Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
ctirad1

Výměna předních a zadních kotoučů a destiček

    Doporučené příspěvky

      zdravím,je složité vyměnit si sám přední destičky a kotouče

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ako pre koho,ale v podstate to je hračka...na nete určite nájdeš postup aj s obrázkami

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj... rozhodl jsem se na sve Fábce II 1.6 rok 2008 vyměnit kotouče a desky jak vepředu tak vzadu. Jen bych se chtěl zeptat na pár detailů... Když chci sundat zadní kotouč je potřeba demontovat ten držák třmenu nebo to jde vyvliknout? Co se týče předních, tak tam jen sundám ten třmen na těch imbusech a kotouče dou dolu? A co se týče těch vodících čepů na předku bývá potřeba je měnit nebo stačí jen vyčistit namazat a dát znova? Na fabce je to na předku oproti feldě třeba v takovejch gumovejch věcech no a nevím co to vydží nebo nevydrží:) Jo a další věc. Na držák třmenu se dávají asi nějaký takový plíšky kovový jako styčná plocha mezi třmenem a deskama... Dává se to na předek i na zadek nebo jen na zadek? A je potřeba to dycky měnit nebo to bývá ok a nerezne to...

     

    To jen tak par dotazů na upřesnění, abych věděl co koupit a nic mě nechybělo. Koupil sem na předek i zadek kotouče Brembo MAX a desky brembo...ty kotouče vypadají fakt mazecově a neměli by vůbec reznout, tak sem zvědavej. Za každej příspěvek a zkušenost s výměnou budu vděčnej....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když chci sundat zadní kotouč je potřeba demontovat ten držák třmenu nebo to jde vyvliknout? 

    -len to vyvlečieš...

     

    Co se týče předních, tak tam jen sundám ten třmen na těch imbusech a kotouče dou dolu? A co se týče těch vodících čepů na předku bývá potřeba je měnit nebo stačí jen vyčistit namazat a dát znova?

    -imbus č.7

    -demontovať na kotúči šróbik,torx 30

    -stačia vyčistiť a namazať

     

    Na držák třmenu se dávají asi nějaký takový plíšky kovový jako styčná plocha mezi třmenem a deskama... Dává se to na předek i na zadek nebo jen na zadek? A je potřeba to dycky měnit nebo to bývá ok a nerezne to...

    -tie kovové pliešky sa dávajú len na zadné brzdy

    -väčšinou tie nové pliešky bývajú už v novej sade brzdových segmentov...ale záleží od výrobcu (niektorý ich nedodávajú :( )

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Díky za odpověď...  ještě sem četl, že u zadních třmenů se pístek nezatlačuje, ale nějak otáčí a zasouvá může mi to někdo vysvětliti jak to funguje a proč to nejde prostě zatlačit? Tohle nevím jak bych dělal totiž... někdy je problém to zatlačit a nevím jak bych s tím teda otáčel...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Točíš po smeru ručiček pístkem, ale zárověň zatlačuješ, čímž tomu ulehčuješ.  Lze to točit sikovkama , ale riziko protrhnutí manžety( opatrně). Píše se o tom v sekci FI. JInak je na to přípravek, který zároveň točí a tlačí.

