Přejít na obsah

Zajímavosti na prodej


SUP1

Doporučené příspěvky

po nějakém čase jsem se rozhodl pořídit do rodiny druhé auto ke své O1 1.8 20V 92kw a vzhledem k tomu, že ji mám na LPG, byla pro mě jasná volba S1 2.8 V6, a pak s ní do plynu... Poslední měsíc, tak nějak pokukuji co je k mání u nás i na dovoz z DE. V ceně do 150 000,- a pokud možno Elegance nebo L&K s bílou celokůží a všema dostuplnýma vychytávkama... Bohužel nevím jestli jsem už nepropásl ten čas kdy jich bylo na trhu hodně a teď už se jich zbavuje jen občas někdo ? Každopádně mi padla do oka výše zmiňovaná http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/superb/16456064?goFrom=list ale samozřejmě za ty peníze jsem k tomu skeptický jestli nemá minimálně nalítáno přes 300 tis. ? Ale požádal jsem prodávajícího o více informací, tak uvidíme tento týden... Navíc tam už leží skoro nějaké dva měsíce, takže asi úplně košér nebude ? Nemá někdo více informací ? A pokud by náhodou měl někdo nějaký tip na exklusivní kousek budu moc věčný za něho... Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky mysli na to, že jakmile se auto v CZ prodává s málo najetými km, tak je to 99% stočený.

A radši si koupím auto s těmi poctivými 300tisíci, než stočenku na 87tis, nebo "stojáka", který byl za celých 8let jednou/dvakrát na servisu.

Superba si nekupovali lidé, kteří s ním jezidli 2x za měsíc do kostela a v neděli k babičce na oběd. Tento Sup nejspíše vozil nějaké papláše, soudě podle držáku vlajky, což spíše utvrzuje v tom, že je to stočený

Na druhou stranu, pokud by se na auto s velmi malým nájezdem narazilo, je to stejně z bláta do louže, protože auto (kór Superb), které vyjede jednou za uherský rok je na tom technicky stejně (ne-li hůř), než auto které jezdilo 5x více a byl na něm pravidelný servis. Motor neskutečně trpí dlouhým stáním. Nejen motor, ale i nápravy a brzdy. jediný, co je třeba cajk, je kastle, ale na tu auto nejezdí.

Z konkrétního pohledu inzerátu vyplývá, že těžko s ním jezdil někdo každý rok na olej, jak jak by se mělo při malém nájezdu. Čili za těch 8let to bylo možná jednou, max dvakrát na výměně oleje (určitě loglife), což je hroší, než najetých 500tisíc a třeba 30 výměn.

Hledej tedy zlatý střed s poctivými km, třeba 200tis najetými s doloženým servisem.

Rozhodně lepší, než "stočenka", nebo "stoják" v hrozném stavu

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď ještě koukám na ty detaily. Prosezelá sedačka řidiče a kola úplně dojebaný od obrubníku, poškrábaný nárazník, promáčklé dveře.

Volant odřený asi tak jako na mém S1, který má najeto 245tis. Hrůza - jsem si jistý, že auto je stočený

Takže ani ta kastle a ani interier nemá hodnotu těch málo km. Cenovka tohoto auta max 50tis Kč a to jen proto, že je to LK

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem si dnes dal práci a ukecal paní v servisu aby mi podle vinka řekla historii a našla historii - 32 záznamů v kterých byl skutečně postupný nárůst kilometrů, z toho i výměna oleje v převodovce při 60 000 km, takže to sedí, je fakt, že tam byli takové zvláštní položky jako výměna kotoučů a desek snad co 20 000 km, pak nějaké chromové lišty nárazníku apod... to jsem moc nechápal, ale i svolávací akce tam byli... takže to na mě na jednu stranu působí jako poctivý nájezd... ale ještě bych rád aby mi poslal servisku a zkusit kontaktovat servis přímo v Belgii ? průměrný nájezd 10 000 km ročně by asi teoreticky mohl být, ale pravda je, že ta sedačka řidiče mi taky přišla jako něco kolem 250 000 km :-(. Navíc už jsem slyšel i o falšování záznamů v databázi, ale jak člověk má pak šanci se něčeho dopátrat ? jedině prolézt auto, projet převodovku, změřit tlaky na motoru apod... ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jasně, právě, že ne... ale upřímně 50k za takovéhle auto je přestřelené, to je zase málo ? ale prolezl jsem i mraky supu na německých serverech a i auto při poctivých půl milionu km má interier hezký a zachovalý, asi jde fakt hodně o péči, je možné, že jako vládní to pečlivě servisovali, ale na interiér kašlali a jezdil s tím nějakej vůl, který to odřel a obouchal, ale technický stav může být dobrý... zase se říká, že je lepší když to člověk vidí, tak jak to je omlácené, než když by to bylo nalakované a zakitované... a zase o kvalitě servisu asi v tomto případě obecně napoví stav automatické převodovky ? tj. jakmile tam bude cítit nějaké cukání, couvnutí v kopci apod... ? a pokud serviska bude sedět s databází škodovky, nebude to nikde lakované apod... tak se tomu dá uvěřit ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bojím se, že ty tomu chceš věřit. Radši dej nekomu dvojku do kapsy a zajed se na auto s dotycnym podivat. Diagnostiku a nejakyho superbaka z fora, jiste ti poradi. 2.8i tak TT prevodovky netrapi jako napr 2,5tdi, nemaji takovy kroutak.

