Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

tak abych přidal trochu do diskuze... já mám 14 dnů Scouta 4x4 2.0 FSI najeto 1600 km... podle maxíka průměrná spotřeba 8,9 l ... na okreskách se s tím dá jezdit za 7,5 l ... na dálnici kolem 8 - 9 litrů ve měste v pohodě za 12 l... jsem s autem maximálně spokojenej... FSIčko je ve Scoutu skoro neznatelný... prostě je to tichounký... s dynamikou jsem spokojenej... kdybych chtěl rychlejší auto, beru 1.8 TSI... (jinak moc nevěřím tomu, že budou do Scouta TSI montovat) ... každopádně jsem Scouta ještě pořádně neprotáhnul... tím myslím, že jsem nešel do vyšších otáček, max jsem točil kolem 4 tisíc.. což je do maximálního výkonu ještě dost daleko... ;) jinak já jsem volil FSI protože je o dost levnější, nafta je stejně drahá jak benzín, najedzím do 20 tis. ročně, hodně jezdím město a krátký vzdálenosti (benzín se rycheji zahřeje) a taky jsem nechtěl naftu kvůli větší hlučnosti. ještě k tomu motoru... dnes jsem zkusil razantnější zrychlení... nešel jsem teda na krev, ale byl jsem celkem překvapenej, jak se ten můj tank dal do pohybu! :) u toho FSI je taky příjemný, jak to pěkně zrychluje už od nižších otáček a celkově mi příde, že to prostě neztrácí na síle... možná kdybych se víc svezl ve 2.0 TDI, tak bych ho vychvaloval obdobně, nevím... každopádně měl jsem z tho FSI velký strach a jsem teď velmi mile překvapen! ;)

Já mám podobné dobré zkušenosti s tímto motorem z obyč. OII. Domů jsem si ji nekoupil a dal přednost 1.8TSI ale spíše z důvodů nižšího pojištění a z faktu, že 1.8T v OI na mě udělala hluboký dojem nežli z nedůvěry k 2.0FSI.Kdyby se 1.8 neobjevila koupil bych si taky 2.0FSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak abych přidal trochu do diskuze... já mám 14 dnů Scouta 4x4 2.0 FSI najeto 1600 km... podle maxíka průměrná spotřeba 8,9 l ... na okreskách se s tím dá jezdit za 7,5 l ... na dálnici kolem 8 - 9 litrů ve měste v pohodě za 12 l... jsem s autem maximálně spokojenej... FSIčko je ve Scoutu skoro neznatelný... prostě je to tichounký... s dynamikou jsem spokojenej... kdybych chtěl rychlejší auto, beru 1.8 TSI... (jinak moc nevěřím tomu, že budou do Scouta TSI montovat) ... každopádně jsem Scouta ještě pořádně neprotáhnul... tím myslím, že jsem nešel do vyšších otáček, max jsem točil kolem 4 tisíc.. což je do maximálního výkonu ještě dost daleko... ;) jinak já jsem volil FSI protože je o dost levnější, nafta je stejně drahá jak benzín, najedzím do 20 tis. ročně, hodně jezdím město a krátký vzdálenosti (benzín se rycheji zahřeje) a taky jsem nechtěl naftu kvůli větší hlučnosti. ještě k tomu motoru... dnes jsem zkusil razantnější zrychlení... nešel jsem teda na krev, ale byl jsem celkem překvapenej, jak se ten můj tank dal do pohybu! :) u toho FSI je taky příjemný, jak to pěkně zrychluje už od nižších otáček a celkově mi příde, že to prostě neztrácí na síle... možná kdybych se víc svezl ve 2.0 TDI, tak bych ho vychvaloval obdobně, nevím... každopádně měl jsem z tho FSI velký strach a jsem teď velmi mile překvapen! ;)

Já mám podobné dobré zkušenosti s tímto motorem z obyč. OII. Domů jsem si ji nekoupil a dal přednost 1.8TSI ale spíše z důvodů nižšího pojištění a z faktu, že 1.8T v OI na mě udělala hluboký dojem nežli z nedůvěry k 2.0FSI.Kdyby se 1.8 neobjevila koupil bych si taky 2.0FSI.

