Publikováno Září 2, 200520 r Kluci, kdyz s tim jednou zacnete, je to jako droga... Uz nevim coby, tak jsem si poridil dalsi hovadinu Uz mi v aute chybi snad jen zadni elektricka okna, maxidot, klima a mam vsechno, co tam muzu mit Jenze me to nestaci a furt musim shanet nejaky pikacoviny... Jsem normalni??? Asi ne Ale tady jsem vyfotil orientacni fotky jen abyste si dovedli predstavit jak vypada parkovaci asisten nenamontovany. Montaz probehne asi pristi tyden... Takze, foto 1: Cidlo vcetne drzaku:
Září 2, 200520 r Autor Za chvili budu mit auto samou ridici jednotku Ridici jednotka parkovaciho asistenta:
Září 2, 200520 r Martinoslav: Tak az budes mit v aute uplne vsechno, vis kde mas pokracovat Jinak ja mam zatim parkovaciho asistenta v podobe pritelkyne. Je to bezdratovy a ani za to moc nechce
Září 2, 200520 r Autor Daji, prodavaji je primo ve skodovce... Ale cenu netusim, myslim, ze cosby mi rikal, ze drzak stoji snad 150 Kc/kus, ale presnou cenu neznam...
Září 2, 200520 r Martine,to snad nemyslíš vážně??Fábii máš tak dlouho a teprve teď parkovák??Moji Fábii jsem ještě neměl ani na sebe zaregistrovanou a parkovák už tam byl,to samé na Octávce Pro Amogha:Stojí 149,-Kč,obj.číslo:6Y9 919 491 A
Září 2, 200520 r Já bych tam přidal startování na dálku. Přece nebudeš v zimě nastupovat do studenýho auta ne? Tak co?
Září 2, 200520 r Autor cosby: No jo, to vis, me moznosti jsou omezene peterka: Nezavisle topeni na dalkove ovladani, to by byla pochoutka
Září 2, 200520 r Martinoslav: to si piš, já ho mám už asi 7 let (Webasto, 4 roky ve Š120 a teď 3 roky ve Fabii) a až na pár konstukčních chybiček (které jsem ale už dávno odstranil) to nemá chybu, už se těším na zimu :-)
Září 2, 200520 r nejde o můj zadek, ten mám otužilý dost, ale je mi líto startovat zmrzlej motor a jsem línej oškrabávat namrzlá skla
Září 3, 200520 r Martinoslav: Co me teda tesi je, ze jsem s parkovacim asistentem predbehl i tak vyznamneho clena, jako je Martinoslav! Jinak, diky Cosbymu!
Září 8, 200519 r Tak jsem byl včera konečně v servisu, aby mi zapojili origo parkovací systém, který jsem sehnal tady na fóru. Měl jsem podmínku, že si chci být u toho. Celé jsem to bedlivě sledoval, takže mohu poskytnout pár informací o montáži pro ty, kteří se rozhodují, zda to svěřit servisu či se do toho pustit sám, tak jako jsem toto dilema řešil před časem sám. Park. systém jsem měl totožný, jako tady vyfotil Martinoslav. Je to origo co se montuje na Fabii ve fabrice. Základním úkonem je demontáž zadního nárazníku. Před tím ještě technik odmontoval zadní koncové svítilny (zamezují přístupu ke šroubkům, které je pro demontáž narazníku také potřeba oddělat) Celou demontáž nárazníku tady popisovat nebudu. Po demontáži nárazníku oddělal černou lištu a zevnitř jsou v ní vyznačeny místa (kolečko s křížkem uprostřed), kam přijdou vyvrtat díry pro senzory. Na nárazníku, ale díry nejsou žádné. Pod celou černou lištou je nárazník takový vupouklý, jen v místech, kam přijde vyříznout díra pro senzory je nárazník plochý. Do nárazníku je potřeba vyříznout poměrně velkou díru, aby se jím prostrčilo poměrně velké tělo toho držáku senzoru. Ta obdélníková lepící plocha držáku senzoru pod krycím papírkem (viz. obr. 1 od Martinoslava), se přilepí po vyvrtání otvorů zevnitř k té černé liště. Potom se černá lišta s nasazenými a přilepenými držáky senzorů nasadí na nárazník. Držáky se prostrčí vyříznutými