Wittmann Vloženo 13. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2015 já myslím, že není technicky možné, aby po dvou letech nic nechybělo. To se jim spíš s tou "slevou" nechtělo doplňovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 21. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2015 (editace) Taky jsem dnes nechal zkontrolovat klimatizaci. Jestli je to její první doplnění těžko říct, auto mám teprve rok a čtvrt. Nicméně odsáli jen 220 g z původní 500 g náplně. Podle servisu je možný, že doplňovaná ještě nebyla. Doplnili tedy 280 gramů chladiva + 50 ml oleje a platil jsem 500 kč. Byl jsem ve fa Stekom v Kaznějově. Navíc zmizela hlučnost klimatizace. Před doplněním mi to různě syčelo, hlavně při změnách otáček, teď je ticho. Zajímavý je, že to pořád chladilo celkem obstojně i když chyběla víc než půlka náplně. Editováno: 21. Červenec 2015, autor: Jarda-k 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 21. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2015 Prosím tě,buď vymaž firmu nebo to bez papíru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2015 no jo ale teď zas každýmu bude v hlavě vrtat ta cena Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 21. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2015 To je snad normální cena, ne? Před dvěma lety když jsem tam byl s focusem, jsem platil cca 400 kč Zajímavý je, že někdo hned upne na méně důležitou informaci mého sdělení... Za důležitou považuju to, že nedostatečná náplň způsobuje zvýšenou hlučnost klimy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2015 tak to je taky zajímavý, ale - jak by řekl Pawouk - o této problematice jsou tady samostatná vlákna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Tak po pročtení celýho témata sem zjistil, že si množství chladiva ověřit nelze. Ale u toho oleje, tam někde není nějaká měrka jak to zjistit jako třeba na motoru? Kam přesně se ten olej ztrácí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Jardo,nikdy nevíš,kdo to tu čte a asi by ti moc po případné kontrole ze živnosťáku nebo finančáku nepoděkovali. Něco jiného je někde něco říct a něco napsat. Pavko,olej zkontrolovat nejde,když odsáváš náplň ze systému tak samozřejmě odsaješ i část oleje,to je to co se "ztratí" a tolik se pak doplní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 tak oni berní úředníci moc dobře vědí, jak to chodí. a důkazní hodnota tohoto příspěvku je naprosto nulová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Tak po pročtení celýho témata sem zjistil, že si množství chladiva ověřit nelze. Ale u toho oleje, tam někde není nějaká měrka jak to zjistit jako třeba na motoru? Kam přesně se ten olej ztrácí? to Mr.Pavka - tohle je zajímavá otázka - olej je smíchán s chladivem, ovšem nikoliv rovnoměrně, většina ho zůstane v klimakomresoru (ostatně slouží k jeho mazání), pak se roznese po okruhu. V DP je to tuším popsané, kde ho kolik je. Na trubky tuším připadá 10 % náplně. Jenže vzhledem ke svým vlastnostem bych řekl, že po odsání chladiva ho většina zůstane na stěnách. Olej se také v nepatrném množství rozpouští v chladivu. Takže by mě zajímalo, jak se pozná, kolik se ho má doplnit. A možná bych tipoval, že se ho dává moc na úkor chladiva. A jak je to například po výměně výparníku, se kterým se odnese celkem význačná část oleje - při opětovném naplnění by se ho mělo dát více než obvykle? Řeším trochu opačný problém, už několik let mi z klimakomresoru teče olej, nechápu jak je to možné, že klima stále chladí. Kudy se protáhne kapka oleje, musí přece uniknout veškeré chladivo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 (editace) Wittmanne,je vidět,že jsi ještě nepotkal aktivního ouřadu,nevím,jestli živnostničíš,ale já kontrolu měl několikrát a asi by ses divil,čím jsou schopní argumentovat při udělení pokuty. V příručce je popsáno,kde je kolik oleje a podle toho by se měl při výměně příslušného dílu doplňovat. Editováno: 22. Červenec 2015, autor: standavfr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Ale jak hodlaj změřit množství oleje v okruhu když je roztahanej všude možně? Když něco odsajou, tak to nechaj ustát a pak změří obsah oleje v sedlině. A proč vůbec někdy odsávaj chladivo? A pak ho tam zas dávaj zpátky? Nebo maj snad ty mašinky nějakej elektronickej vzorec na zprůměrování obsahu-poměru náplně v celé soustavě? Asi se před tim odsáváním musí nechat klimatizace pár minut běžet aby se to tam před odsáváním všechno pěkně promíchalo. Nebo se tam pere pak i částečně nový chladivo a olej protože stará nápn stárne tak aby se oživila? