Přejít na obsah

vymena oleja


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

Pokud se to udělá pořádně a motor je zahřátý a nespěchá se tak toho vyteče fakt hodně a není potřeba nic proplachovat. Původního oleje zůstane nepatrné množství a po zředění novým není problém

No heleď já osobně ještě motor proleju čistým olejem tak cca 0.3 deci (:

Zeptám se jako trotl: co znamenají ty obrácené smaily?? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle olej castrol 505.01 je asi z olejů co splňují normu 505.01 na trhu nejdražší, já ho tam měl od začátku do 75 tis. Teď už mám tři výměny OMW SynComDiesel, a jak už jsem někde psal, je za téměř poloviční cenu a rozdíl v spotřebě nafty-oleje, hlučnosti nepozoruji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Ahoj, brzy sem napíši víc, ale ted dotaz... taky dáváte auto do servisu, např. výměna oleje po 15tis.km, a auto si odvezou do budovy, a vy za pár hodin si ho vyzvednete?

mohu si vyžádat být u práce?

jasneee ze mozes ved to je tvoje auto...a ked odmietnu tak dovidenia ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, brzy sem napíši víc, ale ted dotaz... taky dáváte auto do servisu, např. výměna oleje po 15tis.km, a auto si odvezou do budovy, a vy za pár hodin si ho vyzvednete?

mohu si vyžádat být u práce?

Muzes, ale oni te taky muzou poslat pryc:) ...no spravnej podnikatel te samozrejme pryc neposle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převzato z fóra dieselpower:

Když už se tady zmínila značka Castrol tak přidám svoji zkušenost z práce: jako autorizované zastoupení jsme nuceni používat výhradně tuto značku a problémy byly s olejem RS v benzínových motorech, měl jsem tam dvě auta se stejnou závadou, při dodrženém servisním intervalu totálně ucpaný motor karbonem a přestal mazat. Olej RS byl stažen z prodeje a nahrazuje ho TXT se kterým zatím tyto potíže nejsou. Toto se naštěstí netýká naftových motorů kde se karbon v takové míře netvoří jak už bylo napsáno výše. Jinak pro novější auta s prodlouženým intervalem používáme Rtec a u něj pozoruji nadměrnou spotřebu oleje, otázkou zůstává zda je to způsobeno olejem samotným nebo zhoršenými výrobními tolerancemi nových motorů. Naopak výborné zkušenosti mám s aditivem do nafty Castrol TDA. Osobně používám v benzínovém autě Shell a v TDIčku syntetiku od OMV a pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak ja bych se taky zeptal.

Jak jsem tady vyčetl tak do 1,9tdi pd musí být 505.01 a je teda dobrej od OMV.

1. Vyrabi OMV v te normě více druhu a pokud jo tak čím se liší??

2. Poraďte kde nejlevnějí koupit oleje OMV

3. Kolik teda přijde do 1,9tdi pd - je to těch 4,3l

měnim totiž poprve a tak až tolik zkušenosti nemam

dík moc

Editováno: , autor: brunoos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mohou se lišit v aditivech, viskózní třídě ... si vyber co chceš ... 10W-40, 5W-40, 5W-30 ... dle přání každého soudruha...

A který se tak nejvíc používa (asi 5W-40)

možna velice hloupej dotaz - co vlastně znamenají ty označení 5W-40 atd..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Dík za vysvětlenou.

Jak je to teda s tím množstvím u 1,9tdi pd - v DP je napsane 4,5l tady někdo daval obrazek a na něm je 4,3l

vím že 2deci jsou malý rozlíl ale přeci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W  - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Dík za vysvětlenou.

Jak je to teda s tím množstvím u 1,9tdi pd - v DP je napsane 4,5l tady někdo daval obrazek a na něm je 4,3l

vím že 2deci jsou malý rozlíl ale přeci.

KUp si 5litru, nalij to mezi rysky, startni a dopln. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W  - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Dík za vysvětlenou.

Jak je to teda s tím množstvím u 1,9tdi pd - v DP je napsane 4,5l tady někdo daval obrazek a na něm je 4,3l

vím že 2deci jsou malý rozlíl ale přeci.

KUp si 5litru, nalij to mezi rysky, startni a dopln. -_-

To je mi jasne.

Ja jenom že se už tady dlouze řešilo že v ruzných knižkach bylo u 1,2 uvedeno ruzne množstvi tak mě jenom zajima co je teda pravda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Řekl bych že nemáš pravdu, konkrétně TDi ( nemyslím PD ) na 15w40 nepracuje.

Respektive nepracujou hydrošetely tak jak by měly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...