Přejít na obsah

1.9 TDI ASV nadmerne vibruje (po výmene spojky a uloženia motora)


Doporučené příspěvky

zdravím hoši

 

motor je 1.9 TDI 81kW ASV, auto je ročník 2002 a má údajne 251-tisíc km. pravidelný servis

 

kupoval som auto minulý rok v lete s tým, že ho budem mať akoby za babku, ale vedel som, čo ma čaká ...

auto bolo kupované so stavom 239-tisíc km (údajne). dvojhmota bola v prdeli, aj lamela, tak som to koncom

roku 2015 dal spraviť, bola tam spojka LUK, všetko pomenené. mechanik mi vravel, že uloženia motora sú už

na výmenu, tak som ich dal vymeniť tiež. taktiež som pomenil zdvihátka (hydroštely) lebo auto za studena strašne

klepalo a klepalo vlastne aj po zohriatí, ale menej.

 

pred výmenou zdvihátok motor pri studenom štarte motor vibroval tak, že sa mi triasol volant, plasty a aj maska na

kapote poskakovala centimeter hore-dole. po výmene zdvihátok je to o niečo lepšie, rachot v motore po 2-3 sek.

zmizne, auto už tak nevibruje, ale vibruje predsa len viac, ako pred výmenou spojky a uloženia motora.

 

a to ma hnevá. čo to môže robiť? vačka je podľa mechanika OK, hoci bol som pripravený, že bude treba okrem

zdvihátok aj novú vačku, ale vraj nie je vôbec vybitá. spojka chytá omnoho skôr a nižšie ako predtým, nepravidelné

trasenie sa auta (kvôli dvojhmote) už nebadať. prečo ale ten motor ten tak vibruje, resp. prečo to tak cítiť?

to tie nové uloženia motora? predtým akoby tam už guma nebola a motor prakticky visel vo vzduchu, tak neprenášal

vibrácie? to mi dáva aký taký zmysel. alebo môže byť spojka vadná?

 

čo má ešte otáčky rovnaké ako motor? prevodovka? môžem v prevodovke niečo klepať a spôsobovať vibrácie?

 

ešte taký poznatok, po výmene spojky sa mi zdá, že auto akoby viac brzdilo motorom ako pred výmenou.

mám možnosť šoférovať aj tri iné autá, z toho dve dieselové. pri zaradenom kvalte a nestlačenom plyne tieto autá

spomalia motorom o 10 km/h zhruba za 4 sekundy. lenže moja octavia spomalí motorom o 10 km/h zhruba za 2-2.5 sek.

môže to súvisieť s novom spojkou? je vadná? nehovoriac o tom, že spotreba je asi o 15% vyššia ako pred výmenou spojky

 

sorry za dlhý post, ale snažím sa problém písať čo najpodrobnejšie ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

nejdem zakladať novú tému, sčasti to súvisí s tým, čo som napísal:

 

 

ešte taký poznatok, po výmene spojky sa mi zdá, že auto akoby viac brzdilo motorom ako pred výmenou.

mám možnosť šoférovať aj tri iné autá, z toho dve dieselové. pri zaradenom kvalte a nestlačenom plyne tieto autá

spomalia motorom o 10 km/h zhruba za 4 sekundy. lenže moja octavia spomalí motorom o 10 km/h zhruba za 2-2.5 sek.

môže to súvisieť s novom spojkou? je vadná? nehovoriac o tom, že spotreba je asi o 15% vyššia ako pred výmenou spojky

 

momentálne sa u nás na východnom slovensku oteplilo na pekných 14°C, ale už viackrát sa mi stalo, keď bolo vonku

okolo 9°C, že tento problém (viď citácia) jednoducho pominul. pri nižšej teplote pretrvával.

 

ako sa problém prejavuje?

- pri radení akoby padali otáčky, akoby tá funkcia (tuším MSR) nefungovala a nezvyšovala otáčky pri radení

- slabší ťah motora, akoby bola zlá zmes

- menej kultitovaný chod motora

- vyššia potreba o cca. 15%

- auto akoby viac brzdilo motorom, čo som spomínal vyššie

 

čidlo teploty chladiacej kvapaliny v bloku motora funguje normálne, ukazuje reálne teploty s min. odchýlkou.

atmosférický tlak meraný jednotkou motora a váhou vzduchu (?) je rozdielny až na 3 jednotky.

 

pri teplote zhruba nad 9°C sa problém neprejavuje!

auto ide ako má, takže spojku týmto pádom vylučujem

 

viem, že vstrekované množstvo paliva je ovplyvňované teplotou motora, ale keď čidlo funguje bezchybne?

netesnosti v sacej sústave a problém s turbou by som vylúčil, nakoľko pri vyššej vonkajšej teplote auto má

normálny ťah. diagnostika nepoukazuje na žiadne problémy s turbom (mez plníciho tlaku nedosažena/prekročena ...)

