Přejít na obsah

Nepravidelný chod


Jehla23

Doporučené příspěvky

Ahoj, tak mám s motůrkem problémy. Vždy jste mi tu pomohli tak se na vás obracím :) Autí nastartuje vždy, s tím není problém. Když auto stojí, je nastartované, motor běží, tak se zatřese a docela dost, bylo připojené k pc a hlášené závady byli jen lambda sonda a poté sporadická chyba čidla teploty chl.kapaliny.

 

To ovšem není vše, když se auto dostatečně zahřeje, tzn když se  ním trochu projedu a poté ho nechám nastartované několik minut stát, tak potom jede jako víno, necuká, nedusí a na plyn reaguje tak jak má, bohužel když toto neudělám tak už jako víno nešlape, začne občas cukat, ale ne vždy a nereaguje pořádně na plyn. Přijde mi, že jde také o to, jaké je venku počasí, zda je horko, zima, deštivo..:-D

 

Mám nové svíčky, nový olej, nové filtry oleje a vzduchu. Začal jsem tankovat u Shellu a zdá se mi příjemnější chování motoru (pokud je zahřáté). Mám v plánu čištění klapky a začínám přemýšlet o palivovém filtru, upřímně, tankoval jsem v podstatě co jsem uviděl. Mluvil jsem s kamarádem a četl pár diskuzí zde, že i lambda sonda může dělat takovýto bordel a, že nejlepší je koupit od Bosche. Najeto cca 171 000 km.

 

Děkuji, takovéto problémy jsem tu přesně nenalezl, tak jsem založil nové téma.

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem za mým mechanikem, říkal jsem mu, že auto ukazuje teplotu jen někdy, a když teplotu ukáže tak topí jinak ne. Říkal, že na vině může být termostat, který je ještě před čidlem teploty a ten dělá bordel, čidlo na to pouze takto reaguje. Tak nevím, podobný názor jsem tu někde četl, ale většinou prý je na vině čidlo no, které nesprávně ukazuje teplotu a motor se podle toho chová. Takže myslíš, že to bude vážně to čidlo? Mám lambdy 2, už si nepamatuju, která to je, stačí vyměnit jen jednu nebo musím obě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ANO cidlo teploty je prave tim ovlivneny v nekterych pripade az moc........... proto sem psal cidlo a potvrdilo se i to ze jak si psal ze ti to teplotu ukazuje jak kdy ;) ...... jedna vec je bud cidlo teploty spatny a nebo i termostat,.. muze byt logicky ale spatne oboje ;) ...... 

 

Muj nazor je ze cidlo teploty bych vymenil i tak ( biť treba preventivne ;) ) je to otazka 150 kc za origo dil, chinu nedavej, nema smysl,.... pokud uvidis az vyndas cidlo teploty rozsypany termostat, urcite bych taky nevahal a vymenil ;) ......... pokud by nebyl rozsypanej, mozna bych zvazil taky jeho vymenu ( preventivne ) blizi se zima a spravna funkcnost termostatu musi byt, uz z toho duvodu aby ti to pekne topilo ;) ...... otazka cca 300 kc ..... termostat kup rovnou s vikem a pokud mozno i se segrovkou ;) je to lepsi ze se nemusis crcat s rozebiranim ale jenom vysroubujes tri sroubky vymenis a nazdar ;) .......

 

zde davam odkazy kde nakupuju a co bych ti doporucil:

 

strucne vyber:  http://www.autobyznys.cz/qx1908/skoda-fabia/fabia2-motor-spojka-1.0-37kw/1.4-44/50kw-mpi/br-termostatcidlo-teplomeru/br

 

cidlo teploty termostatu:  http://www.autobyznys.cz/x5818/cidlo-teploty-octavia/oct2/fabia/fab2/roomster/sup2/yeti-orig.;-06a919501a

 

tento termostat s vikem a se segrovkou, ac je vyrobce POLSKO sam ho mam uz dva roky a slape jako hodinky ;)..... http://www.autobyznys.cz/x26028/termostat-s-vikem-fabia-1.0/1.4mpi-se-segrovkou-pl;-047121111x-p

 

pak si muzes vybrat i origo termostat ci rovnou celou skrin termostatu, ale bodle me je to zbytecny ;)

 

    Ted uz zalezi na tobe ;)  :kol-47:  :kol-31:

 

P.S. ..... co se tyce lambda sonda,.... tak hlavni, nebo-li ridici lambda ktera reguluje je prvni hnedka za svodama,..... druha nebo-li kontrolujici je umistena za katalyzatorem a ta zkouma ucinnost katiku a funkcnost predni, takze je jasny ze pokud chces vymenu tak jedine predni,... zadni nema vliv defakto na nic ;) .........

