miklisek Vloženo 22. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2016 Ale ta cena.... ale pravda, že to vypadá hodně dobře a asi kvalita a životnost bude jinde než čínské LED žárovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 22. leden 2016 Sdílet Vloženo 22. leden 2016 (editace) Když vidím, jak ta ledka vypadá, tak bych přemýšlel zda ten rezistor nezapojit paralelně, na její svody. Mohlo by to být jednodušší připájet. Jen by se tím trochu změnil výpočet. Doma máme podobný problém - tlumivku ve vypínači světla a 2 žárovky. Když jsem je chtěl vyměnit za LEDky, tak svítily, takže to máme jedna ledka a druhá žárovka, fungující jako dostačný odpor pro ten malý proud co tam proteče. Editováno: 22. leden 2016, autor: camillio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 22. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2016 Já ten odpor dávám paralelně, ne sériově. Včera jsem zkoušel připojit na ty přídavné dráty, co mám na patici, původní 21W žárovku a to funguje dobře. LEDka opravdu má prd odběr, protože to svítilo všechno bez úbytku světelného toku a hlídání žárovek taky neřvalo, a LEDka se nazahřívala, žárovka samořejmě ano. Protože je LEDka na 12V neřeším odporem úbytek napětí z 12V třeba na 3V, ale zátěž pro přerušovač a oblbnutí hlídání prasklých žárovek. Další pokus bude s odporem 10 Ohm / 16W. 10 Ohm je totiž změřený odpor původní žárovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 22. leden 2016 Sdílet Vloženo 22. leden 2016 Jj, já rozumím, jen žes to dával paralelně jsem nezachytil. Tipuju, že paralelně řazený rezistor o stejném odporu jako žárovka bude dobré řešení, napětí na větvích zůstane, dioda by měla být spokojená a hlídátko taky. Možná by to chtělo nějaký teplotně stabilní rezistor, ale to už by nejspíš bylo kladivo na mravence :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 22. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2016 Uvidíme. Každopádně používám odpor v hliníkovém pouzdře a ještě bude na T-liště z 3 mm hliníku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wranislaw Vloženo 22. leden 2016 Sdílet Vloženo 22. leden 2016 A co v pripade autonehody? Jak dopadnu s LED? Samozrejme o homologaci u takovych modulu asi rec byt nemuze... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 22. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2016 To je jasné, děláme to na vlastní nebezpečí a zodpovědnost. Ani ty Philipsky a Osramky nemají homologaci na vnější osvětlení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orel Vloženo 23. leden 2016 Sdílet Vloženo 23. leden 2016 Miklisku, není údaj paralelního odporu chybný? Vždyť odpor 100mOhmů by se spíše hodil jako bočník k malému ampérmetru. Změřil jsem odpor žárovky 12V/21W a ten je za studena 1,3 Ohmu. Nemluvě o tom, že se odpor Wolframového vlákna žárovky po ohřátí zvyšuje. Při paralelním připojení tak malého odporu k žárovce by musela vypadnout pojistka. Pokud máš možnost, změř skutečnou ohmickou hodnotu toho odporu. Možná nebudu jediný, koho to zajímá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 23. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 23. leden 2016 Tak hodnotu už bohužel nezměřím, vrátil jsem ho zpět a vyměnil za ten 10 Ohm/16 W. Pojistka neshořela, ono to prostě neblikalo. Jinak odpor, se kterým jsem to poprvé zkoušel, jestli to je správná cesta, byl klasický keramický 6 W, změřeno 60 Ohm, ale ten se docela hřál. A s tím odporem vlákna žárovek je zajímavý, že já změřil několik žárovek 21 W a všechny měly za studena 9 až 11 Ohmu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orel Vloženo 24. leden 2016 Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Dle tvého měření odporu žárovek jsem se lekl, že mi odešel multimetr, tak jsem vzal pevný, pětiprocentní odpor 10 Ohmů a naměřil jsem 10,6 Ohmů, což