Tommmmy Vloženo 19. Srpen 2013 Autor Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Albíne, prosím - jak se Ti povedlo to víčko vyndat? Odšrouboval jsem oba šrouby, co na něm jsou, ale ještě je tam předpokládám nějaký silikon/těsnění a za boha to nejde uvolnit... Olej jsem zkusil odsát odsávačkou ale to je bez šance - hadice se asi nedostane na nejspodnější část a odsaju tak 200 ml... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albín Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Za prvé jsem to trochu poklepal kladívkem a pak pomocí montpáky jsem to trochu odchlípnul a pak šroubovákem z jedný a pak z druhý strany páčil,pak už to těsnění povolilo a šlo s tím i otáčet a krásně to vylezlo. Možná by jen stačilo na to poklepávat aby se to otočilo a tím se těsnění utrhne. Možná trochu hromotlučný způsob,ale mě se to povedlo celkem dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommmmy Vloženo 20. Srpen 2013 Autor Sdílet Vloženo 20. Srpen 2013 Albíne, moc díky za všechny rady! Nakonec se (snad) povedlo. Původně jsem na to víčko klepal kladívkem doprostřed, což bylo na dvě věci. Poklepal jsem potom na boční část a v tu chvíli se víčko (resp. silikon držící víčko) uvolnilo - možná už to bylo načaté z pokusů předtím :-). Oleje vyteklo tak 1,85 l (nechal jsem vytékat tak 3 hodiny a v rámci toho po určitých intervalech heveroval auto na různých stranách). Což je o dost víc, než když jsem to zkoušel odsávačkou (to jsem sotva odsál 0,5 l - i když možná jsem tam neměl ideálně zasunutou hadičku). Víčko jsem pak po obvodu (té středové části) natřel silikonem na olejové vany, "vany" převodovek apod., nechal chvíli ztuhnout, vrátil víčko na původní pozici a dotáhnul šrouby. Oleje se tam pak vešlo opět tak 1,85l. Ještě jsem autem nejel, ale co jsem zkoušel řadit "na stojáka", tak ani nevím, jestli se jedná o zlepšení - dvojka jde stále zařadit trochu hůř a zbytek stupňů se řadí možná až moc hladce :-). Co se týče barvy, tak nevím, jakou měl původně ten, co tam byl z výroby. Ale to, co vyteklo, bylo karamelově až tmavě hnědé. Nový olej (origo Škoda) byl průzračný skoro jako voda. Ještě jednou díky Albíne i všichni ostatní za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albín Vloženo 20. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2013 Tak hlavně že se to povedlo a jsem rád že jsem pomohl. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vacula Vloženo 21. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2013 Chlapi já to vypustil přes zpátečkové čidlo. Je to rychlé a bez problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 21. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2013 a koľko ti tam potom vliezlo oleja? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
THORIN Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 Je třeba nejprve nalít olej po kontrolní šroub, pak počkat klidně i hodinu, než olej proteče ložisky a poté doplnit. Když to takhle uděláš, vejdou se tam dva litry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 tak to poznám rýchlejší spôsob..naliať po spodný okraj kontrolného šróbu,potom ho zašróbovať,vozidlo vpredu nadvihnúť,zaradiť 2 alebo 3q,nechať 2-3 min točiť,vypnúť motor,skontrolovať/poprípade doplniť olej po spodný okraj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommmmy Vloženo 25. Srpen 2013 Autor Sdílet Vloženo 25. Srpen 2013 Jelikož čidlo zpátečky není nejníže položené místo, není to podle mě úplně vhodné (podle mě nemůže vytéct všechen olej - sice velká část ano, ale ta trocha s tím největším "bordelem" nevyteče). Potom je otázka, kdy (resp. v jakém stavu) se vlastně má stav oleje kontrolovat - v DP se v případě kontroly stavu množství oleje nepíše, v jakém okamžiku (resp. za jakých okolností) kontrolu provádět. V případě plnění novým olejem (tzn. nové plnění, nikoli dolévání), se v DP píše o tom, co popisuje Libero (nechat 2 minuty protočit motor na dvojku). Je otázka, jak na tom je hladina po protočení motoru a např. po několikahodinovém klidovém stání - předpokládám, že po protočení motoru je hladina asi níže - tzn. když člověk doplní (po protočení) až po okraj, tak by se mu při pozdější kontrole v klidovém stavu stalo, že něco málo oleje vyteče... