Přejít na obsah

Nová Octavia


martinvobo

Doporučené příspěvky

Zajímala by mě hlavně kvalita motoru PD.Četl jsem že VW bude začínat nový motor?

Někdo mi radí nechat si auto s tím starým motorem,že je lepší?

Já bych zase rád novou ,už kvůli místu vzadu,máme 3 dítě a není to ono.

Spíš si říkám zda má cenu se pídit takto po informacích,když jeden říká je dobrá neměnil bych a druhý že ten krám nechce vidět.

Kvalita svezení bude jistě lepší a asi i výkon motoru.

Se starší jsem vcelku spokojen i s TDI,tak že naftu nebudu měnit ale chci novou.

Děkuju martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímala by mě hlavně kvalita motoru PD.Četl jsem že VW bude začínat nový motor?

Někdo mi radí nechat si auto s tím starým motorem,že je lepší?

Já bych zase rád novou ,už kvůli místu vzadu,máme 3 dítě a není to ono.

Spíš si říkám zda má cenu se pídit takto po informacích,když jeden říká je dobrá neměnil bych a druhý že ten krám nechce vidět.

Kvalita svezení bude jistě lepší a asi i výkon motoru.

Se starší jsem vcelku spokojen i s TDI,tak že naftu nebudu měnit ale chci novou.

Děkuju martin

Nooo...

Ja som mal pred vyse rokom rovnaku dilemu. Mal som OI Combi 1.9TDI 81kW. S autom som bol velmi spokojny co sa tyka spolahlivosti, vykonu a uspornosti.

Dnes mam OII 2.0 TDi 103kW so 6-stup. prevodovkou. B)

Ked to cele tak zrhniem tak som urobil dobre. Motor je perfektny, pri jazde ustalenou rychlostou navyse tichy. Napr. pri 140km/h a zaradenej 6-tke ho takmer nepocut!

Pri akceleracii je hlucnejsi (PD) a v mojom pripade aj trosku viac zerie, ale aj tak trvam na tom ze je to super motor.

Co sa tyka priestoru, komfortu, jednoznacne je OII lepsim autom po vsetkych strankach. Ale opat v mojom pripade kedze mam MR2005 tak mam aj iste neduhy typu vrzganie dveri..atd. co by uz dnes nemalo byt problemom. Ale inak som spokojny.

Moja volba - ked diesel tak 2.0Tdi + 6kvalt, idealne DSG. :palec2:

Predsa len, ist z 81kW na 77kW...

Ked vsak vravis ze mas 3 deti neviem ci by som sa neobzeral po vacsom aute - nejakom van-e. Mam malu dceru a ked vidim ako vzdy naplnim kombika az po strop...(Zafira, novy Ford S-max, VW Touran...) Ale to uz si zvaz sam.

Vela stastia pri vybere!

Este k tomu novemu motoru - ano, VW bude mat novy motor, ale neda sa cakat nejako skoro, realne tak asi za 2 roky...prechadzaju na Common Rail.

Editováno: , autor: Boco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímala by mě hlavně kvalita motoru PD.Četl jsem že VW bude začínat nový motor?

Někdo mi radí nechat si auto s tím starým motorem,že je lepší?

Já bych zase rád novou ,už kvůli místu vzadu,máme 3 dítě a není to ono.

Spíš si říkám zda má cenu se pídit takto po informacích,když jeden říká je dobrá neměnil bych a druhý že ten krám nechce vidět.

Kvalita svezení bude jistě lepší a asi i výkon motoru.

Se starší jsem vcelku spokojen i s TDI,tak že naftu nebudu měnit ale chci novou.

Děkuju martin

Ahoj,

tak ja mam 1.9. 77 KW ( 6ti kvalt, combi 4x4, pro rodinu uzasna vec) a nemuzu si stezovat. Je ticha, jen pri rozjezdu to trosku hluci, ale to neni zadny strasny rev, ja uz si toho nevsimam a stejne radio automaticky zesiluje pri zvysene hlucnosti a pak taky samo zeslabuje, takze si niceho skoro nevsimas.

Osobne jsem rad, kdyz ten motor trochu slysim.

Nebudu resesit jestli benzin nebo nafta, pokud bude nekdop jezdit tolik kilaku jako ja, tak pochopi, ze proste nafta se mu vyplati B) .

Jestli s tim jezdis dlouhe streky, tak je jasne, ze 103 Kw bude lepsi i za cenu zvysene spotreby, pokud je to na popojizdeni k babicce a po nakupech nevidim rozdil v 81 a 77 Kw. Bohuzel 4 x 4 se tento rok s 103 Kw jeste nedelala :(

Moje spotreba kolem 5,8 - 6,8 , zalezi jak ji slapu na krk a upozornuji, ze jede na ty 4 kola a ma o 150 Kg s Haldexem navic. Obecne asi uz nikdy jine auto bez 4x4, nadherna stabilita na silnici v mistech, kde ostatnim ustreluje prdel, to sedi jak pribite, kdyz s tim jedes do nejakeho hnusneho kopce, je prijemne citit, ze te neco tahne i ze zadu...

