Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Takže ve zkratce. Záleží co od toho auta potřebuješ. Pokud chceš jezdit šetřivě koupíš 1,9. Pokud chceš trhat asfalt koupíš 2,0. Co se týče závad říká se, že jsou spolehlivější 1.9, ale pokud chytneš špatný kus, tak je jedno jestli je to 1,9 nebo 2,0TDI. Toto je zde na fóru nekonečné téma tak se pořádně podívej. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SPRINTY TDI proti MPI

Specifikace aut:

Papírové údaje jsou z návodu k obsluze (techničák):

OI TDI 74kW/240Nm / rv.2007 / 120000km / 1270kg (1320kg)

OII TDI 77kW/250Nm / rv.2009 / 60000km / 1310kg (1380kg)

OII MPI 75@82kW/148@158Nm / rv.2006 / 80000km / 1255kg (1300-1330kg)

* TDI (OI i OII) jsou známé tím, že prý mají už od výroby vyšší výkon, než papírová hodnota a to jest +- 80-85kW a cca.280Nm.

* MPI nebo benzínový atmosféráci jsou naopak známé zase tím, že nemájí výkon ani papírové hodnoty.

Je tedy otázkou, zda tomu tak je i v našem případě.

Srovnání sprintu na letišti 2010 říjen - cca z 0-130kmh.

Auta:OI 1,9TDi 74kw (15"kola) / OII 1,9TDi 77kW (16"kola) / OII 1,6MPi 82kW (17"kola)

OI TDi ujelo skoro o 2 délky auta nad OII TDi.

OII TDi ujelo o 1/2 auta nad OII 1,6MPi.

Nepřesností: byly rozdílné velikosti kol, ale až se trochu oteplý, chystáme se to provést znova se všemi 15" koly.

Testování podruhé 2011 únor sprint na letišti, sucho, +8st

OI 1,9TDi 74kw (15"kola) / OII 1,9TDi 77kW (15"kola) / OII 1,6MPi 75@82kW (15"kola)

Takže jsme vyzkoušeli sprint aut se stejnými velikostmi pneumatik.

Start z 0-130kmh (testováno 3x)

OI TDI opět vyhrálo na plné čáře - o necelé 2 délky auta nad OII TDI.

Reakce turba jsou téměř okamžité a už přeřazení na 2.rychlost mělo náskok délky skoro jednoho auta.

OII TDI Prohrálo nad OI vinou pomalého nastupu turba při přeřazení a trochu větší váze vozu.

Nicméně na 3.rychlost tyhle auta už si vzájemně moc neujížděli.

OII MPI nepomohly ani menší 15" kola. Nicméně prohrává o víc jak délku auta OII.

Nevím ani, jestli mu pomáha Chip od Sportmotoru. Nicméně auto již samotným startem nad TDI ztrácí, pravděpodobně velice lehkým předkem a protočením kol (otáčky motoru 3500-4000ot), což má za následek ihned ztrátu délky kapoty OII TDI. MPI se pak docela drží, ale nepatrně ztrácí a při 3.rychlosti ztrácí bohužel ještě znatelněji. Nepomáhá ani otevřený filtr (vrchní kryt filtru) ač bych i řekl, že nepatrné zlepšení zde je (výsledek možná o 1metr?).

Letmí start z 30-130kmh (testováno 3x)

OI TDI vyhrává o délku auta nad OII TDI a to i přesto, že se rozjíždí na 2.rychlost.

OII TDI nepomáhá ani 1. rychlost ani 2.rychlost. Nástup turba je pomalý a tím ztrácí i nad MPI.

OII MPI (otevřený filtr) lehce ujíždí startem OII TDI. 2.rychlost udržuje naskok půl auta nad OII TDI, ale TDI dojíždí na 3.rychlost., kde vyhrává o půl auta.

OI TDI omylem zaplá klimatizace - výsledek je výhra o kapotu nad OII TDI

Závěr a hodnocení obou jízd:

OI TDI nezklamalo a potvrdilo dynamiku motoru a reakci turba.

OII TDI jen nepatrně pomohly zimní pneu a lehce se dotáhlo na OI TDI, mizerný nástup i reakce turba.

OII MPI zimní pneu pravděpodobně moc nepomohly. Tehdejší letní 17" pneu pravděpodobne při startu lépe zabíraly a tolik se neztracelo při samotném startu, což potvrzuje letmí start. Nicméně si dovolím tvrdit, že na atmosféráka se těch TDI docela držel wink.gif

Info o TDI:

Oba motory na diagnostice nevykazovaly žádné závady, readiness kod v pořádku.