    Editováno na Casy

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hlavně ty vodítka v předu nemaž obyč vazelínou,ale nějakou speciálkou na brzdy Bosch nebo Ate,tuba za asi 150.Ta obyč je rozežere,nafoukne a zablokuje.Jestli nic nemáš,tak to nech na sucho,s fabriky je to taky tak.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vodítka vepředu myslíš to kde kloužou desky ve třmenu a v držáku třmenu? Respektive ty styčné plochy? Nebo ty vodící čepy? Když sem to dělal na feldě a na fávu, tak sem to dycky celé sundal kartáčem očistil...styčné plochy třmenu s destičkou máznul tím co dávám do těch vodících čepů. Vodící čepy mažu dycky mám na to něco od ATE myslím plastilube nebo co. Vůbec si nedokážu představit, že by to jelo nasucho. Co už si nejsem tak jistej jestli je dobře máznout ty styčné plochy destičky a třmenu.. když se to natře akorát se na to máznutí nachytá bordel při jízdě a zaschne to a pak se desce třeba nechce hnout a třeba bude přibrˇždovat, tak možná lepší todle nemazat, ale to si říkám já. Co myslíte ostatní co je lepší mazat či nemazat? A co se týče zadku, tak nevím přesně na co tam slouží ty plíšky na těch styčných plochách destičky a třmenu jako aby to lépe klouzalo bez namazání nebo nevim... Tohle nevím jestli se má nebo nemá máznout při výměně ty plíšky....

     

    A jak nad tím přemýšlím má se ten předek ty vodící čepy vůbec mazat? Může se to vůbec a je to dobré, když to tam z výroby nemaj? Možná ví proč ikdyž kdo maže ten jede:)

    Editováno na JuDr.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Judr.Felicie má vodící čepy kov na kov,takže mazat,Fabie atd. má vodící čepy v gumovém pouzdru,takže když nemám třeba ate plastilube,tak radši nemazat.Vzadu je u Fabie stejná situace jako u Fel. vpředu.Styčné plochy destiček a třmenu je dobré mazat keramickým mazadlem,to tam nějakou celkem dlouhou dobu vydrží,vše je samozřejmě třeba důkladně očistit,vzadu i pod plechy a mazat taky pod plechy.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak sem včera dělal ty ty brzdy na fábce.... Myslel sem si že sem připraven, ale moc to nevyšlo... Imbus číslo 7 se nenašel, tak se musel vybrousit z osmičky imbusu. Nástroj na zatlačení zadního pístku co sem koupil v autokelly takovou kostičku, tak ta taky nepasovala, takže sem s otcem vytvářel zase tuto pomůcku... No byla to sranda, čekal sem práci na tři hoďky, ale vxklubal se z toho celej den. A až sem zkončil, tak sem našel ty plíšky co by se měli dát mezi zadní desky a třmen. Zapoměl sem na ně, protože tam žádné nebyly a to byly brzdy ještě z výroby. Stane se něco extra když sem to tam nedal? Nebo proč se to tam dává když to tam z výroby není? Jinak namontoval sem kotouče brembo max a ktomu desky brembo a musím říct, že sem nadšenej:) Ta celodenní fuška za to stála

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když jsem dělal tátova roomstera , tak tam z výroby nebyly a když jsem je tam dal, tak tam nešly desky, takže jsem je tam nakonec nedával.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já má za to,že ty plechy jsou jen na oct. a vejš.Už si přesně nevzpomínám.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj potřebuji vyměnit přední i zadní brzdové destičky .. poradíte nějakého výrobce který nezačne pištět při brždění popřípadě nebudu muset po 30 000 kupovat nové desky? Řekl bych že kotouče jsou oreginál tak něco adekvátního k nim za rozumnou cenu. Koukal jsem na škoda-dily a když jsem uviděl první cenu předních myslím že ferodo za 3450kč tak jsem se málem vyvrátil :)

     

    Jedná se o 1.6TDI 77kw combi kotouče asi na zadku 232x9 a na předku bych řekl že ty největší 288x25 .. děkuji :)

     

    Zapoměl jsem dodat, signalizaci opotřebení nemám.

    Editováno na Petrkiller

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ja odporúčam z TRW kotúče plus TRW doštičky na predok a ferodo kotúče + ferodo deštičky na zadok.......PS: odporúčil by som ti aj Ferodo aj predné ale mám taký pocit že o niečo skôr hrdzavejú. A ešte TRW mi pískali prvých 500km podarilo sa mi ich prehriať a odvtedy už asi tak 40tkm bez problémov.