je při tak malém odporu přijatelná chyba. Ale dle tvého experimentování s původním 100 mOhmovým odporem lze usoudit, že je BCM proti takhle extrémnímu přetížení chráněna, proto se, jak píšeš, blinkry ani nerozblikaly. Umístění předních blinkrů směrem ke středu vozu se mi obecně moc nezamlouvá, ze šikmého pohledu už nejsou příliš zřetelné a boční "bludičky" už to za denního světla moc nespasí. Hned bych je vyměnil za blinkry v zrcátkách, ale holt jsme si koupili Rapida příliš brzo. A při dodělávce blinkrů v zrcátkách by vyvstala otázka - co s blinkry v blatnících? Někdo tu na fóru před lety ukazoval fotky starší škodovky s dodělanými blinkry v zrcátkách a ponechaných blinkrech v blatnících, ale to už vypadalo jako na jarmarku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 24. leden 2016 Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Ty blinkry blíže k ose auta mají jednu velkou výhodu - na kruhovém objezdu jsou daleko lépe vidět. Tedy pokud šofér není magor a používá je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 24. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Ajta krajta. Tak skutečně blinkrová žárovka 21W má okolo 1,1 Ohm. V měřáku byla slabá baterka..... Blbě se to měří, ale nažhavené vlákno mi ukazovalo 10-12 Ohm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 24. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Malé OT: s blinkry v zrcátkách by to asi šlo, akorát by se musela vyměnit svorkovnice z 5 na 6 pólovou, dotáhnout kabel od bočního blinkru a nějak vyřešit záslepku do otvoru po blinkru v blatníku. Nebo nové blatníky...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zavoznik Vloženo 24. leden 2016 Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Malé OT: záslepku v blatníku si nedovedu představit, ponechaný neaktivní šedý blinkr ano Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 24. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Být tam nápis RAPID a nebýt to chromované.... http://www.nahradnidily-skoda.cz/cz/autodily-skoda/superb-i/dily-karoserie/plastove-dily/10478-krytka-do-blatniku-superb-i-chromovy.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 24. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Tohle vypadá taky zajímavě:http://www.nahradnidily-skoda.cz/cz/autodily-skoda/rapid/dily-karoserie/svetla-blikace-zarovky/10743-blinkr-bocni-kourovy-2x-led-dioda-rapid-2012.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orel Vloženo 24. leden 2016 Sdílet Vloženo 24. leden 2016 Ty kouřové boční LEDkové blinkry vypadají pěkně, otázka je, jak svítí. Se zaslepením původních bočních blinkrů a jejich přemístěním do zrcátek by byl asi problém na STK. Každý technik se špatnou náladou by se po tobě vozil, že vůz nebyl s touto výbavou homologován, apod. Na můj dotaz, proč nebyla zrcátka vybavena blinkry od začátku, mi škodováci odpověděli, že to byl požadavek již ve vývoji, v rámci snížení výrobní ceny vozu. Ale to samé je s absencí dojezdů oken, levnými plasty interiéru, zákryty kolejnic sedaček, nekvalitním silentblokem převodovky, mlátící zadní nápravou atd. To by byla diskuze na dlouho a sem to nepatří. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 27. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 27. leden 2016 (editace) Takže dnes jsem konečně nainstaloval LEDky do couvaček. Musel jsem mírně upravit patici, měl jsem tu s excentrickými pupíky, couvačka má symetrické. Pupík ubroušen a nahrazen naletovaným ve správné poloze. Druhá úprava byla zmatnění čočky protože to bylo na můj vkus už moc šajnovaté a až nepříjemné pro oči. Takhle to svítí krásně křišťálově bíle, intenzivně a v noci to nebude druhé nadměrně oslňovat. Samozřejmě ale foťák mobilu nemůže zachytit věrně pravdu, takže toto foto jen pro ilustraci, světla je pořád dost a dost .... Editováno: 27. leden 2016, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 27. