Lesiel Vloženo 27. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2015 Zdravím, v prvé řadě bych vše rád vysvětlil, nějakými záhadnými silami mi autorádio v klidovém stavu žere 30 a vice amperu to znamená že ráno když dojdu k autu tak je mrtvé. Pokoušel jsem to řešit knoflikem. Ale k tomu co chci. Chci mit třeba kolébkový spínač který když vypnu tak autoradio přestane žrát baterii a pak když ho zapnu tak aby se mi autoradio samo zaplo a paměť kterou jsem tam měl jako nastavní a u flešky na jaké pisničce sem skončil atd aby se vše vratilo jak bylo, lze to nějak udělat? Dále já mam autoradio nějak zahadně zapojené na centrální zamykání, když vytáhnu jednotku nebo pojstku centrálu nefunguje radio, tohle jsem trochu nepochopil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2015 Tohle vypadá, že to rádio zapojoval nějakej "opravdovej umělec"... Začnem od začátku - každý modernější autorádio má rozdělený napájení - má jednu "kostru" (obvykle drát s černou izolací), kterou najdeš na ISO konektoru na pozici č.8 - pokud nevíš jak takovej konektor vypadá, podívej se třeba sem: http://pinoutsguide.com/CarAudio/car_audio_iso_pinout.shtml Dál - přívod +12V je rozdělenej na 2 dráty - jeden je hlavní silovej, připojuje se přímo k přívodu +12V od baterie a obvykle je v něm i pojistka s hodnotou klidně i 15A nebo ještě víc ampér, na ISO konektoru se podle normy umísťuje na pozici č.4 a mívá nejčastěji žlutou izolaci, zatímco druhej je "spínanej" = je ovládací, má zapínat rádio přivedením napětí +12V "od klíčku" - do toho se dává obvykle pojistka jen 1,5 - 3A, obvykle mívá červenou izolaci a na ISO konektoru má vyhrazenou pozici č.7. A TEĎ BACHA - NĚKTERÝ AUTOMOBILKY VE SVOJÍ INSTALACI PŘEHAZUJOU POZICE STÁLÝHO A SPÍNANÝHO NAPÁJENÍ, TAKŽE POKUD RÁDIO ZAPOJENÝ TAK JAK JSEM NAPSAL VEJŠ ZTRATÍ PO VYTAŽENÍ KLÍČE ZA SPÍNAČKY VŠECKY NASTAVENÍ, MUSÍ SE MEZI SEBOU PŘEHODIT DRÁTY VEDENÝ K PINŮM č.4 A č.7 ISO-KONEKTORU = musí se mezi sebou "vyměnit červenej se žlutým". Na dalších pozicích ISO konektoru jsou pak "signály", kterýma se dělají některý luxusnější funkce - zapínání osvětlení v souladu s podsvícením palubní desky (pin č.6), ztišení rádia při příchodu hovoru na hands-free sadu trvale zapojenou v autě (pin č.2) nebo řízení hlasitosti podle rychlosti jízdy (pin č.1). Ve favoritu nebo felicii tyhle funkce ani integrovaný nebyly. Pro tebe bude asi docela důležitej pin č.5, kterej je naopak pro rádio "výstupní" = rádio na něj po svým zapnutí přivede napětí +12V a původně se tím mělo aktivovat vysunutí motorkem ovládaný autoantény. Ten pin se proto označuje "remote" a dneska se jím obvykle napájí přes napájecí výhybku (nesprávně označovanou jako "fantóm") zesilovač v patě pevný střešní antény, nebo se jím zapíná na dálku výkonovej zešilovač umístěnej třeba v kufru auta ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivo22 Vloženo 17. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2016 Ahoj, mam Felicii 1,3 z roku 1999. Je mozne, ze tohoto modelu jsou PIN 7 i PIN 4 zapojeny na trvalych 12 V? Pokud ano, nevite, jak to udelat, aby alespon jeden z nich daval 12V přes spinaci skrinku? Diky Ahoj Ivo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 A čítal si predchádzajúci príspevok ? Tam je to podrobne vysvetlené. Prehoď napájanie zo stáleho na "kľúčik" a druhé napájanie "pamäte" nechaj pôvodné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.