Přejít na obsah

chrasteni v motoru a konec


Šindalukedu

Doporučené příspěvky

Cau kluci mam asi dost velky problem dnes jsem jel s autem a najednou nejake zachrasteni nekde v motoru asi tak pet sekund pak hned vylitli otacky do maxima asi na deset sekund (ani klicek kdyz jsem hned vypnul motor nereagoval). Kdyz to chciplo tak jsem otevrel kapotu a vsude spousta oleje. Vubec nevim co se stalo ,ale vsiml jsem si ,ze je utrhlej drzak olejoveho filtru od motoru a nevim co jeste. Mohl by my nekdo nastinit co se mohlo stat? Diky

 

post-72977-0-05319900-1439307485_thumb.j

 

Na fotce je videt ta prasklina.

 

Jeste zminka vcera jsem cistil turbo podle navodu tady z fora ,ale vse slo hladce tak nevim co by se mohlo stat.

Tak snad to nebude z toho. Po namontovani jsem ujel dobrejch sviznech 20 km a turbo slapalo lepe nez pred vycistenim tak to nechapu.

 

Co asi bude stat oprava kdyz je to asi nejspis prorazeny? zhruba Dik

Editováno: , autor: Šindalukedu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, příznaky to má jako když se rozletí turbo a do sání se hrne olej z jeho mazání. Motor potom jede na ten olej proto jde nekontrolovatelně do otáček a nejde vypnout. 

Proč se ale utrhl držák olejovýho filtru těžko říct. Můžeš hodit foto?

Co se stane když zkusíš zastartovat? Kolik zbylo v motoru oleje? Je tu totiž možnost, že jak jel motor bez oleje a ve vysokých otáčkách, tak se mázla klika a utrhla ojnice a ta udělala díru do bloku motoru zrovna v místech jak je držák filtru.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to zle....  Zkus na řemenici klikový hřídele nasadit klíč a s motorem několikrát otočit. Vypadá to ale špatně - zlomená ojnice ti pravděpodobně udělal díru do bloku motoru.

Kolik to bude stát záleží na tom za kolik seženeš jinej motor....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych se přiklonil k tomu že motor chytnul na olej  asi z turba a přetočil se. Bohužel bylo to to nejhorší co si mohl udělat, nechat motor vytočenej než chcípne sám, V takovým případě se musí na prasáka udusit přes rychlost. 

Tak to je v haji. Prosim te a co se tam mohlo stat kdyz jsem po tom najel dobrejch 20 km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobného jsem také řešil na Golfu Alh motor chytil olej otáčky na doraz. Po sundání víka jsem to viděl rozm zdvihátka po sundání hlavy píst na 3 válci ko i válec. Byl tam vložený chip ten jsem hned vytrhl a zahodil . Dal jsem jinej motor a zase chrochtá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se mohlo stát těžko říct... Když jsi měl venku turbo - nespadlo ti něco do sání? To by na to odpovídalo. Motor jede v poho, pak do turbínky vletí cizí předmět. Ten ji natolik poškodí (může se i ukroutit hřídelka), že turbo začne dávkovat oleje do sání, motor se roztočí na plný pecky, má ale málo oleje, tak se rafne na klice, postižená ojnice se zlomí a vybourá blok motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za nazory , ale jeste mam dotaz. Slysel jsem , ale nevim jestli je to pravda, ze kdyz si to cucne pres turbo tak to prej vysaje skoro vsechen olej a ja kdyz jsem se podival na merku tak tam ubylo jen malinko co vystriklo z te diry v bloku fakt minimum. A jeste k tomu spatnemu slozeni turba tak pri rozebirani se my nepovedlo povolit ty tri sroubky jak drzej to kolecko s lopatkama tak jsem to nechal radsi byt , abych je neurval. Takze podle me to snad ani spatne slozit nejde. Zatim muj dvorni opravar ma podezreni jako velkou souhru nahod , ze se neco podelalo v motoru. Zatim cekam co z toho vyleze. Dik dam vedet pricinu a vysledek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, může to být souhra náhod. Třeba turbo pouští olej už delší dobu a ten se hromadí v intercoleru. Vstřikovače už taky třeba nepráší jak za nova, takže úbytek oleje od turba je doplňován nespálenou naftou, proto hladina neklesá.

Ty jsi třeba jezdil spíše na spotřebu a teď jsi auto po delší době prohnal a díky většímu průvanu v IC motor nasál v něm nashromážděnej olej. motor vylít do otáček a některá ojnice, nebo lágr to neunesl a rafl se a vyboural blok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to takove prapodivne sam jsem fakt zvedavej co z toho vyleze. Je pravda , ze jsem jezdil na spotrebu i do Italie loni jsem jel za 3, 5 litru coz se my fakt libylo tam i zpatky na jednu nadrz. Ale vic jak 3000 otacek jsem z toho nedostal vzdycky vyplo turbo tak jsem to prohnat nemohl i kdybyz bych chtel moc rad a to byl duvod toho cisteni turba. Zatim se my mechanik neozval , ale dam vedet tak zatim cus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak panove info o destrukci mororu mam par dotazu.

Po vyndani motoru se ukazala jedna dira v bloku ve predu u tretiho valce a druha ze zadu presne jako cistej prustrel zkrz blok. Pretrzena ojnice fakt hruznej pohled , ale cim to muze byt?

Bud jak psal Jarda-K viz. 11 prispevek a nebo se urvala ojnice bez jakehokoliv duvodu.

Po rozebrani turba jsem koukal na tu cast u sani kam jsem pri cisteni vubec nelez a je to naprosto suche viz. Foto post-72977-1440160378,2843_thumb.jpg

tak nechapu kudy by tam ten olej vletl? Mohl by my to nekdo objasnit? Teda jestli to ma logiku. A jeste po sundani hlavy pekne upalene ty spicky co tam koukaj. Prej tam musela byt nevidana teplota.

A vylsedek sehnal jsem novy motor , rovnou i nove turbo pro jistotu a nove rozvody a zatim jsem ta za 22000 kc.

Tak zatim cus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...