Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím Vás!:) mám otázku ohledně parkovací západky. Mám ve zvyku nejdříve zatáhnout ruční brzdu a pak až dát volící páku do polohy "P". Ovšem dnes (u svého baráku parkuji z kopce) jsem ruční brzdu nezatáhl úplně a auto pomalinku, volně "sjelo" až do západky (slyšel jsem cvaknutí). To mi neudělalo dobře, proto jsem nastartoval a volící pak hodil z "P" to "D", to ovšem nešlo nějak extra lehce. Neříkám, že vůz celou svojí váhou stál na zápatce, to ne (díky částečné ruční brzdě), ale určitou částí ano. A jak říkam chtělo to mírný tlak to z té polohy "P" vůbec dostat a ucítil jsem takový nepříjemný pocit při vyskočení páky z P. Nemohlo se v mechanismu něco poškodit? Kdesi jsem četl, že parkovací západka vůbec není spojena s převodkovkou (ani setrvákem). Je to pravda? Jinak co doporučujete v zimě při parkováni z kopce? Bojím se zamrznují ručky. Děkuji

Vloženo

Ze auto stoji na Pcku celou svou vahou je uplne normalni vec. K tomu to slouzi a opravdu to nicemu neskodi. Jak je to u DSG konstruovano ale nevim, ale tez mam pocit, ze jsem tu nekde cetl, ze to je snad jen ozubene kolo se zapadkou. :)

A rucni brzdy bych se fakt nebal. Dvacet let uz ji zatahuju v jakychkoliv mrazech a nikdy mi nezamrzla. Zato mi zarezla v lete, nicmene nebyl problem to "urvat". Imho je to takove zbytecne straseni, pricemz sance ze k tomu u moderniho auta dojde je nula nula nic.

Vloženo

bubny jenom zamrzali logicky, u kotoučů to již nehrozí.... a rozhodně bych neparkoval přes západku v kopečku to samý i u manualu, zbytečný zatěžování.

já osobně mám i neutral u manu na rovince kde parkuji každý den....

Vloženo

Parkuji v kopci pravidelně s DSG a je pravda, když to stojí jen na P, tak jde celkem ztuha páka přesunout do jiné polohy, dokonce to i po nastartování má trochu jiný zvuk, než se páka přesune z P jinam.. Takže to když nezapomenu dělám tak, že zastavím, zatáhnu ručku dost silně, ať auto stojí, pustím brzdy když auto stojí dám tam P, když ne, ještě přitáhnu a zase pustím brzdy ať si auto sedne a dám páku na P. Ručka mě zatím nikdy nezamrzla, takže bych se toho nebál..

 

P dávám hlavně ale kvůli zámku páky, který funguje jen na tuto polohu páky.

Vloženo (editace)

Dobře, takže se zamrznutí již bát nebudu:) mno ja právě taky nejdřív zatáhnu ručku a až pak dám "P". Ale posledné jsem ručku zatáhnul málo. Já se spíš ptám, jestli se nemám bát, když jsem tohle jednout udělil a řadička šla ztuha. Jestli toDSGečku neuškodilo. Jestli jste si tím každý taky prosěl:) děkuji za odpovědi. Jinak parkovací západka našetstí není nijak spojena s převodovkou (ani setrváké a ničím), ne? V poloze P je motor odpojen od převodovky?

@skodaforum20: no hlavně v poloze N by mi ani nešel vytáhnout klíček:) musí být v P...

Editováno: , autor: iphonik4
Vloženo

U DSG je motor odpojen od prevodovky uz kdyz zastavis a stojis na brzde natoz pri Pcku. Je treba si uvedomit, ze o nema s klasickym HDN automatem konstrukcne vubec nic spolecneho. Je to jen pokrocilejsi robotizovany manual. Rozhodne bych se toho vubec nebal. Auto musi byt blbuvzdorne a nemuze se rozpadnout pri bezne nastalych situacich. :)

Vloženo

Jasný:) to, že je konstrukčné rozdílné vím (hlavne DSG vůbec neobsahuje měnič krouťáku - což je podle mě dobře), ale někde jsem četl, že parkovací západka je u obou stejně řešená. Mno ja blbě formuloval otázku, od samotné převodovk motor odpojen je v poloze P, ale spiš, jedtli je odpojen i od setrváku (ať se zbytečně nenamáhá). Kazmdopádně mockrát děkuji za upozornění a vysvětlení! Budu prostě používat ručku (a jelikož nemám bubnové brzdy, tak se nebudu bát zamrznutí), jako doteď a na parkovací západku nenechám ani 1% váhy vozu:) ješte jednou díky!

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Parkuji v kopci pravidelně s DSG a je pravda, když to stojí jen na P, tak jde celkem ztuha páka přesunout do jiné polohy, dokonce to i po nastartování má trochu jiný zvuk, než se páka přesune z P jinam.. Takže to když nezapomenu dělám tak, že zastavím, zatáhnu ručku dost silně, ať auto stojí, pustím brzdy když auto stojí dám tam P, když ne, ještě přitáhnu a zase pustím brzdy ať si auto sedne a dám páku na P. Ručka mě zatím nikdy nezamrzla, takže bych se toho nebál..

 

P dávám hlavně ale kvůli zámku páky, který funguje jen na tuto polohu páky.

Rovněž parkuji v kopci, takže používám stejný postup.

Ručka nezamrzne, jak předtím u Opela, tak nyní u DSG, i u Rovera (CVT automat) nám nikdy zadní brzda nezamrzla/nekousla se.

Tento postup je ten správný.

 

U jiných aut jako BMX X5, Ford Smax apod. je to doslova hazard, nezatáhnout brzdu a šupnout tam P.

Auto si umí "nalehnout na zub" a pak to lze pouze "odtrhnout". celá váha auta leží na zubu.

Proto se opravují automatické převodovky, že lidé se neumí k tomu chovat.

Kolegovi si takto nalehnul jeho Smax, a měl hoňku sehnat 4 lidi co by mu potlačili auto zpět do kopce, ono to prostě nešlo odtrhnout vůbec.

Vloženo

Jak moc se hýbe?

hube sa tak. ze auto aj odtlacim kam chcem .ziadne zvuky nevyda.pri voliciacej pake aj svieti znak P.a kludne aj kilometre mozem tlacit.raz som takto zastavil na miernom kopci dal som P a rychlo vystupil a pozeram auto sa rozbehlo samo len tatak som som skocil a zatial rucku.celkom zaujimavy zazitok.preto by som chcel vedet ako by sa to dalo opravit alebo ci je nutna vymena celej DSG?

Vloženo

Jestli je v záruce, není co řešit. Buď oprava, nebo výměna. Zkusím někde kouknout jak je to zapojené. Mohlo vypadnout nějaké táhlo (kablík), nebo rupnout západka. Možná by pomohl někdo s Etkou.

Vloženo

www.skolahostivar.cz/PFFiles/375-Lišková%20Michala.pptx

Koukni sem. Na jednom obrázku je spínač "P" mohl odejít, nebo se přerušit kablík. Mohla by se i ukázat chyba na diagnostice.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...