Kamera Vloženo 21. Březen 2013 Sdílet Vloženo 21. Březen 2013 Prosím o radu, omylem jsem pořídil pneu 195/65/R15 95T, ale dle techničáku je 195/65/R15 91T. Je to velký problém ohledně provozu? Díky za názory! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 22. Březen 2013 Sdílet Vloženo 22. Březen 2013 Ne. "Nosnostní index Nosnostní index pneumatiky je udáván za rozměrem, např. ve tvaru "195/65 R15 95H", kdy hodnota nosnostního, nebo také hmotnostního indexu, je 95 = 690 kg na jednu pneumatiku. Pokud nevíte jakou hodnotu Ni máte na svém voze mít, podívejte se do velkého technického průkazu, nikdy nepoužívejte nižší hmotnostní index, než je zde uveden. Vyšší Ni použít můžete, pneumatika ovšem bude mít tužší bočnici a jízda s takovouto pneumatikou může být méně komfortní." Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
neattom Vloženo 22. Březen 2013 Sdílet Vloženo 22. Březen 2013 Neviděl bych v tom problém. Viz přechozí příspěvek. Pokud není hmotnostní index menší, vše je ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 22. Březen 2013 Sdílet Vloženo 22. Březen 2013 Problém to opravdu není. Hmotnostní a rychlostní indexy jsou jen doporučení nejnižší, které se MUSÍ dodržet, můžou být vyžší a nesmí být nižší. U zimních pneumatik může být rychlostní nižší, za předpokladu, že se do zorného pole řidiče vylepí o tom informující nálepka. 341/2002 Sb. VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002 o schvalovánítechnické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích § 21 Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy (K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona) (1)Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla(povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla). (2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. (3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.