Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Jak je to s prepinanim LPG/plyn - jezdim 6 km do prace

Doporučené odpovědi

kvalitní LPG nemá jen Karel,není to sice pravidlem,ale pokud se v daném regionu prodává LPG např. za 13,70 a vedle to ,,jedou" za 12,30 ????? to máš jako s buřtama se 70 a 40% masa :kol-28:

 

určitě je dobrý nechat chvilku cvrkat motor na B,pak k vám nejezdí borci se zanešenými B vstřiky,ale zase proč jet na B 10Km???

 

v některých ECU je mapa ,kde se dá nastavit čas vstřiku LPG podle teplot,tak jak potřebuje motor,ale některý ,,plácalové" jen praskají auto za autem,aby hrnuli prachy a nemají chuť (spíš to ani neumí) toto řešit.

Upraveno od strogas

Jirka se ptal, já jen odpověděl, všichni tu ví, že děláme zařízení, které patří mezi drahé,ale je kvalitní, a proto k nám jezdí zákazníci z celé ČR....tak trochu budu polemizovat se Strogasem, na všech tvých fotkách vidím jen STAG a najednou ve svém máš BRC, proč tam teda nemáš taky STAGA když ho tak propaguješ, že by jim TSI nefungovaly, spíš bych řekl, že při provozu na plyn "žerou" až 1/4 benzínu a nic moc to nejede....

Jak psal karel.lpg - odpojit reduktor, zkus do něj fouknout pusou, jestli ti neklade odpor ve foukání vzduchu (něco přicpané v reduktoru), dále - je možné, že je zavzdušněný (bohužel polohu reduktoru ve voze neznáme a typ reduktoru taky ne), dále - pokud ti to auto topí pěkně, může být problém taky s přicpáním přívodních hadic do reduktoru či napojení T-kusů.

Reduktor musí mít při cestě 10km minimálně 60°C a výš.

strogas.. no hele, opatrne.. jak chces dokazat nekomu, ze jeho plyn za 14.50-shell je kvalitnejsi nez plyn treba od Kralupolu za 12.80? Nebo ze jedna benzinka ma plyn za 14.30 a druha za 13 korun a jsou oba od Kralupolu, jak je to v brne asi 2 km od sebe? A pritom je zavazi ta stejna cisterna a ten samy vyrobce? Tvrdit o nekom, ze ma nekvalitni plyn jen proto, ze ho ma o 1.50 kc levnejsi nez nekdo jinej je trosku na hlavu.. Nebo myslis, ze jednomu da vyrobce kvalitnejsi LPG, protoze ho ma o korunu drazsi a druhemu min kvalitni, protoze ho ma levnejsi? JOO, kdyby mel nekdo cedulu-garantujeme nadprumernou kvalitu LPG, tolik a tolik procent propanu a butanu,tolik siry.. cena takova a makova, tak o tom muzu uvazovat, ale myslet si o nekom, ze prodava shit jen proto, ze je s cenou niz nez ostatni, mi neprijde zrovna logicky zduvodneni...

Ja teda na B nikdy nejel vic jak 3-4 km.. to uz musi bejt sakra kosa, tak nekde na horach pri -20 stupnich.. ale stejne, 3/4 roku jezdim tak, ze se mi to prepina prakticky ,, za barakem,, a ten zbytek.. aspon se protahnou vstriky od bordelu, ktery se tam za cely rok nahromadi..

Pokud nekdo ma system nastaveny tak, ze jezdi 10 km na BA, tak ma bud neco hodne blbe nastaveny, nebo mu system nefunguje jak ma-

Paul- pokud spravne funguje chladici soustava, tak pokud bereme, ze je venku 0 stupnu a stojis celou noc s autem venku, tak po cca 3-4 km musi system prepinat.. pokud je spravne nastaven..nekdo ma prepinani nastavene na 30st, nekdo na 40stup.. Mne to prepipna tak, ze se prepne LPG a asi za 5 sekund zhasne kontrolka ,,studena voda,, pri tom je mi jasny, ze motor nemuze byt zahraty na provozni teplotu ani nahodou..