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 27. leden 2016 A pokročil jsem i v LEDce blinkru. Odpor 10 OHm/16 W funguje, zkouška 5 minut blikání dopadla dobře. Odpor by asi chtěl ještě výkonnější, trochu ještě hřeje, ale AL T-čko to stíhá uchladit. U trvalého svícení by to asi bylo nedostačující, u blinkru to asi bude stačit. Uchycení není ještě finalní verze, šrouby budou nahrazeny nýty a držák bude kulatý a přes něj bude plastová krytka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orel Vloženo 27. leden 2016 Sdílet Vloženo 27. leden 2016 Tvoje laborování s výkonovými odpory je v ostrém kontrastu s chlubením prodejců o výrazné úspoře energie s LED žárovkami. O tom, že blinkry jsou vlastně bez odporů nefunkční, se již samozřejmě nezmiňují. Holt, když ptáčka lapají... A co svit LEDek za denního světla? Je dostatečný? A co výrobce, typ, cena LED žárovek? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 27. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 27. leden 2016 No předělat blinkr ze žárovky na LED je totiž oříšek, pokud auto nemá možnost přepnout na tuto technologii, jako třeba OCTIII. Já odporem řeším oblbnutí hlídání žárovek blinkrů, které je nastavené na nějakou zátěž žárovek. Pochybuji, že Rapid z 2013 možnost přepnutí na LED světla má. Jasně úspora energie veškerá žádná, to je jasné. Existují elektronické přerusovače blinkrů pro LEDky, ale co jsem našel tak pouze pro auta co mají klasické přerusovače. Třeba OCTI. Co se týká viditelnosti za denního světla, u LEDky je vyšší. Toho se nebojím. Odkaz na mnou použité LEDky je v druhém příspěvku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 28. leden 2016 Sdílet Vloženo 28. leden 2016 (editace) No a nešlo by přeci jenom tomu autu vnutit jiné spotřeby žárovek? Tam přeci musí být nějaká mapa ve které bude zapsané kolik jaký spotřebič bere. Tohle není tak neobvyklý servisní zásah. Onehdá jsem to myslím řešil u autorádia a v autoservisu mi změřili skutečnou spotřebu a přeprogramovali to a to bylo 6let staré auto. Editováno: 28. leden 2016, autor: Effective Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 28. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2016 To je přesně to co jsem psal o nastavení LED světel v OIII, jiná mapa spotřeby spotřebičů. To by musel říct nějaký odborník na kódování, jestli to někde u RAPIDa je. Tím by se ušetřilo hodně trápení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 28. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2016 Takže dnes jsem konečně nainstaloval LEDky do couvaček. ... Asi přidám seriově odpor k LEDkám, za tmy to šajní na můj vkus až moc a osvětlovat více zadní prostor při couvání díky kameře taky nemusím, třeba jako někteří OII kombíkáři zde na fóru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 28. leden 2016 Sdílet Vloženo 28. leden 2016 A pokročil jsem i v LEDce blinkru. Odpor 10 OHm/16 W funguje, zkouška 5 minut blikání dopadla dobře. Odpor by asi chtěl ještě výkonnější, trochu ještě hřeje, ale AL T-čko to stíhá uchladit. U trvalého svícení by to asi bylo nedostačující, u blinkru to asi bude stačit. Uchycení není ještě finalní verze, šrouby budou nahrazeny nýty a držák bude kulatý a přes něj bude plastová krytka. IMG_20160127_221344.jpg Náhodou jsem zabloudil do vaší diskuze a pokud se týká odporů,také jsem se po nějakých také díval.Po různých e-shopech jsem zjistil,že je k blinkrům nabízejí v hodnotě 50 W 6 Ohm.Jenom za ně chtějí podobný nesmysl,jako za LED žárovky.Nakonec jsem je objednal na AliExpres spolu se žárovkami,za dobrý peníz. tak pokud to někomu pomůže,zde je link: http://www.aliexpress.com/item/4pcs-50W-6Ohm-Car-LED-DRL-Fog-Turn-Singal-Load-Resistor-for-Fix-LED-Bulb-Fast/32578008737.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.