Jump to content

Jak jste spokojeni s novou Fabiií


Hkubes

Recommended Posts

Zajímalo by mě jak jste spokojeni s novou Fabii. Co vám na ni vadí, co je naopak dobré atd.

Já vlastním Fabii 4, 1,0TSI 81kw. Na pohled je auto pěkné, prostorné , jezdí na to, že to je 3hrnek, svižně a spotřeba není taky špatná. Jezdím za 5,5 průměrem. Ale vše má své ale. Jak u Kamiqa tak i u fabie 4 nemohu najít dobrou polohu na sedačce. I když sedačka je u nové Fabie jinak dělaná přesto se musím v ní pořád srovnávat . Připadá mi to, jakoby tam byla ze šikma. Když si sednu do Kamiqa Monte Carlo tak tam zapadnu lépe.,Když jsem jezdil VW prostě jsem si sedl a byla to pohoda ale tady ne. Co se týká motoru tak výkon dostačující, nikdo nepozná že to je jen 1litr ale je více slyšet ve Fabii než v Kamiqu, tam o něm skoro nevím.  Oproti verzi 85Kw se zdá být motor 81kw živější. Mohu porovnávat jelikož máme oba tyto motory. Infotainment je kapitola sama pro sebe. Auto mi stojí venku a když jsou venku mrazy moc se tomu ráno nechce. Občas to zamrzne a nezbude nic jiného než restart. Dělá mi to většinou když chci použít navigaci.. Co se týká ovládání děs než se někam proklikáte. Za jízdy to není nic příjemného. Podvozek jak se uvádí je fakt u této Fabie 4 tvrdý  a řekl bych že je jedno jestli tam jsou 17 a nebo 16 kola. Docela nechápu škodovku ,že na malou Fabii dávají pneu šíře 215 na na Kamiqa 205. Na 215 musí člověk jezdit s citem aby se dostal na spotřebu co uvádí škodovka jinak je spotřeba přes 6litru. Co se týká té tvrdosti podvozku na rovné silnici pohoda ale jakmile jedete po nerovné vozovce zadek prostě odskakuje a totéž na zimních 16. Takže za mě nic moc. Kufr nemám elektricky otevíratelný ale myslím že to je u všech škodovek, v zimě se vám páté dveře neotevřou úplně a hrozí že se praštíte do palice, tlumiče otevíraní jsou prostě zatuhlé. A ještě kdo má 17 kola tak ty jejich slavně aero kryty kol vám kola leda tak ničí po roce používání  bych měl tyto nechat přelakovat jelikož od aero krytu je to do disku vydřené. Děs. Jinak auto mam na ježdění do práce místo SUV. Je prostě znát že škodovka co se týká kvality už není co bývala ale  hlavně, že zdražuje. Nakonec si říkám, že než Fabii měl jsem vzít dalšího Kamiqa, sním se mi jezdí lépe a aspoň to není prcek na silnici.

Edited by Hkubes
Link to comment
Share on other sites

S tou sedačkou súhlasim, ja mam auto vyše pol roka a ešte stale som nenašiel taky ten bod G. S infotainmentom problém nemám ani v zime a ani raz som ho nemusel reštartovať. Niektoré veci zajazdy najmä pri zlom povrchu asfaltu sa ovladaju hrozne. Aerokryty aj keď na 16 nijak nedru o disky. Čo ale mne vadi je vrzganie stredovej konzoly okolo radičky, pri styku s kolenom, pri prejazde vačšinou cez železnične priecestie zykne niečo v aute lupnuť a potom občas počuť nejake pazvuky v B stĺpikoch. Zažil som aj takú situaciu že pri jadze robilo skoro všetko v interiery nejake zvuky ( tapacire dveri, plasty okolo volantu, kaplička virtual cockpitu, stredova konzola, lakoťova opierka, B stĺpiky, zadne plato ) , nie je to často ale občas niečo počuť no, zaleži asi podľa toho ako sa auto vyspí :)

Dalo by sa ešte pisať ale celkovo to auto hodnotim tak na 8 z 10 

Link to comment
Share on other sites

před 18 hodinami, Boleslavák napsal:

Proč ty aero kryty tedy nezahodíš, když ti ničí kola?

Po tom co jsem auto koupil jsem při přezutí na zimní sundal  aero kryty a  nevěřil jsem jak to vydřelo disky. Takže ano už je tam dávat nebudu ale disky jsou na přelakování.

