Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

2 5icz :

To možná platilo dřív. Dnes už to tak není. Zrovna v jeho případě se mu těch 20 kilometrů tam a 20 zpět vyplatí. ;)

2 Labradors :

Osobně bych v tvém případě volil NAFTU z důvodu zahraničních cest a výletních cest ve 3 dospělích + 1 dítě a 4 psy. Motor bych volil 2.0TDI CR 103Kw.

Ale pokud by jsi mohl pustit nějaké finance navíc tak bych 100% skočil do SUPU v kombajnu a ropě 2.0TDI rozdíl je necelých 80tis.Kč. Měl by jsi více prostoru. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 5icz :

To možná platilo dřív. Dnes už to tak není. Zrovna v jeho případě se mu těch 20 kilometrů tam a 20 zpět vyplatí. ;)

2 Labradors :

Osobně bych v tvém případě volil NAFTU z důvodu zahraničních cest a výletních cest ve 3 dospělích + 1 dítě a 4 psy. Motor bych volil 2.0TDI CR 103Kw.

Ale pokud by jsi mohl pustit nějaké finance navíc tak bych 100% skočil do SUPU v kombajnu a ropě 2.0TDI rozdíl je necelých 80tis.Kč. Měl by jsi více prostoru. :palec2:

SUP se mi líbí i nelíbí. Ale myslím si, že pro převážení psů je SUP už velký luxus. Zase když je velký kufr, tak by v něm lítali za strany na stranu. Vzadu na sedačkách v Octě je dost místa, aby tam vydržel jeden dospělí a dítě v sedačce. Stejně se musí po nějaké hodince zastavit a vyvenčit a při té příležitosti se můžou všichni protáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám problém představit si tašky + pro dítě nějaké ty hračky (tříkolka) a k tomu 4 psy (velká plemena) a to vše v kufru. Ale pokud říkáš že pohoda tak ti věřím. Já osobně vozím 2 dospělí + 1 dítě + 1/2 psa (yorkšír) a v kufru mám kočár + pár hraček + 2 tašky s věcmi a lednici s jídlem a kufr je z 3/4 plný. A to jedeme na víkend na chalupu. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diesel? Při tomto počtu km, počítejte se mnou 2x denně 20 km do práce a domu, to je 200 km týdně, tj. cca 9 – 10 tis. Km ročně, minus 15tis km nájezd za rok, pokud neberu cesty do práce, kdy předpokládám, že jezdíte sám, tak za rok téměř nic nenajezdíte, to se opravdu na diesel vykašlete.. Kupte si 1,2 htp, to je přesně auto na tohle příměstské popojíždění, ne Vážně sám mám 1.9, ale dnes bych nic jiného než 1,4 TSi nechtěl, kolega ji má a den co den mu závidím…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia se v 1.2HTP nedělá!! :p

No a i kdyby se dělala tak si nejsem docela jist, že tento motor by byl zrovna to pravé oříškové. ;)

Co se týká výběru nafta VS benzín toto téma je nekonečné. Můj osobní názor je pokud najezdíš kolem 15tis.za rok tak je lepší nafta. ;)

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám problém představit si tašky + pro dítě nějaké ty hračky (tříkolka) a k tomu 4 psy (velká plemena) a to vše v kufru. Ale pokud říkáš že pohoda tak ti věřím. Já osobně vozím 2 dospělí + 1 dítě + 1/2 psa (yorkšír) a v kufru mám kočár + pár hraček + 2 tašky s věcmi a lednici s jídlem a kufr je z 3/4 plný. A to jedeme na víkend na chalupu. :smich:

ty to máš dobrý, když bude nejhůř a budete mít v autě málo místa, tak toho yorkšíra můžeš strčit do přihrádky před spolujezdcem :punk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia se v 1.2HTP nedělá!! :p

No a i kdyby se dělala tak si nejsem docela jist, že tento motor by byl zrovna to pravé oříškové. ;)

Co se týká výběru nafta VS benzín toto téma je nekonečné. Můj osobní názor je pokud najezdíš kolem 15tis.za rok tak je lepší nafta. ;)

Když najezdíš 15 tis. km za rok ano, ale jakým způsobem.