Info o OII 1.6 MPI:

Motor na diagnostice nevykazoval žádné závady, readiness kod v pořádku, orig. svíčky NGK BKUR6ET-10 V-line (první sprint - Brisk Platin), vzduchový filtr MANN má 8000km, olej 5W40 má 3000km (měněno po 15000km), kompresní tlaky válců všechny 12bar.

Zvláštnosti OII 1.6 MPI:

*Brisk Platin a orig NGK BKUR6ET-10 V-Line nemají na výkon pravděpodobně vliv a jestli ano, pak jednobodové Brisk platin jsou lepší :-) neb v létě 2010 ve sprintech podle mě uhánělo auto lépe). Na NGK je studený start zatím lepší.

*Mé zjištění a nikdo mi to nevyvrátil, ani nepotvrdil (ani škodovka-pry je nutná diagnostika vozu) je rychlost 35kmh, kde dochází ke změně citlivosti plynového pedálu, pravděpodobně jen u OII (cca. 40% sešlápnutého pedálu se mění na cca.60% - měřeno přes VAG) Tj. vzniká nevědomá akcelerace (přibližné hodnoty otáček motoru při změně citlivosti (35kmh) - 1.rychlost-4500ot, 2.rychlost-2500ot, 3.rychlost-1700ot, 4. rychlost-1300ot, 5.rychlost-1000ot.)

*Otevřený kryt filtru OII - je možné jej používat, zkracuje se tím ale výrazně živostnost filtru (častější výměna a kontrola), motor je v nizkých otáčkách ochotnější, filtr ale více duní. Je také poznat změna proměnného sání při 4200-4300ot, kdy se otevírají klapky pro krátké sací kanály.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím škodováci rozhodl sem se,že bych si koupil octavku ale přemýšlel sem nad motorem.svezk sem se a 2.0 byl o hodně živější má oproti 1.9 77kw uplně jinej zatah ....tak sem se poptaval známeho co studuje skolu na diagnostiku a spravuje nova auta doporucil mi tento motor 2.0 TDI ale potom sem se ptal ještě u nás a lítali nazory že 2.0 je šit nebrat atd že čipnuta 1,9 77kw jede daleko lepe atd a že dvoulitr je prostě poruchovej trysky od siemensu spatny turba hlavy apodoben ...tak se ptám vas co auto vlastnite myslite si ,že ten motor 2.0 TDI r.v 2005 najeto 102 tis km v eleganci bude opravdu takovej kram poruchovej ...moc ho chci ale pokud naznate ze 1.9 je o dost co se tyce oprav levnejsi budu muset ze smutkem 2.0 opustiti děkuju mockrat za vaše poznatky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím škodováci rozhodl sem se,že bych si koupil octavku ale přemýšlel sem nad motorem.svezk sem se a 2.0 byl o hodně živější má oproti 1.9 77kw uplně jinej zatah ....tak sem se poptaval známeho co studuje skolu na diagnostiku a spravuje nova auta doporucil mi tento motor 2.0 TDI ale potom sem se ptal ještě u nás a lítali nazory že 2.0 je šit nebrat atd že čipnuta 1,9 77kw jede daleko lepe atd a že dvoulitr je prostě poruchovej trysky od siemensu spatny turba hlavy apodoben ...tak se ptám vas co auto vlastnite myslite si ,že ten motor 2.0 TDI r.v 2005 najeto 102 tis km v eleganci bude opravdu takovej kram poruchovej ...moc ho chci ale pokud naznate ze 1.9 je o dost co se tyce oprav levnejsi budu muset ze smutkem 2.0 opustiti děkuju mockrat za vaše poznatky

Mám 2.0 103 KW 16V a jsem docela spokojen.Jen to začalo občas padat do nouzového režimu.Má to najeto 150 tis.Dám vyčistit turbo a je to OK.Když si vezmeš kolik je vyrobeno 2.0 tak by musely být plné servisy.Ale nic takového se nekoná.Soused je ve značkovém Škoda a neví že by bylo víc oprav na 2.0 než na 1.9.Záleží jak se k autu kdo chová. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok ja si prave taky myslím a 16 v byli všechny nebo jak ono to je :-)jinak muzes mi popsat ty nouzove rezimy uz mi o tom rikal ten znamej ze az budu vybirat nesmi to padat do nouz. jak to poznam nebo odzkousim diky moc ?když tak přemyslim ta povest muze byt zpusobena taky tim ze 2.0 jsou drazsi prodalo se jich mene takze ty spatny kousky se ukazuji v malem meritku kdezto bazary jsou 1.9 77 kw plne za nizke ceny takze se ty poruchy v prodanem mnozstvi ztrati

