Přejít na obsah

Výber pružin pérovania COMBI - unavené pružiny


peterDSG

Doporučené příspěvky

podložíš rameno , odskrutkuješ vonakajší šroub a vyberieš ju , ten šroub by sa patrilo dať nový a doťahovať ho zaťažený , potom samozrejme nutná geometria ...

a objednaj si aj gumené podložky pod a nad pružinu , tie budú ko tiež ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já četl info, aspoň pro O1 a doufám, že to je stejné. Že borec při autu na kolech svázal pružinu pevnostním upínacím pásem, pak to zvedl heverem a pružina šla hladce vytáhnout bez demontáže ramena. Na druhé straně překážel výfuk, ale i tak se mu to podařilo. Rád bych to tak zkusil. Nebo tento postup není správný? Původně jsem chtěl servis, ale když už zjistím informace a je to věc, na kterou stačím, tak chci vše udělat sám. Stejně jako ten silentblok převodovky jsem zvládl sám, protože mi domluvený mechanik den předem odřekl.

Editováno: , autor: jindra999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je teda rozdíl oproti O1?? Dnes jsem si psal s borcem, co to dělal. Pomocí dvou kurtů s ráčnou pružinu stáhnul v zatížené poloze na autě a pak auto zvednul, pružina šla volně vytáhnout. Kdyby to nešlo, tak je varianta s povolením tlumiče dole a druhým heverem odtlačení ramena, viz.: 

 

A až jako třetí variantu v záloze bych povoloval rameno, abych právě nemusel na tu geometrii. Ty gumové misky teda koupím, díky za tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neporadím přesně jak se to mění, ale dělal mi to předloni známý mechanik a měl to během dopoledne hotové.

Jinak pružiny jsem objednal od firmy Lesjöfors, což by měl být i výrobce originálu, jen mě vyšly oproti originálu a s nějakou slevou ani ne na polovinu.

Vybíral jsem podle VIN i pro jistou podle značení tečkami, naštěstí pro Scouta jsou jen jedny :-).

Je zajímavé, že mě to prdlo také na pravé straně při nájezdu do prudkého kopečka jak píše jindra999 a to jsem měl najeto kolem 50 tkm. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

,videl si niekedy podvozok O2? na geo musíš ísť každopádne , zmenia sa odklony , aj zbiehavosť ...  teda ak nechceš zodrať pneu

Takže dle tvého názoru, když v zatíženém stavu pružiny stáhnu pevnostníma pásama s ráčnou a pak co nejvíc zvednu na zvedáku v práci na montážní jámě, tak pružina nepůjde vytáhnout? Na jedničkové oktávce to takto jde, i bez kanálu. Na dvojkové myslíš, že ne?? Potřebuju to nutně vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neporadím přesně jak se to mění, ale dělal mi to předloni známý mechanik a měl to během dopoledne hotové.

Jinak pružiny jsem objednal od firmy Lesjöfors, což by měl být i výrobce originálu, jen mě vyšly oproti originálu a s nějakou slevou ani ne na polovinu.

Vybíral jsem podle VIN i pro jistou podle značení tečkami, naštěstí pro Scouta jsou jen jedny :-).

Je zajímavé, že mě to prdlo také na pravé straně při nájezdu do prudkého kopečka jak píše jindra999 a to jsem měl najeto kolem 50 tkm. 

Tak to jsi mě docela potěšil, že při 50 tkm. Já si říkal, že když mám sice 70 tkm ale nejsem první majitel, tak jestli to nemá 150 tkm. Co silentblok převodovky, nelítal ti motor už kolem 70 tkm? Pro mě to byla další indicie, že stav nesedí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi mě docela potěšil, že při 50 tkm. Já si říkal, že když mám sice 70 tkm ale nejsem první majitel, tak jestli to nemá 150 tkm. Co silentblok převodovky, nelítal ti motor už kolem 70 tkm? Pro mě to byla další indicie, že stav nesedí.

Ostatní věci jsou v pořádku, 70 tkm ještě nemám, ale už se blížím. O stavu km jsem přesvědčen neboť jsem auto kupoval se 17 tkm a doloženou servisní historií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viete mi poradiť, ak mám na aute priemer drátu 12mm aké sú to pružiny? (vidím tam nejakú žltú bodku)

 Mám ETKU, ale nepíšeš, co přesně máš za auto, motorizaci a rok výroby. Taky se to liší u 4x4, LPG, paket pro špatné cesty. Jen se žlutou tečkou tam nic nevidím pro můj model. Napiš co přesně máš a taky by to chtělo hadrou očistit pružinu a zjistit, jestli těch teček není víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pružiny šly nejdřív o poznání hůř, než jsem myslel. Protože koupené popruhy 1,5 T mají moc velké ráčny, háky, dlouhou prošitou část, takže nejdou použít jen tak na stažení krátkých předmětů. Muselo se to obejít bez ráčny. Tak jsme pružinu stlačili bez obtíží ve sloupové vrtačce, díky převodu to jde lehce zmáčknout a pak kusem železa vrtačku zaaretovat, aby se dalo v klidu proplést popruh. První pružina stlačena na 27 cm, což šlo na místo dostat obtížněji, druhá stlačena na cca 25 cm (24, ale po uvolnění vrtačky se to zvýší) a na auto se nasadila pohodlně. Staré pružiny uříznuty flexou, než se tam motat s popruhy pod autem, ale taky by to nějak šlo. Co je vtipný, tak teprve dnes jsem zjistil, že byla prasklá i druhá pružina, zhruba na stejném místě. Ale zlom byl silně rezavý, takže to bylo po celou dobu, co jsem auto měl, 2,5 roku.

 

 

 

Gtdy0p.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vycházel jsem hned ze dvou zdrojů a přišlo mi to tak lepší, než cokoli demontovat na autě. Tento postup mi potvrdil mechanik, co to tak dělal. A hlavně, i v chytré knize Jak na to? od Kopp je, že se má stáhnout stahovákem min. tři závity a pružinu vytáhnout. Vůbec nic o demontáži ramena. A osvědčilo se, po vyzkoušení na první pružině, která zabrala víc času, byla druhá strana do 15 minut. Sebevražedný to není o nic víc, než použití stahováku pružin. Kurt je dimenzovaný na vysokou zátěž.

Editováno: , autor: jindra999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možno tomu nerozumiem alebo nečítam jak na to , ale podložiť rameno zdvihákom , vyskrutkovať jednu skrutku , vybrať pružinu , dať novú , pridvihnúť a vrátiť nazad mi príde jednoduchšie , navyše sa pri jednom môže rozhýbať excenter na nastavovanie geo 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

ZDarec, chci se zeptat, psal sem jinde ale sem mi to prijde lepsi.

Prijde mi ze jde po nalozeni cehokoli zadek dolu,

Podle VINka mam mit urcity pruziny. Moje otazka zni: kdyz je tam dam podle VINka tak to uz klesat nebude?? Nebo je lepsi podle barevneho oznaceni na pruzine dat "tvrdsi" da se podle barev urcit tvrdost pruzin??

Diky za odpoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dal origo podľa VIN ako boli pôvodné ale ak by som dával znova tak by som dal určite tvrdšie podľa farebného značenia. Combi to asi potrebuje nakoľko nikdy nejde prázdny a ten zadok hrozne pri malom zaťažení klesá. Teraz keď pôjdeme na dovolenku (zaťažený zadok) to budem riešiť manžetami do pružín aby sa moc nestlačili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...