Var č.1 Každý den 2x 20km do práce + 5 tis km jiných cest (tedy nákupy + jen pár delších cest) = jednoznačně benzín

Var č.2 Do práce jezdím metrem(na kole), autem 15 tis. km za rok najezdím cestami za sportem, přírodou, na chalupu, útěkem z města s cestami kolem 100km = volil bych diesel

popojíždění =benzín ; cestování = diesel, záleží co u vás převažuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

20 km do práce není zase tak málo aby to motoru nějak moc škodilo, mám 2.0 TDi a čtvrtým rokem jezdím každý den 10km do práce a 10km zpět. Jinak moc nejezdím. S motorem žádné problémy, mám pevný servisní interval 15.000 km a olej jsem ještě nikdy nedoléval. Jen spotřeba je při takovém popojíždění po Praze 7L.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak! Sám najezdím max 15 tkm a to vetšinou po městě. Ale i kdybych najezdil jen 5 tkm, tak si stejně koupím TDI. Rozdíl ve spotřebě ve městě u benzínu a tdi je ještě větší. Asi je pravda, že tdi se na kratší vzdálenosti více opotřebovává, ale já jsem žádný problem nikdy neměl. A co takoví taxikáři?! U nás jsem žádného co jezdí na benzín neviděl, a ti najezdi mraky kilometrů po městě. Máme v rodině i 1.8 T, jezdí parádně, ale živit bych ho nechtěl.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 1.9 Tdi, do práce jezdím 5 km tam a 5 km zpátky, občas výlety a poježdění po městě, roční nájezd mám 15-20 tis. km a volil bych opět diesel. A taky bych neřekl, že diesel trpí když někdo nenajezdí víc jak 15tis. km za rok. Takže já jsem pro naftu, kor když budeš jezdit naloženej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Melman:

Já tomu zas tolik nerozumím, ale myslím si, že studený motor vám moc studeného oleje při cestě po městě nesežere. Vždy jsem měl za to, že motor žere olej (a dobře maže) v provozní teplotě a při větším zatížení, ale možná se pletu…

Mimochodem znáte tenhle vtip:

Tři chlapy v hospodě a dva si stěžuji, že když jejich manželky každý čtvrtek vracejí z dámské jízdy, tak je v půlnoci vzbudí jak lezou do postele oni druhý den vstávají na raní, no hrůza…. pak ten třetí říká, pánové tak to Vám nezávidím, ta moje je skvělá, tak mě nikdy nevzbudila, ona chodí domu až ráno, až se vyspím…:)))

Kominor:

Proč taxíkaři nemají benzíny, to fakt nevím, ale předpokládám, že za rok najezdí trochu víc než 15 tis. km o kterých se tu notnou chvíli už bavíme Plha.. a třeba kdyby jezdili jenom těch 15 (to je mimochodem cca 50km denně, odhadem 3 zákaznici v Praze) tak by si benzíny taky pořídili, kdo ví?

Editováno: , autor: XTomos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diesel? Při tomto počtu km, počítejte se mnou 2x denně 20 km do práce a domu, to je 200 km týdně, tj. cca 9 – 10 tis. Km ročně, minus 15tis km nájezd za rok, pokud neberu cesty do práce, kdy předpokládám, že jezdíte sám, tak za rok téměř nic nenajezdíte, to se opravdu na diesel vykašlete.. Kupte si 1,2 htp, to je přesně auto na tohle příměstské popojíždění, ne Vážně sám mám 1.9, ale dnes bych nic jiného než 1,4 TSi nechtěl, kolega ji má a den co den mu závidím…

S tím motorem právě potřebuju poradit. Tak jak říkáte do práce bych jezdil sám max. 2. Ale cesty by byly min. 2x měsíčně do okolních států na výstavy. A ono i 2 cesty třeby do Prahy jsou od nás 350km jedním směrem. Zbylé dva víkendy by byly na nějaké výlety po ČR. Takže nájezd by byl už trošku větší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Labradors

Není o čem diskutovat. Podle toho co jsi sem poskytl za informace tak jednoznačně DIESEL. :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2: :palec2:

Mimochodem si z počítej kolik lidí v tvém topicu, má v podpisu naftové auto nebo se k němu hlásí. :)

Pro všechny

Akorát by mě docela zajímali náklady benzín VS nafta když jsou v dnešní době oba motory přeplňované, servisní intervaly stejné,ceny náhradní dílů skoro taky, atd....

