marty24 Vloženo 7. leden 2014 Sdílet Vloženo 7. leden 2014 (editace) Zdravím,dávám dohromady na amatérské závody v autocrossu fáčko.Auto už je vyrámovaný a nyní se chystám dát větší chladič s dvěma saharama do zadní části vozu.Nevíte jestli zvládne sériová pumpa tlačit vodu až dozadu?A z jaké hadice by jste udělali rozvod vody? Jde mi o nějaké funkční a hlavně levné řešení.(průměr, materiál popř. odkaz kde koupit)Dokonce jsem viděl, že to měl jeden jezdec udělaný z plastovejch trubek na vodu v baráku. Ale z toho se mi to dělat fakt nechce.Díky za radyMarty Editováno: 7. leden 2014, autor: marty24 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marty128 Vloženo 14. Květen 2015 Sdílet Vloženo 14. Květen 2015 Zdravim, já to mám natažený z plastovejch trubek a v pohodě jsou dost vařící ale držej uplně krásně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 14. Květen 2015 Sdílet Vloženo 14. Květen 2015 Když to čerpadlo utlačilo na starých škodovkách z motorem vzadu a chladičem vpředu, tak to tady utlačí taky. A kdyby náhodou ne, tak menší řemenice a hned bude čerpadlo víc tlačit. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Květen 2015 Sdílet Vloženo 14. Květen 2015 Pro zmenšení průtlačnýho odporu bych doporučil spíš zvětšit průměr těch trubek/hadic, než zvyšovat otáčky rotoru čerpadla - komu něco říká pojem KAVITACE LOPATEK ví co mám na mysli. Prostě po překročení určitý meze rychlosti lopatek ve vodě (obecně v jakýkoliv kapalině) se na povrchu lopatek vytvoří bublinky až bubliny vyplněný párama tý kapaliny a to způsobí nejdřív povrchovou erozi těch lopatek. Dlouhodobější působení takový eroze povede k postupný destrukci oběžnýho kola čerpadla. Když se to přežene s otáčkama ještě víc, kavitující lopatky se obklopí doslova "jednou velikou bublinou" a čerpadlo ztratí funkčnost úplně. Aby se předešlo takovýmu stavu, používá se v podobnejch případech pomocnýho přetlaku na nasávací straně čerpadla - příkladem jsou třeba turbočerpadla paliva a okysličovadla v raketovejch motorech, který dosahujou desítek tisíc otáček za minutu a bez dostatečnýho "vstupního přetlaku" by si ani neuprdly. Nádrže takhle čerpanejch kapalin se musejí předběžně tlakovat buď netečným plynem (dusík, hélium při čerpání hořlavejch kapalin jako petrolej, hydrazin a podobně) nebo ve speciálním výparníku zplyněnou samotnou kapalinou (v případě čerpání kapalnýho kyslíku nebo vodíku) na tlak dosahující mnohdy i několik desítek atmosfér (jednotky MPa). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.