Přejít na obsah

Nesvítí kontrolka baterie


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

budíky si začínají u mě dělat co chtějí.

 

Asi před 3 týdny se začaly moje budíky chovat divně.

 

Nejdřív se rozvěcela standartně kontrolka baterky v první poloze klíčku, po nastartování hned zhasla a hned se zas rozsvítila na 2-3 vteřiny. Myslel jsem si, že už auto značí špatnou baterku, která je v autě od výroby (7 let)

 

No teď se kontrolka baterie nerozsvítí vůbec, ani na první polohu klíčku.

 

Ale auto startuje naprosto bez problémů.

 

Kde myslíte hledat chybu?

 

F1 Combi 2006 1,4 TDI 59 kW PD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu toho hodně kdyby si pohledal, dle mně ti nefunguje buzení alternátoru.

Sundej z altíku konektor s dvěma dráty a modrý spoj s kostrou pak se mrkni jestli se kontrolka rozsvítí, pokud ano je chyba v altíku, pokud ne máš někde studený spoj nebo prohnilý drát. Kousek od altíku je další svorkovnice, tam bývá problém.

Editováno: , autor: VAG BoBo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě otázka, kde hledat ten konektor? Myslel jsi ten konetkor, který je na regulátoru alternátu? Konektor a z toho vede modrý a tuším hnědý drát. Nebo někde jinde? Někde jsem se dočetl, že to je i nějaký konektor pod převodovkou? Přístupný zespodu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, tak to bude větší problém, než jsem myslel :D nemám kde pořádně zvednout auto :D no snad to nějak s kamarádem vymyslím, sice relativně dost zvedne auto, ale nevím, jestli se tohle odhodlá pájet a opravovat :D uvidíme, každopádně kluci moc díky za rady a já teď budu jezdit a doufat, že se po cestě ta baterka vždy nějak dobije a neumře mi potom někde baterka v prdeli světa, kde zrovna zaparkuju a vypnu motor :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to je studený spoj a ne altík v háji, tak postačí, když překonáš po nastartování hranici 3000 ot/min prošlápnutím plynu, pak-li že to není buzení v háji, tak to nepomůže. Nejlépe je sundat ten konektor z altíku, do konektoru s modrým drátem vsunout kus kabelu a přiložit na kostru, pak zapnout klíče a podívat se na palubní desku, jestli svítí baterka (kostrou myslím cokoli neizolovaného na autě, nejlépe pól mínus baterky) a budeš hned vědět, kde je asi chyba, protože pokud je v háji něco v altíku, tak to odnese baterka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím to, jak píšeš. Ale altík bude v pohodě, protože už mi ta kontrolka nesvítí týden a za ten týden jsem najezdil víc jak 300 km, takže pokud by altík nenabíjel, tak už dávno nejezdím, páč by byla vybitá baterie. A nad 3000 otáček nejezdím, takže se musí altík spínat mnohem v nižších otáčkách, odhadem 1600-1700 otáček. Denně jezdím 25 km do práce a 25 km z práce. Cesta trvá cca 25 minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po měření na baterce se altík aktivuje při 2000 otáčkách. A pak už drží a nabíjí, takže vlastně se mi nedobíjí auto pouze první minutu, než se rozjedu z parkovacího místa a přeřadím na dvojku.

Baterka při nastartování bez altíku má 12,7V, po sepnutí altíku 13,5, při plném zatížení veškeré elektroniky v autě má baterka s altíkem 13,3V :) takže v pohodě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...