Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Ale ta cena.... ale pravda, že to vypadá hodně dobře a asi kvalita a životnost bude jinde než čínské LED žárovky.

Když vidím, jak ta ledka vypadá, tak bych přemýšlel zda ten rezistor nezapojit paralelně, na její svody. Mohlo by to být jednodušší připájet. Jen by se tím trochu změnil výpočet.

 

Doma máme podobný problém - tlumivku ve vypínači světla a 2 žárovky. Když jsem je chtěl vyměnit za LEDky, tak svítily, takže to máme jedna ledka a druhá žárovka, fungující jako dostačný odpor pro ten malý proud co tam proteče.

Upraveno od camillio

  • Autor

Já ten odpor dávám paralelně, ne sériově. Včera jsem zkoušel připojit na ty přídavné dráty, co mám na patici, původní 21W žárovku a to funguje dobře. LEDka opravdu má prd odběr, protože to svítilo všechno bez úbytku světelného toku a hlídání žárovek taky neřvalo, a LEDka se nazahřívala, žárovka samořejmě ano. Protože je LEDka na 12V neřeším odporem úbytek napětí z 12V třeba na 3V, ale zátěž pro přerušovač a oblbnutí hlídání prasklých žárovek. Další pokus bude s odporem 10 Ohm / 16W. 10 Ohm je totiž změřený odpor původní žárovky. 

Jj, já rozumím, jen žes to dával paralelně jsem nezachytil. Tipuju, že paralelně řazený rezistor o stejném odporu jako žárovka bude dobré řešení, napětí na větvích zůstane, dioda by měla být spokojená a hlídátko taky. Možná by to chtělo nějaký teplotně stabilní rezistor, ale to už by nejspíš bylo kladivo na mravence :-)

  • Autor

Uvidíme. Každopádně používám odpor v hliníkovém pouzdře a ještě bude na T-liště z 3 mm hliníku.

post-6633-0-97603200-1453475779_thumb.jp

A co v pripade autonehody? Jak dopadnu s LED? Samozrejme o homologaci u takovych modulu asi rec byt nemuze...

  • Autor

To je jasné, děláme to na vlastní nebezpečí a zodpovědnost. Ani ty Philipsky a Osramky nemají homologaci na vnější osvětlení.

Miklisku, není údaj paralelního odporu chybný? Vždyť odpor 100mOhmů by se spíše hodil jako bočník k malému ampérmetru. Změřil jsem odpor žárovky 12V/21W a ten je za studena 1,3 Ohmu. Nemluvě o tom, že se odpor Wolframového vlákna žárovky po ohřátí zvyšuje. Při paralelním připojení tak malého odporu k žárovce by musela vypadnout pojistka. Pokud máš možnost, změř skutečnou ohmickou hodnotu toho odporu. Možná nebudu jediný, koho to zajímá.

  • Autor

Tak hodnotu už bohužel nezměřím, vrátil jsem ho zpět a vyměnil za ten 10 Ohm/16 W. Pojistka neshořela, ono to prostě neblikalo.

Jinak odpor, se kterým jsem to poprvé zkoušel, jestli to je správná cesta, byl klasický keramický 6 W, změřeno 60 Ohm, ale ten se docela hřál.

A s tím odporem vlákna žárovek je zajímavý, že já změřil několik žárovek 21 W a všechny měly za studena 9 až 11 Ohmu.

Dle tvého měření odporu žárovek jsem se lekl, že mi odešel multimetr, tak jsem vzal pevný, pětiprocentní odpor 10 Ohmů a naměřil jsem 10,6 Ohmů, což je při tak malém odporu přijatelná chyba. Ale dle tvého experimentování s původním 100 mOhmovým odporem lze usoudit, že je BCM proti takhle extrémnímu přetížení chráněna, proto se, jak píšeš, blinkry ani nerozblikaly. Umístění předních blinkrů směrem ke středu vozu se mi obecně moc nezamlouvá, ze šikmého pohledu už nejsou příliš zřetelné a boční "bludičky" už to za denního světla moc nespasí. Hned bych je vyměnil za blinkry v zrcátkách, ale holt jsme si koupili Rapida příliš brzo. A při dodělávce blinkrů v zrcátkách by vyvstala otázka - co s blinkry v blatnících? Někdo tu na fóru před lety ukazoval fotky starší škodovky s dodělanými blinkry v zrcátkách a ponechaných blinkrech v blatnících, ale to už vypadalo jako na jarmarku.

Ty blinkry blíže k ose auta mají jednu velkou výhodu - na kruhovém objezdu jsou daleko lépe vidět. Tedy pokud šofér není magor a používá je.

  • Autor

Ajta krajta. Tak skutečně blinkrová žárovka 21W má okolo 1,1 Ohm. V měřáku byla slabá baterka.....

Blbě se to měří, ale nažhavené vlákno mi ukazovalo 10-12 Ohm.

  • Autor

Malé OT: s blinkry v zrcátkách by to asi šlo, akorát by se musela vyměnit svorkovnice z 5 na 6 pólovou, dotáhnout kabel od bočního blinkru a nějak vyřešit záslepku do otvoru po blinkru v blatníku. Nebo nové blatníky......

