Přejít na obsah

1.3 MPI zhasnutí motoru po zahřátí


Beny_40

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám s naší felinou (r.v.2000_100000km) následující problém.

Krátce po rozjezdu cca 3-4 km přesně v okamžiku kdy ručička teploty vody dosáhne max. a termostat přepne a ručička začne padat dolů nám felina zhasne.

Auto jde nastartovat a pak už jedu bez problému ale...

Nutno podotknout, že k tomuto jevu dochází pouze v případě pokud necháme auto přes víkend stát tj. jakmile auto stojí 2 dny tak ráno při cestě do práce zhasne.

Pokud s ním přes víkend alespoň jedenkrát  jedeme nic se nestane.

Parkujeme v garáži, denně 40km.

Co všechno už nám kdo zkoušel vyměnit

diagnostika... žádné závady

výměna palivového relé / vyměněno za nové

kontrola dobíjení OK

výměna palivového filtru

přetěsnění hlavy bloku motoru

seřízení ventilové vůle

nastavení  škrtící klapky

výměna čidla otáček s novým čidlem závada přetrvává tak jezdím dál se starým čidlem

Setkal se někdo z Vás se stejnou závadou?

Děkuji za odpověd.

Pepa

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Termostat nepřepne, ten se nanejvejš votevře - a tím jak se votevře, šplejchne na teplotní čidlo studenější kapalina. To je ten okamžik, kdy se zhoupne rafika.To je myslím nejdůležitější informace k posouzení příčiny chcípání.

 

V seznamu vyměněnejch dílů totiž nevidím tepelný čidlo, pravděpodobně ho nikdo kdo s autem přišel do kontaktu nepodezíral - ale je to častá závada. V tom kusu plastu vsunutým do jímky nad termostatem jsou totiž čidla DVĚ, jedno je jen pro rafiku na palubce, druhý slouží pro korekci vstřikovaný dávky řídicí jednotkou.Porouchat se může jen jeden z nich - a podle správný funkce toho druhýho uživatel nic nepozná, protože si myslí, že je všecko OK.

 

Takže rafika může krááásně měřit a ŘJ přitom dostává nesprávnej signál o velikosti teploty kapaliny = o míře zahřátí motoru. I když se čidlo nepřeruší a tudíž ŘJ nevyhazuje jeho chybu, může "kecat" a ŘJ nesprávně odměřuje vstřikovanou dávku. Vyměň ho a pak dej vědět, co to s fildou provedlo. Dej si bacha při nákupu, ty čidla pro feli jsou sice mechanicky stejný, ale každý je jiný podle kubatury motoru - má jinej průběh změny odporu podle teploty jak pro 1,3, tak pro 1,6 i 1,9 dehet. Ty potřebuješ to správný = pro 1,3 benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může tam souviset víc věcí, ale to čidlo teploty chladicí kapaliny je první a nejlacinější věc, kterou jde vyměnit a která přitom nadělá nejhorší paseku. Celý to je tepelně závislý, tu regulaci paliva řídí jednotka podle vícero čidel a jejich signály přitom mají různě "těžkej" význam - některý je hlavní, jiný podružný a vzájemná kombinace signálů dělá obrovskou kupu možností, ve kterejch asi tak v 90% případů auto jede a řidič bez PC napíchnutýho na diagnostiku nic nepozná a teprve ve zbylejch 10% má motor nějakej pocitově zjistitelnej projev na svým chodu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem vyměnil to čidlo.

původní se žlutým kroužkem 357919501A

nové s modrým kroužkem 6U0919501B

Samozřejmě jsem se na rozdíl v označení tj. jiné číslo a jiná barva kroužku ptal , byl jsem ve škoda servisu a prodavač hledal v tom jejich systému a podle mého zadání 1.3 MPI benzín mu to nabídlo ten s tím modrým kroužkem.

Nedalo mi to a doma jsem obvolal ještě další dva servisy a opět mi nabídly modrý 6U0919501B resp. potvrdili že tento je správný.

Tak doufám že dojedu zítra do práce.

Tak jak dosud.

Přes víkend nechám felinu odpočívat a uvidíme v pondělí jestli to pomohlo.

Ještě jsem dnes zkontroloval, jestli mi chodí klapka nasávaného vzduchu, foukal jsem na něj fénem vše OK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

felina stála v garáži déle než jeden den a zase se opakovala stará historie,

po cca 3 km resp.3-5 min jízdy zhasl motor jak když ho vypnu zapalováním.

Ani jsem nezabrzdil , vyřadil , nastartoval a jel dál.

Ale co to může dělat???

Poradí někdo.

níže uvedené je již provedené

 

diagnostika... žádné závady

výměna palivového relé / vyměněno za nové

kontrola dobíjení OK

výměna palivového filtru

přetěsnění hlavy bloku motoru

seřízení ventilové vůle

nastavení  škrtící klapky

výměna čidla otáček s novým čidlem závada přetrvává tak jezdím dál se starým čidlem

nová baterka

nové teplotní čidlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...