Maky1 Vloženo 30. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2013 Zdravím, Může mi někdo pisnout návod, jak vyměním sondu lambdu před katem? Jste tu samí kutílové a už jednou jste mi dobře poradili (to jsem nebyl ještě reglej). Rád bych si ji vyměnil sám. Vede mne k tomu špatné zkušenosti se srvisy. 1. koupil jsem Fabku před 3 lety, zůstala v rodině. Ovšem při přidání plynu až bylo auto zahřáté, vesměs vždy, když jsem chtěl předjíždět, auto cukalo. Takže Škoda servis, hrabali se v tom celý týden, diagnostika prý nic neukázala. Takže k soukromníčkovi, ten se v tom rýpal další týden, vyměnil jednu sondu labdu, druhou sondu za katem, čidlo, termostat a kdo ví co ještě, s tím, že to opravil. Chtěl za opravy víc jak ve Šodovce. Bohužel po týdnu auto začalo zase cukat. Takže reklamace, panáček se v tom vrtal opět týden, a že je všechno v pořádku, další platba za čistič filtru a práci (vyježděná nádrž už podruhé). Po týdnu opět stejný problém a občas se rozsvítila oranžová kontrolka motoru. Až tady na foru jsem se dočetl čím to může být. Takže jsem koupil svíčky (u soukromníčka prý měněné). Doma jsem sundal plastový dekl, vyšrouboval řídící jednotku a vytáhl ze svíček. Nestačil jsem se divit. Z gumových dvou nátrubků se vysypal zelený prach (původně to byli pružinky - kontakty z řídící jednotky ke svíčkám. Chtěl jsem koupit jenom ty pružinky, ale ty se sehnat nedaly, takže jsem musel koupit celou řídící jednotku. Svíčky jsem pro jistotu taky vyměnil a od té doby mám klid. 2. Před 4 měsící se opět rosvítila kontrolka motoru, a zase zhasla. Občas se rozsvítila, když jsem táhl přívěsný vozík, ač plný či prázdný. 3. Dal jsem tedy auto dalšímu soukromníčkovi, který prý závadu opravil. Vše ok do doby než se kontrolka po 3 dnech rozsvítila nadobro. 4. Říkal jsem si, že to nebudu řešit, tak jsem to nechal být, aspoň do té doby než pojedu na STK. Zvýšenou spotřebu jsem momentálně neřešil. Takže jsem jel na emise a ejhle, prý je to pokažený, zřejmě sonda lambda, prý to hlásí mnoho vzduch, tak řídící jednotka tam valí bohatou směs. Tím je dána i vysoká spotřeba. Doma jsem šel po sání vzduchu a ejhle v plastovém vlnovci, co jde od filtru, díra jak blázen. Prostě vyřízlé "V" ze zadzadu (prosvě jedno žebro částečně pryč) tak aby to nebylo vidět. Takže jsem to zalepil a vyzkoušel, jestli to ještě někde nepřisává vduch. Motor začínal chcípat, takže v pořádku. Proto bych byl velice rád, kdyby mi někdo napsal, jakou sondu mám koupit http://www.autodilyhh.cz/sonda-kyslikova-fabia-1-0-1-4-44-50kw-aqv-aqw-atz-azf-06a906262aj vybral jsem si tuto. Hlavně mne zajímá, jak se k ni dostanu a jak rozpojím el. vedení. Mám Fabii1 50kw, r.v. 2001 dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 30. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2013 Ale ja som toto riešil u 2001-tky na ktorej už vymenili obe lambda sondy a stale po tyždni sa rozvietila kontrolka motoru a problem sa vyriešil vyčistenim klapky. Nespominaš že či ste vyčistili klapku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maky1 Vloženo 30. Prosinec 2013 Autor Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2013 (editace) Někdo ze servisu říkal, že čistil klapku, ale věřit tomu asi nebudu. Ale chlapík na emisích, který mě samo sebou nepustil na STK, mi poradil, abych do nádrže nalil nejprve 5L lihu, vyjezdil nádrž a pak to mixl na 1:1. Tak jsem to taky tak udělal a mohu říci, že nejenže jsem prošel emisemi, ale i STK, a taktéž jsem si všiml, že ručička otáčkoměru rychleji padá k volnoběhu než před tím, taktéž na volnoběhu už stojí jak přibitá, před tím se pohybovala a motor, jako by přeskakoval. Nyní jezdím na N95. Editováno: 30. Prosinec 2013, autor: Pawouk Necituj předchozí příspěvek! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.