Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj. Jak to máte u svojich Fabií a Roomstrů se slícováním mezer?

 

U své F2 po FL mam přední kapotu tak nějak divně nad světlama a na každé straně je jiná mezera.

 

Auto mam koupené od nova/nebourané a zajímalo by mě, jestli to v MB prostě odflákli a nebo se jim při předchozí manipulaci s autem stala nějaká "nepříjemnost" o které mi nechcou říct.

(varianta o odfláknutej montáži dílů karoserie a světla by pro mě byla přijatelnější :kol-28: )

 

Slyšel jsem, že Škodovka to poslední dobou s dílenským zpracováním moc neprožívá, ale že by až takhle?

 

Už jsem viděl takhle hnusně sesazený světla a kapotu na dvouch autech, ale neměl jsem příležitost se zeptat majitelů jestli to takhle koupili a nebo je to  po nějakej bouračce.

 

Každý den na to musim koukat a vypadá to prostě divně.

 

Dík Pavel

post-85140-0-80402100-1409634053_thumb.j

  • Autor

Nikdo nic?

mě přijde, že žádná dlouhá haubna pořádně nesedí. U kámoše jsem teď zjistil, že ji má na jedné straně o 5 mm výš než na druhé - prostě mezi blatníkem a kopotou je schod. Také nikdy nebourané, prostě to tak je... Dokud jsem ho na to neupozornil, tak si toho nevšiml....

  • Autor

No. mě to do očí úplně mlátí.

 

A ten tvůj kámoš je asi hodně zamilovanej, když si nevšimne takový věci.

no ono ho to od té doby taky mlátí do očí a řekl bych, že to řeší podobně jako ty. 

 

A není tam jen špatně dané světlo? Je to od koupě vozu? Nehnula se jen kapota?

  • Autor

Světlo samo o sobě je oproti ostatním s ním sousedícím dílům tak jak to druhý. Nikdo se v tom nevrtal. Teda, pokud vim.

Je to odfláknutý při montáži. Kapota je v podstatě tenounkej 0,5mm a lisováním ještě vytaženej plíšek bodově navařenej na "pavouka" = spodní hvězdicovitou výztuhu vylisovanou ze silnějšího plechu, která je spojená s bočníma výztuhama, nesoucíma panty kapoty a vzpěru (zajištění v otevřeným stavu). Celek je doslova "předpjatej" - ten plech se boduje v přípravku našponovanej jak kůže na buben a to předpětí je součástí konstrukce, má za úkol pomáhat udržet tvar kapoty za jízdy, kdy na potah působí tlakový změny = aby se potah co nejmíň vlnil. Na auto na lince se montuje pomocí robotickýho ramena, ale lidskej faktor nejde vyloučit nikde.

 

Sám jsem tuhle komplikaci musel absolvovat - sice jsem měl kapotu z výroby krásně rovnou, ale "díky" českým silničářům a jejich posypový drti za ty léta posekanou od kamínků na asi 20 místech - takže autí šlo do lakovny a tam ač jako lakýrové jsou dobří, tak jako montéři nestojí za nic a po převzetí auta jsem musel zkonstatovat, že bez doladění se to neobejde - na jedný straně jsem taky měl nad reflektorem "fuku jak vrata" a na druhý straně plech skoro na světle...

 

Pro vyrovnání stačí opatrně povolit 4 šrouby (TORX), co drží kapotu k pantům a celou kapotu srovnat (jsou tam oválný díry) - někdy stačí povolit jen 1 bok a na otevřenou kapotu před opětovným utažením jen zatlačit potřebným směrem - proto je lepší tuhle operaci dělat ve 2 chlapech. Někdy je potřeba díl rovnat i úhlopříčně.

 

BACHA, celá kapota se přitom jeví značně vachrlatě, "vochtí se" jak sama chce a při nadměrným tlaku se může zbortit nežádoucím směrem, takže opatrně a po malejch kouskách...!!!!