  • Autor

Mě to teď v těch cca -5°C přepíná po cca 2,8 - 3,5 kilometrech s tím, že v garáži jsou asi 3 stupně a kromě kousku (200 m max) od domu jedu víceméně z mírného kopečka.

post-62842-0-48117700-1452082401_thumb.j

ja to schvalne zejtra zmerim, jestli nezapomenu.. mam v garazi tak +1stupen, tak uvidime..

tak mě dnes na Fábuli, ráno -6°C, auto stojí venku, nastartoval jsem, sundal clonu z okna, ometl poprašek, tedy cca 1,5min klapání na volnoběh (topení vypnuté) a přeplo po 2,2km (profil viz níže), po přepnutí zapínám teprve topení, mám vyzkoušené, že to prodlužuje přepnutí o cca 1km.

post-3505-0-53367000-1452089609_thumb.jp

aha.. to je dobry s tim topenim... :kol-47:

u rooma to ale nedělám, bo ten přepíná jednak rychleji a jednak vyráží z garáže

tak dneska v garážích 11 stupnu, topeni naplno :kol-28:  a přepnutí za 900 metrů.. klidnou jizdou..

zitra to změřím při teplotě kolem nuly.. bo víc ve své garage nemam...

  • Autor

Odpoledne cesta z práce, -1,5°C venku, auto venku, přepnuto asi po 2,3 km, start 200 m do kopce, zbytek rovina a přes půl kilometru z kopce.

..tak rano +2 v garazi, prepnuti na LPG 1.9km, modra kontrolka chladici kapaliny zhasla po 2.1km.

EDIT kurenie naplno, zitra to vyzkusam s vypnutym, jestli to ma vliv..

Upraveno od JirkaBrno

Tak teš si pro změnu budeme psát o teplotách :kol-47: ...tak se přidám, ráno -1 v garáži, po nastartování a vyjetí z garáže(vylézt z auta, zavření vrat cvakne a je přepnuto....ale jak říkám,moje auto je "pokusný králík"...tyto pokusy nejsou pro zákazníky, je to pro ověřování různých funkcí a teorií...

nemám námitek, není to v rozporu s názvem vlákna, aspoň si každý udělá přehled o tom jaké počasí, profil tratě, popř. vypnuté topení, typ motoru, má vliv na "standardně" nastavený LPG systém

  • Autor

To vlákno jsem před dvěma lety zakládal já. Třeba ty údaje o tom, kdy a kde a u koho se LPG přepne někomu pomůžou.

 

Jenom pro pořádek napíšu, že jsem teda nakmonec do toho šel a nelituju. Najedu v reálu více než jsem plánoval, ne sice o moc, cca 10 000 km/rok a přes uvedené (v původním dotazu) obavy jezdím levněji a letos by se měl plyn zaplatit. Nebýt spadených cen benzínu, už by to skoro bylo zaplacené. Při dnešních cenách je návratnost v případech jako můj ještě více delší.

 

A tak se těším, že se benzín zase zdraží :-)

 

Doplněno:

přikládám "ukázku evidence" LPG a benzínu, bokem (tady to není vidět), mám ještě jednu tabulku, kde jsou udělané součty peněz a ušetřená částka ve více variantách s možností měnit cenu paliv :-). Dělám to v google docs a mám to kdykoliv po ruce.

post-62842-0-99967200-1452155723_thumb.j

Upraveno od panet

panet-jenze musis to brat tak, ze s poklesem ceny BA klesla i cena LPG.. kdyz to vemu letos, tak nejlevnejsi tank ono je 26.50.. fronty jak krava, vesmes.. takze normalni cena treba na OMV videnska 28 korun +- neni problem brat i cenu kolem 30 ti korun za BA.. oproti tomu LPG je standart kolem 14ti korun, kdyz vemu prumer, takze porat jsi +- na pulce od BA.. ja treba beru furt 12.80 na Robin oilu v Brne.. + benzin na starty OMV 100, ale v brne je LPG i za 11.90 DDD

Loni stal plyn bezne pres 16 korun, spis kolem 17ti, mam to tu ve vlakne ceny lpg..

  • Autor

Můžeš to brát jak chceš, ale pokud cena obou klesá, pak absolutní úspora/rozdíl klesá také. Jde o srovnání se vstupní investicí a ta neklesá, je pořád stejná neb je již zaplacena.

 

Od určité ceny LPG a benzínu by se nevyplatilo LPG vůbec, i kdyby bylo třeba 3 x levnější (samozřejmě hypoteticky) pokud bude stát přestavba pořád stejně.

