Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Chlapci děkuji za vysvětlení ohledně emisí, zase nic nevím... No každopádně nevím jak to bude v praxi, ale za mě opravdu nechápu, proč by neměly Octavie, potažmo všechny diesely bez DPF projít emisní kontrolou. Emisní normy jsou dané a pokud je auto splňuje, tak nevidím důvod proč by neměli projít i příští rok. Přece je jasně napsáno jakou normu vůz splňuje a pokud tedy se mají nějakým zásadním způsobem stará auta likvidovat, tak musejí postupně a ne říct, dneska rušíme vše co splňuje normu  EURO5 a nižší, protože se nám chce,... Lidi nemají na nová auta a pokud to chtějí nějak udělat, musí se postupně...

 

Každopádně podívejte se na 120ky, na žiguli, na jedničkové Octavie RS s přechipovaným motorem, vždyť to smrdí jak 3 diesely bez DPF!!!

Nevím jestli jste si někdo vlezl hubou k výfuku, ale já když nastartuju a jdu si čichnout k mému  dvoulitru, tak to smrdí mnohem méně než vedle nastartovaný Káčko s 1,3kou, jediné co je u diesela je že kouří, což je pravda, ale prostě smrdět smrdí víc benzínová auta.

Otázkou jsou ty mikročástice, jak na tom jsou to je otázka pro odborníky...

 

Rozhodně si nemyslím, že by auta stará 10 let (což je už i můj případ v letošním roce) neprošla na emisích, když minulý rok si divili, že je mám tak nízké, že to nemají ani některá auta s DPFkem a to ještě ani neví že to je chipnuté, takže možná opravdu záleží jak se s autem jezdí a jak se tomu zanáší trasy...  :kol-32:

V tomto vidím buducnost aut. Senzory vyhodnotí opotřebení motoru a místo výměny oleje vymění nárazník i s motorem.

Stringo: jestli jsem to pochopil správně, tak se budou držet normy od výrobce. Bohužel výrobce určil normu, kterou má problém dodržet. Auta s vykuchaným dpf nesplní normu, protože je stanovena s ohledem na funkční dpf.

at si dělaj co chtěj, nevím proč bychom se měli zbavovat funkčních aut který narozdíl od nových křasen najedou bez problému 300k km. a naky jejich přiblblé emise stejně na to budou krátky.

Upraveno od kokta7

Stringo, obecně se z toho článku dá vyvodit to, že byla zrušena "korekce" u kouřivosti (tudíž ne u emisí!), která byla daná do předchozí vyhlášky nějakým omylem. Takže prošlo i auto s vykuchaným DPF. A jelikož VW stanovil nešťastně hodnotu součinitele absorpce kouřivosti u 1.9 TDI PD, tak to vypadá, že přes tuto zkoušku neprojdou. Je tam ovšem jedna možnost, že technik bude pomaleji přidavat plyn a auto projde...

Ale jinak ty vyhláška je zase paskvil, třeba u aut na E85 nařizuje měření u obou paliv - jak to provedeš, když to má jen jednu nádrž? :kol-44: 

Nebo se tam nezastrci sonda úplně,...

Ještě me vysvetlete někdo, když benzinak jezdí 100 000km na benzin a pak to někdo předělá lpg či ten ethanol. To motoru nevadí?

Upraveno od kokta7

Nevím, říkalo se svého času, že ten líh leptá těsnění. Údajně to už není pravda. Ale originální verze z výroby jsou nějak upravené (včetně řízení motoru) - proč by se tedy dělaly? Tak čemu pak věřit?

 

 

PS: tohle stejně nikdy nebudu kupovat, takže se o to až tak nezajímám.

Tak to chápu s tím DPF, pokud to tam má být a někdo to vykuchá, tak ať má problém, to je jako kdybych vyndal katík a divil bych se že neprojdu, jednou tam jsou ty věci aby to fungovalo podle norem, tak to tam má být. Ale tady někdo napsal že PDčka neprojdou když nemají DPF, proto jsem se ohradil, že to podle mě je nějaká blbost...a taky asi jo..

 

 

Jinak, ona u nás je nějaká vyhláška, která by nebyla paskvil???

Sory stringo. Ale když budu mít 10 letou oktu a umře me jenom EGR a dpf tak věr ze to vykuchas. Praxe...

Ono to dpf je celkem OK když s tím jezdis občas delší trasy, často tam lidi lejou akorát špatnéj olej nebo neresej ze jim umřelo EGR...

