Publikováno Únor 25, 201411 r Na jaké hodnoty hustíte pneu? Dodržujete doporučení ve víčku nádrže, nebo máte jiné zkušenosti a hustíte dle vlastního pocitu z jízdy? Upraveno Únor 25, 201411 r od Luman
Únor 25, 201411 r Já hustím na maximální zatížení. Od prodejce jsem zjistil, že byly gumy pěkně podhuštěný (2,0) a po dohuštění to auto pěkně ztvrdlo.
Únor 25, 201411 r McMatěj: No ono to co se dává do pneumatik není jako čistý dusík, ale inertní plyn (směs), např.: http://www.airliquide.cz/cs/nae-nabidka/pouiti-plyn/ivotni-prostedi/vae-aplikace-1/plyn-na-plnni-pneumatik-nitralife-plus.html Dle mě jediná reálná výhoda při běžném provozu je, že se tato směs tolik neroztahuje (nezvětšuje objem) ze zvyšující se teplotou pneumatik. Schválně si zkuste někdy po ujetí 200km bez zastevní po dálnici změřit tlak (myšleno v pneu - po jízde na D1 si tlak měřte opravu jen v penu ) . Budete tam mít o dost víc - klidně o 0,3-0,4 kPa - takže vpodstatě jedete velkou část cesty na sice drobně, ale přehuštěných pneumatikách = nerovnoměrné sjíždění vzorku. Respektive myslím, že výrobce dokonce s touto vlastností vzduchu počítá, takže uvádí na štítku hodnoty o něco nižší... Já tuto směs používám (můj pneuserivs mě ji dává zdarma, tak proč ne), a hustím tedy na horní hranici udávanou ŠA na šítku, protože počítám, že už se tolik nezahřeje... auto subjektivně lepe sedí a má menší valivý odpor, tedy nižší spotřebu (teda nijak jsem to neměřil, jen si to myslím ).
Únor 25, 201411 r Tady v tom článku je to pěkně vysvětlené: http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/dusik-radeji-detem-zmrzlinu--447270
Únor 25, 201411 r Napalm: A o tom to je. "Věř a víra tvá tě uzdraví". Ale v duchu tohoto rčení děláme tolik věcí ....takže pro by ne? ;-)
Únor 25, 201411 r Zajívavý článek.... je pravda, že před těma deseti, dvanácit lety - kdy to k nám přišlo, se o tom vykládali legendy, a časem ta bublina splaskla... ale jak píšou v tom článku, horší než vzduch to není a i kdyby byl rozdíl k lepšímu pouze o 1% tak mě to nic nestoji, tak to neřeším, navíc jsem si na to už zvykl a znáte to...
Únor 25, 201411 r ono to přišlo napřed pro nákladní pneumatiky a pneu pracovních strojů, v době kdy byly duše a ty dosti "řídké", tam to mělo význam a význam dodnes u nákladních pneu význam má už kvůli většímu tlaku, ale těch pro je víc... proto jsem výše psal, že u osobáku jsou to vyhozené peníze - tedy pokud za to má člověk platit....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.