Publikováno Září 3, 20169 r Štítek s údaji huštění pneumatik na mém up!íkovi nabízí 3 moznosti: Částečné zatížení (eco) vpředu/vzadu: 2,3/2,1 Částečné zatížení komfort 2,0/1,8 Plné zatížení 2,3/2,5 Máte to taky tak? Co z těch prvních dvou volíte nebo se vám osvědčilo? Zajímá mě to i s ohledem na opotřebení pneumatik - zda se při větším huštění nesjíždí prostředky vzorků pneu nebo naopak při huštění komfort okraje pneu. Jestli to 2,3/2,1 není zas nějakej eko-nesmysl. Fabie I. Combi, co jsem měl před tím, měla předpis (při částečném zatížení) 2,1/2,0 a to byla těžší, takže odpovídající vzhledem k nižší hmotnosti up!a/Citiga/Mii by bylo spíše 2,0/1,8. (Teda vždycky jsem foukal o něco víc, počítajíc s postupným úbytkem tlaku) Upraveno Září 3, 20169 r od Sir_Jarek
Září 3, 20169 r Citigo "foukám" celý 2,3, podle mého manometru. Manometr u pumpy ukazuje 2,4. Na zatížený a nezatížený si nehraju. Lepší se podívat kolik doporučuje výrobce příslušné pneumatiky, než co doporučuje výrobce auta.
Září 4, 20169 r To je ptákovina - který výrobce pneumatik doporučuje konkrétní tlaky pro konkrétní model vozu a to ještě při různém zatížení ? Dovolím si tvrdit, že žádný. Vždy to určuje/doporučuje výrobce vozu. Na pneumatikách je vždy uveden jen maximální přípustný tlak.
Září 4, 20169 r Autor Mohl by uvádět tlaky vzhledem k zatížení kola - nápravy, ale nezkoumal jsem, jestli to nějakej výrobce pneu uvádí. Vzhledem k tomu, že výrobci aut značku pneu nerozlišují (rozlišují ovšem rozměr pneu, což u up!a - Citiga jaksi chybí...), bude to nejspíš pasé. Fabču Combi, která měla předpis 2,1/2,0 jsem foukal cca 2,3-2,4 vpředu i vzadu (plnou zátěž jsem nikdy neřešil), páč se mi sjížděly spíš kraje (a nefoukal jsem příliš často ). Apíka jsem tedy před zítřejší jizdou napříč kráterem nafoukl 2,4/2,2 ; zůstanu u toho a upravím eventuálně podle sjíždění vzorků. Chtěl jsem jen vědět, zda to nemá někdo už vychytané. Upraveno Září 4, 20169 r od Sir_Jarek
Září 4, 20169 r Nikdy jsem to nikde neviděl. Na pneu najdeš i nosnostní (hmotnostní) index, ale i ten musíš dodržet podle předpisu výrobce vozu.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.