Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Pokud se to udělá pořádně a motor je zahřátý a nespěchá se tak toho vyteče fakt hodně a není potřeba nic proplachovat. Původního oleje zůstane nepatrné množství a po zředění novým není problém

No heleď já osobně ještě motor proleju čistým olejem tak cca 0.3 deci (:

Zeptám se jako trotl: co znamenají ty obrácené smaily?? :)

Vloženo

Tenhle olej castrol 505.01 je asi z olejů co splňují normu 505.01 na trhu nejdražší, já ho tam měl od začátku do 75 tis. Teď už mám tři výměny OMW SynComDiesel, a jak už jsem někde psal, je za téměř poloviční cenu a rozdíl v spotřebě nafty-oleje, hlučnosti nepozoruji.

Vloženo (editace)
Za jeho cenu se dají koupit lepší oleje, a dneska už Castrol funguje jako obchodní značka BP :-(

Jaký konkrétně by jsi tedy doporučil? Fakt je, že Castrol je fakt dost drahota...

Editováno: , autor: Jirkasss V//RS
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahoj, brzy sem napíši víc, ale ted dotaz... taky dáváte auto do servisu, např. výměna oleje po 15tis.km, a auto si odvezou do budovy, a vy za pár hodin si ho vyzvednete?

mohu si vyžádat být u práce?

Vloženo
Ahoj, brzy sem napíši víc, ale ted dotaz... taky dáváte auto do servisu, např. výměna oleje po 15tis.km, a auto si odvezou do budovy, a vy za pár hodin si ho vyzvednete?

mohu si vyžádat být u práce?

jasneee ze mozes ved to je tvoje auto...a ked odmietnu tak dovidenia ;)

Vloženo
Za jeho cenu se dají koupit lepší oleje, a dneska už Castrol funguje jako obchodní značka BP :-(

Jaký konkrétně by jsi tedy doporučil? Fakt je, že Castrol je fakt dost drahota...

OMV, Mobi1, Shell...

Vloženo
Ahoj, brzy sem napíši víc, ale ted dotaz... taky dáváte auto do servisu, např. výměna oleje po 15tis.km, a auto si odvezou do budovy, a vy za pár hodin si ho vyzvednete?

mohu si vyžádat být u práce?

Muzes, ale oni te taky muzou poslat pryc:) ...no spravnej podnikatel te samozrejme pryc neposle.

Vloženo

Převzato z fóra dieselpower:

Když už se tady zmínila značka Castrol tak přidám svoji zkušenost z práce: jako autorizované zastoupení jsme nuceni používat výhradně tuto značku a problémy byly s olejem RS v benzínových motorech, měl jsem tam dvě auta se stejnou závadou, při dodrženém servisním intervalu totálně ucpaný motor karbonem a přestal mazat. Olej RS byl stažen z prodeje a nahrazuje ho TXT se kterým zatím tyto potíže nejsou. Toto se naštěstí netýká naftových motorů kde se karbon v takové míře netvoří jak už bylo napsáno výše. Jinak pro novější auta s prodlouženým intervalem používáme Rtec a u něj pozoruji nadměrnou spotřebu oleje, otázkou zůstává zda je to způsobeno olejem samotným nebo zhoršenými výrobními tolerancemi nových motorů. Naopak výborné zkušenosti mám s aditivem do nafty Castrol TDA. Osobně používám v benzínovém autě Shell a v TDIčku syntetiku od OMV a pohoda.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Tak ja bych se taky zeptal.

Jak jsem tady vyčetl tak do 1,9tdi pd musí být 505.01 a je teda dobrej od OMV.

1. Vyrabi OMV v te normě více druhu a pokud jo tak čím se liší??

2. Poraďte kde nejlevnějí koupit oleje OMV

3. Kolik teda přijde do 1,9tdi pd - je to těch 4,3l

měnim totiž poprve a tak až tolik zkušenosti nemam

dík moc

Editováno: , autor: brunoos
Vloženo

mohou se lišit v aditivech, viskózní třídě ... si vyber co chceš ... 10W-40, 5W-40, 5W-30 ... dle přání každého soudruha...

Vloženo
mohou se lišit v aditivech, viskózní třídě ... si vyber co chceš ... 10W-40, 5W-40, 5W-30 ... dle přání každého soudruha...

A který se tak nejvíc používa (asi 5W-40)

možna velice hloupej dotaz - co vlastně znamenají ty označení 5W-40 atd..

Vloženo

to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Vloženo
to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Dík za vysvětlenou.

Jak je to teda s tím množstvím u 1,9tdi pd - v DP je napsane 4,5l tady někdo daval obrazek a na něm je 4,3l

vím že 2deci jsou malý rozlíl ale přeci.

Vloženo
to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W  - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Dík za vysvětlenou.

Jak je to teda s tím množstvím u 1,9tdi pd - v DP je napsane 4,5l tady někdo daval obrazek a na něm je 4,3l

vím že 2deci jsou malý rozlíl ale přeci.

KUp si 5litru, nalij to mezi rysky, startni a dopln. -_-

Vloženo
to první je zimní číslo - udává čerpatelnost oleje při nízkých teplotách (takže 5W se rychleji dostane na všechna potřebná místa než 15W  - olej dříve maže)

to druhé je letní číslo - udává viskozitu při provozní teplotě oleje. Čím je vyšší, tím je olej hustší a klade větší odpor při styku dvou třecích ploch.

Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Dík za vysvětlenou.

Jak je to teda s tím množstvím u 1,9tdi pd - v DP je napsane 4,5l tady někdo daval obrazek a na něm je 4,3l

vím že 2deci jsou malý rozlíl ale přeci.

KUp si 5litru, nalij to mezi rysky, startni a dopln. -_-

To je mi jasne.

Ja jenom že se už tady dlouze řešilo že v ruzných knižkach bylo u 1,2 uvedeno ruzne množstvi tak mě jenom zajima co je teda pravda.

Vloženo
Takže mezi oleji 5W-40, 10W-40 a 15W-40 nebude při běhu motoru žádný rozdíl. Ten bude pouze v tekutosti při nízkých teplotách.

Řekl bych že nemáš pravdu, konkrétně TDi ( nemyslím PD ) na 15w40 nepracuje.

Respektive nepracujou hydrošetely tak jak by měly.

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...