spartakcz Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 Ahoj, zakoupil jsem před nedávnem jetou škoda octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Najeto cca 130000 km. V poslední době se na volnoběžné otáčky začínají ozývat divné zvuky, které při vyšlápnutí spojky zmizí (při jízdě jsem si všiml občasného lehkého "vrznutí" pro přeřazení). Dle okolí a toho co se dá pročíst na fórech jsem usoudil, že se bude jednat o špatný dvouhmotový setrvačník. S tím jsem tak nějak již smířen, ale dostal jsem se před dilema, zda osadit vozidlo dvouhmotovým, případně jednohmotovým...? Zajímal by mne, zda má někdo zkušenosti s "přestavbou" na jednohmotu, případně jaká úskalí sebou přináší, případně jaké výhody (pokud jsou). Budu rád za jakékoliv Vaše věcné připomínky a rady. V neposlední řadě bych byl rád, pakliže někdo "přestavbu" podstoupil, jaké díly by doporučil (co vše je potřeba dodržet) a kolik cca přestavba stojí. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sunar Vloženo 23. Březen 2014 Sdílet Vloženo 23. Březen 2014 Zdravím lidi, prosím vás o doporučení servisu v Plzni, nebo okolí (+50km) kde vymění dvouhmotový setrvačník, za klasickou jednohmotu (tedy i celou spojkovou sadu) na motor 1.9TDI 77kw BJB. Hledám servis, servisáka, který už s tím má zkušenosti a ví která sada je pro tuto výměnu nejlepší, co je osvědčené a nedělá to žádně problémy. Potřebuji výměnu akutně, současná dvouhmota vydává takové rány, že snad z auta chce vyskočit =D. Uvítal bych i informace o přibližné cenně i s prací a náročnosti na čas (kolik dní na výměnu je třeba). Pokud někdo máte s výměnou zkušenosti, nebo víte na koho se obrátit, budu moc vděčný za vaše příspěvky a zprávy. Díky moc předem. Martin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 23. Březen 2014 Sdílet Vloženo 23. Březen 2014 Jedno hmota je levnější, ale je to o dost horší s vibracemi, máme to ve služebním autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 Navic jsem ted v nejakem casopise cetl, ze po vymene dvouhmoty za jednohmotu hrozi prasknuti klikovky. Nevim, jestli se tomu da verit, ale za me jednohmotu urcite ne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 podobne,som za NIE... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sunar Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 Lidi já na to nic moc špatného neslyšel, pokud se tam dá ta správná sada a nedělá to koumák slouží pak velice dobře. Nechci vyměnit jen setrvačník a možná za dalších 50tis. km to řešit znova... Zvýšená hlučnost mi zas až tak nevadí, měl jsem předtím A3 81kw TDI a to byl traktor, ale motor k nezaplacení... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 24. Březen 2014 Sdílet Vloženo 24. Březen 2014 Tak rozdil je jen nejakych 1500 Kc, to prece neni moc. A nevyhoda dvouhmoty je jedina, logicky nema neomezenou zivotnost. Ale nova dvouhmota bude slouzit dlouho, takze nevim, jestli je vubec treba tuto nevyhodu resit... Vyhody jsou asi jasne... Rozhodnuti stejne bude na tobe. Pokud ti nevadi vibrace a nebojis se poskozeni, ktera muzou v souvislosti s jednohmotou vzniknout, tak jdi do toho. Jeste k otazce. Vymeni ti to jakykoliv servis, ktery meni setrvacniky. Proste je to jen jiny setrvacnik, nic vic... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 25. Březen 2014 Sdílet Vloženo 25. Březen 2014 Najeto na jedno hmotě 20 000 km, chování auta, po rozjezdu zavrní volant, v určitém okamžiku zavibruje trochu cele auto, pak je to trochu razantnější při plném plynu zhruba od 1800 ot/min po 2500 ot/min, na tom služebaku jsem si nějak zvykl i na to že začalo vrnět něco v palubní desce, asi se něco povolilo. Jinak spojka tam byla dána kvalitní, žádný šmejd. Rozhodnutí je na Tobě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 23. Duben 2014 Sdílet Vloženo 23. Duben 2014 Som za kvalitnú dvojhmotu , už v dobrom stave nie je tá spojka nejaká extra naddimenzovaná tak načo trápiť motor aj prevodovku pevným zotrvákom ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 1. Květen 2014 Sdílet Vloženo 1. Květen 2014 Vysvětlení tlumení torzních kmitů a důsledku použití jednohmoty u motoru 1.9 TDI PDDvouhmotnostní setrvačník pro 1.9 TDI PD.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havran41 Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Ahoj, chci se zeptat, když se mění setrvačník, tak je asi lepší dát i novou spojku? Nebo dát nový setrvačník a až později odejde spojka, tak pak spojku? Někde sem četl, že když odejde setrvačník, tak do věčných lovišť vezme i spojku, ale opačně to neplatí? Moje kokta 1.9 TDI PD, BXE, 210 000 km, už při volnoběhu trochu "chroupe" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 (editace) Urcite bych to vymenil komplet, navic s takovym najezdem... Idealne koupit uz jako sadu, neni pak prace s centrovanim spojkove lamely... (I kdyz pokud je k dispozici pripravek na vycentrovani, tak asi neni problem.) Tady je cela sada SACHS plus samozrejme i spojkove lozisko. Presne toto jsem na 1.9 TDI PD nedavno kupoval a menil a nebyl s tim zadny problem. PS: Na tom, ze nevymenis spojku, usetris jen nejake 2 tisice. A kvuli tomu to budes pozdeji zase rozdelavat? (Pripadne i platit praci, pokud si to nebudes delat sam.) To je, podle me, nesmysl. Editováno: 27. Únor 2015, autor: LucasCZE 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 presne tak ...načo to 2x rozoberať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.