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vacula Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 Jestliže olej vypustíš zahřátý po jízdě, tak věřím že vyteče i s bordelem, navíc je to určitě lepší něž jej vysávat, což jsem zkoušel a zjistil jsem, že je to nereálné. Pakliže vozidlo nakloníš čumákem dolů (na něco nacouveš), tak vyteče všechno. Do převodovky se vlezly skoro 2 litry (cca 1.8 l). Olej má být dle DP 1 cm pod nalévacím otvorem, nalil jsem to po otvor, hladina klesne. Jak říkám, je to rychlé a účel to splní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 29. Březen 2014 Sdílet Vloženo 29. Březen 2014 Ahoj, tak jen k výšce oleje tady něco od jednoho specialisty z bolky. http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/degradace-oleje Jak z vás kdo plnil olej do převodovky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 29. Březen 2014 Sdílet Vloženo 29. Březen 2014 ale tu sme v sekcii FI ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 30. Březen 2014 Sdílet Vloženo 30. Březen 2014 Paltí to pro všechny konstrukce převodovek z koncernu i pro tu naši. (osobně jsem si to tam potvrdil) Do FNK by se mělo naplnit 2l oleje. Po konzultaci s p. Sixtou. Byl jsem tam už nechat pro známé několik převodovek, převážně z TDI fábií. (problém většinou s nízkou hladinou oleje a nefunkční a hlučná převodovka) Většinou naprosto zamodralá vyhřátá ložiska. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paja68 Vloženo 29. Květen 2014 Sdílet Vloženo 29. Květen 2014 Pochvala, kdo se bojí, musí do servisu. :-) Já to chtěl nechat udělat v servisu,jenže oni po hodině volali že to nejde že tam není otvor na vypouštění! Tak jsem to nakonec udělal v garáži u kámoše,normálně přes ten kontrolní otvor Naštěstí měl pučenou odsávačku z práce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JardaCerv Vloženo 20. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2014 Hoši výpušťák je v tom víčku, co kolega vyndal. Povolí se a natočí a ona ta drážka funguje tak, že by měla usměrňovat proud oleje z převodovky. Sám jsem to teď měnil a nalili jsme tam cca 1,7-1,8l nového oleje. Mám nalítáno 79000 a tekl hnědší smradlavej olej.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 6. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2014 (editace) Včera provedena výměna oleje v převodovce FNK. Nájezd 231 250 Km. Auto mám od 80 000 Km, a stáří 3 let vozu. Vypuštěno spodním víkem řazení. Auto jsem ještě přizvedl u PZ kola. Vyteklo 1,8l oleje v hnědo černé barvě. Nečistoty viz foto dole. K těsnění víka použit silikon na obrázku. Očištění provedeno čističem na brzdy. Doplněno 2l nového převodového oleje (transparentní bez zabarvení, nebo jak to popsat). Plněno otvorem po demontáži snímače rychlosti. Jeho demontáž je celkem jednoduchá, rozepnout krytku z teplotně odolného materiálu, jsou tam druky,rozpojíte konektor po odjištění západky konektoru, povolíte šroub na čidle snímače a snímač opatrně vysunete směrem z převodovky. Pak dlouhý trychtýř a nalít olej. Poté namontovat zpět snímač. A je hotovo. Tady je pár fotek: Editováno: 6. Srpen 2014, autor: Combi2002 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kammo122 Vloženo 16. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2015 zdravim majitelia fabky ... mam taky problem .... odšrubovali sme krytku upevnenu dvoma šrubami ...bol s tym dosť problem nešlo to uvolniť nakoniec aspon kvapkal ... olej cely vytiekol ale problem je v tom že cez nalievaci šrub (imbus 17) nam to nejde doliať ... proste ako to tam dolievame hned to tečie von .... našli sme navod že treba naštartovať motor no to mi pride absurdne a nechcem zadreť prevodovku ... diki moc za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 17. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2015 Zdravím, stačí přečíst příspěvek výše. Já to plnil shora, otvorem po demontáži snímače rychlosti. A vše v poho, a hlavně tím šroubem na boku tam nikdy nedostaneš plné 2l náplně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kammo122 Vloženo 17. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2015 Skusim to najst ... a.vojde tam tych 1.9l ako pisu ostatni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 17. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2015 Já tam nalil 2l a v pohodě. Jen to chce trpělivost a opatrně nalívat, není to velikánský otvor. Patří tam jako náplň 2l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kammo122 Vloženo 17. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2015 Mysleli sme si ze to moze byt aj tym ze auto bolo naklonene .... vyrovnali sme podlozili doskami nepomoholo ....olej jak lejeme hned otvorom vyteka .... asi jedine cez ten snimac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 17. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2015 Když jsem plnil převodovku přes nalévací otvor, tak jsem to kolem té hadičky utěsnil nějakým gumovým kroužkem, dolil a rychle zašrouboval. Tak ho tam dostaneš více, pokud víš přesně kolik vyteklo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kammo122 Vloženo 17. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2015 (editace) Takze tebe to tiez vytekalo ? .. snazim sa demontovat ten snimac ...edit: ...strasne ved tu je nejaka ina konstrukcia Editováno: 17. Říjen 2015, autor: kammo122 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kammo122 Vloženo 21. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2015 Zabudol som napisal ... problem vyrieseny.. diki combi 2002 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.