Přejít na obsah

První doplnění klimatizace


mikyspf

Doporučené příspěvky

Taky jsem dnes nechal zkontrolovat klimatizaci. Jestli je to její první doplnění těžko říct, auto mám teprve rok a čtvrt. Nicméně odsáli jen 220 g z původní 500 g náplně. Podle servisu je možný, že doplňovaná ještě nebyla.

Doplnili tedy 280 gramů chladiva + 50 ml oleje a platil jsem 500 kč. Byl jsem ve fa Stekom v Kaznějově. Navíc zmizela hlučnost klimatizace. Před doplněním mi to různě syčelo, hlavně při změnách otáček, teď je ticho.

Zajímavý je, že to pořád chladilo celkem obstojně i když chyběla víc než půlka náplně.

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jardo,nikdy nevíš,kdo to tu čte a asi by ti moc po případné kontrole ze živnosťáku nebo finančáku nepoděkovali. Něco jiného je někde něco říct a něco napsat.

Pavko,olej zkontrolovat nejde,když odsáváš náplň ze systému tak samozřejmě odsaješ i část oleje,to je to co se "ztratí" a tolik se pak doplní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po pročtení celýho témata sem zjistil, že si množství chladiva ověřit nelze.

 

Ale u toho oleje, tam někde není nějaká měrka jak to zjistit jako třeba na motoru?

 

Kam přesně se ten olej ztrácí?

 

 

to Mr.Pavka - tohle je zajímavá otázka - olej je smíchán s chladivem, ovšem nikoliv rovnoměrně, většina ho zůstane v klimakomresoru (ostatně slouží k jeho mazání), pak se roznese po okruhu. V DP je to tuším popsané, kde ho kolik je. Na trubky tuším připadá 10 % náplně. Jenže vzhledem ke svým vlastnostem bych řekl, že po odsání chladiva ho většina zůstane na stěnách. Olej se také v nepatrném množství rozpouští v chladivu. Takže by mě zajímalo, jak se pozná, kolik se ho má doplnit. A možná bych tipoval, že se ho dává moc na úkor chladiva. A jak je to například po výměně výparníku, se kterým se odnese celkem význačná část oleje - při opětovném naplnění by se ho mělo dát více než obvykle? 

 

Řeším trochu opačný problém, už několik let mi z klimakomresoru teče olej, nechápu jak je to možné, že klima stále chladí. Kudy se protáhne kapka oleje, musí přece uniknout veškeré chladivo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmanne,je vidět,že jsi ještě nepotkal aktivního ouřadu,nevím,jestli živnostničíš,ale já kontrolu měl několikrát a asi by ses divil,čím jsou schopní argumentovat při udělení pokuty.

V příručce je popsáno,kde je kolik oleje a podle toho by se měl při výměně příslušného dílu doplňovat.

Editováno: , autor: standavfr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jak hodlaj změřit množství oleje v okruhu když je roztahanej všude možně? Když něco odsajou, tak to nechaj ustát a pak změří obsah oleje v sedlině.

 

A proč vůbec někdy odsávaj chladivo? A pak ho tam zas dávaj zpátky? Nebo maj snad ty mašinky nějakej elektronickej vzorec na zprůměrování obsahu-poměru náplně v celé soustavě? Asi se před tim odsáváním musí nechat klimatizace pár minut běžet aby se to tam před odsáváním všechno pěkně promíchalo.

 

Nebo se tam pere pak i částečně nový chladivo a olej protože stará nápn stárne tak aby se oživila?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

objem chladiva se nedá v autě změřit, odsaje se vše a tak se pozná, co chybí. Pak se to vrací zpátky + nové chladivo. Podle nějaké tabulky to pak při doplnění "naředí" olejem. Podle mě ten poměr pak musí být spíše orientační, ale si to ničemu nevadí

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ted takovej špek. Berte mou otázku s nadhledem. A nekamenujte hned.

 

Moje starý auto je bez klimošky, jde bez ní taky žít. Původně jsem chtěl auto bez klimatizace. I když uznávám-je občas fajn.

 

Ale, to takhle kdybych jí v autě nechtěl používat ale měl jí tam stále namontovanou. Prej se musí občas zapnout aby se tam ten olej roznes a  dotěsnil, promazal jí. Aby ty těsnění nezpuchřivělo.

 

Prostě mít v okruhu jen olej aby mi tu klimatizaci konzervoval a byla kdykoliv připravená dodáním hladiva zas klimatizovat?

 

Prostě jí přítomností samotnýho oleje udržovat v dobrej kondici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš stáloběžný kompresor,takže bych moc neexperimentoval.Probíhá to následovně,mašina odsaje starou náplň,zváží odsáté množství,odstředí starý olej,systém se pak vakuuje,což je vlastně odsátí vlhkosti a zkouška těsnosti,když všechno proběhne jak má,tak se doplní olej,případně ještě barvivo.Nakonec se klima naplní předepsaným množstvím plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stáloběžnej kompresor co mají starší fabie čerpá minimální množství náplně i při vypnuté klimě. Někde jsem tuším četl 2 %. Mohlo by to tedy znamenat, že se průběžně promazává.

Horší asi bude, že když náplň zcela uteče, tak se kompresor asi brzo zničí.

 

Dělal jsem rozvody na pár fábiích 1,6 TDI a ty měly už zase klasickej kompresor s elektromagnetickou spojkou. Pokud by se tedy např. při defektu kondenzátoru nechtěla klima znovu dávat do pořádku, bylo by řešení namontovat třeba vadnej tento kompresor a využívat ho jako vodící kladku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem rozvody na pár fábiích 1,6 TDI a ty měly už zase klasickej kompresor s elektromagnetickou spojkou. Pokud by se tedy např. při defektu kondenzátoru nechtěla klima znovu dávat do pořádku, bylo by řešení namontovat třeba vadnej tento kompresor a využívat ho jako vodící kladku.

 

A jaký typ klimatizace u nich byl? Počítám, že "mechanická", Climatronic by měl mít stáloběžný kompresor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

standa-Auto s klimou jsem si kupoval protože byla součástí akčního paketu s ostatníma věcma který kdybych si naporoučel na objedníávku, tak by mě to auto vyšlo dráž. Chtěl jsem dálku centrál, elektrický přední okýnka, rádio, sunset, nějakou lepší barvu a litý kola. Klimu to má protože je to nějakej model

"Fresh active" A fresh prej znamená svěží.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...