no vlastně jsem to už napsal... kdybych šel do klasickýho kombi, tak bych bral 1.8 TSI... takhle jsem "musel" brát 2.0 FSI, ale jak říkám, max spokojenost! :) vyrážím na chalupu... zdááárek! ;) p.s. doufám, že je tam sníh! :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Momentalne vlastnim OII 1,9TDI 77KW manual a rad bych ji vymenil za novou OII s DSG. Rozhoduji se mezi 1,4TSI DSG a 1,9TDI 77 DSG. Mam docela chut jit do toho benzinu, ale bohuzel nemam zadne zkusenosti s timto motorem. Rocne najezdim 20-25000km, 70% po dalnici, zbytek mensi pojizdky(prace a pod.). Rad uvitam vase nazory a zkusenosti. Diky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no... jestli jezdíš 90% dalnici, tak jdi rozhodne do nafty! ;) ta 1.4 ma sice vyssi vykon, ale na dalnici bude jezdit za 8 - 9 l... a ta nafta tak za 6 -7 ne? ;) jinak ten benal bude neporovnatelne tissi a dovolim si tipnout, ze i dynamictejsi...a rozhodně m vetsi spektrum vyuzitelnych otacek... kroutak 200 od 1500 - 4000... :) uff...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych si nechal tu 1,9TDI s manuálem. Neříkám to, protože jsem si ji teď koupil :palec2: ale proto, že jak sám říkáš jezdíš jen 25 000 ročně a ještě k tomu dálnice...

DSG je sice dobrá hračka, ale její havní nevýhoda je, že nepřiměřeně zvedá spotřebu až o 1litr u 1.9TDI :aggressive:

Necheš počkat na 1,6 TDI common rail?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, načo Ti bude DSG keď najazdíš 70% po dialnici??

Radšej by som počkal na 1,6 TDi CR alebo uvažoval nad 1,8TSi... ;)

Na 1,9 TDi chýba šestka, ale tým DSG-čkom to nevyriešiš, už tu bolo písané, že na dialnici pri 140 točí rovnaké otáčky ako manuál na päťku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne, ale proto, že už jsi trapnej tím, jak tady vyzdvihuješ 1.4TSI a 1.8TSI, že jako nic jinýho nemá do OII cenu (jinými slovy, že kdokoliv si dneska koupí jinej motor je vůl) a přitom u svýho FSI řešíš to, že radši prodáš 17ky za lehčí 16ky, jednak proto, že budou mít větší setrvačnost, taky proto, že 195ka má menší odpor než 225ka, takže ve finále to bude míń žrát. o kolik? o decku, o dvě? kolik ušetříš? 20,30 nebo 40korun na nádrži?

a tady propaguješ motory, který budou žrát daleko víc než jakýkoliv TDI, protože za spotřebu za jakou jezdíš ty s FSI to nikdo jinej nedokáže. nejde mi na rozum, že ti zatím nedocvaklo, že pro lidi, co chtěj šetřit jsou právě nafťáky nejlepší...(s patřičným nájezdem km, ale někde jsem čet, že takovej touran snad, se vyplatí od prvního kilometru)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luke já ale psal svůj subjektivní názor, nakonec dotazovatel se ptal na naše názory, tak jsem mu napsal jak to vidim. Všechno se nedá stavět do roviny a mít jen kladné vlastnosti to máš pravdu, ale určité věci když v tom máš jasno še do té roviny dají zařadit a zrovna motory do OII mi do toho jasně spadají, protože není ani jedna jediná sebemenší výhoda, kterou by mi mohlo TDI nabídnout vůči TSI. Něco jiného je, pokud by to TDI bylo stejně kultivované jako TSI a stále se stejnou spotřebou, navíc by se rychle zahřívalo a nemělo menší rozsah otáček s turbokopancem. ´

Porovnávám pouze s tím s čím jsem jel, čili TDI 77kW, TDI 103 kW a 1.8 TSI, s 1.4 TSI jsem nejel zatím, ale věřím že to bude podobné jak s 1.8, pouze o něco slabší.

A s tím DSG by to přijde naprosto zbytečné, když psal že bude 70% všech nalítaných km na dálnici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z osobniho hlediska ikdyz to nemam rad tak bych si na tyto cesty poridil spis to TDI, Turbo benzin bude taky super, ale podle me ne na tyto cesty. Ale taky si musime uvedomit ze maloobjemy jsou dnes uplne nekde jinde nez pred 20 rokama a kdyz vezmete v potaz jaka 1.4MPI se davala do prvnich Octavii a jelo to, tak tato 1.4T bude urcite nekde jinde.

Editováno: , autor: Dušan 20VTurbo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A taky je zde ještě jeden aspekt, který jste opomenuli.

Jde o reálný nájezd motoru 1,4TSI vs 1,9TDI. Ať je to jak chce, tak podle mě bude mít větší výdrž TDI, maloobjemové turbomotury ještě nejsou odzkoušené, takže vlastně nikdo neví, jak se budou v reálu opotřebovávat.

Myslím, že sem si tady na fóru taky četl, že když technikům přijede na opravu 1,8 TSI tak se popadají za hlavu a s pláčem utíkají. A co teprve 1,4 TSI, už vidím ten nárůst sebevražd v autoservisech lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dlhé trate, ročne aspoň 30000 km nafta.

krátke trate menej ako 30000 km benz.

A je to

není...

kdysi v autotipu byly srovnávačky, od kolika se vyplatí nafta a k hranici 30tis km se nikdy nic nepřiblížilo, dokonce mam pocit Touran se vyplatil od prvního km nafťák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...