Přejít na obsah

na co se připravit u Roomstera


sparrow1

Doporučené příspěvky

Ale jde to nastavit stačí jen to kolečko dát mezi ty obrázky a fouká to na tělo i nohy :) Tam neni podmínka aby to bylo vždy na tom obrázku. Ale pokud máš climatronic to ti musí říct někdo jiný zda to jde. Ale u manualu to jde.

Editováno: , autor: ASPIRE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už tady někdo napsal, je to poloha "9" hodin.

Díval jsem se po internetu a od vozidel bez klimatizace, přes všechny verze manuálních klimatizací (jak manuální, tak i poloautomatická Climatik) to mají vždy na 9 hodinách. Pokud máš automatickou (Climatronik), stačí stisknout tlačítko okno a nohy, přepne se to z automatu na manuál a fouká tam kam chceš.

Editováno: , autor: Galvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaBrno a další,kde jste přišli na to že Roomster je kříženeček a podobně mezi fábií a ostatním?To že auto využívá nějaké podvozkové díly stejné jako některé předchozí generace automobilky je běžná praxe u skoro u všech automobilek a koncernů,nevidím na tom nic špatného protože je určitě lepší použít osvědčené díly než vymýšlet pořád všechno dokola a jinak,díky tomu je na tom Room tak jak je a myslím si že co se týče podvozku a jízdních vlastností je na tom dost slušně,jinak nevím v čem by měl být kříženeček protože pokud si pamatuju tak se vyráběl o rok dříve než FII a nechápu teda proč lidi říkají že je room jen větší Fábie a podobně,Roomster je Roomster a pokud vím tak právě Fábie II využívá díly z něho a ne opačně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože přední náprava (a vlastně celý zavěšení motoru i nápravy do kastle) je použitá už od prvogenerační fábule - jsou na ní jen zesílený některý věci, jako jsou tyčky stabilizátoru, silentbloky spodních ramen a podobně, který se u první generace všeobecně předčasně opotřebovávaly. KONCEPT Roomstera vyvstavovanej ve Frankfurtu a dalších autosalónech měl i na předku nápravu širší, původem z prvogenerační oktávie. Záměrem totiž bylo auto s co největším vnitřním prostorem za pokud možno co nejmenší vývojovou cenu, tudíž se sáhlo po kompletní podvozkový platformě z oktávky. V případě zájmu dodám fotky přímo konceptu z muzea v Bolce. Je vepředu širokej jak sněžnej pluh. JEN6E takto koncipovaný MPV neprošlo přes ekonomickou cenzuru cifršpiónů z Vlkohradu. Nařídili snížit cenu cestou vypuštění spousty velice pokrokovejch a uživatelsky hodnotnejch prvků - třeba vypuštění bočních posuvnejch dveří vzadu byla naprostá sviňárna. Kvůli omezení konkurence vůči dalším MPV a dodávkám přímo od mateřský značky (Caddy) bylo taky zamítnuto použití předku z oktávky - musela se použít užší náprava, aby se nedaly jednoduše vestavět širší a výkonnější motory a převodovky. Proto se naprosto pravdivě říká, že se na sériovku Roomstera použila přední část z fábule (z prvogenerační) - a  jen se překarosovala do "roomster looku". Že se pak identickej "fejs" použil i pro sériovku fábule druhý generace je jiná věc. A že se na zadek použila vlečná kliková zadní náprava zase z první generace kokty je opravdu požadavek na ekonomický využití už vyvinutýho komponentu, navíc s rezervou spolehlivosti a s požadovanou nosností. Mezi ně je u roomstera položená podlaha, která je samostatně vyvinutým konstrukčním celkem - žádný jiný auto koncernu takovou podlahu nepoužívá. Tudíž Roomster JE KŘÍŽENEČEK - předek PODVOZKU je z jedničkový fábule (ibiza, polo), zadek z okty (toledo, passat/golf), mezi nima je samostatně zkonstruovanej "přechod"...

A přitom je ten kříženeček povedenej a výborně použitelnej i na českejch tankdromech jen ouředně vydávanejch za silnice. Podvozkově v daný hmotnostní a cenový kategorii je podvozek roomstera naprostá špice co se týká jízdních vlastností, charakteristiku tlumení a pružení ladil někdo, kdo tomu opravdu hoví a kdo si s tou prací vyhrál - nechci tvrdit, že si nechá líbit absolutně všecko, ale v kategorii MPV předohrab bez aktivního stabilizačního systému jsem neřídil "sedivější" auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže popořadě:

 

Ekkar je trochu mimo s přední nápravou. Už od roku 2008 je vpředu užitá nová z aktuálního Pola/Ibizy, oproti kterým je o cca 2,5cm menší rozchod. S hodnocením podvozku ale souhlasím. Oproti Fabii a ostatně i první Octavii s klasickou zadní nápravou je podvozek o parník dál. Kvůli chybějícím převisům se nehoupe dopředu a dozadu (což se bohužel týká i OII s těžkými motory).

 

Světla - pročíst vlákno Projektorová světla. Lacinější cesta je osadit Tungrsram Halogen H7, dražší Tungsram Megalight v některé z variant. Stojí to za to a doporučuju.

