Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

Chtěl bych poprosit o potvrzení/vyvrácení mé domněnky, kde se nachází kontrolní/výpustný šroub oleje převodovky u Fábky (typ převodovky FNK, motor 1,4 MPI 50 kW). Jestli tuším správně, tak se zrovna v tomto případě na převodovce nachází jen kontrolní otvor, který slouží zároveň jako výpustný.

Foto dávám do přílohy a pro jistotu i krátké video...

Předem moc díky!

 

post-21165-0-32672500-1375222177_thumb.j

MOV04781.MPG

ak nemáš výpustný šrób,tak máš prevodovku vyrobenú od 10.2001 ...

  • Autor

To souhlasí (rok výroby 2002). Ale je tedy ten šroub na fotce skutečně ten kontrolní/výpustný k převodovce? Chci tam vyměnit olej, tak abych to nezmastil...

  • Autor

To mi je jasný, že ho tam musím mít :-)... Ale jde mi o to, jestli je to ten, kterej jsem zvýraznil na fotce - aby to nebylo od něčeho jinýho... Každej motor (resp. převodovka) to má trochu jinak a v jednom vlákně jsem četl, jak jeden maník nalil olej místo do převodovky do spojky :-)...

Pokud si výrobce myslí, že je náplň oleje celoživotní, tak tam výpustný být z principu nemusí. A mám pocit, že některé převodovky ho opravdu neměli. Olej šel vypustit po odmontování spínače couvacích světel a naklonění auta dopředu.

 

Ten šroub, který si označil nemůže být výpustný. Výpustný šroub musí být na nejnižším místě převodovky. Na nějaké vysávání skrz kontrolní šroub bych nespoléhal, protože se ti nepovede strčit vysávací hadička na nejnižší místo převodovky.

 

Co to víčko připevněné dvěma šrouby M6 (na 10 klíč) co je vidět na tvé fotce pod kontrolním šroubem???

 

Edit: tady jsem našel dílenskou příručku na FNK převodovku. http://cockin.cb-decin.cz/Photos/10_Knihovna/Skoda%20fabia/P%C5%99evodovky/002.PDF

Upraveno od McMatej

  • Autor

Dílenskou příručku mám, dle toho jejich ručně kresleného obrázku to nejspíš skutečně bude ono, ale nebyl/nejsem si 100% jistý. Ten kontrolní šroub funguje i jako výpustný - i to koukám píšou v té příručce a uvádí, že se to má vysát odsávačkou. Taky si říkám, že se asi člověk nedostane všude a zůstane tam něco málo oleje s tím největším humusem. Olej jde vylít i po demontáži:

přírubového hřídele na straně skříně spojky
víka řazení
víka skříně převodovky

 

Ale na to už si netroufnu :-/... Těžko říct, co je pod tím víčkem - abych to neodšrouboval a nevypadlo na mě něco, co už nebudu moct dát zpátky :-).

vypustak tam mit musis i kdyby si nechtel ;)

nemusí a ani nemá ;)

Domnívám se, že v tom víčku je vedení pro kulisu řazení. Taky se mi zdá demontáž toho víčka trochu adrenalinová. :-) Nevím, proč v DP nezmiňují vypuštění vymontováním spínače couvacích světel? 

Včera jsem měnil olej v převodovce,samozřejmě jsem tam vypouštěcí šroub neměl,tak jsem sundal to víčko,které se bojíte sundat aby náhodou něco nevypadlo a světe div se,olej komplet vytekl,nic nevypadlo,pak jsem tam dal těsnění,dotáhl,nalil nový olej přez kontrolní otvor a vše maká jak má. Přiložil jsem i pár foto z výměny. Kdyby se někdo bál to víčko sundat komplet,tak stačí to jen trochu povytáhnout a olej vyteče taky,sice pomaleji ale vyteče.

post-34276-0-89135700-1375626048_thumb.j

post-34276-0-45677300-1375626060_thumb.j

post-34276-0-30393600-1375626081_thumb.j

post-34276-0-63690600-1375626092_thumb.j

post-34276-0-60368100-1375626100_thumb.j

:kol-47:  ..a čo olej??..farba asi nič moc..koľko máš nabehané km??

Olej byl celkem ok,černej nebyl.Přišlo mi že už ho předchozí majitel měnil,protože i na tom víčku byl napatlaný silikon jako těsnění. Mám naběháno 169000km. Myslel jsem že tou výměnou docílím zlepšení řazení,jde mi špatně zařadit 1 stupeň,když třeba zastavím na semaforech a pak se chci rozjet,tak mi tam 1 jde špatně,většinou musím dát nejdřív 2 a pak z tý 2 to jde zařadit za 1 a můžu se rozjet. Ještě zkusím seřídit řazení,už můžou být vytahaný lanka.