Dalsi info na pozadani

H. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu jen potvrdit předchozí příspěvek:

1. silnější motor by se určitě snesl (1.9 TDI 77 kW)

2. pohon 4x4 bezva věc, doporučuji všem k vyzkoušení, je to znát i na suchu

3. kufr paráda

4. spotřeba 5,8 - 7,0 l/100 km (hodně záleží na noze a terénu)

5. hluk nízký, koncepce pohonu se na hluku téměř nepodílí (můj názor)

- můžu srovnat s Renault Scénic RX4 1.9 dCi: srovnatelná koncepce, nesrovnatelný

hluk (hlavně zadní diferenciál a odhlučnění motoru)

- nový TOURAN 2.0 TDI pocitově stejně hlučný

To pravé bude asi ŠKODA SCOUT 2.0 TDI 103 kW. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie nové motory, to je myslené asi na systém vstrekovania Common Rail, že? To ešte tak skoro nehrozí. Do istej miery je inovovaný 2,0 TDI 125 kW u verzie RS.

Pro Skodovku ta asi zatim nehrozi, to mas pravdu, VW bude stale vyrabet TDI motory v ruznych modifikacich pro ruzne auto mobilky, hlavne z USA, ale co se tyka VW tak podle oficialni zpravy behem pristiho roku prechazi na novy system, ktery vyviji s f. BOSCH. Prvni zarodej je 3.0 motor v nove AUDI A6.

Jinak co se tyce poruchovosti / bezporuchovosti vede klasicke TDI coz 66 a 81, pozdeji 96kW. Ten motor je stalice na naftovem trhu a co do modifikaci a vyvoje je to nejvyrabjenejsi motor TD. Co do zkusenosti za tu hezkou radku let co je v autech je to drzak, ve srovnani s PD, ktere tu je chvila a ktere je nekolika nasobne nachylnejsi na poruchy a taky na kvalitu nafty coz u nas je nekdy problem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne bych nikdy nekupoval slabsi auto nez jsem mel predtim. pokud mas 81kw ropaka, vezmi urcite ten dvoulitr. 77kW je na oktavku zalostne malo, proste to nejede. 4x4 je urcite supr, ale nekdo tady psal, ze ma vyssi spotrebu, kvuli o 150 kg vyssi vaze, to beru, ale pak pry i proto, ze jede na 4 kola. ale prece je tam haldex a ten prirazuje zadni az pri prokluzu prednich, takze ve standardnich situacich se prece auto chova jako predokolka. pripadne me nekdo opravte, ale myslim si, ze pocit, ze do hnusneho kopce neco tlaci ze zadu je pouze pocit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče HALDEX spojky, ta sice přiřazuje pohon zadních kol při prokluzu předních, ale při normální jízdě se musí točit poloosy + kola v rozvodovce vzadu (i když nejsou poháněný) a to znamená vyšší jízdní odpory a spotřebu.

Při jízdě "do hnusnýho kopce" tam kde u předokolky začínají prokluzovat přední kola se nám zapne zadek a máme z toho hned bavorák :D . Ale vážně, auto jede fakt pořád, akorát v zimě na sněhu si musíš dát bacha, zapnutím zadku se stává auto brutálně přetáčivým.

A ještě jeden poznatek - se 4x4 si při rozjezdu nezahrabeš, připne se zadek a je po srandě :t

Opět doporučuji, není nad vyzkoušení lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, tak ten kopec jsem jen nepochopil, myslel jsem nejakej beznej kde jezdi i ostatni, ne neco polniho. a toho bavoraka beru s rezervou :-)

to s tim nezahrabanim znam, mel jsem ji chvili pujcenou a dost sem se ty reakce zadni napravy leknul...

Ahoj,

podle papiru za normalnich okolnosti rozdeluje Haldex spojka 98% hnaci sily na predni a 2% na zadni, z toho vyvozuji, ze to jede na 4 kola furt... a pak myslim, podle vyhodnoceni situace ESPckem. Myslim, ze pretaciva je jen, kdyz ho vyplnes a to nedelam adrenalinu mam dost z jinych ridicu kolem sebe B)

Opravdu hnusnym kopcem myslim treba kopec kolem Uhornej (na Slovensku, Diamant jiste zna a vi svoje), kde jsem byl strasne rad za 4x4.

Honza celkem znalecky odpovida na vsechny dotazy, ja muzu jen rict, ze na D 1, kdyz prsi tak vsichni jedou kolem 120, ja 160, protoze proste to auto na silnici drzi.