Upraveno od kokta7

Pawouku: Nikdy nerikej nikdy. Tzv. Clintovo nove porekadlo a kredo. :D

Upraveno od Petrrr

Hlavně aby klintik používal škoda origos olej :D to pomáhá motoru

:-) koukal jsem do velkého TP a kolonku na kouřivost tam mám prázdnou. Protože mám benzín a ten nekouří.

Když jezdím na E85, není to náhodou změna paliva? Která by měla být zapsána v VTP?

To je bohuzel pravda, kdyz mas 10 let stare auto v hodnote 100 tis, kupuj do nej DPF za 25-30tis. Cenu auta ti to nenavysi a bez toho to jezdi taky a navic i proslo vsema kontrolama. To jen nekteri daji tricitku za servis a nehnou ani brvou. :D

  • Autor

Koukal jsem to svého TP a vůbec tam nejsou 15" kola s 195 galuskama ;)   A já je měl tak rád ;)

Kokto: :D:D:D Hlavne to pomaha zvysit spolehlivost a zivotnost motoru :D

To vis mas sportovní auto

Pawouku: Nikdy nerikej nikdy. Tzv. Clintovo nove porekadlo a kredo. :D

Pravidla tzv. Clintova pevného názoru pro mě neplatí. :kol-46:  Jsou jisté hranice, přes které nejede vlak. Ale třeba já jsem nikdy nevrdil, že bych nevzal diesela, pokud by pro to nastala vhodná situace = patřičný roční nájezd km. Vždy píšu, že koupím to, co mně v daný okamžik bude vyhovovat z hledisky užitných vlastností, výkonu, spotřeby, jízdních vlastností a ceny. Ale tato situace rozhodně v dohledné době nenastane. Já se držím svých 15 000 km s benzínem. Dnes Shell ve Stodůlkách na famózní ceně N95 a Diesel za 31,90. :kol-29:

Cenu auta navýší i plná nádrž. I do swifta jsem kupoval rok před smrtí nový kat. Tak hlavně, že jezděj za 4 a nemaj na egr, nebo dpf.[emoji33]

jelikož sem šetřílek a i piráti mají své dny, tak 30,90 verva benzín.

a hold je krize, tak sem přešel na Honzovu+čislo  eko jízdu(teda nepřešel, po rovině sem jel ve městě na trojku, honza by tam měl 4ku)

 

Upraveno od kokta7

No Kokto na internetu se dají DPF sehnat z bouraných aut za 10 000,- a ještě jedna věc. mě odešlo Turbo a také jsem dal 18000,- za nové, prostě chceš jezdit? Zaplať opravu tak jak má být... Prostě o tom to je, to je jako když řekneš, že můžeš jezdit MHD zadarmo, protože to MHD stejně jede trasu s lidmi kteří zaplatili a tím pádem je jedno jestli jede 20 nebo 21 lidí... Prostě jednou se má něco dodržovat (v tomto případě způsobilé auto provozu) tak to musí být všechno v pořádku...

Kluci už jsem to tu řešil jednou, ale řešil jsem nabíječku se záložním zdrojem, to už teď nepotřebuji, ale hledám nějakou samostatnou nabíječku. Nevím ale vůbec na co se u nich zaměřit, jaké parametry by měla mít, jaké funkce atd.atd. Nechci kupovat něco levného když to pak bude stát za howno, ale zase nechci koupit něco drahého s vidinou že to je dobré a třeba mě to bude úplně k ničemu a zbytečně vyhozené peníze...

 

Díky za rady a tipy.

 

PS: přikládám akci v kelly, tak jestli se v tom někdo orientujete, řekněte mi, jestli je to dobré, špatné prostě nějaké rady, ať můžu nějakou koupit a mít ji doma...

 

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBp+RFtqPa3FJwQfuJ1p+PpN2GhyoS9SE3C2bNf5wnS4MKtR7SYtASWOd+4A5/Iz/+RoQC7MBY2G1mzXZNxJcI9h4UL9J5MaeUllN3wM6dvrKBEnI9v7Wq4ZkNCOnGad2dx8ZmfPozlwTq96E9vMDRHQoCiqkKB7dVK6eXfn/+FrcK

Všichni si pochvalují ty z Lidlu. Já kupoval nabíječku Ferve, protože v té době uměla i Gel. Dnes bych koukal asi po nějaké ctec.

Z toho lidlu to je myslím něco podobného.

Upraveno od motosman

Ctek mam a super. Sice stala trojku ale stoji to za to.

Kokto, Honza+číslo by na rovině nejel za 4, ale za 5 na nějakých 1300 otáček. Jinak za 7,3 jezdí i Pawoukovo babička s 3,0.

Host
Toto téma je nyní uzavřeno pro další odpovědi.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.