     

     

    post-69681-0-60069200-1425408928_thumb.j

    Editováno na marfan

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     Já osobně bych nejdřív zavolal do Škodovky, na kolik by mě to u nich přišlo (materiál a práce). A jestli máš auto starší čtyř let, tak i na tu jejich slevovou knížku. Teprve pak bych řešil co a kde koupit.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dá sa aj tak, ja som mal tú zľavovú knížku a nevyužil som to pretože, ma vyšla celá výmena aj z prácou o 100€ menej. (robil som si to sám)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    to není špatný nápad, ale riziko je anonymní mechanik,,, já jsem tu sice kdysi psal, že dávám přednost značkovým servisům, ale postupem času a toho, že jsem dával nové auto do 2servisů škoda budu dále vozit auto rodinnému mechanikovi, který maká ve škodovce.. sice to je 60km od baráku, ale auto je opraveno, umyto, vím, kdo mi to dělal a je to za třetinovou cenu jak v origo servisu... a na razítka v servisce :kol-46:  protože pokud budu auto prodávat, můžu kupci kompletní servisní historii doložit taky...

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak vzhledem k tomu že já dal za výměnu 4 filtrů (+material jejich i filtry) a opravu roletky v kufru (přilepili zobáček) a servisní kontrolu ve škodovce 5300 korun tak tímto jsem se škodováckými servisy skončil. Auto plánuji prodat až na konci jeho životnosti takže mě i budoucímu kupujícímu bude už jedno jestli má nebo nemá servisku až do konce. Olej mě stál mimochodem dalších 840 korun. Aspon mě zdarma přehráli servisní interval na 30 000km/2 roky .. ale olej si budu měnit sám nebo u mého osvědčeného mechanika a kamaráda který má slevu na díly a pro mě dělá za 150 za hodinu :) škodovka nemůže konkurovat.

     

    Dnes mě psali ve škodovce že musím vyměnit destičky na předku i zadku, že mám vůli v kloubech poloosy na pravém předním kole a netěsnost v intercooleru.

     

    Taky mě řekli že ten kloub je rozsypanej a zničenej. A že jsem musel to klepání slyšet. Ale já je od koupě auta bombardoval dotazama co to klepe při přeřazování (téma je i tady) a nebyli schopni se na to podívat ani nešli na projížďku. Jen mě řekli že to je normální, že to dělá dvouhmota. A hle dnes zjístili rozsypaný homokineťák ... a to mě řekli že kdyby se to rozsypalo za jízdy tak auto stojí.. nechali mě takhle jezdit. Díky bohu že neměli pravdu.

     

    Dovezl jsem to tedy k mechanikovi, ten oddělal matičku kterou oni nedokázali dotáhnout, nadával že to někdo posral a díky neoreginál ložisku které je asi menší tak je matka na dotáhnutí moc veliká a nedokáže dotáhnout celý ten kloub. Poloosa měla vůli 3-5mm lítala tam jako nic i s matkou dotaženou. Tak obrousil matku o pár milimetrů, trochu pokapal konce lepidlem a dotáhl momenťákem .. klepání zmizelo, vše funguje a auto jezdí jako divé.. V sobotu mě to překontroluje jestli se nepovolila a je.

     

    A to mám taky plnou servisku auto jezdilo jen do autorizáku takže ani autorizáci nejsou skvělí. Už na starém autě jsem zaplatil 3600 za oreginál ložisko a po půl roce jsem zjístil že to je turecké ložisko ...

     

    A k obložení!! Koukal na něj a oba dva jsme usoudili že destičky vepředu mají přes 5mm tloušťky takže jsou vlastně v půlce životnosti .. A zadek má asi 3mm a to mě ještě podle odhadu do léta vydrží. V servise mě do telefonu říkal max 5000km...

     

    Neříkám že můj mechoš má postupy na úrovní a podle DP ale ví na co sáhnout .. se škodovkou končím a na servisku kašlu ..

