Publikováno Srpen 31, 201411 r Zdravím, mám před rokem koupenou tuším Varta 70mAh baterii, v O2 1.9TDi. Má 200 000 km, každý pracovní den jezdí 2x50 km. A následujcí problém. V týdnu jsem po půl hodině od zastavení přišel k autu, chci nastartovat, palubka svítí jak má, a po otočení klíčkem jen cuknutí startéru a ticho. Jako by se jen horkotěžko pootočil startér, sotva čtvrtsekunda pohybu. Lekl jsem se na smrt vybité baterky, ale palubka mi nezhasla, počítač se nevynuloval. Vrátil jsem klíček, otočil znovu, a auto okamžitě nastartovalo jako za mlada. Jen motor při natočení více "zabral", jako by zbylo ve vstřících palivo nebo tak nějak. A pak vše v pořádku. Za dva dny jede žena z práce (ten den ale auto různě pojíždělo po městě), po 40 kilometrech zastaví na benzínce, a auto už nenastartovalo - startér horko těžko motor utáhl na tři pomalé otočky a ticho. Přes kabely nastartování na první brnknutí. Dojeli jsme domů, čtyřikrát vyzkoušli start a všechno v pořádku. O den později první start motor skoro neroztočil, druhý pokus úplně normální nastartování... Absolutně netuším, o co může jít. Žádná kontrolka nesvítí, už vůbec ne dobíjení, a baterie jednou start neutáhne (ale nevynuluje počítač), a o pět sekund později nastartuje bez zaváhání. Ale co jiného by to bylo než baterie? Je možné ji nějak zjistit, jestli je "špatná"? ----------------------- Nebo už se nám kuna konečně prokousala do kabelů, a při některém startuje dochází ke zkratu, že není proud pro startér, a při jiném je bez zkratu vše OK? Kuna nám do motoru leze, ale nevím, jestli by problém v kabeláži to chování auta vysvětlil. ----------------------- EDIT: Výsledek - dosloužily uhlíky ve startéru. Upraveno Září 8, 201411 r od MarekOct2
Srpen 31, 201411 r Mně se taky stalo, že baterka umřela z minuty na minutu. Byla v bílém průhledném plastu a na jednom místě byl plast v místě propojení mezi sousedními články ztmavlý, takže jsem závadu odhadl na poškozený propoj (můstek) mezi články.
Srpen 31, 201411 r Autor To tento případ není. Na první otočení klíčku se motor neotočí, na druhé nastartuji. Pak auto dva dny funguje jak má, a pak se zase startér neroztočí na žádný pokus. Přes kabely nastartuji, a po pár kilometrech jízdy vypnu motor a 4x po sobě bez problémů nastartuji, i se zapnutou veškerou elektronikou, co v autě je.
Srpen 31, 201411 r Tak vzhledem k tomu, že to s kabelama jde nastartovat, tak je to baterkou. Baterka má velký vnitřní odpor, takže malý proud dodá (pro kontrolky, elektroniku, žárovky ...), ale velký proud pro stratér nezvládne. Já bych nechal prověřit baterku, obzvlášť když je v záruce. Upraveno Srpen 31, 201411 r od McMatej
Srpen 31, 201411 r Ale mu to prece nastartuje jak pres kabely, tak i s jeho baterkou (teda alespon vetsinou).
Září 1, 201411 r Autor Po telefoním hovoru s mechanikem je on přesvědčený, že jde o uhlíky ve startéru. Tak uvidím, jestli se to zítra potvrdí.
Září 1, 201411 r ja som riesil nieco podobne, bat. v pohode premerana, starter v pohode mimo auta tocil, az ked mi zostala fajka kablika od spinacky v ruke sa mi rozjasnilo odvtedy neni problem, brat mal takto prdnutu kotvu ktora vysuva pastorok a spina elektromotor, raz zasunula raz nie...
Září 8, 201411 r Autor Byly to uhlíky ve startéru. Akorát jak na sviňu mám typ startéru, kde dodací doba odpovídající uhlíků (či čeho) je tři týdny. Takže mám zbrusu nový startér.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.