Přejít na obsah

Motor AQY 2.0 benzín - ztráta výkonu po rozjezdu


Berry

Doporučené příspěvky

Ač jsem tento motor chválil, došlo i na mě a musím řešit první problém s ním. Motor má najeto 161 000 km. Před pár dny jsem čistil sprejem sedla ventilů přípravkem od firmy BERNER. Přestože bylo v návodu uvedeno, že se má vyndat vzduchový filtr a stříkat sprej do sání, já jsem raději odpojil vedení sání až za váhou vzduchu, aby to nešlo přes ní. Postupoval jsem podle návodu. Nevím, jestli to má se ztrátou výkonu něco společného, ale druhý den, když jsem s autem jel, měl jsem pocit, že na dvojku hůř táhne. Na 3-4-5 to bylo lepší, ale měl jsem pocit, že to není ono. Natankováno jsem měl na BENZINĚ, takže žádný JZD. Nezávisle na tom mi to samé řekla manželka - rozjezd na jedničku OK, pak přeřadila na dvojku a ztráta výkonu, prostě do nebylo ono. Auto se se sníženým výkonem rozjíždělo pozvolna, na 3-4-5 to prý už jelo.   Dřív by se auto na dvojku rozjelo bez problémů, teď by problémy mělo. V nádrži bylo tak 10 litrů. Nalil jsem do ní čistič palivové soustavy od firmy RETECH, který jsem koupil v servisu VW, a dotankoval na SHELLce. Po ujetí 30 km jsem měl dojem, že je to vyřešeno, i na dvojku auto táhlo, na pětku bez problémů 170 km/h a šla by víc, ale nebyl jsem na dálnici  :kol-28: . Druhý den mi manželka řekla, že na dvojku jí auto táhlo jako na 100% i do hodně prudkého kopce. To bylo ráno. Odpoledne s tím jela znovu a znovu hlásila, že auto bylo na dvojku líné. 

 

- Při čištění ventilů sprejem jsem neměl elektriku odpojenou, motor musí běžet. Jak jsem psal, přes váhu vzduchu ten sprej nešel.

- V servisu na testu jsem byl hned, jak se ztráta výkonu projevila po čištění sedel - sporadická porucha váhy vzduchu - vymazáno před tím, než se výkon zlepšil a pak zase začal blbnout.

 

A teď další věc - postavil jsem auto do garáže a slyším nějaké zvuky vzadu. Obešel jsem ho a slyšel jsem, jako když mi probublává vzduch do nádrže (bylo v ní tak 40-45 litrů). Otevřel jsem víčko, na boku zmáčknul ten čudl, aby se otevřela klapka do nádrže, ale vzduch se do ní nenasával, jako když se to udělá při tankování po té, kdy vypne pistole. Chvíli to bublalo, pak klid, pak to zase začalo a dokola. Šel jsem od toho, nevěděl jsem, co to je a čím to je.

 

1. Máte někdo s tímhle zkušenost, nápad, po čem se podívat?

2. Setkal jste se někdo s tím probubláváním do nádrže? Příčina, rada, ... ?

3. Může ta ztráta výkonu souviset s tím probubláváním? Jak?

Editováno: , autor: Berry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdá se, že je to vyřešeno. Šel jsem do servisu si objednat test váhy vzduchu. Technik to nejdříve projel a na jeho radu jsem si ještě jednou koupil čistič palivové soustavy od firmy RETECH v jejich servisu VW. Dotankoval jsem opět na stejné SHELLce a vyjel nádrž. Auto jede jako splašené a už odspodu bez problému zatáhne. Další tankování BENZINA. Po druhé aplikaci čističe máme najeto nějakých 1400 km a zdá se, že je to OK. I manželka říká, že táhne jako dřív. Vysvětlení, proč nestačila jedna aplikace čističe, technik neměl, prý se jim to často nestává. Ale když byl naše auto projet, hned si prý myslel, že váhou vzduchu to není. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...