Link to comment
Share on other sites

Já jsem po roce a 6000km zatím spokojen, jak s motorem, tak i autem celkově. Auto mám jako druhé pouze na jízdy do práce. Sedačky mám sportovní a problém s usazením nemám. Dal jsem si taky paket na špatné cesty, podvozek je pak měkčí a komfortní. Teď v zimě jsem zatím v pohodě projel i hlubším sněhem. Díky krouťáku zvládá motor i volnoběh na dvojku. S větší nádrží se dostávám na dojezd až 950km, což je taky super. Infotainment jede bez záseku, ale tady si myslím, že záleží na konfiguraci auta. Věděl jsem o problémech infot. u O4, proto jsem si nedal digitální cockpit a nebral jsem ani navigaci. Stačí mi bezdrátové Apple CarPlay + manuální klima. Velikost kufru je taky fajn. Aero kryty na 16" jsem hned sundal.

 

Co mě štve jsou jen drobnosti:

- nelze nastavit loketní opěrku

- když nechám otevřené páté dveře víc jak 5min, pak jdou hodně ztuha zavřít

- u man. klimy při nastavení ventilace na okna nelze zapnout vnitřní okruh, jde to ale obejít tím, že se ovladač lehce vychýlí z polohy pro okna

- stěrače drnčí jak u 20let starého auta (nevím jestli to ale není voskem z mycí linky, začala to dělat až potom) a taky nechávají přímo v zorném poli řidiče čmouhu

Edited by Fangluin
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

J tie plastove skarede kryty isli dole hned ako sa dalo, Dokupil som okrasne stredove krytky ktore su integrovane plastovych krytoch . 

Keby mi hento spravia plastove kryty dam to na reklamaciu normalne :D nech si dizajneri co to vymysleli skumaju ze kde asi tak urobili chybu :D :D

noo a ideme na sumar po zatial mesiaci pouzivania a 2000km a cosi ... 

zacneme pozitivami a teda plusy alebo co sa podarilo :  
porovnavam F4 Style s F3 Ambition+ 


-v kabine vacsie ticho ako u F3 , lepsie odhlucnenie

- subjektivne podvozok v oblasti prechodu nerovnosti je lepsi , tichsi , uvidime co to bude robit za nejaky cas ... tak o 40tkm
-dojazd okien , keby si kupim ambition tak vzhladom na setrenie to nema v zadu by mal svihadla je to vobec teda plus ?

-predne full led svetlmety su super ( ale za priplatok pravdaze ) ale hodnotim TOP v F3 vs TOP v F4 

-spotreba lepsia pri konstantnej rychlosti (1.0 81kw 6st manual ) 
-viac miesta v zadu na zadnych sedackach pri obcasnom zvezeni par ludi 

-hodnota za danu cenu 

-o nieco vacsie auto, viac miesta

-auto ma viac vybavy aj v porovnatelnom model napr Ambition 3 vs Ambition 4 ( line assist , front assist a su tam aj ine veci ) prip. F4 aj ked ich vsekty nemam tak toho ponuka viac 


minusy alebo co kde asi pani inzinieri urobili chybu : 
- madla na dverach  - tak sprosto dizajnovane madla som este nevidel , ztazka tam clovek da 1.5l flasu pritom priestor je na to robeny

- chyba osvetlenie ukladacieho priestoru pred spolujazdcom 

- horsie interierove led osvetlenie ( tie lampicky tam hore ) to povodne bolo lepsie , ergonomickejsie, dalo sa jednoduchsie zapnut

- rozlozenie tlacidiel na volante 

- umiestnene 12V zasuvky

- umiestnenie tlacidiel ako start stop dole pri pake, tak isto aj unlock dole pri pake 

- ovladanie klimatizacie cez dotyk displeja 

- chyba priehradka na sedadle vodica dole pod sedakom 

- chyba odkladaci priestor po pravej strane ( zrkadlovo oproti ukladaciemu priestoru po lavej strane) v kufry 

- ten plastovy dielec , ktory tvori ten odkladaci priestor v kufry po lavej a pravej strane vypadava z uchytov 

- zadne svetla , na ukor dizajnu ala Fiat Tipo (avsak vsetky skodovky isli z predosleho dizajnu na tento ) 

- slabe predne hmlove svetla 

- menej konzervativnejsie posobiaci interier , cierne leskle plasty s napisom fabia, textil na palubovke ktory sa uspini , volant s lesklym ciernym plastom , striebornymi ovladacmi hlasitosti ...  okruhle vyduchy s leskym plastom ... 