Malé OT: záslepku v blatníku si nedovedu představit, ponechaný neaktivní šedý blinkr ano

Ty kouřové boční LEDkové blinkry vypadají pěkně, otázka je, jak svítí. Se zaslepením původních bočních blinkrů a jejich přemístěním do zrcátek by byl asi problém na STK. Každý technik se špatnou náladou by se po tobě vozil, že vůz nebyl s touto výbavou homologován, apod. Na můj dotaz, proč nebyla zrcátka vybavena blinkry od začátku, mi škodováci odpověděli, že to byl požadavek již ve vývoji, v rámci snížení výrobní ceny vozu. Ale to samé je s absencí dojezdů oken, levnými plasty interiéru, zákryty kolejnic sedaček, nekvalitním silentblokem převodovky, mlátící zadní nápravou atd. To by byla diskuze na dlouho a sem to nepatří.

  • Autor

Takže dnes jsem konečně nainstaloval LEDky do couvaček. Musel jsem mírně upravit patici, měl jsem tu s excentrickými pupíky, couvačka má symetrické. Pupík ubroušen a nahrazen naletovaným ve správné poloze. Druhá úprava byla zmatnění čočky protože to bylo na můj vkus už moc šajnovaté a až nepříjemné pro oči. Takhle to svítí krásně křišťálově bíle, intenzivně a v noci to nebude druhé nadměrně oslňovat.

post-6633-0-06439600-1453929757_thumb.jppost-6633-0-70603600-1453929835_thumb.jppost-6633-0-62327500-1453929758_thumb.jppost-6633-0-70794000-1453929832_thumb.jp

Samozřejmě ale foťák mobilu nemůže zachytit věrně pravdu, takže toto foto jen pro ilustraci, světla je pořád dost a dost ....

post-6633-0-74663700-1453930052_thumb.jp

Upraveno od miklisek

  • Autor

A pokročil jsem i v LEDce blinkru. Odpor 10 OHm/16 W funguje, zkouška 5 minut blikání dopadla dobře. Odpor by asi chtěl ještě výkonnější, trochu ještě hřeje, ale AL T-čko to stíhá uchladit. U trvalého svícení by to asi bylo nedostačující, u blinkru to asi bude stačit. Uchycení není ještě finalní verze, šrouby budou nahrazeny nýty a držák bude kulatý a přes něj bude plastová krytka.

post-6633-0-41755500-1453930754_thumb.jp

Tvoje laborování s výkonovými odpory je v ostrém kontrastu s chlubením prodejců o výrazné úspoře energie s LED žárovkami. O tom, že blinkry jsou vlastně bez odporů nefunkční, se již samozřejmě nezmiňují. Holt, když ptáčka lapají... A co svit LEDek za denního světla? Je dostatečný? A co výrobce, typ, cena LED žárovek?

  • Autor

No předělat blinkr ze žárovky na LED je totiž oříšek, pokud auto nemá možnost přepnout na tuto technologii, jako třeba OCTIII. Já odporem řeším oblbnutí hlídání žárovek blinkrů, které je nastavené na nějakou zátěž žárovek. Pochybuji, že Rapid z 2013 možnost přepnutí na LED světla má. Jasně úspora energie veškerá žádná, to je jasné. Existují elektronické přerusovače blinkrů pro LEDky, ale co jsem našel tak pouze pro auta co mají klasické přerusovače. Třeba OCTI.

Co se týká viditelnosti za denního světla, u LEDky je vyšší. Toho se nebojím.

Odkaz na mnou použité LEDky je v druhém příspěvku.

No a nešlo by přeci jenom tomu autu vnutit jiné spotřeby žárovek? Tam přeci musí být nějaká mapa ve které bude zapsané kolik jaký spotřebič bere. Tohle není tak neobvyklý servisní zásah. Onehdá jsem to myslím řešil u autorádia a v autoservisu mi změřili skutečnou spotřebu a přeprogramovali to a to bylo 6let staré auto.

Upraveno od Effective

  • Autor

To je přesně to co jsem psal o nastavení LED světel v OIII, jiná mapa spotřeby spotřebičů. To by musel říct nějaký odborník na kódování, jestli to někde u RAPIDa je. Tím by se ušetřilo hodně trápení.

  • Autor

Takže dnes jsem konečně nainstaloval LEDky do couvaček. ...

Asi přidám seriově odpor k LEDkám, za tmy to šajní na můj vkus až moc a osvětlovat více zadní prostor při couvání díky kameře taky nemusím, třeba jako někteří OII kombíkáři zde na fóru. 

A pokročil jsem i v LEDce blinkru. Odpor 10 OHm/16 W funguje, zkouška 5 minut blikání dopadla dobře. Odpor by asi chtěl ještě výkonnější, trochu ještě hřeje, ale AL T-čko to stíhá uchladit. U trvalého svícení by to asi bylo nedostačující, u blinkru to asi bude stačit. Uchycení není ještě finalní verze, šrouby budou nahrazeny nýty a držák bude kulatý a přes něj bude plastová krytka.

attachicon.gifIMG_20160127_221344.jpg

Náhodou jsem zabloudil do vaší diskuze a pokud se týká odporů,také jsem se po nějakých také díval.Po různých e-shopech jsem zjistil,že je k blinkrům nabízejí v hodnotě 50 W 6 Ohm.Jenom za ně chtějí podobný nesmysl,jako za LED žárovky.Nakonec jsem je objednal na AliExpres spolu se žárovkami,za dobrý peníz.

tak pokud to někomu pomůže,zde je link:

http://www.aliexpress.com/item/4pcs-50W-6Ohm-Car-LED-DRL-Fog-Turn-Singal-Load-Resistor-for-Fix-LED-Bulb-Fast/32578008737.html

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.