Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,
dávám dohromady na amatérské závody v autocrossu fáčko.
Auto už je vyrámovaný a nyní se chystám dát větší chladič s dvěma saharama do zadní části vozu.
Nevíte jestli zvládne sériová pumpa tlačit vodu až dozadu?
A z jaké hadice by jste udělali rozvod vody? Jde mi o nějaké funkční a hlavně levné řešení.(průměr, materiál popř. odkaz kde koupit)
Dokonce jsem viděl, že to měl jeden jezdec udělaný z plastovejch trubek na vodu v baráku. icon_e_smile.gif
Ale z toho se mi to dělat fakt nechce.

Díky za rady
Marty

Upraveno od marty24

  • 1 rok později...

Zdravim, já to mám natažený z plastovejch trubek a v pohodě jsou dost vařící ale držej uplně krásně

Když to čerpadlo utlačilo na starých škodovkách z motorem vzadu a chladičem vpředu, tak to tady utlačí taky. A kdyby náhodou ne, tak menší řemenice a hned bude čerpadlo víc tlačit. ;-)

Pro zmenšení průtlačnýho odporu bych doporučil spíš zvětšit průměr těch trubek/hadic, než zvyšovat otáčky rotoru čerpadla - komu něco říká pojem KAVITACE LOPATEK ví co mám na mysli.

 

Prostě po překročení určitý meze rychlosti lopatek ve vodě (obecně v jakýkoliv kapalině) se na povrchu lopatek vytvoří bublinky až bubliny vyplněný párama tý kapaliny a to způsobí nejdřív povrchovou erozi těch lopatek. Dlouhodobější působení takový eroze povede k postupný destrukci oběžnýho kola čerpadla.

 

Když se to přežene s otáčkama ještě víc, kavitující lopatky se obklopí doslova "jednou velikou bublinou" a čerpadlo ztratí funkčnost úplně. Aby se předešlo takovýmu stavu, používá se v podobnejch případech pomocnýho přetlaku na nasávací straně čerpadla - příkladem jsou třeba turbočerpadla paliva a okysličovadla v raketovejch motorech, který dosahujou desítek tisíc otáček za minutu a bez dostatečnýho "vstupního přetlaku" by si ani neuprdly. Nádrže takhle čerpanejch kapalin se musejí předběžně tlakovat buď netečným plynem (dusík, hélium při čerpání hořlavejch kapalin jako petrolej, hydrazin a podobně) nebo ve speciálním výparníku zplyněnou samotnou kapalinou (v případě čerpání kapalnýho kyslíku nebo vodíku) na tlak dosahující mnohdy i několik desítek atmosfér (jednotky MPa). 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.