- vypadavajuci smartlink cez kabel 

- auto sa mi oproti F3 1.2 TSI zda akoby menej stabilnejsie v zakrutach ? ( myslim rychlejsi prejazd zakrutou a tak, tento pocit som mal u napr oplov co som sa vozil alebo renolta /renoltov-, hned sa mi vybavi Captur 2018 tka alebo kolkatka to bola, vtedy som myslel ze to je tym ze to je tahsie, vyssie auto ... ale asi teda nie ) mozno v F3 zohrala ulohu XDS+ , oproti tomu toto to nema ( ma len XDS myslim ) podobny pocit som mal aj z Rapida , a asi aj Scaly , aj Kamiqa ...  u F3 som mal pocit , a aj to tak bolo ze ked auto prechadzalo zakrutou a boli tam nerovnosti alebo tak tak sa vedelo tak "sunúť" tou zakrutou podstate drzalo smer aj co ... tu F4 mi to pride akoby bolo ... nedotacave ? neslo po zakrute ? ja neviem proste to len taky ten pocit z jazdnych vlastnosti , niekto ho moze mat iny

- sklamanie trochu brzdy, budem ich sledovat ale pistia uz od zaciatku ked clovek dobrzduje dufam ze nedali nejaky shit material oproti predchodcovi ... \

- od zaciatku strasne slaby dosah kluca , dost casto nezareaguje , slaba antena alebo bohvieco ? 
- ja somar som bol "fajnovy" ze prevodovka skripe na F3 bola na reklamacii , tu skripe/ pisti od nova , mam nahaku neriesim a to mam rad jazdu bez radia ... 
- kufor-veko  sa pri drzani tlacidla otvorenia kufru nenadvyhne ako som byval zvyknuty nie len z F3 

- toto je taka sranda , bol som zvyknuty ze tesnenia okna mi zotru rosu na okne v roznych autach rano ked pustim okno hore dole :D tuto to tesnenie alebo co to je volakde v prdeli ani s to nedotyka skla ... 

- dazdnik vo dverach je uplna ze debilina, neviem z kade na to sudruzi cesi prisli ale jasne, naco by nechavali dazdnik pod sedadlom predsa, sak to je uplna sprostost,  najlepsie je , ked za najvacsieho lejaku predsa mozte vyjst von z auta bez dazdnika vytiahnut ho z dveri mdzi tym dobre zmoknut kym davate dole obal a potom ho roztiahnut. Alebo pootvorit dvere , smatrat tam paprcov kym nahmatate dazdnik pri tom vam oští cele rameno. To musel byt riaden mozgovy atlet co toto vymyslel.  Namiesto toho aby to bolo pod sedadlom ze si v klude vytiahnem dazdnik, dam z neho dole ten obal a vysadnem z auta s tym ze uz otvaram dazdnik ... nie naco , treba najskor dobre zmoknut.  


Vseobecny result:  podmienecne spokojny :D :D , v porovnaval som s inymi znackami v danej kategorii pri vybere 
keby planujem kupit aj dalsiu verziu tak poviem, ze si snad inzinieri zoberu ponaucenie z kixsov a z komentarov v aplikacii ktore napachali na 4 generaciach vozidiel skoda 
auto planujem zodrat do konca jeho funkcnosti verim ze tento krat sa mi to podari a nezastavi ma v tom ziadna nepredvidana okolnost :)



Edit po ~ 8000 tkm  - ak to nevadi budem pridavat edity po x km. 
Edit - posledny edit bol po 25tkm , pridane bohuzial negativa len, pozitiva zostavaju , zaver : asi treba zmenit znacku po x rokoch

Subjektivne: 

Medzigeneracny rozdiel medzi FIII 2016 ( bez faceliftu ) 81 6st 4Val a FIV 2023 81 6st 3Val je citelny .  
edit: asi by ju predbehli vo vyhotoveni aj starsie generacie co mam skusenost ( II ) napr.  "zlate ceske rucicky" asi odcestovali na dovolenku niekam do nemecka  a nechystaju sa vratit ... 

pozitva :
vacsie auto, nizsia spotreba, tichsie , moznost objednania lepsich prednych svetiel ktora predtym nebola ( nebavim sa o FL) 
negativa:
nezmyselne dizajnove ulety pravdepodobne noveho dizajnera, madla, zadne svetla , leskle plasty, textil na palubovke a ine nehorazne debiliny ktore konzervativneho zakaznika odradia od kupy dalsej genracie ( ak este bude) citit, ze vsade sa setrilo,  ( ziadne ledky vzadu, ziadna plnohodnotna rezerva,  chybajuci kastlik pod sedadlom vodica, neosvetleny a mensi odkladaci priestor spolujazdca , dvojrammeny volant, nepolohovatelna opierka ruky, chybajuce odkladacie prestory po lavej a/alebo pravej strane v kufry namisto nich len gumicky , absencia niektorej vybavy uz v strednej verzi - ako bola oznamovana pri uvedeni do predaja , madla blokuju pouzitie 0.5l flase v prednych dverach  ... ( napriklad el. okna v zadu , svetla ... - vid ked si pozriete recenzie versus to co dostanete a co je mozne objdnat)  )  

