Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

zajímavá internetová diskuze.

Přes mé ruce a přes firemní použití, kde už 24 let rozhoduji o tom, co se koupí, jak dlouho to bude jezdit a kdy se to pošle dál a mám veškeré informace o provozu aut, prošlo leccos, většinou koncern, ale nejen ten. Podotýkám, že všechna auta servisujeme výhradně ve značkových servisech a v intervalech, jak předepisují výrobci. Vynechám nákladní auta, o těch tu není řeč, vezmu to od nejhorších:

1. místo: VW Crafter 2,5TDI, motor Mercedes Benz 100kW pětiválec CR. Mizerný, malý rozsah použitelných otáček, vysoká spotřeba, motor ve 110 000km poslal prasklou ojnici skrz blok. Údajně byla na vině příliš krátká rozvodovka a s tím spojené vysoké otáčky motoru, to je ale jasná chyba výrobce, realita sprinterů a crafterů v této konfiguraci je obecně neveselá-truchlivá.
2. místo Renault 1,9dCi 96kW, dva exempláře, u jednoho prasklo řemenové kolo na vačce s následkem totální destrukce motoru, u druhého sice nic neprasklo, ale ve 145000km přestal startovat. Po demontáži se ukázalo, že příčinou jsou kompletně opotřebené plochy vačky s vydroleným materiálem. Po úplné demontáži motoru se ještě ukázalo, že stejně jsou na tom ojniční ložiska. Vzhledem k servisování dle plánu výrobce bylo uzavřeno jako vadná povrchová úprava ploch. Bohužel po záruce a bez ochoty výrobce to řešit.
3.místo: BMW 535D Twin turbo 230kW. Hlučný žravý neochotný motor, spotřeba 10(!!!)L, z letargie ho probouzel až kickdown a ani pak to nebyla žádná sláva v poměru k papírovým údajům motoru. Porucha motoru sice žádná, ale zbytek auta to plně vynahradil. Navíc podvodná finta výrobce deklaruje bezplatný servis 100tkm/5let, což není úplně pravda, díky kódování příštího servisu po 26000km, takže 78tkm, pak už platíte, a jak je u BMW zvykem, prohnete se pořádně. Vůbec provozní náklady tohoto vozu byly extrémní i z pohledu 20" runflat pneumatik, které žraly víc než 1kč/km. Ale to už jsme mimo téma motor.
4. místo: Kia 1,4 16V 84kW, v 95000km totálně opotřebené vedení rozvodů, po demontáži velké překvapení: je to z plastu!!! Nárok na záruku nula z důvodu opotřebení provozem, oprava za 22000kč. Dalším problémem byly časté a drahé servisní prohlídky. Tohle auto vycházelo servisně dráž než Audi Q7!!!
5. místo: VW 1,9TDI-PD 85kW. Ve 180 tkm porucha PD vstřikovače s následným propálením pístu. Výměnu motoru ale kompletně zaplatil VW, přestože auto bylo po záruce.
6. místo opět koncern, ale 2,0TDI-PD 125kW. Zde potvrzuji údaje z článku, piezzovstřiky od 120 tkm postupně odcházely, vždy s úplným zablokováním ECU motoru. Po druhém odtahu servis doporučil vozit v autě malou diagnostiku, tou identifikovat vadný vstřik a vytáhnout z něj konektor, zresetovat chybu v ECU a jet dál na tři válce. Fungovalo to, ale Octavia RS šla obratem na trh.

A teď naopak hitparáda nejlepších, tady je to naopak jednobarevné:

a) VW 1,6TDI CR 77kW. Naprosto bezproblémové kultivované motory s úžasnou spotřebou, aktuálně máme kusy s 180- 250tkm bez nejmenších problémů.

