Přejít na obsah

Dolití oleje, G-TEC


LuděkE

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

Vlastním 2 vozidla ŠKODA Octavia 1,4 TSI G-TEC a jsem z aktuální situace už poměrně smutný i naštvaný!

U 1. Octavie se musel dolívat olej už celkem 3 krát a vždy 0,5 litru.
5 734 km - 1. dolití --> Kontrolka: "Zkontrolujte hladinu oleje".
11 979 km - 2. dolití --> Kontrolka: "Zkontrolujte hladinu oleje".
15 000 km - Pravidelný servis, výměna oleje
28 323 km - 3. dolití --> Kontrolka: "Zkontrolujte hladinu oleje".
30 000 km - Čeká nás výměna oleje a garanční prohlídka

U. 2. Octavie se musel dolívat olej zatím 2 krát a také vždy 0,5 litru.
Bohužel u 2. Octavie se opakuje naprosto stejný příběh jako u 1..
4 680 km - 1. dolití --> Kontrola v garáži na základě 1. Octavie a olej byl dolit.
11 820 km - 2. dolití --> Kontrolka: "Zkontrolujte hladinu oleje"
15 000 km --> Čeká nás výměna oleje, pravidelný servis.

Olej, který se používá je 5W30 od Castrolu.
Ten olej jsem dostal přímo v Porsche Plzeň, takže asi bude určený pro vozidla.

Jenže tomu absolutně nerozumím. 
Nerozumím tomu, jak je možné, že Škodovky takhle spotřebovávají olej.
Mám tato vozidla velmi rád, a proto jsem z toho nepříjemně překvapen

Předtím jsem vlastnil tyto konkurenční vozidla proti Škodovce.
Hyundai i30 1.6 CRDi MAN

Hyundai i40 1.7 CRDi A/T
Nikdy jsem nemusel dolívat olej.

Vždy jen při pravidelném servisu.
 

Můžete mi prosím, někdo kdo tomu opravdu rozumí, vysvětlit, jak je tohle možné?

Děkuji.

 

LE.

Editováno: , autor: LuděkE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To dolití po 5000 chápu, z výroby nemáš nad max. Část ti taky zdrhá turbem. Počkej co to udělá po výměně, melo by si to sednout. Ale jestli jezdíš krátký couračky budeš dolejvat a měnit častějc než kdo jezdí dlouhý štreky.

Jinak norma bejvala 1 litr na 1000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji Ti za odpověď.

První dolití jsem argumentoval stejně.
Ano, turbo taky něco vezme. Na druhou stránku, vozidla s dieselovým motorem, které jsem měl, tak měly taktéž turbo. Dolití a ztráta 0.

Čekal jsem, že po první výměně se to usadí, ale jak vidíš u I. Octávii se to neusadilo a bylo nutné opět dolít.
K tomu dolití zhruba 1800 km před další výměnou oleje, takže tomu nerozumím...

Záleží, co myslíš "couračky".
Jsem naučený díky zkušenostem s diesely, že pod 25km na jednu cestu nejdu.
Průměrný denní nájezd na každé to auto je od 50 do 400km.
Zastavování je vždycky po 20 až 70 km jedné cesty.

I. Octávie už najezdila přes 28 tisíc km od 19. 10. 2015.. Za rok najede přes 40 000 km
II. Octávie 12 040 km od 23. 1. 2016 Za rok najede kolem 30 000 km
Takže ta auta jezdí na plno!

Ano, ta norma platí, ale podle mého názoru je naprosto směšná.
Vezmu-li to v porovnání s konkurencí a to s vozidly Hyundai, které jsou trn v patě Škodovky.
Vozidla Hyundai zcela fungovala. Žádná ztráta oleje. Celková pohoda.
Čekal bych od vozidel ŠKODA stejný standard, spíše lepší!

Proto jsme z toho velmi nepříjemně překvapeni a pochopitelně nás to štve.....

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta norma neplatí dávno neplatí. Litr na 1000 km byl naposledy u Favorita a Felicie. Je to tak snadné - stačí se přece podívat do manuálu...

A tam je toto: "Motor má určitou spotřebu oleje. Spotřeba oleje může v závislosti na způsobu jízdy a provozních podmínkách dosáhnout až 0,5 l/1 000 km. Během prvních
5 000 km může být spotřeba vyšší."

 

LuděkE - necituj bezprostředně předcházející příspěvek, kromě toho, že je nelogické, tak to odporuje pravidlům fora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 bitttpower - O. K. zmíním jim to tam.
V čem je vůbec rozdíl 5w30 a 5w40 ??

Pawouk - O. K., díky za upozornění.
Ohledně Té normy jsem stejného názoru.
Ano, během prvních 5 000 km. To beru, v pohodě.
Mě zaráží hlavně to třetí dolití v 28 tisících něco...
To mi prostě hlava nebere. Ať se na mě nikdo ze Škodováku nezlobí, ale to je prostě divný....
Máme i posledního VW Golfa s úplně stejným motorem. Tak též pohon CNG.
Pokud se neukáže stejný problém, vidíme to s kolegou tak, že do Škodovek davají opravdu motory nic moc a VW má lepší motory...

Editováno: , autor: LuděkE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud je max. spotreba 0.5L na 1000km , tak jsi v norme.. spekulovat proc to tak je nebo neni je tezke, kazdy motor ma jiste vule atd.. pokud jsi z toho rozcarovan, prodej skodovky a kup korejce a budes mit po starostech..

 

olej 5w30 je long life olej pro najezdy az 30 000km, olej 5w40 je olej pro pevny interval 15000km. Pokud auto papa olej, muzes zkusit dat olej hustci, tj 10w40, ale nevim, jestli do tveho auta je takovy olej povolen... kazdy olej musi splnovat nejakou normu, kterou vyrobce pozaduje.. bohuzel, ale reklamaci  na spotrebu oleje neuplatnis, musel bys mit spostrebu oleje vetsi nez 0.5l/1000km..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Korejce už nechci. Uvedl jsem pouze pro srovnání. Nesplnili mé přání.
Chtěl jsem Škodovku a do budoucna bych rád pouze Škodu.
Ano, jsem z toho mírně rozčarován a překvapen, jak je to možné.
 

Reklamaci bohužel neuplatním. To je fakt.
Každopádně děkuji za odpovědi, všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj LuďkuE, mám možná vysvětlení.  Sice je to pouze můj názor ale opírá se o jistou zkušenost. Před octIII jsem měl F c-max s naftovým motorem ve kterém neubýval olej ani po 170 000km. Celou dobu jsem jezdil delší štreky od výměny k výměně (15tis) aniž bych olej doléval. Stejně na tom byly i benzínové c-maxy z mého okolí s jejichž majiteli jsem byl přes klub ve styku. Když jsem se zajímal blíže o motorové oleje bylo mi řečeno, že každý motorový olej snese určité množství paliva ať nafty nebo benzínu aniž by ztratil mazací schopnost. Palivo částečně "prosákne" přes kroužky do oleje. Pak to vypadá že motor olej nežere ale on je ve skutečnosti naředěný palivem.................... Otázkou je jak jsou konstruované motory u "H" faktoru a jak v koncernu. Vím že se olej dolévá i ve VW nejen u Š. A myslím že je lépe dolít olej než ho mít ředěný benzínem.

 

A navíc je přirozené že olej v motoru ubývá to jinak nejde.  Z několika deci bych si hlavu nelámal. :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...