 

čím to môže byť? váha vzduchu? RJ motora? čo je takto náchylné na teplotu? vďaka

 

edit: môže to robiť vadný spínač na spojke? ale keď som cez diagnostiku robil test spínačov pedálov, všetko bolo OK

Editováno: , autor: general stokurev
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmi vibracemi to je na hlubší diagnostiku. Nejprve bych se podíval na korekční množství vstřikování do jednotlivých válců. Jestliže byli špatný hydroštely, tak je možné, že se podpálily ventily a motor nemá tlaky a běží nerovnoměrně. Když zvýšíš volnoběžné otáčky o 100 nepřestanou vibrace?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ventily sú v poriadku (podľa mechanika) aj vačka aj hydroštely

keď zvýšim otáčky o 100 na voľnobehu vibrácie neprestanú

 

čo sa týka toho divného správania sa auta podľa teploty, mne to príde ako problém so zmesou.

auto je hlavne za studena dosť hlučné, zakuckáva sa pri vytlačení spojky.

kúpil som nový palivový filter Bosch aj ten spätný ventil na filter tiež Bosch, vymenil, nepomohlo.

kúpil som si tlakové hadičky, budúci víkend ich kompletne vymením + aj nejaký spätný ventil kúpim čo tam je

 

potom mi už ostáva iba kontrola výfukového potrubia, hlavne vlnovec a tesnenie za turbom smerom k vlnovcu ...

 

dávky paliva sú nastavené na 32 768 teda default hodnotu, po zohriatí dáva rovnomerne do všetkých valcov 2.8

 

tie vibrácie asi môžu byť spôsobené zmesou, podobný problém som mal na dvojtaktnej kosačke, nebol dobre

nastavený karburátor, kosačka nemala bohvieaký výkon, dosť vibrovala a vydávala taký hlbší tón zvuku ako obvykle

(ja viem asi je trochu odveci porovnávať kosačku a auto ...)

 

regulácia turba ide ľahko, ale trvá dosť dlho, kým turbo kopne (asi 4 sekundy).

ja to vidím na problém buď tlaku vo výfukovej sústave alebo ventil N75 alebo hadičky. prostre dačo čo súvisí s tlakom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mě jenom napadá, že ti uletělo protizávaží někde na klikovce. Ale to není obvyklá závada u techto motorů, ale stát se to může.... Ale nic jinýho to už snad být nemůže, když je všechno v pořádku. 

Problém se směsí :-) U dieslova motoru se nafta se vzduchem směšuje až ve válci. Takže pokud by jsi měl málo vzduchu ve válci motor by ti černě kouřil. Pokud moc a málo nafty, tak by motor neměl výkon. Stává se, že ti odejde třeba jedne vstřik a pak ten motor vstřikuje většinou dřív do jednoho válce a většinou trochu černě kouří a může i vibrovat. Ale to by se ukázalo na tech korekčních dávkách. Já bych asi zkusil otestovat vstřiky na zkušební stolici aby jsi měl 100 procentní jistotu. Jinak by to ukazovalo na to potizávaží. Ale zase podle toho co píšeš, mi připadá, že je problém někde ve vstřikách nebo ventilech. Prostě jeden válec pálí míň a jindy než ostatní.

Editováno: , autor: tomat1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no neviem, či je všetko v poriadku. napr. dakde som počul, že keď je problém s vlnovcom,

motor vibruje a je nadmerne hlučný plus auto má nižší výkon kvôli strate tlaku vo výfukovej sústave

(vraj vtedy turbo dosť počuť pískať aj na nižších otáčkach) ja počujem pískať turbo už pri 1400 ot., ale kopne okolo 2200 ot.

 

nemám vymenené jedno uloženie motora (to pri remeniciach), ale mechanik sa vyjadril, že ešte pár desiatok tisíc km bez problémov vydrží

 

z nejakého dôvodu mám voľnobežné otáčky namiesto 903 teraz okolo 925-940, kolíše to

 

jedna otázka: pridreté olejové čerpadlo môže uberať výkon motora? pretože to moje už nejako nemaže vrch motora, mám ho v pláne meniť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

záhadný problém spôsobený zmenou vonkajšej teploty vyriešený výmenou vývevy.

v starej výveve bola nejaká čierna kašovitá emulzia, ktorá hustla, resp. redla podľa okolitej teploty.

samozrejme, že keď bola redšia, netrápila až tak vývevu, tá robila viac podtlaku pre brzdy a hlavne turbo.

presne to bol môj problém, keďže v dôsledku nízkeho podtlaku sa lopatky turba dobre nenaklápali/nesklápali

 

práve v tomto prípade vám diagnostika nemusí ukázať žiadne chyby ohľadom turba, teda ani plniaci tlak

nedosiahnutý ani prekročený. je to zvláštne, ale je to tak

 

moja rada pre ostatných: nezanedbávajte vývevu, dajte si námahu sa na ňu pozrieť, vyčistiť, dajú sa tam vymeniť tesnenia

a ten vybitý kolík ktorý má vôľu ako sviňa nenechávajte len tak, vytesnite a zalepte ho tekutým kovom, aby ste mali záruku, že

vám neťahá po svojom obvode falošný podtlak. mimochodom správne fungujúca výveva by mala dávať podtlak -0.9 BAR

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...