 

Spotřeba - jezdím buď čistě město a nebo v plné zátěži kombinaci dálnice a silnice první třídy. S 1.6 se i při plném zatížení a jízdou cca 120/140-150 tachometrových jezdím cca za 7,6 litru. U 1.4 na stejné trase to bylo míň, protože holt kopce zvládala o cca 15-20km/h nižší rychlostí a zbytečně to řezat stejně nemá žádný smysl. Přesně si to nepamatuju, ale do 7 litrů kombinovaně se dá vejít úplně v klidu.

 

Výdrž - já mám zatím u sebe kolem 95 000km a závadu jsem měl zatím jednu. Bublinky na chromované liště. Sklo bylo dvakrát měněné a zřejmě z opravy plyne rez nad horní hranou. Čekám na rozbití třetího skla s opravou. Občas zablbne ovládání el. okna u řidiče a je potřeba sundat okno dolů a pak ho ručně (tzn. ne protáhnutím spínače do krajní polohy) dotáhnout. Neřešil jsem, stane se cca třikrát za rok.

 

 

Celkově s autem velká spokojenost. Interier je i kvůli způsobu využití jako nový. Poskládal jsem si výbavu přesně podle potřeb a teď toho nelituju. Nějaký čas jsem nevěděl, jestli nebylo lepší koupit o cca 120 000Kč levnější Style bez výbavy s 1.4 a pak ho časem nevyměnit. Jenže stačí ten samý kus dostat jako náhradní auto a člověka podobné myšlenky rychle opustí. Navíc se moc líbí manželce a druhé auto budeme potřebovat. Takže se investované peníze ještě bohatě vrátí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bojlere teď se do tebe asi dají někteří místní dískutéři, že máš nemožně malou spotřebu. Protože oni jezdí za víc, tak přeci tak musí jezdit všichni :-)

Jinak jasně, stručně a bez zbytečných dlouhosáhlých odborných výrazů, kterým stejně málokdo rozumí  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zkušenost se spotřebou sice né velkou ale nikdy jsem se nedostal přes 7,5l rozložení většinou tak 50% Praha 30% okruh 20% venek na okruhu do 140.

Uvidíme ted po delší době používání manželkou je docela závodnice :-) a jezdí hlavně krátké trasy po venkově a občas delší do Prahy tak jsem fakt zvědavej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemá "nemožně malou spotřebu" - má spotřebu u svýho auta naprosto normální, protože 1,6 motor má ve srovnání s 1,4 vyšší krouťák a dovoluje tak jezdit na vyšší rychlostní stupně = nižší otáčky, než se musí na stejný rychlostní průměry jet s 1,4. Když budeš stejnej rychlostní průměr požadovat od haťapky, bude chlastat něco kolem 8-8,5 litru... To je přesně situace, kde OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ - a dokud to někdo nenakope zezadu do hlavy €urohujerům, tak budeme jezdit v čím dál pitvornějších kubaturách nadopovanejch turbem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ustálenou rychlostí 130km TACHO a po rovině pojede Room 1,4 i za míň než za 7,5 litru.

 

JENŽE třeba taková D11 moc rovinnejch (a to nemyslím PŘÍMEJCH, ale skutečně HORIZONTÁLNÍCH = BEZ PŘEVÝŠENÍ!!!) úseků nemá a ani jinde - třeba na R35 + D1 mezi Mohelnicí a Ostravou - jich taky zrovna moc nenajdeš. Nejsou v převaze ani na největším tankodromu Česka nazývaným D1 ani na jeho pobočce D2. Vůbec český "dálnice" jsou spíš parodie na tenhle druh pozemní komunikace. Nemusíme si tady nic nalhávat.

 

TAKŽE abys udržel trvalou rychlost v rozmezí těch 130 kopec nekopec a nejevil se na tý dálnici jako pojízdná šikana, holt budeš muset na ten pedál šlápnout víc - a pak si roomstřík holt cucne z nádrže o nějakou tu decku víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže speciálně pro Dicka - já NEPOCHYBUJU, já jen uvádím REÁLNOU SPOTŘEBU v režimu DÁLNIČNÍHO PRŮMĚRU. Když pojedeš po komunikaci dálničního typu a budeš držet plyn sešlápnutej jen natolik, abys těch 130 udržel na rovině, tak samozřejmě spotřeba nikam závratně vysoko nevyleze. Ale nepojedeš jako po dálnici, ale jen jako bys na normální jedničce trochu víc "přiložil pod kotel"... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No však o ničem jiným jsem nikdy nepsal, najedu na dálnici naložím 130, pomůžu si tempomatem kde to jde, a když je na to provoz, tak se tam snažím tak nějak držet s výsledkem třeba do těch 7,5l. Jasně že záleží u toho slaboučkého motoru na naložení, profilu trasy, hustotě provozu atd. občas se zpomalí, občas je potřeba i přidat a výsledná rychlost se ve finále dle PP stejně ukáže menší. Ale to je jiný případ, to bych se pak musel snažit držet tachometrových alespoň 150 s mega spotřebou. Takže jsme se k tomu stejně dostali, že to jde, jen vše není potřeba předem dementovat.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...