Ovšem nechci si tu zase přečíst neco o tom, když najedeš 10tis km tak se ti to nevyplatí........ :smich: Toho zde je již dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, o jake motory tady presne jde, ale srovnatelny benzin je u noveho auta zhruba o 50.000KC levnejsi. Pri 15.000 najezdu za rok je rozdil na palivu cca 10.500KC za rok (beru 2litry rozdil ve spotrebe). Nafta ma vetsi objem a tim padem drazsi povinnou pojistku (rekneme 1000KC za rok). Pokud clovek chce i havarijni pojistku, je rozdil v pojisteni mnohem vyssi (u me to bylo 3000KC). Naftak je tezsi, tim padem vetsi opotrebeni spotrebaku jako gumy, brzdy a ma drazsi servis, i kdyz to neni nejak vyrazne - rekneme za obe polozky 1000KC za rok a to jsem spis hodne hodny na ten naftak. Takze to vychazi, ze by se naftak mohl zaplatit za 7-10 let a pak pred koncem svoji zivotnosti zacit mozna konecne vydelavat. A to beru jen naklady. Benzin ma i jine vyhody, ktere se nedaji vyjadrit penezi. Nafta ma vyhodu jen jednu - spotrebu. Nejak tam nevidim, ze by byl Diesel jednoznacna volba...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se vrátil z Chorvatska. Já se svojim TDI spotřeba 5,4, tchán se svojí 1.8T 7,7 l. Na delší trasu je ten rozdíl kolem dvou litrů, ale po městě 3 a více! Tak že těch tvojich 7-10 let jsou tak 4 roky a to rozhodně diesel není na konci životnosti. A to nemluvím o tom, že TDI ma větší životnost než benzín. Osobně bych si raději těch 50 tisíc připlatil a od té chvíle už šetřil. Rozhodně TDI nemá výhodu jen v tom, že má menší spotřebu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé. Bral někdo v úvahu, že to co píšete je při koupi nového vozu??? Pokud koupíš diesel rok starý (referenční nebo roční vůz) tak se dostaneš úplně na jinou cenu za auto, které skoro nové. A v tom případě ejhle a můžeš si dovolit najednou naftu. A to nemluvím o tom, jak zde píše kominor, jak dlouho vydrží TSI. Sem zvědav jestli porce 500.000km budou také obvyklým jevem. :) :)

Ale začíná se to tu rozjíždět jen tak dál.............. :palec2:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám úplně opačně... mám benzín a v průměru na jedno nastartovaní ujedu cca. 200 km. Do práce/hospody jezdím na kole. Auto mám čistě pro zábavu, výlety po ČR ale i za hranice. Jedu protože mě to baví a né protože musím. Tudíž jak píše XTomos cestuju a nepopojíždím a stejně mám 1.8 TSI. Na dlouhých strasách není problém dosáhnout s TSI spotřeby lehce nad 6 litrů. Navíc chceš hbitě předbíhat, tudíž tuto podmínku splňují jen 4 motory.... 2.0 TDI 103Kw a 125 KW(RS) a 1.8 TSI a 2.0 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, kdo řeší spotřebu, nafta je jeho volba. My máme dva benzíny ve dvou kombíkách (1,4 TSI a 2,0 TSI) a rád bych řekl, že jsem v podstatě nadšen z obou motorů. Sestava furt stejná, 2 prcci, dva kočáry, tunu krámů a nesmyslů a my dva. A jak v erese tak v té "jednačtyřce" to funguje velmi dobře. Nepatřím k těm, kteří jsou radikální naftaři či benzíni. Já mám radši kultivovanější chod a neřeším spotřebu ale chápu, že pro spoustu lidí je to (obzvláště při dnešních cenách) absolutně rozhodující. Diesel má vyšší účinnost než benzín, pro mne ale jsou ta ale rozhodující. Já si spíše myslím, že oktávka je velmi dobrá, ale velmi nechutně drahá (i když ten kufr je fakt super :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem jediný komu přijde Octavka pro 3 dospěly + 1 dítě a 4 psy trochu malé auto?

Octa je typické auto pro typickou českou rodinu, 2 dospěly 2 děti, co jedou každý víkend 20 – 100 km na chalupu, nebo za rodiči, v zimě jednou na hory a v létě do Chorvatska. 3 dospělý, dítě a 4 psy tam neposkládáte ani náhodou..

Tiež ma napadlo, že by to chcelo skôr nejaký karaván :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...