škodovkář Vloženo 2. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 2. Říjen 2014 Dobrý den všem, stala se mi zvláštní věc. Mám FII Combi 1,4 16V, nová v září 2013, najeto cca 15.000 km. Vždy na konci kalendářního měsíce beru plnou nádrž, počítám průměrnou spotřebu za měsíc i celkem a porovnávám s tím, co ukazuje maxidot. Můj maxidot ukazoval za ten uplynulý rok vždy o cca 0,3 litru méně, než mi vycházelo podle skutečnosti čerpání … OK, beru. Tak to bylo až do začátku září 2014, kdy jsem si nechal přeprogramovat posilovač řízení na úroveň 130%. Kromě slyšitelnější práce čerpadla, což pro mne není nijak obtěžující, jsem si myslel, že se nic podstatného nezmění. Ale ouha. Při porovnání průměrné spotřeby za září 2014 / ujeto cca 1200 km / mi vyšlo, že rozdíl mezi počítačem a skutečností byl najednou 0,6 litru. Také nárůst průměrné spotřeby ze skutečnosti čerpání o cca 5% je zvláštní, protože jsem jezdil stejný charakter tras. V absolutním rozdílu to dělalo, na těch zářijových 1200 km, při dotankování plné nádrže cca 3,9 litru. Což je zase zhruba právě ten nárůst rozdílu z 0,3 litru na 0,6 litru mezi počítačem a skutečností z dotankování. Jestli mi rozumíte? Těch 3,9 litru rozdílu je tolik, že to už přece nemůže být způsobeno natankováním na jiné pumpě, na jiném stojanu, za jiných podmínek? Pro úplnost uvádím, že jsem v září tankoval celkem třikrát a to včetně předešlého dotankování plné 31.srpna. Je možné, aby počítač počítal pouze spotřebu z jízdy a neuměl zohlednit zvýšený / ? / odběr posilovače řízení a aby ten posilovač žral tolik PHM? Jak vlastně pracuje počítač spotřeby? Jsem z toho jelen, s tím přeprogramováním posilovače je to jen shoda okolností, nebo…? Počkám, co mi vyjde na konci října. Jarda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 4. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2014 Ak posilňovač pracuje viac, tak je jasné, že aj spotreba bude väčšia. Vzhľadom na to, že napr. elektrické posilňovače riadenia sú dnes blízko limitov toho, čo dnes ešte na 12V voltov zvládnu, tak navýšenie spotreby o 3 dcl pri tejto zmene nastavené sa mi zdá byť reálna.To, že ako presne počíta spotrebu PP podľa mňa vedia iba v ŠA, každopádne skúsenosť je taká, že ak nemáš zmenené žiadne nastavenia, tak reálne ukazuje o 0,15-0,2 litra menej ako je reálna spotreba podľa tankovaní, resp. 0,3 litra na sto, ak ku tomu jazdíš veľmi svižne. Táto nepresnosť palubného počítača sa dá riešiť nastavení korekcie počítadla spotreby na 103%. Následne bude nepresnosť v spotrebe pod 0,1 litra aj aj to v prospech PP (tj. bude ukazovať skôr viac, ako menej oproti reálu). Podľa toho čo som pozeral spotreby na spritmonitor.de, a čítal tunajšie diskusie, uvedené čísla všeobecne platia pre motor TSI. Pre iné motory ale môže byť rozdiel v (ne)presnosti iný. Treba počas nejakých 5000 km pravidelne tankovať plnú a sledovať to. Následne si to môžeš zrátať aj sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvitek Vloženo 9. leden 2015 Sdílet Vloženo 9. leden 2015 Maxidot kecá, je tak naprogramovanej od výroby. Komu by se líbilo koukat na ty intergalaktický hodnoty s výkonem nula nula nic? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 10. leden 2015 Sdílet Vloženo 10. leden 2015 Ďakujeme za hodnotný príspevok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 10. leden 2015 Sdílet Vloženo 10. leden 2015 Já jsem dle toho jak jezdím a tankuji zjistil, že maxidot kecá oběma směry - když jedu hodně úsporně, spotřeba do 4,5 l/100 tak ukazuje vyšší spotřebu než je v reálu dopočítaná (o cca 2 desetiny), když naopak jedu svižně a jsou spotřeby kolem 6l, tak zase ukazuje o 1 - 2 desetiny spotřebu nižší. Co se týče posilovače, tak je to určitě možné, pěkně ti to popsal e1, prostě posilovač má obrovský odběr - všimni si, když potočíš volantem na místě a máš rozsvícené světla, že ti jako kdyby pohasnou - a pokud si jeho výkon ještě zvýšil, tak se té spotřebě vůbec nedivím. K měření spotřeby jsem kdysi četl, nevím co je na tom pravdy, že udaje o spotřebě se přepočítávají z odběru palivového čerpadla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 10. leden 2015 Sdílet Vloženo 10. leden 2015 Spotřeba se počítá podle délky otevření vstřikovače. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.