Editováno: , autor: ondra.zikmund
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám oba motory tak můžu porovnat, služební 2,0 Tdi, DSG 2007 sedan (97 tis. Km) a soukromé 1,9 TDi 6Q combi (85 tis. Km) ne 4x4 . Dvoulitr je jednoznačně pružnější, řekl bych kultivovanější, ale v některých otáčkách hlučnější než jednadevítka. Zatím mám najeto málo, takže problémy nebyly ani na jednom autě, běžný servis. Asi záleží jak auto budeš používat, ve služebním jezdím z 99% sám s notebookem a i když je to příjemné svezení, tak prostě 2,0 TDi je při dodržování předpisů zbytečné, tam by devítka stačila bez problému. Výhoda jednadevítky je v menší “díře“ v plynu v nižších otáčkách a menším turbokopanci kolem 2000 min-1 a taky spotřeba je o více jak litr nižší, ale tam může být vliv DSG versus manuál. Osobně bych volil 2,0 Tdi do combíku, kde předpokládám větší náklad, třeba pravidelné pendlování s rodinou a plným kufrem víkend co víkend 150 km na chalupu. Vozit jeden zadek v 2,O Tdi jako to dělám já je zbytečné, ale svezení je fajn to je fakt…

Jinak možný dotaz na otáčky na dálnici, 6Q DSG točí úplně stejných 2450 min-1 jako 6Q manuál při 140 Km/h, jinak 2,3,4,5 jsou na DSG kratší, takže i proto se zdá 2,0 oproti devítce o to jedovatější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že záleží jaký 2.0 TDI. Jestli PD, nebo CR DPF.

Srovnávám PD s PD, CR znám jen z 1,6 TDi 77 a to je katastrofa. Kultivovanost motoru super, rád se vytáčí, ale převodvka 5Q hrozné, pětka je dlouhá jak Kobzanová, muset v 120 podřadit s dieselem do kopce na čtyřku aby to jelo je tragédie. A pak kultivovanost motoru je ti na houby, když podvozek a aerodynamický hluk přehluší i tu 1,9 TDi.

Ale jak jsem psal, mám zkušenost s oběma motory a snad krom cesty ve čtyřech s plnou polní do Alp mi 1,9 postačila. Na soukromo bych dvoulitr nekupoval, ale mě stačí normální jízda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si osobně stojím za 2.0TDI 103kw 16V bez DPF r.v.2005 6měs. a nemám žádnej problém je spolehlivej a má nalítáno 116 tis.km. Hlučnej mi nepřijde a tubokopanec nepociťuju a zátah je plynulej už od 1800 ot. spotřeba je taky slušná a dokážu se sní dostat i na 4,5L/100km ale to už se musím hodně krotit ale průměr je kolem 6-6,5L/100km. A nechápu proč by měl bejt dvoulitr na normální ježdění zbytečnej.Ten výkon se může hodit kdykoliv a nemusí to bejt jen v situacích kdy něco povezu a nebo se chystám předjíždět. Prostě už jen z toho důvodu že ten motor nemusím pobízet k maximu ale vemu jen potřebný množtví bez zbytečnýho podřazování a vytáčení aby to jelo.A to se vrátí na delší životnosti motoru. Strašák v podobě nejhořší motorizace mě nechává naprosto v klidu protože jich jezdí v koncernu mraky a v šude se jen píše o problémech ale nikde o tom že s tím je někdo spokojenej a přirovnal bych to kladný hodnocení který se objeví na fórech k celkovýmu procentu poruchovej dvoulitrů co jezdí. Potom se tu řeší takový věci jak zvednout výkon protože jsem ušetřil peníze na nákupu menšího objemu a výkonu a teď mi to přijde že to nejede.Pak se to nesmyslně čipuje dávaj jiný turba a trysky a už si nikdo neuvědomuje že tím si krátí životnost motoru a tvrdí že to je naprosto v pořádku a ten motor to vydrží.Ale je třeba si uvědomit,že každej typ je postavenej na určitý výkon a jeho úprava je možná ale na úkor životnosti a ta se dál může zkrátit na způsobu zacházení. Proto je asi důležitý se zavčasu rozhodnout co vůbec chci a co potřebuju a podle toho se rozhodnu co pořídím,jestli mi stačí menší obsah a slabší výkon nebo potřebuju něco silnějšího a hold počítám s tím že si připlatím za větší výkon.Právě tady se dělá ta největší chyba při koupi auta rozhoduje cena a výbava a na úkor lepší výbavy se bere slabší motor a tady vzniká ten nešvar s dodatečnejma úpravama slabejch motorů.Osobně bych to řešil obráceně raděj chudší výbavu která se dá dodělat mnohem snadněji něž ty motory čipovat a upravovat.Je to můj názor a pokud se to někomu nelíbí nenutím mu to. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s většinou toho co napsal acek. Jen se mi líbí fakt, který je uveden na nejmenovaném webu samozřejmě chiptuningovém :

"Charakteristické pole v řídící jednotce je výsledkem kompromisu prakticky pro celý svět. V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, nekvalitní palivo. Automobily jsou vyráběné v mnohotisícových sériích a toto charakteristické pole je nastavené tak, aby vozidla vyhovovala normám ve všech zemích. Využitím všech skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizování nákladů sériové výroby."

