Přejít na obsah

Park assistent


Martinoslav

Doporučené příspěvky

Kluci, kdyz s tim jednou zacnete, je to jako droga... Uz nevim coby, tak jsem si poridil dalsi hovadinu :) Uz mi v aute chybi snad jen zadni elektricka okna, maxidot, klima a mam vsechno, co tam muzu mit :) Jenze me to nestaci a furt musim shanet nejaky pikacoviny... Jsem normalni??? Asi ne :)

Ale tady jsem vyfotil orientacni fotky jen abyste si dovedli predstavit jak vypada parkovaci asisten nenamontovany. Montaz probehne asi pristi tyden...

Takze, foto 1:

Cidlo vcetne drzaku:

post-10-1125677987_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martinoslav: to si piš, já ho mám už asi 7 let (Webasto, 4 roky ve Š120 a teď 3 roky ve Fabii) a až na pár konstukčních chybiček (které jsem ale už dávno odstranil) to nemá chybu, už se těším na zimu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl včera konečně v servisu, aby mi zapojili origo parkovací systém, který jsem sehnal tady na fóru. Měl jsem podmínku, že si chci být u toho. Celé jsem to bedlivě sledoval, takže mohu poskytnout pár informací o montáži pro ty, kteří se rozhodují, zda to svěřit servisu či se do toho pustit sám, tak jako jsem toto dilema řešil před časem sám. Park. systém jsem měl totožný, jako tady vyfotil Martinoslav. Je to origo co se montuje na Fabii ve fabrice. Základním úkonem je demontáž zadního nárazníku. Před tím ještě technik odmontoval zadní koncové svítilny (zamezují přístupu ke šroubkům, které je pro demontáž narazníku také potřeba oddělat) Celou demontáž nárazníku tady popisovat nebudu. Po demontáži nárazníku oddělal černou lištu a zevnitř jsou v ní vyznačeny místa (kolečko s křížkem uprostřed), kam přijdou vyvrtat díry pro senzory. Na nárazníku, ale díry nejsou žádné. Pod celou černou lištou je nárazník takový vupouklý, jen v místech, kam přijde vyříznout díra pro senzory je nárazník plochý. Do nárazníku je potřeba vyříznout poměrně velkou díru, aby se jím prostrčilo poměrně velké tělo toho držáku senzoru. Ta obdélníková lepící plocha držáku senzoru pod krycím papírkem (viz. obr. 1 od Martinoslava), se přilepí po vyvrtání otvorů zevnitř k té černé liště. Potom se černá lišta s nasazenými a přilepenými držáky senzorů nasadí na nárazník. Držáky se prostrčí vyříznutými otvory v nárazníku, proti dírám v liště. Pokud jsou díry v nárazníku na výšku tak akorát, tak prostrčené držáky senzoru se zacvaknou za okraje otvoru takovými zobáčky, zabraňující zpětnému vytržení senzoru při oddělávání černé lišty. Dále nasadil senzory do držáků a zafixoval kabeláž mezi senzory k nárazníku (do vyvrtaných malých otvorů v úrovni černé lišty nacvaknul plastové držáčky kabeláže. Je to jejich součást. Před nasazením nárazníku oddělal kulatou záslepku otvoru do zavazadlového prostoru. Tudy protáhnul kabeláž od senzorů dovnitř a utěsnil otvor pryžovou záslepkou (také součást kabeláže). Pak nasadil nárazník a koncová světla. Co se týká zapojení elektriky, tak je asi následující: vodič černomodrý (6) jde na zpátečku, černozelený (1 + 9) na +12V pojistku, hnědý (8 + 16) kostra, šedobílý (12) "K-line". Vodiče k repráčku jsou opatřeny konektorem, takže nelze splést. Repráček umístil pod zadní plato s reprákem u levého zadního okénka v zavazadlovém prostoru. Plato s reprákem samozřejmě demontoval. Konkrétně do prostoru mezi mechanismem navíjení levého zadního pásu a kastlí. Přilepeno samolepícím suchým zipem - součást sady. Řídící jednotku umístil také pod toto plato s reprákem. Aby prý nemusel rozebírat čalounění na levém podběhu, kam se to standardně umísťuje. Co se týká repráčku, tak z výroby je umístěn pod stropním čalouněním u světýlka nad zpětným zrcátkem. Při dodatečné montáži by se mělo montovat do B sloupku, ale tvrdil, že to většinou u nich při dodatečné montáži dávají, tam co to umístil mě a můžu potvrdit, že to ohledně slyšitelnosti je to bez problémů. Dopředu pod krycími lištami prahů natáhnul akorát vodiče pro připojení k pojistkám a "K-line". Rozdělal celou levou spodní část palubovky, aby se dostal zezadu do pojistkové skříňky. Kam připojil vodiče přesně nevím, ale něco se zmiňoval o pojistce 15 (bez záruky). Co se týká vodiče "K-line", tak ten nakonec nezapojoval. Tvrdil, že by musel rozebrat půlku palubovky. Nakonec jeho funkce je "jen" kvůli diagnostice celého park. systému. Pokud by byla závada či pokud bych potřeboval přes VAG něco přenastavit. Jinak na činnost systému nemá vliv. Pak to celé sestavil do původního stavu (plasty, kryty, apod.) a bylo to hotovo. Celá práce cca. 2,5 hod. A na závěr cena. Napočítali si 1666,- Kč. Prý se to nepočítá z ceny za hodinu práce (440,- Kč i s DPH), ale že některé činnosti jsou normované a je jedno či se to dělá hodinu nebo celý den. Takže toť mé postřehy a zkušenosti s dodatečnou montáží origo parkovacího systému na mojí Fabii Combi (MR2005). Snad to někomu pomůže v rozhodování, zda se do toho pustit sám nebo to svěřit servisu. S pozdravem Colombo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě to zvládl autorizovaný servis za 1300,-Kč včetně zapojení k-line. Ale je pravda, že to byla smluvní cena před instalací a v servisu si mysleli, že to je origo co se dodává jako příslušenství a je trošku zjednodušené oproti této sadě, která se normálně montuje jen ve výrobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...