    On by mi za 5000 vyměnil oba klouby i s prací a materiálem, vyměnil olej a koupil a vyměnil filtry .. škodovka mě akorát umyla auto (opravdu leskne se jako nové to bez pochyb) vyměnila pár žároviček a filtry + olej .. :)

     

    Každopádně vám tady děkuji za rady, jak budu kupovat desky na zadek tak aspoň můžu dát na nějaké rady :)

    Editováno na Petrkiller

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

      Neříkám, abys to tam dal. Jen si prostě zjistit cenu, a od té se odvíjí, co a kde vlastně koupit.

    Já to tak dělám vždycky, nejprve se zeptám ve škodovce, a pak pátrám na netu po e shopech.

    Běžné opravy si dělám sám na všech našich rodinných autech, do servisu dávám auta jen na výměnu oleje a brzdové kapaliny (olej vždy vlastní). Přesto mám servisky vyplněné, včetně záruky mobility.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    My doma sme si povedali hneď po prvej servisnej kontrole, že to nemá zmysel dávať do autorizovaného servisu, keď sme videli koľko platí firma za bežnú prehliadku služobného auta a to tam ešte neopravia to na čo ich upozorníš, čo ti blbne alebo čo sa ti nezdá. Je dobre mať svojho mechanika, ktorému veríš, ja takého mám. Naposledy mi robil zdvihatka, len po výmene sme zistili že niektoré nové sú naprd.

     

     

     

     

     


    A k obložení!! Koukal na něj a oba dva jsme usoudili že destičky vepředu mají přes 5mm tloušťky takže jsou vlastně v půlce životnosti .. A zadek má asi 3mm a to mě ještě podle odhadu do léta vydrží. V servise mě do telefonu říkal max 5000km...

     

     

    No tak to ti predok vydrží pri normálnom používaní aj 20-30tkm, zadné by som ale vymenil cez leto. Môj tato na 1,2TSI má tiež 288mm brzdy a má tam už najazdené 104tkm a doštičky majú tak ešte polovicu svojej dĺžky či už predne ale aj zadne.

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hoši, hoši, snažte se to nadále udržet v rámci tématu = kotouče a destičky.

    Editováno na Pawouk
    Doplněny destičky. :-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já myslel že téma jsou i destičky, proto jsem se na ně ptal tady. Za offtopic se servisem se omlouvám, ale měl jsem potřebu to někomu sdělit :kol-32:  :kol-26: Každopádně děkuji za rady. Příště už ušetřím spoustu peněz i starostí :):kol-31:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Osobne mam brembo kotuce a EBC brakes platnicky. Nepiskaju a brzdia vyborne, vydrzia 650°C. Ale nroplatia sa kupit na sk ani cz. Lacnejsie vyjde dovoz z anglicka. Pokial sa nieco nezmenilo...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vité TRW na svou tovarne v polsku (Gliwice) . Dělaji tam celé sestavy brzdove (kotouče, desičký brzdové, pumpy abs apod.) . Takže možna tohle kupit. To neni čina :D .

    Brembo byla i nevim či ještě je tovarna v Sosnowcu nebo Dąbrowie Górniczej snad v Sosonowcu. Takže tohle můžete kupovat. tohle taky neni čina :)

     

    Někdy kecal jsem z mechanikem z aso Fiata v Rybniku (PL) tohle on mi řeknou že kdy měniš kotouče a desky to musi všechno jedne (stejne) značky. Měl pravdu. Ja měl kotouče ori a desky do Lucasa. Konec byl taky že desky měl skoro novéi kotouče mohl bych se dat k odpadký. Tento mechanik mi řeknou že Tomek kdy budeš měnit kotouče a desky tohle musi byt stejne značky. Tohoto se držim.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Riešili ste už niekto výmenu kotúčov za väčšie? Mňa osobne napadlo, že by sa mohli dať dopredu 312 mm kotúče a brzdy z O1 RS a dozadu 256-ky. Samozrejme potom by bola minimálna veľkosť kolies iba 16", ale to by mi vôbec nevadilo. :-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×