otvory v nárazníku, proti dírám v liště. Pokud jsou díry v nárazníku na výšku tak akorát, tak prostrčené držáky senzoru se zacvaknou za okraje otvoru takovými zobáčky, zabraňující zpětnému vytržení senzoru při oddělávání černé lišty. Dále nasadil senzory do držáků a zafixoval kabeláž mezi senzory k nárazníku (do vyvrtaných malých otvorů v úrovni černé lišty nacvaknul plastové držáčky kabeláže. Je to jejich součást. Před nasazením nárazníku oddělal kulatou záslepku otvoru do zavazadlového prostoru. Tudy protáhnul kabeláž od senzorů dovnitř a utěsnil otvor pryžovou záslepkou (také součást kabeláže). Pak nasadil nárazník a koncová světla. Co se týká zapojení elektriky, tak je asi následující: vodič černomodrý (6) jde na zpátečku, černozelený (1 + 9) na +12V pojistku, hnědý (8 + 16) kostra, šedobílý (12) "K-line". Vodiče k repráčku jsou opatřeny konektorem, takže nelze splést. Repráček umístil pod zadní plato s reprákem u levého zadního okénka v zavazadlovém prostoru. Plato s reprákem samozřejmě demontoval. Konkrétně do prostoru mezi mechanismem navíjení levého zadního pásu a kastlí. Přilepeno samolepícím suchým zipem - součást sady. Řídící jednotku umístil také pod toto plato s reprákem. Aby prý nemusel rozebírat čalounění na levém podběhu, kam se to standardně umísťuje. Co se týká repráčku, tak z výroby je umístěn pod stropním čalouněním u světýlka nad zpětným zrcátkem. Při dodatečné montáži by se mělo montovat do B sloupku, ale tvrdil, že to většinou u nich při dodatečné montáži dávají, tam co to umístil mě a můžu potvrdit, že to ohledně slyšitelnosti je to bez problémů. Dopředu pod krycími lištami prahů natáhnul akorát vodiče pro připojení k pojistkám a "K-line". Rozdělal celou levou spodní část palubovky, aby se dostal zezadu do pojistkové skříňky. Kam připojil vodiče přesně nevím, ale něco se zmiňoval o pojistce 15 (bez záruky). Co se týká vodiče "K-line", tak ten nakonec nezapojoval. Tvrdil, že by musel rozebrat půlku palubovky. Nakonec jeho funkce je "jen" kvůli diagnostice celého park. systému. Pokud by byla závada či pokud bych potřeboval přes VAG něco přenastavit. Jinak na činnost systému nemá vliv. Pak to celé sestavil do původního stavu (plasty, kryty, apod.) a bylo to hotovo. Celá práce cca. 2,5 hod. A na závěr cena. Napočítali si 1666,- Kč. Prý se to nepočítá z ceny za hodinu práce (440,- Kč i s DPH), ale že některé činnosti jsou normované a je jedno či se to dělá hodinu nebo celý den. Takže toť mé postřehy a zkušenosti s dodatečnou montáží origo parkovacího systému na mojí Fabii Combi (MR2005). Snad to někomu pomůže v rozhodování, zda se do toho pustit sám nebo to svěřit servisu. S pozdravem Colombo
Září 8, 200519 r U mě to zvládl autorizovaný servis za 1300,-Kč včetně zapojení k-line. Ale je pravda, že to byla smluvní cena před instalací a v servisu si mysleli, že to je origo co se dodává jako příslušenství a je trošku zjednodušené oproti této sadě, která se normálně montuje jen ve výrobě.
Září 8, 200519 r Autor Pekny popis Ja budu montit v sobotu... A zapojim i K-Line, kdyz uz, tak uz Aspon si pak bude s cim hrat az si poridim kabel k VAGu
Září 8, 200519 r Do B sloupku se to dává v Octávce,ve Fábii to tam nedáš,není místa.Já to taky dával pod zadní plast
Září 10, 200519 r Potvrzuju postup, delal jsem sam asi pred dvouma mesicema a sel jsem stejnou cestou...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.