Ahoj, tak u mě - auto venku, dnes teplota -3, přepnuto po 1,9km, profil rovina v dědině, 2x rozjezd na stopce, vypnuté topení

.. no to jiste, ale klesaji snad i tvoje vydaje za PHM ne? pokud to beres tak, ze klesne cena o 3koruny /litr LPG, tak ze ti cena za prestavbu zaplati o 3mesice pozdeji...tim, z eklesa zaroven cena LPG a BA porad sporis +- polovinu, dobre o trosku mensi polovinu penez, ktere ti splaceji investici LPG.. uspora by se nepocitala, pokud by klesala jen cena BA a ne cena LPG

 

pokud najedes za mesic2000km, spotreba LPG8L/100km, spotreba BA 7L/100, pak naklady na mesic pri

LPG 17kc/litr, BA 35kc/litr jsou  2800kc versus 4800kc  -uspora 2000kc

LPG 13kc/litr, BA 28kc/litr jsou  2050 kc versus 4000kc..-uspora necele 2000kc

 

neberu spotrebu BA na starty, taky nekdo muze tankovat LPG za 12 korun, nekdo BA za 26.50, ale uspora vychazi +- nastejno..

Porad se ti vraci ,,mensi,, pulka na splatku montaze.. pokud bude stat montaz 26000kc, tak za , at nezeru, za 15 mesicu mas splaceno..

 

Pokud najedes 10 000km za rok, tak ano, ty budes muset pockat daleko dele.. ja mam na svem aute za 40 mesicu najeto 88000km na LPG..

  • Autor

Nevím, jak to počítáš, ale mě to vyšlo (bez kontroly jako rozdíl 340 Kč. :-)

 

Navíc máš IMHO velmi optimistickou spotřebu LPG - nemůžu si pomoct, ale ze 7 litrů na 8 je hodně optimistické. Spíš tak 8,5 litru. Pak se rozdíl zase zmenšuje, nicméně o to nejde.

 

Jenom říkám, že čím více se bude slevňovat palivo(a), tím jsou obecně úspory menší, nic víc, nic míň. Že procentuálně je to pořád stejný, to nijak nerozporuju. Úspora v absolutní částce je prostě menší.

hele, nebudu se s tebou prist ..dobre, zohlednim spotrebu a ceny

 

2000km mesicne , 6.5l BA, 8.5l LPG, OK

pri cene  17kc/lpg mesicne  2890kc,

pri cene  35 BA     mesicne  4550 kc

 

pri cene 13kc/LPG  mesicne 2210kc

pri cene  27kc/BA   mesicne 3510kc

 

Tedy vychazi uspora v prvnim pripade  1660kc v druhem 1300kc mesicne +-, tj 19900 za rok, v druhem 15600 za rok

pri najezdu 12000km rok je uspora nejakych 10000kc, v druhem pripade 7800kc +-

Tedy tak jak tak, pri tvem najezdu se prestavba zaplati za cca 3.5roku..

Da se rici, ze tobe se prestavba nevyplati, pokud si nechces nechat auto dele.. musi se zapocitat revize, opravy, po 10 ti letech vymena nadrze atd.. + tankovani BA na starty..

Z toho plyne jasna vec, prestavba na LPG se vyplati lidem pri najezdu alespon 20000km/rok.

Upraveno od JirkaBrno

nechci aby se tu rozjel nějaký OT, máš sice pravdu v tom že s nižší cenou paliva, se ti sníží úspora o tebou zmiňovaných 340 kačáků, ovšem zase to doženeš kvantitou, tedy za stejný peníz se více povozíš viz třeba moje sledování spotřeby porovnání roku 2014 a 2015. Za plyn jsem utratil plusmínus stejnou částku (rozdíl sedm stovek = jedna plná a trochu), ovšem v 2015 jsem za stejnou utracenou částku najel o 7 000 km více

LPG-Roomster.pdf

OK, ja to snad nejak ukoncim tim, ze znatelny rozdil byl videt pri ceste do chorvatska, kdy BA stal neco kolem 11kun a LPG asi 3.80.. coz pri ceste 2000km a nakladech 3.6kc /kunu je uspora nejakych-a ted me nechytejte za slovo  -  cca 3500kc.. coz uz jde poznat.. takovy malta se svym Bulharskem by mohl vykladat..

  • Autor

Ale ono to asi je k tématu, protože ty úvahy mají právě vliv na případ jaký je původně dotazován. V původním dotazu (mém) se neptám na to, jak je to s LPG a nájezdem 20 - 30 tisíc ročně. Tam řada "otázek" odpadá.

 

U nájezdu, jaký zmiňuji už i relativní prkotiny hrají roli.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.