Já osobně se přikláním k tomu výtahu.

Jen pro zajímavost, když vytáhnu ceny v roce 2007 a porovnám rozdíl 1.9 VS 2.0 (nové vozy), tak rozdíl dělal bezmála 60.000Kč. Rozumný chip na míru by stál cca 15.000Kč. V tom případě by do 1.9 mohlo být nakoupeno příslušenství v hodnotě 45.000Kč. Ale toto se nevstahuje na bazarové vozy. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sto lidí sto názorů, jezdím oba dva motory, zaparkuji jedno sedám do druhého. 2,0 TDi je oproti 1,9 v nižších otáčkách slabší, do cca 1800 – 2000 otáček nic a pak kopanec jak kráva u devítky to není takové. Jinak bez diskuze dvoulitr jede skvěle, je kultivovanější, méně se „třepe“ a duní při rozjezdech, nebo akceleraci, ale naopak při ustálené rychlosti je opravdu trochu hlučnější než devítka.

Spolehlivost nedokáži porovnat z 2 kusů, ale taky jsem slyšel, že ty dvoulitry jsou horší, no nevím??? A jak říkám, každý jsme jiný, já si na silnici nemusím nic dokazovat s doulitrem jezdím stejně jako z devítkou tedy podle předpisů rozdíl je, že ten dvoulitr si vezme 6,5 a devítka tak 5,4 a já bych spíš volil výbavu než motor. Jen pro info, kdybych kupoval znova šel bych do 1,4 TSi a nebo si počkal na rok 2013, to má údajně být OIII a i snad nějaký hybrid, tedy někde jsem četl…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spolehlivost nedokáži porovnat z 2 kusů, ale taky jsem slyšel, že ty dvoulitry jsou horší, no nevím???

A to je přesně to jádro věci a pomluvy jsou na světě ale zkušenost asi žádná že? :aggressive: Kurňa proč těm fámům všichni věřej.To by nikdo v ničem nikdy nějezdil a všude je nějakej problém každá automobilka řeší nějaký závady a pokud tomu všemu tak hrozně věříš tak si to TSI ani nepořizuj podle těch problémů a nízkejch obsahů nikdy v běžným provozu nenajede to co zlatý TDI a TDI PD.Ale to ještě není konec TSI teprv ukáže za co stojí a co zvládne.A nebude to žádnej zázrak a bazary tím budou nacpaný.Je třeba uvědomit si že motor v autě je základ a nízkej obsah nemá budoucnost ve výdrži ale v tom že se šetří na všem a cpát kocourka do těžkýho auta se někde musí projevit.To si můžem popovídat za deset let jestli to byl dobrej krok nacpat do těžkýho auta přeplňovanou 1.2 která bude mít smrt na 100tis.km.,možná i dřív nebo to bude jezdit ale cena za neustálí GO se dostane na slušnou cifru.Za sebe můžu říct že už nikdy nechci maloobjemovej motor už jen proto že nemá takovou výdrž jako vekoobjemovej,kterej nebude uhoněnej otáčkama a nebude tak namáhanej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

?Co šílíš? Chce to klid a přečíst si i jiný názor.

Co jsem chtěl říct na základě mých zkušeností je ten, že záleží jak chceš auto používat. Služebně jezdím sám na to mám dvoulitr, je to super svezení, bomba nic proti tomu nemám, naftu ani servis neplatím jen vypíšu cesťák, ale jak jsem psal úplně stejně by mi postačila 1,9 TDi a to vím protože ji mám soukromně.

Služebně jezdím převážně štreky, tedy cca 200 – 400 km v kuse naopak soukromě jezdím krátké trasy a čas od času delší. Soukromě jezdím tak 20 tis za rok a teď mě neber doslova ale cca 5 tis najedu na krátké trasy do 20 km a zbývajících 15 tis. km na delších trasách, ale těch krátkých tras jezdím 2x a více denně ale dlouhé třeba 1x týdně. Tím chci říct, že na tento styl používání auta by mi více vyhovoval benzín, 1,4 TSi jsem jel sice jen párkrát, známý ji má čtyři roky v WV a zatím je spokojený. Tak proto nechápu a nechci sumarizovat, že jedině obsah a nic jiného. Každý používáme auto jinak a i ta 1,2 htp má pro někoho význam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...