Pochvala, kdo se bojí, musí do servisu. :-)

nevim jak to presne zase vypada,... ale je to vubec to vicko jako nejnizsi bod prevodovky ? ;) ...

dá sa povedať,že skoro áno..

Řekl bych že to je úplně nejspodnější bod převodovky.Po vypuštění jsem tam nalil bez cca 2dl celý 2 litry nového originál oleje. Já do servisu nejezdím,řekl bych že si dělám na autí vše sám. Tedy teď mě jen čeká výměna vlnovce,ale to si bohužel sám dělat nebudu,nemám čím svařit. :kol-44:

  • Autor

Albíne, moc díky za info! Zkusím to tak tedy asi taky (ačkoli už jsem si pořídil odsávačku). Snad při mé smůle skutečně nic nevypadne :-). 

A jaké jsi tam dával těsnění? Nové, nebo to původní?

Původně to tam bylo na silikonu,jenže jsem to dělal na chalupě a tam jsem jak na potvoru neměl silikon,tak jsem si vystříhnul papírový těsnění,jako ze starý školy,pomazal trochou oleje a nasadil,kupodivu ani kapka neutekla,ale po druhé kdybych to dělal,tak to dám na silikon,nebo to těsnění na olejový vany atd. Vypadnout by ti nemělo nic,aspoň mě nic nevypadlo a šlo to celkem dobře sundat,stačí povolit ty 2 šrouby a kýváním a pootáčením to krásně sundáš.Jo a ještě doplním,ten kontrolní šroub na 17 imbus jsem povolil tak,že jsem si vzal delší šroub na 17 klíč,ve svěráku ho hned za hlavičkou ohnul a asi 30cm trubku jsem na ten šroub nasadil a šlo to krásně povolit,ten šroub na 17 klíč tam pásne jak prdel na hrnec.

Upraveno od Albín

  • Autor

Koukal jsem ještě do Etky a tam kupodivu žádná podložka/těsnění není - je tam jen těsnící kroužek ke každému z těch dvou šroubů. Možná se tam má dát ještě těsnící pasta, akorát to tam není přímo naznačené... Silikon myslíš že bude stačit obyč (třeba ten do koupelny), nebo dát radši takový ten červený na motory, olejové vany apod.? Jo a nad tím víčkem by měla být nějaká spojovací tyč či co. Ale asi tam +- drží, takže nevypadne (když člověk sundá víčko).

Vyrobit si imbus 17ku ze šroubu by mě bývalo nenapadlo - nejspíš to zkusím, jelikož kupovat ho, když ho člověk nejspíš na nic jinýho nepoužije, mi přijde zbytečný... Díky za tip.

Upraveno od Tommmmy

převodovky od 10/01 nemají vypouštěcí šroub!!!

 

 

v DP je potřít víko těsnícím prostředkem a utáhnout šrouby 25Nm, jinak je to spodní díl s pouzdrem hřídele řazení,

 

mám najeto 215 000 a čeká mě to taky zatím bez problémů řadí v poho

tak to bych tam mohl vypustak mit, mozna ;) ...... kilometry mam stjne Combi2002, presneji 213 000 km a pokud olej nebyl predchozima majitelama meneny,... tak radi taktez porad v pohode ;) ale vymenit to pro pohodu a klid duse je knezaplaceni ;)

  • Autor

Combi2002 - na jaké straně v DP to píšou (o potření víka těsnícím prostředkem) ? Já tam nikde takovou zmínku nenašel.

Ahoj,

 

DP /převodovky / 002 / 34-9 strana 10 / vydání mám 05.02

 

prostřední obrázek

Šroub tam padne úplně skvěle do toho imbusu na kontrolu hladiny. Radši bych to potřel tím na vany,i když jak jsem psal já,dal jsem tam jen papírové těsnění a nesákne ani kapka,ale jsem zvědavý jak dlouho.Kdyby sákla,tak to přetěsním,je to práce tak na půl hodinky i s vypuštěním a napuštěním oleje.

Upraveno od Albín

  • Autor

Combi2002 - Díky, už to v té DP vidím - jak je to na tom obrázku natočené, tak jsem to prvně nepostřehnul :-).

Albín - Jojo, radši koupím těsnění přímo na to - obyč silikon by nejspíš nevydržel (ty teploty).

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.