Přejít na obsah

Drnčení vedení předních pásů RAPID


miklisek

Doporučené příspěvky

Jak jsem avizoval ve svém tématu "Mikliskovo TSI-čko", začaly mě drnčet na cca 2000km plasty horního nastavitelného vedení pásů. Drnčení se ozývalo z oblasti "šupny" hlavně na souvislých nerovných površích - dlažební kostky a hrubý beton nebo asfalt (např. R10ka a D11), kdy auto vlivem celkově tvrdého nastavení a 16" kol chytne nějakou rezonanci. Naštěstí zatím drnčely jen ty "šupny" a nic jinýho v interiéru. Problém se zhoršoval s narůstajcímí rozdíly teplot ráno a přes den. Takže první část řešení byla na ŠA a autorizovaném servisu. Vyřešeno to bylo na reklamaci v rámci záruky pomocí textilní izolační pásky do rybiny vedení "šupny". Vlevo u řidiče to bylo dostačující řešení, vpravo "šupna" začala drnčet po 100km.

post-6633-0-45944400-1377549668_thumb.jppost-6633-0-74948100-1377549691_thumb.jp

No protože jsem puntičkář, to řešení mě nestačilo a šel jsem na věc sám. Koupil jsem samolepící černý velur a oblepil jsem vnitřní styčné plochy panelu B sloupku, "šupny" a tlačítka. Sice jde mechanismus víc ztuha, ale to zas tak nevadí, protože pásy máme nastaveny do střední polohy a nešïbujeme s nimi.Teď je teprve ten pravý klid na palubě. Fotky nepotřebují komentář.

post-6633-0-17661400-1377550516_thumb.jppost-6633-0-32571000-1377550214_thumb.jp

post-6633-0-81320400-1377549903_thumb.jppost-6633-0-13119500-1377549901_thumb.jppost-6633-0-99954700-1377549913_thumb.jppost-6633-0-33576100-1377549926_thumb.jppost-6633-0-97011500-1377549928_thumb.jppost-6633-0-02963800-1377549899_thumb.jp

 

Sablona tlumeni RAPID.pdf

 

A protože je horní panel B sloupku ve svém spodním uchycení (pružná spona + plastová zacvakavací packa) už kapku volnější (už byl totiž 3x demontován), na spodní lem jsem pro jistotu nalepil 15mm široký pásek, tlumící přesah přes spodní panel. Dokonce to tak vypadá, že v plastu na něj odskok je už vytvořen...... co by kdyby.....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 11 měsíců později...

Žádný násilí! Odtáhnout těsnění dveří vpředu, lehkým tahem za kryt se plastový plochý čep se vysune z protikusu na sloupku. Pak dlouhým plochým šroubovákem, strčeným směrem zepředu, zapáčit úplně vzadu, aby se odcvakla ta kovová spona. Potom to jde vysunout z horních úchytů dolů už dobře.

 

EDIT: Nejprve vyloupnout krytku s nápisem AIRBAG a vyšroubovat torx.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Žádný násilí! Odtáhnout těsnění dveří vpředu, lehkým tahem za kryt se plastový plochý čep se vysune z protikusu na sloupku. Pak dlouhým plochým šroubovákem, strčeným směrem zepředu, zapáčit úplně vzadu, aby se odcvakla ta kovová spona. Potom to jde vysunout z horních úchytů dolů už dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Miklis, tak jsem se pustil také do rozebírání, spodek se mi povedl, ale vršek v místě té záslepky Airbag se asi taky musí povolit nějaký ten šroub ne? Tedy ten nápis airbag je opravdu jen záslepka? Jak jí vyloupnout a nepoškodit. O tom si tady nepsal, nutnosti povolovat šroub, jsem si všiml až te´d z tvých foto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to tenký šroubováček a krytku vyloupnout ven, pod ní je torx. Když se koukneš hodně zblízka, tak na jedné straně krytky je malé vybrání právě pro vypáčení (nepamatuju se ale na jaký straně). Jo a krytka drží na jakémsi ocásku, takže úplně nevypadne. Asi aby nevyletěla ven, když bouchne hlavový airbag.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak jsem to rozebral, lehce jsem se zapotil, ale kupodivu nic neurval ani nezničil. Po odendání celého toho plastu s tou šuplerou a hraní si se zavěšením pásu ke karoserii s tím nastavovacím mechanismem jsem zjistil, že to klepe celé když s tím člověk zavrtí do stran atd, ačkoliv je vše dotažené, jak uchycení toho průvlaku pro pás, tak následné uchycení pruvlaku k tomu nastavovacímu mechanismu co jezdí v té kolejničce nahoru dolu, pak se nemůžu samozřejmě divit že to v tom sem tam klepne, mně přímo u hlavy, tak že sice hezké, že mám nastavovací pásy, ale možná bych bral raději na pevno (jak to má Leon) a neťukalo mi tam furt něco. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...