B) Audi 4,2TDI 250kW. aktuálně 290tkm, nula problémů, bez zaznamenatelné spotřeby oleje, kultivovaný a s okamžitou reakcí na pedál, na velikost a výkon motoru velmi solidní spotřeba.

c) VW 2,0BiTDI 132kW. Po absorbování psychického odporu k downsizingu musím uznat, že tenhle motor se původnímu R5 vyrovná se ctí, je tišší a zatím (218tkm) rovněž naprosto bezproblémový. Jedinou výtku bych měl k demagogii výrobce, který sliboval až o 3 litry nižší spotřebu než u 2,5TDI. Není to pravda, žere to úplně stejně. Bonus je v kultivovanosti, ochotě se vytáčet a širokém spektru použitelných otáček celkově.

d) VW 2,4D, pravěký atmosférický pětiválec 63kW v T4. Do světa šel s úctyhodným milionem kilometrů na hrbu. S původní mechanikou, spojkou i převodovkou. Měnilo se pouze vstřikovací čerpadlo po třičtvrtě milionu km.

e) V10TDI 230kW, navíc přečipovaný na 280kW. 400 000km s jedinou miniporuchou, drobným únikem oleje na zadním víku motoru při 330tkm. Díl za 50 kč, bohužel kvůli výměně musel motor z auta ven, takže to přišlo celkem na 11000kč. Takže zde se s článkem neshodnu, moje zkušenost s V10 je skvělá.

Editováno: , autor: kokta7
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je nějaké zmatení pojmů. Ten mobil jsi reklamoval jako firma/živnostník, nebo jako "fyzická osoba"? Ono totiž Obchodní a občanský zákoník je trochu něco jiného. Petře, zákon o Obchodních korporacích je velká změna v právu, něco na způsob nového Občanského zákoníku. Tedy ne jen nějaká lehká novelizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jelikož tady řešíme kvalitu aut, tak 6 rokem v provozu a cca 125000km. teče asi těsnění u olejový vany. 1.6 HDI mega giga výkon 66kw!!!! to jenom abych se nenudil asi...

 

Raději bych měl tekoucí těsnění vany, což asi nebude tak obtížné opravit, než nějaký incident s řetězem u TSI. :kol-32:  Ad 10V TDI - zajímavé, všude se na tento motor jen nadává, jaká je to poruchová plečka. Holt měl panáček štěstí.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase jeden príma den. Nejdříve čuník na kolotoči a pak steak, klobása, grilované kuře, šunka s bagetkou, řízeček s br. salátem. Ještě ochutnám gulášek a zbytek čuníka. Škoda, že jsem autem. Vínečko z Čejkovic a slivka na trávení, by se šiklo.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo, já si tuhle stěžoval u doktora na kolena, jak mě bolej po delší chůzi a on mi řekl, že když půjdu o 15 dolů, rázem bolet nebudou :D Taky sem se vyžral, ale horší je to dostat dolů, prostě člověk se neudrží :D

 

Doktor mi povidal : jak se vyžranost už objeví víc, je problém se jí pak lehce zbavit, je nutné pak častým pohybem a posilováním (růstem svalů) opět nastartovat spalování tuků a celkový metabolismus.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, já sem takovej masožrout :D  Já takhle navečer dostanu slinu a třeba si hodim na pánev ještě kus masa ;)

 

Jak jsem chodil po té Šumavě (jako že normálně se vozím a nejsem zvyklej), tak mi normálně oteklo koleno jak balón, prej sem to přetížil :D

Editováno: , autor: Clint
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motosmane, ta akce z fotek ma jedinou chybu, nejsem tam ja :-)

Clinte: Prosim te ta tvoje musi vaha, to jsem vazil v 9 tride. Kolik muzes mit Vic jak 90 to nebude. To ja pres prazdniny nez abych zhubnul tak mam +2 kg a moje kolena nosi 109 kg momentalne a to si prdel furt nevozim, navic bydlim ve 3 patre panelaku bez vytahu, tedy nakupy, malou a jine kramy pekne peso do vysky. Hold trening. Postav si na zahrade schody a slapej, kolena se ti srovnaj to budes koukat. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tato reklamace nemá přece s obchodním zákoníkem nic společného, ne? A navíc, Obchodní zákoník neexistuje - od 1.1.2014 byl nahrazen Zákonem o obchodních korporacích.

 

no jak se to vezme, není to úplně pravda, ve věci obchodních vztahů, záruk, smluv, ujednání, právního jednání, vad, odpovědnosti za vady a škoda způsobená vadou výrobku, závazky z právních jednání, dílo, atp atp. to řeší NOZ - tedy Nový Občanský zákoník

 

Zákon o obchodních korporacích řeší trochu něco jiného, rozšiřuje to, co je obecně v NOZ ve vztahu k  v.o.s., k.s., s.r.o., a.s. a  družstvům.

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...