému nebo jakýlikoliv tip či radu?

Další projevy:
- občasná nestabilita volnoběhu
- občasné chvění motoru (nebo přenos chvění na kastli)
- občasné "nakopnutí" při přeřazení
- občasné pobláznění indikátoru aktuální spotřeby (volnoběh 3-5l/h)

Nájezd 135 tis km, pravidelný servis (výměny dílů dle běžných intervalů). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Mám asi úplně stejný problém, mám F1 combi, 2,0 MPi, výroba 11/2003, najeto 280000. Vůz je z bazaru, takže teď po výměně rozvodů, svíček, oleje a filtru. Rozsvítila se chyba motoru, diagnostika napsala chybu zpětného vedení paliva, nebo něco hodně podobného. Chybu se podařilo vymazat, auto ale občas hůř chytá, a všiml jsem si, že někdy když otevřu řidičovy dveře, tak sepne čerpadlo benzínu, a někdy to neudělá. Ještě mám v plánu vyměnit benzínový filtr, jinak ale nevím, diagnostika nic teď nehlásí. Další neobvyklostí je výše uváděné občasné nakopnutí při přeřazení, pobláznění okamžité spotřeby, a i při jízdě s kopce třeba na pětku bez plynu se najednou ze spotřeby 0,0 ukáže 2,6, pak 3,3 a auto zrychluje. Po vyšlápnutí spojky se trochu zvýší otáčky, po chvilce se sníží na volnoběh a po puštění spojky je spotřeba 0,0. Jinak průměrná spotřeba podle palubáku v rozmezí 6,8 do 8 litrů, podle trasy, což je asi normál. Každopádně mi ale auto přijde takové utlumené, a při sešlápnutí plynu se jakoby přidusí a pak až jde do otáček. V porovnání s dvoulitrovou octavií z roku 1998 to jede jak stopětka, než se to rozhoupá.

Editováno: , autor: feldas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pokud se zobrazí kontrolka motoru, tak vymazání chyby není řešením problému. Jaké to bylo číslo chyby?

Motor by měl zatahovat hned. I když je jasná, že ta Oktávka se škrticí klapkou ovládanou lankem bude vždy lepší než Fabka s e-gasem.

I spotřeba mi přijde vysoká, než jsem auto předělal na plyn, tak jsem měl 6,8 litrů v průměru dle dotankování. Ale třeba je to tím, že jezdíš krátké trasy.

Nebylo by od věci koupit si diagniostický kabel a vysledovat, zda se v diagnostice nevyskytuje nějaká občasná závada (po určitě době se sama vymaže a v servisu nic nezjistí) a udělat diagnostiku akčních členů.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Po delší odmlce jsem se dostal sem...

 

Číslo závady je 16825 - chyba zpětného vedení paliva.

 

Palivový filtr před cca třemi týdny vyměněn, chybu jsme vymazali, auto najelo odhadem 150 až 200 km a stejná chyba se rozsvítila znovu.

 

Ale - před týdnem jsem podnikl cestu dohromady 500 km, i s tou svítící chybou, vyjížděl jsem od domova s téměř plnou nádrží, a po ujetí zhruba 200 km auto v zatáčkách začalo cukat a ztrácet výkon, jakoby s nižší hladinou benzinu v nádrži vynechávalo čerpadlo...Občas na křižovatce auto zdechlo, ale hned šlo s přišlápnutím plynu nastartovat. S přibývajícími kilometry to bylo horší a horší, takže jsem pak u nějaké pumpy dobral plnou a od té doby auto jelo jak z praku. Spotřeba podle palubáku 6.2, což je myslím dobré, ve dvou lidech a s cca 200 kg v kufru. Pak se mi naskytla koupě palivového čerpadla z bouračky, provedl jsem tedy výměnu, a od té doby to jezdí, netankoval jsem, v nádrži je ještě více než čtvrtina, zatáčky nešetřím, a auto pořád jede. Dnes byl čas, tak jsme tu chybu opět smazali, tak uvidím, jestli to bude dobrý, nebo se to zase rozsvítí.

 

Každopádně dám zase vědět, jak se to vyvíjí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mazání chyb a náhodná výměna dílů většinou nic neřeší.

 

Proč nepostupujete dle dílenské příručky?

16825 Odvětrávací systém nádrže - průtok chybný

-> Zkontrolovat elektromagnetický ventil nádobky s aktivním uhlím

-> Zkontrolovat hadice a spojovací potrubí od palivové nádrže ke vstřikovačům

 

Jinak se to řešilo tady:

http://forum.skodahome.cz/topic/9428-kontrolka-motoru-syst%C3%A9m-odv%C4%9Btr%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD-n%C3%A1dr%C5%BEe/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...