Přejít na obsah

Spotřeba oleje 1,6 16 V 77 KW a klepání motoru.


mr.lisak

Doporučené příspěvky

 Dobrý den,

 

 chci se zeptat, mám F2 1,6 16V 77 KW najeto 90000 km a právě jsem se vrátil z dovolené, kde jsem najel cca 2300 km. Před výjezdem na dovču jsem kontroloval stav oleje a na měrce byl stav oleje na horní hranici. Po příjezdu z dovolené jsem na druhý den mrkl na stav oleje a bylo to přesně na spodu měrky. Dá se říct, že to sežralo cca 1 L oleje na těch 2300 km. Nikdy se mi nestalo, abych musel olej mezi servesníma intervalama dolpňovat, žádné úbytky oleje nebyly. Stalo se vám to někomu ? Nebo je to nermál ? A ještě jsem si všiml dalšího jevu, při startu studeného motoru něco v motoru klepe. Sice to z cca 10 s přestana, ale před výjezdem na dovču to nedělalo. Máte nějaké zkušenosti ? Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aký tam máš olej (značka, typ, schválenie a viskozita), a ako dlho (posledná výmena a ako často meníš olej)? A napíš ešte akým štýlom si išiel na tú dovolenku! Keď si vo veľkom teple išiel takú dávku kilometrov veľkou rýchlosťou, k tomu poriadne naložený, tak sa mohol stať že ti to nejaký olej zožralo. Druhá možnosť je, že pred tým si mal v oleji už nejaký benzín ktorý ti tam pribudol jazdením na krátke vzdialenosti, a teraz ako si išiel na tú dovolenku, tak pri väčšej vzdialenosti a väčšej dlhodobej záťaži sa ten benzín konečne spálil. K tomu aj trochu spáleného oleja, a hneď máme z toho jeden liter.
Čo sa týka klepania, tak môže ti pomôcť výmena oleja, ale nevieme čo tam máš teraz. Ak už nemáš taký olej v motore tak ja osobne by som išiel do kvalitnej 0W-40-ky, ideálne značka na M. 0W zabezpečí takmer okamžité mazanie aj za studena, 40-ka zase niečo vydrží aj pri veľkej záťaži.

 

P.s.: Úbytok oleja do 0,5 litra na 1000 km je podľa ŠA v norme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aký tam máš olej (značka, typ, schválenie a viskozita), a ako dlho (posledná výmena a ako často meníš olej)? A napíš ešte akým štýlom si išiel na tú dovolenku! Keď si vo veľkom teple išiel takú dávku kilometrov veľkou rýchlosťou, k tomu poriadne naložený, tak sa mohol stať že ti to nejaký olej zožralo. Druhá možnosť je, že pred tým si mal v oleji už nejaký benzín ktorý ti tam pribudol jazdením na krátke vzdialenosti, a teraz ako si išiel na tú dovolenku, tak pri väčšej vzdialenosti a väčšej dlhodobej záťaži sa ten benzín konečne spálil. K tomu aj trochu spáleného oleja, a hneď máme z toho jeden liter.

Čo sa týka klepania, tak môže ti pomôcť výmena oleja, ale nevieme čo tam máš teraz. Ak už nemáš taký olej v motore tak ja osobne by som išiel do kvalitnej 0W-40-ky, ideálne značka na M. 0W zabezpečí takmer okamžité mazanie aj za studena, 40-ka zase niečo vydrží aj pri veľkej záťaži.

 

P.s.: Úbytok oleja do 0,5 litra na 1000 km je podľa ŠA v norme.

Ahoj,

 

