Publikováno Březen 2, 201411 r Zdravím, budíky si začínají u mě dělat co chtějí. Asi před 3 týdny se začaly moje budíky chovat divně. Nejdřív se rozvěcela standartně kontrolka baterky v první poloze klíčku, po nastartování hned zhasla a hned se zas rozsvítila na 2-3 vteřiny. Myslel jsem si, že už auto značí špatnou baterku, která je v autě od výroby (7 let) No teď se kontrolka baterie nerozsvítí vůbec, ani na první polohu klíčku. Ale auto startuje naprosto bez problémů. Kde myslíte hledat chybu? F1 Combi 2006 1,4 TDI 59 kW PD
Březen 2, 201411 r Je tu toho hodně kdyby si pohledal, dle mně ti nefunguje buzení alternátoru. Sundej z altíku konektor s dvěma dráty a modrý spoj s kostrou pak se mrkni jestli se kontrolka rozsvítí, pokud ano je chyba v altíku, pokud ne máš někde studený spoj nebo prohnilý drát. Kousek od altíku je další svorkovnice, tam bývá problém. Upraveno Březen 2, 201411 r od VAG BoBo
Březen 2, 201411 r Autor Ok, díky moc. Už jsem našel i téma, kde to řešilo více lidi a vždy to byl problém na oném modrém drátu. Co nejdřív najdu někoho, kdo to opraví díkes ještě jednou a sorry za znovu založené téma
Březen 2, 201411 r Mistřefóra to snad opravíš sám ne, otázka 30 minut. Jinak radím při nastartování prošlápnout plyn tak do 3000 ot/min aby se altík nabudil sám jinak to nebude dobíjet a vybiješ baterku. Upraveno Březen 2, 201411 r od VAG BoBo
Březen 2, 201411 r Autor To že jsem mistrfora neznamená, že se vyznam v elektrice a že na to mám potřebné vybavení radši to přenechám kamarádovi, který s elektrikou kamarádí ale jdu se teď mkrnou, jestli ten kablík vůbec najdu
Březen 2, 201411 r Autor Ještě otázka, kde hledat ten konektor? Myslel jsi ten konetkor, který je na regulátoru alternátu? Konektor a z toho vede modrý a tuším hnědý drát. Nebo někde jinde? Někde jsem se dočetl, že to je i nějaký konektor pod převodovkou? Přístupný zespodu?
Březen 2, 201411 r Přesně ten drát to je (ten modrý) odpoj ho od altiku a propoj na kostru auta, ale jen ten modrý, pak se běž podívat jestli se rozsvítila kontrolka, pokud ne nejčastěji bývá zoxidovaná ta svorkovnice u převodovky. Samozřejmě musíš mít zapnuté zapalování.
Březen 2, 201411 r Autor A jak ho mám propojit s konstrou? A jaká svorkovnice u převodovky? Myslíš převodovku auta a nebo něco úplně jiného na konektoru?
Březen 2, 201411 r Přesně u mě to vypadlo asi nějak takto,jednou už asi bylo opravováno.U 1.4TDI častá chybička
Březen 2, 201411 r Autor Takže zhora vidět není? Takže sundat plast pod motorem, zvednout aut a šup pod něj, jo?
Březen 2, 201411 r Autor Super, tak to bude větší problém, než jsem myslel nemám kde pořádně zvednout auto no snad to nějak s kamarádem vymyslím, sice relativně dost zvedne auto, ale nevím, jestli se tohle odhodlá pájet a opravovat uvidíme, každopádně kluci moc díky za rady a já teď budu jezdit a doufat, že se po cestě ta baterka vždy nějak dobije a neumře mi potom někde baterka v prdeli světa, kde zrovna zaparkuju a vypnu motor
Březen 2, 201411 r Pokud to je studený spoj a ne altík v háji, tak postačí, když překonáš po nastartování hranici 3000 ot/min prošlápnutím plynu, pak-li že to není buzení v háji, tak to nepomůže. Nejlépe je sundat ten konektor z altíku, do konektoru s modrým drátem vsunout kus kabelu a přiložit na kostru, pak zapnout klíče a podívat se na palubní desku, jestli svítí baterka (kostrou myslím cokoli neizolovaného na autě, nejlépe pól mínus baterky) a budeš hned vědět, kde je asi chyba, protože pokud je v háji něco v altíku, tak to odnese baterka.
Březen 2, 201411 r Autor Zkusím to, jak píšeš. Ale altík bude v pohodě, protože už mi ta kontrolka nesvítí týden a za ten týden jsem najezdil víc jak 300 km, takže pokud by altík nenabíjel, tak už dávno nejezdím, páč by byla vybitá baterie. A nad 3000 otáček nejezdím, takže se musí altík spínat mnohem v nižších otáčkách, odhadem 1600-1700 otáček. Denně jezdím 25 km do práce a 25 km z práce. Cesta trvá cca 25 minut.
Březen 2, 201411 r Jo on se nabudí i v nižších otáčkách, ale postupně, tak že ze začátku dobíjí miň. Těmi třemi tisíci otáčkami myslím jen prošlápnout plyn na neutral, nemusíš na to jezdit celý den.
Březen 2, 201411 r Autor To já chápu, to bych ani nejezdil. A on tím, že se to vytočí, tak se vzbudí na furt a jede pořád nebo jak? Nebo když klesnou otáčky, tak se zas vypne?
Březen 2, 201411 r Autor Ahaaa, tak to je lepší, než jsem si myslel. Já myslel, že to právě nabíjí jen, když to je ve vyšších otáčkách, jinak ne. Tak to je pohodička
Březen 2, 201411 r ladiktm Necituj předchozí příspěvek! Zvlášť když neporadíš. A příspěvek zkomolíš. Upraveno Březen 2, 201411 r od VAG BoBo
Březen 2, 201411 r Autor Tak po měření na baterce se altík aktivuje při 2000 otáčkách. A pak už drží a nabíjí, takže vlastně se mi nedobíjí auto pouze první minutu, než se rozjedu z parkovacího místa a přeřadím na dvojku.Baterka při nastartování bez altíku má 12,7V, po sepnutí altíku 13,5, při plném zatížení veškeré elektroniky v autě má baterka s altíkem 13,3V takže v pohodě
Březen 2, 201411 r Mám takový dojem že v příručce je víc. Oprava je tak jednoduchá že bych to ani neřešil. Upraveno Březen 2, 201411 r od VAG BoBo
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.