Přejít na obsah

Vyšší spotřeba - termostat?


grumja

Doporučené příspěvky

Koupil jsem FI 1.4 16v 55kw a zdá se mi, že má poněkud vyšší spotřebu. Doteď jsem jezdil felicii 1.3 se spotřebou okolo 6,5. Fabie bere kolem 8l/100km a to mi při mém úsporném jízdním stylu a profilu trati s minimem města a  žádnou dálnicí přijde dost. Taky se mi zdá, že se pomalej zahřívá. Nechal jsem ji při venkovní teplotě 5°C klapat 10min na volnoběh s vypnutým topením a ručička teploměru se za tu dobu nedostala přes 1/4. Hadice do chladiče byla poměrně teplá, ale chladič samotný mi nepřišel ohřátý. Ještě mimo hadici od termostatu vede k chladiči nahoru jedna tenká hadice, ta byla teplá skoro hned - to je co? Tak nevím...ohřívá se tento motor pomalu nebo by mohl být problém v termostatu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ukazatel na budíkách se po deseti minutách ustálí na 90 stup.? Pokud ne, tak to vypadá, že termostat nedovírá okruh, je pořád přiotevřený. Tím pádem vyšší spotřeba . já mám spotřebu na zimních 6,3l

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak píšu. Při testu s nastartovaným autem na volnoběh se po 10min dostala ručička sotva do 1/4. Na polovině se "ustálila" až poté, co jsem se rozjel a ujel  3km. V uvozovkách mám slovo ustálila proto, že přesně na střed se nedostane nikdy, ustálí se chloupek, cca 1mm před středem a tam potom za těchto teplot drží, nepadá ani při jízdně z kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem měl špatný čidlo teploty , tak vag vypsal chybu ( propojeno elktr.), když jsem měl špatný termostat, tak chyba vůbec nevyskočila (není propojeno elektr.) takže, pokud by to byla lambda, která je propojena elektr., tak by vyhodila chybu na vagu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak termostat vyměněný za originál, ale že by nastala nějaká změna k lepšímu říct nemůžu. Nenašla by se nějaká dobrá duše, která by zkusila po kolika minutách volnoběhu se po nastartování studenýho motoru dostane teplota na střed teploměru? Vyměnil jsem i čidlo a v tom taky problém nebyl. Taky nechápu proč se teploměr nikdy nedostane na střed, ale při nejlepším 1mm před střed.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky ti moc už předem, ale dneska se na to vykašli, hodina chladnutí je málom, to by se nedalo porovnat :-)  Nech to třeba na zítra nebo až si vzpomeneš, ale ať je to opravdu studený, nejlíp přes noc jako ten můj. A ještě si zkus zapamatovat venkovní teplotu.

 

A přikládám fotku jak vypadá podle budíku můj zahřátý motor.  Že já vůl jsem si toho milimetru nevšimnul než jsem to koupil..

post-85834-0-40537700-1385927088_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Casy: Hm, tak mám aspoň potvrzeno, že s tím mým autem je něco špatně :(  Nezbývá mi, než zkusit servis. Doma už s tím nic nezmůžu. Mimochodem, topení si měl zapnuto nebo vypnuto? A moc ti děkuji.

Editováno: , autor: grumja
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...