stale fajn v pomere cena a co dostane za to clovek skrz to ze vsetko zdrazelo a aj modely inych znaciek ktore sa mozu zdat dostupne nakoniec podobne vybavene nestoja tolko akoby sa ocakavalo , snad len renault clio ponukne "viac"  ... avsak tato cast komentu ma za ulohu hodnotit medzi generacny rozdiel ... ale asi to vypliva fakt z toho co ludia chcu a teda skor dizajn  ako praktickost a kvalitu
 



edit: update , tesne pred 30t km ... 

Zacal vrzgat interier, do teraz bol jaks-taks klud taky ako pozadujem hlavne ked rad jazdim bez radia a uzivam si jazdu.  Avsak , asi ten svietiaci nezmysel zacal vrzgotat spolu s tym PC plastom a samoucelnym nadpisom fabia  trochu tiez k pravej strane - splujazdcovi, akoby samotne vahou, ze proste sa to v plyvm vlastnej vahy kruti a spoje vrzgocu lebo je to proste tenky tvrdy plast. 

Do toho stale brzdy asi na pravej strane . pravdepodobne ked je platnicka blizsie ku kotucu tak sa raz za cas zacne otierat jemne o kotuc a pisti to jak sproste ale to robilo dlhodobo asi to suvisi s ne-kvalitov kotucov a platniciek to iste jak ked dobrzduje clovek ale toto je pocas jazdy ... na predoslej som to nebadal ale tam nevrzgotali brzdy cize asi ak sa aj sem tam treli brzdy o kotuc napr vplyvom xds , xds+ alebo tak , tak to nebolo pocut. 

Takze oproti predoslym generaciam som dost sklamany asi posledna skodovka u mna a viac to doma nechcem. Dojazdim a pojde to prec a uz nikdy viac Skodovku na zaklade skusenosti som bral pokial si clovek nekupi uplne low verziu  tak ako taku konzervativnu klasiku ktora ma celkom rozumny pomer cena kvalita, dostupnost servisu , na nejaky standard som bol zvyknuty ,co vsak porobili teraz je proste velmi prekracuje kladne stranky  ... 
vsak oni maju asi vsetko na haku , softwarove problemy infotaimentu, ponedokoncovane veci, ako myslienka dobra len to mali dotiahnut dokonca a aspon udrzat na rovnakej urovni kvality ako bolo neusit prakticke veci a tak.  Nie tam dat x samoucelnych veci , keby aspon tie samoucelne veci nerobili problemy neskor. 

Edited by naschd
updat po km
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Posted (edited)

Boleslavák pro tebe info. Zjistil jsem to po tom co jsem přehodil letni za zimní a po tom co jsem sundal kryty. Takže ted mám poškozená kola, která se nedadají prodat nic a opět bych tam musel nasadit kryty abych zakryl to co je odřené. A vzhledem k poškození to oxiduje a veřím že se to začne loupat. Jediná možnost je nechat to dát do laku ale proč bych to měl platit když je to v záruce. Navic mě ani nikdo neupozornil na to, že to může ničit kola.

Edited by Hkubes
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Ale to že to ničí kola je 100%. Poklice jsou sice pevné ale jízdou a otřesy to právě ničí disk. Navíc stačí ještě k tomu špína prach, cokoliv co se za tím usadí  a už se to dře. Za roky jsem ještě neměl takto poškozené disky u žádného auta.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

@Hkubes Odpoviem ti tak Filistinsky ... Ked su nahodene disky nieje to vidno , tie disky si si stym kupil , cize maju byt nahodene stale. Cize chyba by sa neprejavila keby si si svojvolne neodstranil kryty ...  cize za vadu si mozes sam

edit: Pravdaze ber to zo srandy , svoj nazor som k tomu napisal. To bola len odpoved ako by som sa ktomu vyjadril ako predajca :D mam uz podobne otazky a odpovede zmapovane :D 

Edited by naschd
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

@Hkubes Neuveris mi , ale ja som tam tie kryty nahodil spat , len tak z prce ze co sa este moze pokazit resp. co inzinieri nedomysleli, a cca po 20tkm neni znamky po tom ze by tie kryty zacali nicit disky. Ci myslis ze je to malo km este ? Teraz som ich prave daval dole lebo nemam plechace a musim este prezuvat kolesa. Tak som cakal ze budu poskodene a su viac menej bez znamok poskodenia od krytov ...  zaujmave v celku

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...