  • Autor

Vyčerpávající. Díky.

 

Rovnat to raději nebudu aby mi to připomínalo, že až si budu kupovat nový auto, musim si na takovýhle věci dát pozor.

 

A taky nechci s těma šroubama točit aby se z nich neoloupala barva a případný kupující si nemyslel že je to po bouračce.

  • Autor

A jak je to vůbec s kvalitou materiálů třeba Fabie oproti Superbu?

 

Nemá Superb tlustčí plechy a lépe antikorozně ošetřené?

Řekl bych, že vzhledem ke katování kostů ve všech fabrikách budou materiály i kvalita ochrany při srovnání fábule vs. sup srovnatelný - samozřejmě sup má v kastli víc vysokopevnostní oceli ve všech výztuhách, ale potahovka bude srovnatelná (0,5mm) a pozink se dělá u všech škodivek stejně - žárově ponořením...

  • Autor

No právě že mi jeden v autorizáku řekl něco ve stylu, že se ten zinek na fabii nějak "šidí".

Je to možný, ale lidem z autorizáků já už po zkušenostech s nima nevěřím skoro ani pozdravení...

  • Autor

A ty si jako uživatel auta se zápalem pro techniku a problematiku?

 

Nebo ve škodovce děláš?

To první - a autorizáky mě několikrát těžce z(o)klamaly.

jen 0,5? já myslel, že nejtenčí plech na autě je 0,6 a kapota, že je 0,8. Asi další úspory :-)

 

jinak do rovnání by se také moc nepouštěl, je otázka jestli je blbě usazená kapota, nebo přední stěna či úplně něco jiného

mám na autě druhou kapotu - originál a musím říct že jak předtím, tak i ted jsou ty mezery na každé straně jiné....

  • Autor

Tak alespoň můžeš říct, že v tom nejsi sám.

 

Ekkar- A co ti udělal autorizák za bejkárny?

To je na dlouhý povídání, tady dokonale OT - ale například se mi pokoušeli nakecat, že forman ´91 exportní verze pro Německo má stejný přední kotouče jako felina ´95 (neměl - ale oni na to přišli až když ty felinový donesený ze skladu nepasovaly do třmenů - ty správný jsem si musel sehnat a dovézt sám), dál že si nemůžu dodat svoje vlastní "neznačkový" ND na výměnu při prohlídce (tzv. "druhovýroba" - přitom to jsou díly vyráběný často na stejný lince, z jaký jdou díly na montáž do Boleslavi, jen nenesou logo škodovky - a přitom platí nařízení €U který to servisům vysloveně nařizuje akceptovat), když jsem reklamoval v záruce objevenou závadu, tak mě objednali na další tejden, že ND musejí objednat - a když jsem tam přijel, tak díl nebyl a bylo mi tvrzeno že musím znova týden čekat na jeho objednání (to už jsem řval přímo ve vestibulu před lidma jak prokopnutá kráva i na majitele a vyhrožoval jsem mu okamžitou stížností v Boleslavi, protože už tak jsem čekal tejden a navíc jsem auto s funkčním dílem potřeboval druhej den a ne bůhvíkdy - takže radši díl promptně vymontovali na šaurůmu z předváděčky), o cenách za poskytovaný ND a náplně při garančce ani nemluvím, v jiným značkovým servisu mi odmítli nakódovat určitý funkce do komfortky s tím, že moje jednotka tyhle funkce nepodporuje - přitom o měsíc později mi je naprosto v pohodě na počkání před svou dílnou nakódoval neznačkovej mechanik, v dávnější historii se mi ve škoda-servisu pokoušeli tvrdit, že mám v šáde špatnou baterku když mi alternátor málo dobíjel a problikávala kontrolka (baterka byla rok stará, závada byla v regleru, kterej měl špatný ukostření - nalezeno i opraveno nakonec vlastníma silama doma před panelákem)... No bylo by toho na hodinový podrobný povídání.

