Publikováno Červenec 25, 201312 r Mám poslední dobou problém s motorem (Octavia 1.8T 4x4 ARX). Asi před třema týdnama jsem jel v noci domů a z ničeho nic najednou vyletěla rafička teploty chladící kapaliny nad 110°C. Od té doby se to pořád opakuje. Prvních cca 10 až 15 km vpohodě a potom se začne motor přehřívat. Na motoru byly dělaný komplet rozvody, termostat, čidlo teploty chladící kapaliny, nové hadice a trubky. I když je teplota nad 110°C, tak se nerozjede ani jeden ventilátor u chladiče (mám klimatronik a při zapnuté klimatizaci jedou oba ventilátory, ale teplota i tak letí nahoru). Horní hadice ke chladiči je vařící a spodní skoro studená, takže mě napadá už jen znovu vyměnit termostat (je tam 2 měsíce), kterej asi neotevírá správně, jak by měl. V současných vedrech je jediná cesta, jak to udržím na 90°C, pustit topení naplno Jinak to topí bez problémů, v oleji ani ve vodě nic není, že by byla třeba prasklá hlava. Už si s tím nevím rady. Nebo je ještě nějaká další věc, která by to mohla způsobovat??? Předem díky za rady.
Červenec 25, 201312 r dle me to muze byt termostat, muze to byt i praskle tesneni.. to ze nemas vodu v oleji a naopak jeste nic neznamena, muze tam byt mala trhlinka, ktera zpusobi, ze cely chladici system nefunguje dobre...muze to byt ale i praskla hlava nekde v kanalku.. kazdopadne cim dyl s tim budes takto jezdit tim hur pro auto i tvoji penezenku... vymontuj termostat a pokdu to jde, jezdi par dnu-tydnu bez termostatu a uviids.. to je asi nejjednodusii co zatim muzes udelat. Upraveno Červenec 25, 201312 r od JirkaBrno
Červenec 25, 201312 r Autor Dá se nějak zjistit, že je prasklá hlava nebo těsnění pod hlavou bez rozebrání motoru? Jak se chová motor s prasklou hlavou nebo těsněním? Asi zkusím vyhodit ten termostat a uvidím, co to bude dělat. Upraveno Červenec 25, 201312 r od Nemo e30
Červenec 25, 201312 r moj nazor na ten termostat... ak by bol zavrety tak hadica do chladica by bola studena, ci ? ked je horuca ,znamena ze to je asi otvorene. skor to cerpadlo, uz to tu neraz bolo... ze sa polamala vrtulka alebo sa zostala pretacat na hriadeli a potom voda stoji.
Červenec 25, 201312 r Autor Cerpadlo tam bylo davany minuly tyden novy, ale stary bylo OK a na zahrivani to zadnej vliv nemelo, chova se to porad stejne
Červenec 31, 201312 r Autor Tak problém vyřešen. Příčinou byl opravdu zase špatný termostat. Po výměně je vše zase tak, jak má být. Jinak díky všem, kteří se snažili pomoct
Červen 28, 20232 r Jak se ti auto chovalo při popojíždění nebo jízdě do kopce? Taky s tím mám problém, horní hadice od chladiče je vařící, větráky se spouští ale nechladí motor na 90° a když, tak do minuty se to vrací tam, kde to bylo. Zrovna s tím mám jet na dovolenou a doufám, že to bude termostat.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.