Ve zkratce: pozadej mechanika o pomoc, idealne majitele superba 2.8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano částečně tomu, tak je :-(, ale propátrám historii, mrknu s někým šikovným na auto, a pokud se shodneme, že je to OK, tak pak už to snad bude OK... samozřejmě je to staré auto a počítám u každého kousku s nějakými investicemi, ale ne třeba s repasem automatu... a po té co jsem naposledy koupil zachovalou octu ale takové spíše holátko mi došlo, že radši plnou výbavu a trošku opravit nedostatky než mít super stav, ale žádnou výbavu :-D...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neexistuje auto v plné výbavě, to mě vždycky rozčiluje, když toto někdo v inzerátu napíše. To by se musely zkombinovat všechny pakety dohromady a to nelze. To auto tu hodnotu prostě nemá

Při troše dobré vůle polovinu nabizené ceny.

Už je to prostě staré auto. Existuje jen pár lidí nadšenců, jako jsme třeba tady my na fóru, kteří se S1 věnují, ale co si budeme namlouvat, prostě už je to stará generace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, plná výbava je strašně zavádějící pojem... elegance v plné výbavě nebo classic v plné výbavě se dá pojmout, že na daný model tam je vše co šlo za peníze :-D, ale L&K se šíbrem, se dřevem, přídavným topením pro mě je už takový pomyslný top level... Pokud by tenhle konkrétní vůz byl za cca 80 000,-, což chápu je podle tebe jeho skutečná hodnota, tak si upřímně myslím, že by to byla na české i německé trhy hooodně slušná cena ? bez ohledu na to kolik to má a nemá najeto... když jsem se díval po německých autech, tak tam je cenové rozpětí 120 - 200 tis. za slušné auto... ano u nás 50 - 150, ale přihlédněme k tomu, že většina z nich bude s investicí, tak 60 tis. za opravy... A teď to nejdůležitější proč mě láká S1, jinak jsem měl favorita třeba S2 kombi nebo novější A6 apod... Ale tím, že chci kombinaci lepšího svezení na dělší trasy a slušnou ekonomiku a mám dlouhodobě dobré zkušenosti s LPG, tak tohle je poslední v uvozovkách nesmrtelný motor, který je ideální pro LPG... Měl jsem v zálusku OII apod... ale jakmile se tam objeví motor TSI a FSI apod... tak je to problém v kombinaci s LPG a samozřejmě životnost těchto moderních motorů je pro mě velmi s otazníkem... Samozřejmě absence moderních technologií v S1 je smutná :-(, ale jaké auto si dnes vybrat, když bych ho chtěl na LPG, chtěl bych trošku větší objem než 2.0 FSI a bylo by to auto s nájezdem 500 000km a výš ? tj. při koupi bazarového není takové riziko jako u motorů které jsou po 250 000 km mrtvé ? :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, SI je jedna z posledních poctivých prací Škdovky

TSI a FSI jsou debilní motory - trend snižování objemu motorů a zvyšování výkonu díky převážně nesmyslnému přeplňování (TSI) má za následek enormní zkrácení životnosti. Potažmo životnost je v dnešní době krácena úmyslně