  • Autor

A tomuhle si škodovka dovolí dát požehnání k autorizovanému servisování? :(

  • Autor

A už někdo slyšel, že by třeba měl nějakej prodejce nějakou menší nehodu s novým autem třeba při převozu?

Nechal to opravit a pak to prodal jako úplně nový?

To se stává poměrně běžně, obvykle se menší poškození (rejpance do laku, promáčknutý potahový plechy, nakřápnutý plasty, křápnutý okna) řeší vrácením autí do fabriky a tam výměnou dílu + profi přelakováním ve stejný dílně, v jaký se opravujou auta s nalezenýma chybama na výstupu z hlavní montážní linky. Pokud opravu zvládne autorizák (v případě pouhý výměny kus za kus těch skel nebo plastů), dělá se to pokud možno na místě.

 

A míst, kde se může autí poškodit je kupa. Začíná to při nakládání aut na trajler, pokračuje to nějakýma bouchancema při přepravě (špatně ukurtovaný auto na trajleru = pohne se, náraz čehokoliv zvenčí = kámen, větev, jinej předmět nebo dokonce vozidlo) a končí to při skládání auta u prodejce - ve všech případech nastávají nehodový situace, kdy dochází k většímu nebo menšímu poškození jistýho % přepravovanejch aut. Úhradu za opravy většinou řeší pojišťovny, každej kdo takhle přichází do styku s novým autem má už ve vlastním zájmu sjednaný pojištění odpovědnosti. Větší škody se řeší totálkou = dodáním novýho kusu, málokterej výrobce si lajzne, aby jeho autorizovaný prodejci dostali jako funglovku k prodeji auto opravený po nějaký větší ráně...

tak předpokládám, že máš auto ještě v záruce, tak to dej do servisu, ať ti to srovnají

  • Autor

No slyšel jsem jeden jednabábapovídala příběh o autě, se kterým se při manipulaci na prodejně vjelo do nějaký velký díry kdy se pošramotila celá nápravnice a rameno.

 

Tak ho prej hodili na zvedák, hehce stříkli, vyměnili nápravnici, rameno a co bylo poškkozený zakamuflovali a prodali jako nový auto.

 

A podle toho co slyšívám i od jiných lidí o autorizacích a když sem měl možnost bejt 14 dní v autorizáku citroenu a viděl co se tam děje, tak člověk nikdy neví.

No slyšel jsem jeden jednabábapovídala příběh o autě, se kterým se při manipulaci na prodejně vjelo do nějaký velký díry kdy se pošramotila celá nápravnice a rameno.

 

...

A podle toho co slyšívám i od jiných lidí o autorizacích a když sem měl možnost bejt 14 dní v autorizáku citroenu a viděl co se tam děje, tak člověk nikdy neví.

Ano, nikdy nevíš - ale ta díra by musela bejt jako past na mamuta, aby se u prodejce poškodila nápravnice, nebo by s autem museli lítat 60-80 někde po poli. Prodejci obecně mají mít zázemí jako je šaurům a na skládání aut z podvalu asfaltovej nebo betonovej dvůr atd. , jinak snad ani nedostanou licenci k prodeji!

 

Aby se tak jak popisuješ poškodil podvozek auta v místě takto "podmíněným prodejní licencí", tak to by s nima museli skákat z podvalu snad z vejšky metr a půl - tyhle "manipulační škody" opravdu pocházející z přepravy a přípravy jsou většinou jen na laku nebo plechu kastle, když se někde s autem "štrejchne" ...

 

Navíc já si nedokážu představit, že by se autorizovanej personál k ještě neprodanýmu autu choval tak, že by došlo k takový škodě - přes všecko, co se o chování prodejců a servisů k už zakoupeným autům a k jejich majitelům dovídáme, na to, co ještě není převzatý a za co de facto i de iure pořád ještě odpovídá ten autosaloon, si dávají bacha...

  • Autor

Prej to byl kanál bez víka.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.