Hofk :)

Hany

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co to je za kopec? neco mimo silnici? nebo silnice prvni tridy s nejakym vysokym procentnim stoupanim?

co se tyce deste, 160 neni problem ani pro me s dvoukolkou, zalezi jaky mas gumy a jak moc svoje auto znas, protoze aquaplaning dostanes i se 4x4.

ale tim co pisu rozhodne nechci 4x4 nejak zatracovat, urcite je to v jistych situacich fajn,ale ja se jeste nedostal do takovy, z ktery by me dvoukola nevytahla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co to je za kopec? neco mimo silnici? nebo silnice prvni tridy s nejakym vysokym procentnim stoupanim?

co se tyce deste, 160 neni problem ani pro me s dvoukolkou, zalezi jaky mas gumy a jak moc svoje auto znas, protoze aquaplaning dostanes i se 4x4.

ale tim co pisu rozhodne nechci 4x4 nejak zatracovat, urcite je to v jistych situacich fajn,ale ja se jeste nedostal do takovy, z ktery by me dvoukola nevytahla

Snazil jsem se najit nejake foto na netu, ale bohuzel, proste "kurevsky" kopec B) . Omlouvam se vsem slabsim povaham :) .

Urcite by te tam tvoje kraska vytahla o tom nepochybuji.

H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavorák se 4x4 pohonem má poměr přenosu síly při normální jízdě přesně obráceně - něco málo dopředu a maximum dozadu, takže to srovnání opravdu kulhá, to bylo spíše pro zasmání.

Jinak můj názor je, že 4x4 se hodí pro ty co jezdí často ve sněhu nebo v lehčím terénu jako např. moje maličkost: 6 měsíců je tady zima a 6 měsíců chladno (léto bylo ve středu v červenci a jako naschvál jsem zrovna nebyl doma), >600 m.n.m. příjezová cesta k baráku cca 500 m udržovaná 2x denně jenom pluhem (to když vše funguje), mimo zimu jezdím po stavbách (takže lehčí terén, asi to co zvládne TATRA :o ) a zbytek naše "super" silnice. Proto taky mám na autě kola HELIOS R15 abych ze sebe navytřepal duši :) .

ESP si v hlubším sněhu vypínám zdá se mi, že jízda je taková plynulejší, bez cukání od zásahu ESP do brzd a auto se lépe prohrabává (sníh létá více a dále :D )

Nezdá se Vám, že zásah ESP přichází trochu brzo? Osobně bych nechal více práce na šoférovi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie som si istý, že by 4x4 malo nejakým spôsobom zlepšovať jazdné vlastnosti na bežnej ceste. A tie 2%, to je asi len nejaká strata cez Haldex. Jedine akvaplaning by mohol byť menší, nakoľko auto je ťažšie. Okrem toho som pred časom v nejakom motoristickom časopise videl test, kde porovnávali predokolku, zadokolku a 4x4 a to 4x4 nijako nezlepšovalo jazdné vlastnosti (ovládateľnosť) pri jazde mimo prudké stúpanie na klzkom povrchu. Sám užívam 4x4, ktoré hlása, že je to plnohodnotné 4x4 s pohonom na všetky štyri. Ale ouha, pri výmene kolesa sa ním dá krásne pretáčať. A vzhľadom na ručnú brzdu pôsobiacu tiež na zadné kolesá je to dosť nepríjemné. A ak na snehu pridám, tak najskôr dôjde k preklzu poháňanej nápravy (zadnej) a až potom sa pripojí predok. Čo v extréme znamená, že zadok už v dôsledku preklzu ide do šmyku a musí zasahovať ESP. Takže neverte všetkému, čo sa píše. Skúste dvihnúť zadné koleso a skúsiť s ním otáčať.

Na Úhornej je ozaj solídny sklon a pekné vracačky, cesty úzka, zvyčajne rozbitá. Ale chodia tadiaľ aj autobusy (sem tam nejaký spadne ), takže aj bežné auto to zvládne.

Ja vidím výhodu 4x4 v lepšom rozjazde na klzkom povrchu, v hlbokom snehu, na prudkých kopcoch či na veľmi nerovnom teréne. Ale na tom snehu to potom vodičovi dodáva falošný pocit istoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nejsem odborník přes konstrukci automobilů ani nejsem stojař, ale tím kolem ve vzduchu musíš otáčet protože je mezi koly difernciál. Myslím, že do sportovních aut se montuje diferenciál se zvýšenou svorností, pro teréňáky, náklaďáky, traktory, .... uzávěra diferenciálu, pak by si tím kolem asi neotočil. Bez diferenciálu by se auto řídilo jako motokára to jest smykem.

Není to dlouho co na PRIMĚ dávali Pecha s MITSUBISHI EVO nevím kolik a prezentoval tam právě ovládání elektronických diferenciálů a co to vyvádí s autem, mimo jiné se jezdí méně smykem, protože elektronika rozděluje točivý moment podle podmínek na levá a pravá kola zvlášť a zrychluje tak průjezd zatáčkou. To zatím škodovka neumí, ale vlastně soutěžácká fábie to určitě umí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diferenciál tam síce je, lenže skús pri zaradenej rýchlosti pretočiť len jedným kolesom, pričom tie ostatné sú na zemi. Nepôjde to. Ak chceš točiť kolesom, musí sa točiť ešte aj niečo iné. Teda buď hriadeľ z prevodovky (s nezaradeným rýchlostným stupňom), alebo koleso na opačnej strane (ak je vo vzduchu).

Myslím, že u väčšiny nie čistokrvných tereňákov a terénnych pickupov nebude prítomný diferenciál so zvýšenou svornosťou ale len elektronická uzávieka diferenciálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...