wizaard Vloženo 27. Únor 2016 Sdílet Vloženo 27. Únor 2016 V zimě mi začal ventilátor čerstvého vzduchu (umístěný v prostoru nohou spolujezdce, za přihrádkou) nepříjemné pískat, než se zahřál. Vyjmul jsem ho proto, vyčistil a namazal. Vyjmutí ventilátoru čerstvého vzduchu není taková legrace, jak se to z dílenské příručky zdá, níže pár mých postřehů. Na úvod: Doporučuji si při práci s ventilátorem lehnout do prostoru pro nohy spolujezdce tak, že hlava je pod ofuky nohou. Poslepu to nelze. Odšroubovat dvě plastové „matky“ a sejmout měkký (kosmetický) kryt ofuků nohou spolujezdce. Kryt je dvěma matkami pouze jištěn, aby neupadl, není jinak přichycený, pouze zasunutý za okraje prostoru (přístrojovou desku a přihrádku spolujezdce). Odpojit svorkovnici ventilátoru (pozn.: větší svorkovnice, blíže motoru). Odjistit ventilátor (plastová západka, nebo šroub (3.1) – pokud nebyl dříve demontován, vždy by tam měla být plastová západka) Otočit tělo ventilátoru proti směru hodinových ručiček, čímž se uvolní a lze s ním pohybovat. Vyjmout ventilátor směrem dolů. Poznámky: Ačkoliv teď vyjmutí ventilátoru působí snadno, snadné to není, pokud jej nechcete poškodit a vytahovat hrubou silou (nedoporučuji). Překáží jak ofuk nohou, tak koberec podlahy a také přihrádka spolujezdce. Doporučuji přihrádku spolujezdce vyjmout (lépe se dostanete k ventilátoru), nebo alespoň odšroubovat všechny spodní šrouby, aby se uvolnila její spodní část. Potom se uvolní i ofuk nohou a ventilátor lze už výrazně snadněji vyjmout. Stále to ale vyžaduje trochu trpělivosti a „manévrování“. Ventilátor lze nyní s opatrností vyčistit (doporučit se dá kompresor se stlačeným vzduchem, nicméně poslouží v nouzi i výkonný vysavač). Pokud chcete z motoru ventilátoru uvolnit maximum nečistot, položte ventilátor na lopatky a klepejte vhodným nástrojem na plastové tělo motoru. Z vnitřku budou vypadávat nečistoty. Není na škodu štětečkem očistit také samotné lopatky. Ventilátor lze nyní taky namazat vhodným mazivem. Nedoporučuji používat větší množství. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wizaard Vloženo 3. Červen 2016 Autor Sdílet Vloženo 3. Červen 2016 (editace) Rád bych ještě přidal dodatek k mému návodu - ventilátor lze také zcela odstrojit (sundat zadní kryt), čímž se dostanete k druhému konci hřídele a samotnému motoru. Lépe se pak maže (můžete namazat z obou stran) a také čistí. Návod/inspiraci jsem našel na jiném webu. Demontáž zadního krytu motoru: Odpojte napájení řídicí elektroniky - dva dráty na konektoru, hnědý a žlutý, myslím (plastový dodatečný díl s kovovým vrchem). Řídicí elektroniku s pouzdrem demontujte pomocí dvou šroubků. Zatlačte tři gumové zarážky, které drží motor v zadním krytu, použít můžete např. plochý šroubovák. Pozor, zadní kryt drží skutečně jen a pouze na nich, celé tělo ventilátoru vypadne = držte jej! Nezapomeňte vyvlíknout dráty elektroniky ze zadního krytu, jinak nepůjde zcela sundat. Vyčistěte a namažte. Montáž je samozřejmě v opačném pořadí. Trošku boj je s gumovými zarážkami/klíny, ale opět poslouží šroubovák a trocha trpělivosti. Obecnou radu nemám, myslím, že "instinktivně" na to přijdete, ale dobrá metoda asi je zatlačit ventilátor do krytu, jak to půjde, a pak za pomoci plochého šroubováku zatlačit na gumové klíny, aby zapadly. Ujistěte se, že zapadnou úplně a všechny tři! Editováno: 3. Červen 2016, autor: wizaard 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.