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 (editace) objem chladiva se nedá v autě změřit, odsaje se vše a tak se pozná, co chybí. Pak se to vrací zpátky + nové chladivo. Podle nějaké tabulky to pak při doplnění "naředí" olejem. Podle mě ten poměr pak musí být spíše orientační, ale si to ničemu nevadí Editováno: 22. Červenec 2015, autor: Wittmann Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 A ted takovej špek. Berte mou otázku s nadhledem. A nekamenujte hned. Moje starý auto je bez klimošky, jde bez ní taky žít. Původně jsem chtěl auto bez klimatizace. I když uznávám-je občas fajn. Ale, to takhle kdybych jí v autě nechtěl používat ale měl jí tam stále namontovanou. Prej se musí občas zapnout aby se tam ten olej roznes a dotěsnil, promazal jí. Aby ty těsnění nezpuchřivělo. Prostě mít v okruhu jen olej aby mi tu klimatizaci konzervoval a byla kdykoliv připravená dodáním hladiva zas klimatizovat? Prostě jí přítomností samotnýho oleje udržovat v dobrej kondici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Jako že by jsi ji zakonzervoval pro příští generace? Při poklesu tlaku v okruhu (tedy bez chladiva) se klimatizace nespustí. Ale tohle pravidelné měsíční pouštění jsem nikdy nedělal a problémy nebyly Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Tak pro příští generace to zas ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Máš stáloběžný kompresor,takže bych moc neexperimentoval.Probíhá to následovně,mašina odsaje starou náplň,zváží odsáté množství,odstředí starý olej,systém se pak vakuuje,což je vlastně odsátí vlhkosti a zkouška těsnosti,když všechno proběhne jak má,tak se doplní olej,případně ještě barvivo.Nakonec se klima naplní předepsaným množstvím plynu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Barvivo? A jak mam klimu, tak si auto při jejím zapnutí trochu zvýší plyn aby vyrovnalo zatížení motoru. Takže řídící jednotka má taky zakódovanou klimatizaci. Ale co by říkala ŘJ na to, kdyby tu klimu někdo z auta vyndal? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 UV kontrastní látka,při netěsnosti je pod UV světlem vidět únik.No když klimu vymontuješ,tak si jí ani nezapneš.Bude to psát závadu nízký tlak chladiva a možná ještě něco jiného.Nějak ve tvém případě nechápu,proč sis koupil auto s klimou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Stáloběžnej kompresor co mají starší fabie čerpá minimální množství náplně i při vypnuté klimě. Někde jsem tuším četl 2 %. Mohlo by to tedy znamenat, že se průběžně promazává. Horší asi bude, že když náplň zcela uteče, tak se kompresor asi brzo zničí. Dělal jsem rozvody na pár fábiích 1,6 TDI a ty měly už zase klasickej kompresor s elektromagnetickou spojkou. Pokud by se tedy např. při defektu kondenzátoru nechtěla klima znovu dávat do pořádku, bylo by řešení namontovat třeba vadnej tento kompresor a využívat ho jako vodící kladku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 myslím, že nezničí, většina oleje je v klimakompresoru a tam také zůstane i po úniku chladiva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Dělal jsem rozvody na pár fábiích 1,6 TDI a ty měly už zase klasickej kompresor s elektromagnetickou spojkou. Pokud by se tedy např. při defektu kondenzátoru nechtěla klima znovu dávat do pořádku, bylo by řešení namontovat třeba vadnej tento kompresor a využívat ho jako vodící kladku. A jaký typ klimatizace u nich byl? Počítám, že "mechanická", Climatronic by měl mít stáloběžný kompresor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Jj čistokrevná mechanická. Zřejmě fabie po fl. přišly o automatickou regulaci teploty v interiéru a tím i o stáloběžnej kompresor. Že by úsporné opatření? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2015 Ano, přišlo to tuším v roce 2011, první facelifty ještě mají "poloautomatický" Climatic - a ten byl následně zrušen napříč celým koncernem VW. Mně například maximálně vyhovuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 25. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2015 standa-Auto s klimou jsem si kupoval protože byla součástí akčního paketu s ostatníma věcma který kdybych si naporoučel na objedníávku, tak by mě to auto vyšlo dráž. Chtěl jsem dálku centrál, elektrický přední okýnka, rádio, sunset, nějakou lepší barvu a litý kola. Klimu to má protože je to nějakej model "Fresh active" A fresh prej znamená svěží.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.