 

    ale jak rikam,... nejdriv udelej cidlo teploty, popr. termostat a uvidis jestli se neco zmeni ;)

Editováno: , autor: Lukason
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Takže, dostal jsem se k tomu už konečně :D nebylo na to pořádně počasí a čas..je to vyměněné, čidlo i termostat, auto jede o mnoho lépe, lépe reaguje na pedál plynu, jde lépe do otáček (nepocukává) z nízkých otáček vyjede plynuleji než předtím. Zkrátka nadchlo mě to a hlavně to topí a to téměř okamžitě :) jen jsem si trouba nezjistil kolik je litrů v celkovém okruhu chl.kapaliny a koupil jsem si ji moc málo (několikrát jsem jel pro další a další jako pitomec...) při vypouštění jsem to totiž přehnal a vypustil všechnu..poučil jsem se do budoucna :) nicméně, chci vám poděkovat :) zajímavé co vše to vyřešilo. Pouze při stojícím autě, mi otáčky nedrží na místě a zatím mi to nechcíplo když to jen tak stálo (předtím to chcípalo a dusilo se). Jen otázka, nalil jsem 5 litrů chladící kapaliny a pak jsem se dozvěděl, že to lze míchat s destilovanou vodou :D to jsem vyhodil zbytečně 500 stovek? Teď doliju zbytek destilkou. Celkově je tam 6 litrů no

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak aspon ze ti to momohlo ;) ...... chcipani muze byt zpusobeno tim ze je klapka zasrana .... mozna pomuze jeji vycisteni ;)

 

Co se tyce kapaliny, 500 kc si zbytecne nevyhodil,... tedka to mas nakombinovany nekam jakoby na severni pol, ze ti to nezamrzne, ale to vubec snad ani nevadi,... zase je pravda ze by to mohlo byt hodne husty .......... takze pokud mas moznost,.... odpust treba cca 1,5 litru, nech si to nekde v cisty petce ulozeny na horsi casy treba a ten 1,5 litru co jsi vypustil dolej destilkou ;) a bude to TOP  :kol-47:

 

P.S. to ze si vymenil komplet celou kapalinu neni vubec od veci ;) ......... nevim kdy byla menena naposledy, ale i tak se chladici kapalina ma menit,... tak mas aspon o starot min ;)  :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypustil jsem vcera cca litr, mam ho schovany :) a dolil destilkou. Ta hustota ma stejnak vliv na to jak rychle se pote motor ohreje. Dnes rano jsem to otestoval a cca tech 5-7 minut :)

Kdy byla menena netusim, auto mam, ale 3 roky a ja to udelal az ted. Nez jsem ho dostal, bylo na nejake servisni kontrole, olej, filtry, ale nevim zda brzd. a chladici. Oboje mam, ale uz nove :) jo ta klapka je psycho..:-D na tu staci neco nastrikat, nebo nastrikat a hadrikem? Co palivovy filtr, menit se pry nemusi, z vyroby by mel zustat tak alespon procistit nejakym adetivem? Ci staci priplatit za Shell VPower? Neverim, ze ma ten benzin takove ucinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad1 - klapka: ............ hlapku celou vyndas od sani a vycistis, treba technicky benzin nebo lih, pak namontujes zpet, mezi klapkou a sanim je papirove tesneni,... po sundani klapky, doporucuju koupit pro jistotu novy tesneni ;) ....... navod jak ji vycistit tady urcite nekde bude ;)

 

ad2 - palivak: ............ meni se kazdych 60 tis km, jak uz tu bylo psano, ze ti nekdo rikal ze se nemeni je kec,.... to samy se muze rici o prevodovem oleji v prevodovce,... ten je udajne taky dozivotni ale neni tomu tak,... cca po 200 tis km by se mel taky vymenit,.... nic neni dozivotniho a vsechno trpy svojim opotrebenim ;) ....... palivak najdes u zadni napravy na prave strane, takovy valecek,... cena za palivak cca 500 kc ( MANN FILTER ) ...... vymena je trivialni,... povolis tri sponko hadice palivak vyndas,.. a nasadis v opacnem poradi novy palivak,..... tod vse,... nejvetsi poser je povolit ty hadice protoze tam jsou takovy debilni mackaci sponky a ty jsou zabordelovany od sajrajtu co se tam dostava,.. takze doporucuju prostriknout treba nejakym cisticem a pekne rozchodit,..... POZOR ! ! ! ..... pri rozpojovani muze byt v soustave pekny tlak a benzin muze pekne vystriknout, takze na to bacha pri vymenene, pred odpojenim omotat treba hadrem a pak teprve povolovat sponky nejak v hadru a aby si na to pochopitelne videl ;)

aditiva trochu pomahaji, ale nic zazracneho,... benal od shellu, zbytecny prachy,... to radsi za to kup ten palivak ;)

Editováno: , autor: Lukason
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Takže, dostal jsem se k tomu už konečně :D nebylo na to pořádně počasí a čas..je to vyměněné, čidlo i termostat, auto jede o mnoho lépe, lépe reaguje na pedál plynu, jde lépe do otáček (nepocukává) z nízkých otáček vyjede plynuleji než předtím. Zkrátka nadchlo mě to a hlavně to topí a to téměř okamžitě :) jen jsem si trouba nezjistil kolik je litrů v celkovém okruhu chl.kapaliny a koupil jsem si ji moc málo (několikrát jsem jel pro další a další jako pitomec...) při vypouštění jsem to totiž přehnal a vypustil všechnu..poučil jsem se do budoucna :) nicméně, chci vám poděkovat :) zajímavé co vše to vyřešilo. Pouze při stojícím autě, mi otáčky nedrží na místě a zatím mi to nechcíplo když to jen tak stálo (předtím to chcípalo a dusilo se). Jen otázka, nalil jsem 5 litrů chladící kapaliny a pak jsem se dozvěděl, že to lze míchat s destilovanou vodou :D to jsem vyhodil zbytečně 500 stovek? Teď doliju zbytek destilkou. Celkově je tam 6 litrů no

prosim napis postop ty vymeny plis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...