Editováno: , autor: michal2009
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě si nedovolím poznámku a kvalitě materiálů v interiéru... šéf si koupil O3 RS, sedl jsem do toho a říkám, jestli to jsou kožené sedadla :-D a on, že ty nejlepší :-D, tak jsem si představoval, jak asi budou po 300k km vypadat. to je normálně čínská koženka hadr :-(, plasty jsou takové laciné na pohmat nesympatické :-(... ano je to z venku krásné auto, panoramatická střecha je fakt nádhera oproti šíbru, ale ty laciné materiály a úspora jsou cítit na každém kroku, nehledě na to, že ji měl 2x v záruční opravě kvůli brzdám a elektrice :-(. A audi a6 se kompletuje v Indii, takže co vlastně koupit, když chce člověk kvalitní auto ? všichni se to snaží vyrábět jak mikrovlnky za 800,- korun. I proto se tolik nebojím, že pokud ten S1 je stočený z 250 000 km, o čem tedy zatím nejsem moc přesvědčen vzhledem k tomu, že servisní historie v databázi sedí, ale češi jsou koumáci a slyšel jsem o tom, že to občas někdo přepíše... tak u tohohle motoru bych strach neměl :-)... Byť olej měnili po 15k km což je lepší než 30k km, ale já měním po 10k a u LPG po 8k jinak mi u 1.8 20V při 10k začně vybíhat ve vagu chyba mazání vaček, takže i banální rozdíl 2k km je pro motor velký rozdíl :-(, ale je pravda, že s ním jezdím tak abych si občas užil trochu zábavy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, SI je jedna z posledních poctivých prací Škdovky

TSI a FSI jsou debilní motory - trend snižování objemu motorů a zvyšování výkonu díky převážně nesmyslnému přeplňování (TSI) má za následek enormní zkrácení životnosti. Potažmo životnost je v dnešní době krácena úmyslně

Tak v tom s tebou kamaráde, jako zřídka kdy, nesouhlasím. Mezi nejspolehlivější motor VW group patří 1.9tdi a 1.8T. Ten benzin 1.8T byl vyhlášen top motorem hned několikrát. A proto nevidím problém v TSI což je přímé vstřikování s kombinací turba např. u objemu 1.8TSi a 2.0 Tsi. Je tam vic elektroniky, ale objem je zachován. Oproti staré verzi ma jen o 8kw víc, což je nic a dá se vyladit bez problémů na cca 150 - 160 kw. Na lpg se nehodí pouze kvůli tomu přímému výstřiku a jejich následnému uchlazení. Už existují systémy, kdy se tankuje jen LPG a benzínový vstřik je používán na vstřikování LPG, ale tyto systémy jsou jen těžko rentabilní, pokud pořizovací cena činí 55 - 60 tis.

Dával bych si pozor jen u 1.2 TSI a možná 1.4 TSI. Hlavně na jejich nejsilnější verze

MiB:

Nevím kolik ti je, ale zvykej si. Za 30 let koupíš už jen tyto pro tebe "ošizené" auta. Doby, kdy jsi dostal za 1,2mil. auto, které jsi byl schopné provozovat 30 let je pryč a je to trend všech automobilek.

Editováno: , autor: michal2009
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týče 1.9 Tdi, bych nerozporoval 66kW je prostě poddimenzovanej a technologicky spolehlivej motor, kterej je fakt nesmrtelnej... k 1.8T bych si dovolil pár poznámek... 1.8 20V bez turba, ta novější verze AGN s plastovým sáním je podle mě sice línější ale mnohonásobně spolehlivější... Jezdí za 7.5 - 12l ale to 1.8T taky, sice Tčko je živější ale z hlediska dlouhodobé údržby komplikovanější a nákladnější... spousta lidí říká, že na obyčejný turbomotor tam je hadic a problémů požehnaně, ale jinak obecně vzato co do kvality je to jeden z nejlepších v oktávkách, na superba mi to přijde už jako slabý motor, ale tak to je zase věc pocitu... za mě klasická atmosférma 1.8 20V v oktávce a neřeším jediný problém okolo motoru... u supa bych se přikláněl k té 2.8, ale co ono krom objemu a počtu válců je princip hodně podobný, takže krom gufer na ventilech asi bude cca stejný... A tsi a fsi mi přijdou ještě na soudy mladý nebo jsem alespoň tyhle motory nikde nenašel s nájezdem třeba 700k km, ale to může být i tím, že to každej stáčí :-D

 

Problém FSI jsem speciálně diskutoval s Karlem.LPG jaká je šance, že třeba vyřešej externí chlazení vstřikovačů z vodního okruhu apod... ale asi dřív dokčáme elektromobilu za rozumnou cenu :-( Přitom SII 3.6 fsi je krásnej, ale na LPG na tenhle motor není možnost lpg :-(

 

Takže S1 je asi jasná volba a když mi vydrží dalších 10 let, byť bude asi morálně dost zastaralé, tak to bude pro mě OK...

 

PS: je mi 30, takže jsem něco pojezdil se 120, favorit, felda, octa... dřív ty auta poctivý byli, ale nebyly pořádné technologie, takže paradoxně stály taky za hovno :-D, takže jediné slušné období je vlastně O1, S1 ? :-) Až bude nějaká aftermarketová sada pro S1 na adaptivní tempomat tak už mě nový auto asi chybět úplně nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...