djtwenty Vloženo 22. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 Zdravím všechny, mám takový problém. Zdálo se mi, že se mi u auta náhle zvýšila spotřeba. Včera při delší jízdě jsem se na to víc zaměřil a zjistil jsem, že při vyřazení na neutrál, ukazuje palubní počítač nárazově vysoký hodnoty. Při stání na neutrálu je hodnota víceméně normální - 0.6 - 0-7 L/h, ale při jízdě ať už při dojíždění na semaforech ve městě, nebo z kopce na dálnici mi palubní počítač při vyřazení ukazuje chvílema dost divně. Občas je aktuální hodnota zobrazí standardně, ale skokově se zobrazuje od 1.1 L/100km a dále najednou začne stoupat až k hodnotě např. 22 L/100km ! což mi normální rozhodně nepříjde. Z autem se žádný technický změny nedělaly, pouze jsem provedl čištění aditivem. Jinak pocitově si myslim že motor funguje správě, jede jak má. Setkal jste se s tím někdo? Nevíte případně čím by to mohlo být? Předem díky za názory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 22. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 Obcas se tady objevi nekdo, kdo presne nevi, jak funguje zobrazeni aktualni spotreby. Pokud auto temer stoji (a napr. navic jede klimatizace, ale to na principu nic nemeni), je dost mozne, ze nez by auto ujelo 100 km, proste by na volnobeh spotrebovalo 22 l. Nevidim na tom nic divneho. Jeste zkusim udelat nejaky vypocet. Uvazuji spotrebu 0,7 l/h pri volnobehu. 22 l by motor spotreboval za cca 30 hodin. Aby auto za 30 hodin urazilo 100 km, musi jet rychlosti 3,3 km/h. Takze pokud jedes na neutral rychlosti 3,3 km/h, bude palubni pocitac ukazovat 22 l/100km. V tomto pripade by bylo vse v poradku. Je toto tvuj "problem"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
djtwenty Vloženo 22. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 Já rozumim tomu co píšeš, fakticky jsem nevěděl jak přesně funguje zobrazení aktuální spotřeby, ale je mi divný, že někdy to za jízdy na neutrál ukazuje cca 0,7/100km (tak jako když auto jen stojí) a jindy ukazuje rostoucí hodnoty od 1.1L až po 22L. Další věc které jsme si všiml je, že dřív když jsem se od nastartování rozjel, průměr spotřeby typicky vyletěl nahoru např. na 12L a vzhledem k tomu že jezdím celkem v klidu, vždycky pomalu padal až se víceméně ustálil na nějaké hodnotě cca 5.5L, klidně i míň. Teď stačí abych jenom víc přidal plyn, třeba do mírného kopce a ještě neustálená hodnota klidně vyskočí o 2 desetinná místa, což mi přijde dost divný a ustálení průměrný spotřeby navíc trvá o dost déle. Jako kdyby to tam cákalo hodně nafty. Přesnou spotřebu zatím nemůžu porovnat, to zjistím až vyjedu nádrž. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 22. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 Pozor - když auto stojí, tak to není 0,7 na sto ... ale 0,7 / hodina ... při pomale jizde (tesne před zastavenim, resp. tesne před preklopenim rezimu displeje z /100km na /h) je ta spotřeba 22l/100km ... vcelku ... normalni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 22. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 Takze jak jsem si myslel. Jen neznalost. Jak pise Tragedie_v_JZD a jak jsem naznacil ja. Musis se divat na to, jestli to prave ukazuje v l/hod nebo l/100km. Podle me to mas v pohode. Tu vetu s tim, ze pri seslapnuti plynu neustalena hodnota klidne vyskoci o 2 desetinna mista, vubec nechapu. Co bys cekal, kdyz pridas plyn? Ze spotreba zustane stejna? Nebo ze se dokonce snizi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šulda Vloženo 22. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2016 Nečučet na momentální spotřebu která se logicky houpe jak houpačka ale na cestu Když chceš mít přehled o spotřebě tak si kontroluj průměrnou ale taky až po jízdě a pak podle tankování. Spotřeba je závislá od spousty faktorů a pokud jezdíš kratší trasy tak stačí do mírného kopce přidat plyn a spotřeba se logicky zvýší jak popisuješ. To co nazýváš ustálenou spotřebou, docílíš jen na dlouhé trase nebo i na kratší ale jen pokud je rovnoměrný terén. Zatím to vypadá že hledáš problém tam kde není. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.