Přejít na obsah

Výměna předních a zadních kotoučů a destiček


ctirad1

Doporučené příspěvky

Opět si sám odpovím, třeba se někdy někomu bude hodit má zkušenost. Dal jsem dozadu na mého kombíka kotouče ATE (klasické, bez drážkování), destičky ATE Ceramic a zatím si nemohu stěžovat. Skutečně nemají zkosení, nicméně po pár set kilometrech zatím stále žádné náznaky pískání... Po výměně mi pocitově začalo auto lépe brzdit, méně se hrne na předek, ruční brzdu (byť jsem ji i předtím měl seřízenou správně) není třeba tak vytahovat, aby udržela auto ve svahu. Výrobce původních brzd se mi nepodařilo identifikovat, žádný čitelný nápis už jsem nenašel ani na destičkách ani na kotoučích...

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Auto: Škoda Roomster

Navštívil som neautorizovaný servis kde mi boli vymenené predné brzdy teda brzdové kotúče a brzdové platničky PLUS na ľavej prednej brzdový strmeň. Cena za materiál je 255€(6300czk) čo je v poriadku ale cena práce je 110€ (2700czk). Cena práce mi príde privysoká keď počítame že servisy zvyknú mať 30€/hodinu prace. Je teda možné že výmena predných bŕzd a ľavého brzdového strmeňa trvala skoro 4 hodiny ? Alebo som sa nechal napáliť ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
On 11/6/2023 at 8:34 PM, Miro F. said:

Opět si sám odpovím, třeba se někdy někomu bude hodit má zkušenost. Dal jsem dozadu na mého kombíka kotouče ATE (klasické, bez drážkování), destičky ATE Ceramic a zatím si nemohu stěžovat. Skutečně nemají zkosení, nicméně po pár set kilometrech zatím stále žádné náznaky pískání... Po výměně mi pocitově začalo auto lépe brzdit, méně se hrne na předek, ruční brzdu (byť jsem ji i předtím měl seřízenou správně) není třeba tak vytahovat, aby udržela auto ve svahu. Výrobce původních brzd se mi nepodařilo identifikovat, žádný čitelný nápis už jsem nenašel ani na destičkách ani na kotoučích...

Už som v tejto sekcií dávno nebol, teraz som videl tvoju otázku aj odpoveď. Mám rovnakú kombináciu bŕzd, ako ty, takže hladké kotúče ATE a doštiťky ATE Ceramic. Pre mňa je najväčším prínosom, že menej špinia. Čo sa týka pískania, ja som ho zo začiatku občas počul, ale je tomu už dávno. Asi to občas robia v zime, keď sú ešte brzdy nové.
Čo sa týka brzdného účinku, tak oproti originálnym brzdám, ktoré som mal pôvodne na aute majú pomalší nástup brzdného účinku. Čo sa týka celkového brzdného účinku, sú na tom podobne ako origo, akurát treba viac zaťlačiť pedál. Tie origo boli také, že najprv brzdia silno a potom sa brzdný účinok silnejším stlačením síce zlepšuje, ale už nie o moc. Koniec koncov na bežné jazdenie je to jedno.

Rozmer mám inak 288x25 mm vpredu a 239x9 mm vzadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po necelém půlroce mohu vesměs potvrdit Vaši zkušenost. Mám to tedy jen na zadku, takže těžko dělat exaktní závěry ohledně účinnosti, byť to určitě brzdí lépe než ten orezlý noname, co jsem tam měl předtím a cca srovnatelně, co originál na manželčině F2... Určitě to méně špiní (skoro vůbec), tlumené zapískání jsem postřehl jen asi dvakrát... Jinak zadní brzdy jsou standardně 232x9mm, 239mm bývaly na HTP44kW vepředu a asi chlazené, tudíž více jak 9mm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...