po celou dobu co mám auto (tedy od nova) dávám do auta olej Castrol edge 5W-30. Na autě mám prodloužený servisní interval, ale měním olej stejně po 15000 km. Co se týká, kdy a kolik jsem najel od poslední výměny oleje. Olej jsem měnil někdy v před 5 měsíci a najem jsem na něho cca nějakých 4600 km, takže olej by měl být téměř jako nový. Na dovolené jsem byl po dvou letech, tedy dlouho jsem s autem nejem v jednom kuse vzdálenost do Chorvacka 1100 km. Poslední dva roky jsem jezdil jen do práce 7 km a 7 km z práce, takže nějakých 14 km denně, občas nějaký větší výjezd do města cca 50 km. Co do stylu jízdy na dovolenou, auto bylo, řekl bych až přeložené (4 osoby a narvaný kufr k prasknutí, auto čopělo až po zem :-) a celou dobu zapnutá klimatizace). Rychlost jízdy po celou dobu byla +- 130 km/h s tempomatem, občas jsem předjel pád aut v levém pruhu do 160 km/h. Spotřeba benzínu do Chorvacka 7,4 l/100 km (což je myslím v normě).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám najeto jen 32 000 km a ročně najedu tak 8 000 km. Měním každý rok a před výměnou mohu dolít tak 0,1 l. Olej je 0W/40 Mobil 1 New Life.

Dovolená z Ostravy do Itálie byla dlouhá 1 300 km. Jinak taky spíše popojíždění kolem města.

Provoz tedy podobný, ale spotřeba oleje naprosto odlišná. Castrol EDGE 5W/30 má HTHS viskozitu 2,9 a Mobil1 0W/40 má 3,8 mPa.s. S Castrolem bude tedy nižší spotřeba paliva, ale vyšší oleje.

Pokud se ale olej začal ztrácet takhle najednou, tak to musí být jednoznačně závada na motoru. Podle změny zvukového projevu motoru prvních 10 sekund po startu, než olejové čerpadlo vyvine dostatečný tlak - hydraulické vymezování vůle ventilů ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vyzerá to na podobnú diagnózu, ako tu na fóre už niekto má s 1.2 TSI. Resp. mohlo by to byt to isté. Veľa krátkych jázd kedy má olej tendenciu sa riediť palivom, následne si tomu autu do Chorvátska a späť dal zabrať, takže ti to okrem toho benzínu v oleji spálilo aj trochu oleja.
Na tvojom mieste by som aktuálne sledoval hladinu oleja a jeho vôňu (keď je v ňom benzín, to cítiš) a samozrejme podľa potreby dolieval.
Ak by olej pribúdal, tak je to jednoznačne benzín v oleji. Ak by už teraz hladina oleja ostala v norme, tak by som to nejak extra neriešil a na ďalšiu výmenu by som išiel trochu skôr (pri cca. 10-12 tisíc km) a dal by som tam iný olej. Iný olej znamená inú značku, aj viskozitu. Najprv si vyber viskozitu, ja ti navrhujem 0W-40, alebo ako lacnejšiu alternatívu 5W-40. Za studena bude mazať 0W lepšie ako 5W, a tvoj motor jazdí viac so studeným motorom ako teplým. 40-ka bude zase lepšia v prípade že dáš motoru viac zabrať. Dlhá diaľničná jazda v lete s plne naloženým autom je typický príklad pre takúto prevádzku.
Konkrétne oleje ktoré ti doporučujem: Mobil1 New Life 0W-40 (sám som ho používal, teraz práve skúšam Motul 0W-30), alebo Millers Oils XF LONGLIFE 0w40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že s tým olejom ma .Honza. predbehol, a napísal presne ten podstatný rozdiel medzi Castrolom a Mobil1. Takže na tom Mobil1 0W-40 sme sa zhodli. :)
Čo sa týka toho náhleho úbytku, tak by som to nevidel tak kriticky, mr.lisak písal že doteraz jazdil iba 7 km do práce a späť. To mu olej vôbec nemusel ubúdať, alebo aj mohol, ale s tým že sa k tomu riedil aj nejaký benzín, takže ono to +/- vyrovnalo hladinu na mierke. Samozrejme teraz iba teoretizujem na diaľku, ale hneď by som netvrdil že tu máme nejaký problém s motorom. Jedná sa o spotrebu 0,43 litra na 100 km, čo nie je málo, ale tých 2300 km sa išlo autom naloženým po strom, diaľničným tempom, alebo rýchlejšie, predpokladám, že so zapnutou klimatizáciu, a možno aj v najväčších horúčavách (nevieme či cestovali cez deň, alebo v noci). Teraz treba tú hladinu oleja pravidelne sledovať. Ak by počas ďalších 2000 kilometrov ubudol zase liter, tak by som to riešil so servisom (aj keď to je stále v norme ŠA).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...