Přejít na obsah

Výměna dorazů zadních tlumičů


PPetrKKK

Doporučené příspěvky

Ahoj,

musím vyměnit dorazy zadních tlumičů. Uplně se rozpadly. (superb II, 2008 Tdi, 103kw)

Jak na to?

Když sundám tapecírung v kufru a tak už uvidim horní uložení tlumiců? Pak stačí odšroubovat jednu matku (uchyceni tlumiče v uložení), zatlačit tlumič dolů (na zvedutém autě, tak abych mohl doraz nasadit zvenku auta...v podběhu), nasadit nový doraz tlumiče (doraz se nějak fixuje v uložení, nebo je volně navlečený na tlumiči?) a vrát ho zpět do uložení, dotahnout matku ... a jeto?

Je to tak , nebo se pletu? Budu potřebovat nějaky stahovák na stlaceni tlumice, nebo to pujde rukou?

Je něco na co si dát pozor?

 

V servise mi rekli za výměnu cenu 2000Kc. To mi přijde celkem dost, když jeden originalni doraz stoji cca 300Kc.

 

 

Diky za rady.

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem to na autě bez demontáže tlumiče ono povolit ten spodní šroub je umění , teoreticky je jedno jakej použiješ ten bez indexu B je na vyšší podvozky s paketem pro špatný cesty nedo 4x4 , takže když auto zatížíš až na dorazy tak ti nepůjde tolik k zemi...

Editováno: , autor: jirka toledo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hotovo..

Prava strana vymenena za 20minut.

Leva strana vymenena za 4 hodiny!!! :)

 

Nejdrive jsem zacas s levou stranou...vsechno jsem odmontoval , ale jak jsem psal, neslo mi sundat to ulozeni z pistnice.  Furt jsem koumal, proc.. zavit??, zarostle..?, skrivene..? .. nevedel jsem cim to, takze jsem nechtel pouzit silu.

Asi po 3 hodinach jsem to vzdal vsechno smontoval a sel na pravou stranu, jestli je to to same.

Prava strana sla jak po masle - celkovy cas 20minut.

Tak jsem to sel jeste jednou zkustit na te leve strane.

Zase jsem to cele rozebral, ale ulozeni ne a ne dolu.

 Pokousel jsem se tedy sundat cely tlumic , ale nepodarilo se mi odtahnout spodni stoub tlumice  - v cepu. (co to tam je proboha za velikost sroubu... 22 mi skouzavala , 21 jsem nenasadil.. nastrcny klic.. ocko zrovna takove nemam..). Takze protoze se mi tlumic cely nepovedl sundat, tak jsem mel fat omezene moznosti , jak sundat to ulozeni. Nakonec pomohla hruba sila v podobe 3kiloveho kladiva - Pistnici jsem drivkem zaprel o podbeh a do ulozeni jsem zespodu  tloukl tak dlouho, nez se uvolnilo... mel jsem fakt zlost.. takze to byly fakt rany! Nastesti, vse dopadlo dobre, bez poskozeni.

Pistnice byla uplne prirostla k ulozeni...

Tak jsem to vycistil, namazal, slozil a hotovo!!! Huraaaa.

 

Celkove naklady cca 300Kc, samozrejme plus muj cas... (v servise chteli 2000Kc - a to nevedeli, ze to pujde tak tezko. Neodvazuju pomyslet, kolik by nakonec chteli)

 

Diky vsem za rady!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výmena dorazov bežne v servise je možno tak 1NH to je pri sadzbe na Superba max. 40€ ... či sa s tým budú srať alebo nebudú na tom nezáleží, zoberú vzduch , povolia hore dve skrutky , dole jednu , hodia na zem , odkrútia matku , prehodia doraz a je ... robota na 15 min v kľude obe strany ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím pánové.Mám dotaz ohledně zadních tlumičů  SACHS 311 346. 

Na https://webcat.zf.com/ o něm píšou že je na sportovní podvozek,ale u nas na internetovych eshopech o tom není vubec zmínka...Nevíte jaký v tom je rozdíl?Bude ten tlumič tvrdší nebo nižší?Nezblbnu něco když ho tam dám?Mám standardní podvozek.Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dnes mi měnili dorazy na obou stranách, jeden byl na půlku, druhý už začínal také praskat.Měl jsem doma jeden doraz ze sady od sachsu a k němu ještě dve ty pouzdra.Dokoupil jsem jen jeden doraz. Na starším S2 jsem měl špatný jen jeden doraz a nic jiného mi tam nedali.Tak mi to zbylo. Co mě dnes překvapilo, že ty černá pouzdra(kryty), nebo jak je nazvat byly na tomhle autě originál nějaké jiné, nebyly celé dute a ten doraz tam byl zmackly skrz malou díru, to ale ten nový takhle zmáčknout nešel, byl na špičce tvrdší,tak mi dali ta pouzdra, co jsem měl z té sady Sachs,do těch to šlo nasadit,byly dute celé a trochu jiné, říkali, že to jinak nejde, mě se to moc nezdálo.Setkal se s tím někdo?Když jsem to kupoval řešili akorát výšku dorazu,tu mám tu vyšší, standart podvozek.Jinak ty originál pouzdra byly také o dost celkové tvrdší,to byl také rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...