Přejít na obsah

Vysoké otáčky při studeném startu - 2000 OT


Ondrej_A3

Doporučené příspěvky

Dobrý den,


 


stává se mi, že po nastartování 1,6 75kW BFQ po prvotních cca 1300ot a uběhnutí cca 5 - 10 sekundách se otáčky volnoběhu zvýší na 2000 ot a zde drží cca půl minuty. Bohužel celé to má ten efekt, že člověk se rozjede (tím sníží otáčky) a po vyšlápnutí spojky se opět zvýší zpět na 2000 ot. Po zmíněných 30 sekundách jev zmizí a otáčky se sniží na normálních cca 900-1000ot.


Plus poslední dobou pozoruji i při zahřátém motoru na volnoběhu oscilaci mezi 1000 a 1300 ot, ale zatím opravdu sporadicky.


 


Dokážete mi poradit, jak postupovat? Zatím jsem pro jistotu vyměnil čidlo chladící kapaliny, vyčistil škrtící klapku (byla skoro čistá), vyčistil váhu vzduchu a vyměnil prasklou trubku odvětrávání klikovky (ale zde mám podezření, že by mohla být zespodu špatně zatěsněná, těsnící kroužek byl původní a byl velmi volný).


 


Dochází mi nápady... Začínám podezřívat i EGR vzhledem k tomu, že se to děje jen první cca 30 sekund po nastartování.


 


Díky za všechny nápady


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me jen napadla moznost v souvislosti s EGR. Pokud zustava EGR ventil viset a prvnich cca 30s pri studenem startu ma bezet cerpadlo sekundarniho vzduchu co vhani cerstvy vzduch pred katalyzator, aby se rychleji prohral,po stejnou dobu docela dost obohacuje RJ smes aby cast paliva shorela az pred katalyzatorem. Pak je mozne ze se ti obohacena smes vraci pres pootevreny EGR zpatky do sani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dalsi chyby v pameti muhou byt nasledek chyby puvodni, koukni na ten EGR, elektricky lze otestovat tusim na kanale 75 v rezimu zakladni nastaveni RJ (adresa 04).

 

Uvidis jake hodnoty ti to ukaze, nejlepe ho ale usvedcis kdyz ho na chvili zaslepis, vymazat pamet zavad a neco najezdit. Rychle ho muzes zaslepit na vstupu do skrtici klapky, tesneni nahrad plnym tesnenim

 

 

post-22106-0-84683900-1411890851_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vracím se k příspěvku. Problém se zvýšenými otáčkami stále trvá. Celkem proběhly tyto výměny (některé přímo nesouvisely, ale díly byly vadné).

Prosím o nápady...Díky

 

OK Výměna čidla chladící kapaliny
OK Výměna ventilu u nádobky s aktivním uhlím
OK Výměna nádobky s aktivním uhlím
Ok Výměna EGR ventilu
OK Výměna hadice odvětrávání klikové skř.
OK Výměna svíček
OK Výměna spínače brzdových světel
OK výměna váhy vzduchu
OK Vymena lambdy pred katem
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...